Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alex66 schreef:voor!!!
@jameyskatje: zoals jij praat hoop ik dat jouw kinderen hetero zullen zijn, niet voor jou hoor, ik kots op mensen die zo denken als jij, maar voor hen. je zal maar uit de kast moeten komen bij jou.
jij snapt nog steeds niet dat het geen keuze is om holebi te zijn; je wordt zo geboren en kan dat niet veranderen.
cissie schreef:Voor:
Omdat ik vind dat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Niet dat iedereen homo zou moeten worden, maar als je homo bent vind ik dat je dat net zoals een heteropaar moet kunnen bezegelen met een huwelijk mocht je dat willen.
Wie ben ik als nietig mensje om dat te veroordelen? ja ik ben christelijk en walg van de kerk wbt dit onderwerp, ik snap wel waar de beweegredenen van de kerk vandan komen.
Maar om iemand nu letterlijk te deur te wijzen omdat deze homo is, vind ik niet christenwaardig, als er iemand is die daar een oordeel over zo mogen geven is dat god en aangezien ik dat niet ben, vind ik dat ik iedereen lief moet hebben.
jameyskatje schreef:daar zouden ze het absoluut moeilijk mee hebben, of het ze gaat remmen? misschien wel. ik denk dat ik absoluut een ouder ga worden (als ik ooit ouder word natuurlijk) van het praten. dat vind ik namelijk belangrijk en op die manier hou je 'grip op je kits'. mijn kinderen mogen absoluut een eigen mening, leven etv ontwikkelen, maar wel binnen bepaalde normen.
jameyskatje schreef:maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch.
MariekeB schreef:alex66 schreef:voor!!!
@jameyskatje: zoals jij praat hoop ik dat jouw kinderen hetero zullen zijn, niet voor jou hoor, ik kots op mensen die zo denken als jij, maar voor hen. je zal maar uit de kast moeten komen bij jou.
jij snapt nog steeds niet dat het geen keuze is om holebi te zijn; je wordt zo geboren en kan dat niet veranderen.
Jouw mening getuigt van weinig tolerantie Alex66, word een beetje bang zelfs van je.
Jameyskatje is de enige hier die genuanceerd haar andere mening naar voren brengt. We willen toch hopelijk dat er gediscussieerd kan worden. Ze is genuanceerd en voorzichtig in haar mening. Er zijn in Nederland nog genoeg heel wat minder genuanceerde meningen, maar die hoor je hier niet...
Als jouw reactie, naar iemand die gevoelig en oprecht en voorzichtig haar mening geeft. Een mening die weliswaar ver van de mijne ligt maar die met inleving voor anderen wordt gebracht, dan vind ik jou reactie buiten alle proporties.
ben bijna benieuwd hoe jouw reactie is naar die vele mensen die er echt een bizarre mening op na houden
my_angel schreef:Ik ben tegen het homohuwelijk!
Omdat ik vind dat het geen verschil mag maken van wie je houd en met wie je trouwt.
Je bent mens en alle mensen hebben de zelfde rechten en dus heeft ieder mens recht om te trouwen met wie hij wil zonder dat dat huwelijk anders heet.
Martina
Saskiaatje schreef:Ze bedoelt dat ze tegen het woord 'homohuwelijk' is, omdat zij vindt dat het huwelijk voor iedereen is. Hetero/homo/bi/noem maar op. Oftewel, het huwelijk.
my_angel schreef:Saskiaatje schreef:Ze bedoelt dat ze tegen het woord 'homohuwelijk' is, omdat zij vindt dat het huwelijk voor iedereen is. Hetero/homo/bi/noem maar op. Oftewel, het huwelijk.
Inderdaad, ik ben tegen het woord.
Ik vind het ook heel raar dat homo's uit de kast moeten komen ... ik zeg toch ook niet hoi ik heet Martina en ik ben hetero (denk ik).
Het is fijn dat iemand iemand vind om speciale momenten mee te delen en de liefde mee te delen en het zal mij een zorg zijn of dat met het zelfde of het andere geslacht is!
Martina
edit type foutje