Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 01:41

Ik ben voor. Ik zie geen wezenlijk verschil tussen mannen en vrouwen, voor mij is in principe ieder mens gelijkwaardig. Bovendien, wie ben ik om me te bemoeien met andermans (vrouws) bedplezier? Als 2 mensen gelukkig zijn met elkaar kan ik daar alleen maar blij voor zijn, ongeacht sexe. Waarom zou je iemand het geluk van een fijne partner niet gunnen alleen omdat die partner van hetzelfde geslacht is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:08

alex66 schreef:
voor!!!
@jameyskatje: zoals jij praat hoop ik dat jouw kinderen hetero zullen zijn, niet voor jou hoor, ik kots op mensen die zo denken als jij, maar voor hen. je zal maar uit de kast moeten komen bij jou.
jij snapt nog steeds niet dat het geen keuze is om holebi te zijn; je wordt zo geboren en kan dat niet veranderen.

Jouw mening getuigt van weinig tolerantie Alex66, word een beetje bang zelfs van je.
Jameyskatje is de enige hier die genuanceerd haar andere mening naar voren brengt. We willen toch hopelijk dat er gediscussieerd kan worden. Ze is genuanceerd en voorzichtig in haar mening. Er zijn in Nederland nog genoeg heel wat minder genuanceerde meningen, maar die hoor je hier niet...

Als jouw reactie, naar iemand die gevoelig en oprecht en voorzichtig haar mening geeft. Een mening die weliswaar ver van de mijne ligt maar die met inleving voor anderen wordt gebracht, dan vind ik jou reactie buiten alle proporties.
ben bijna benieuwd hoe jouw reactie is naar die vele mensen die er echt een bizarre mening op na houden

Rl_PrincEsS

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:20

@ MariekeB, dat heb je heel mooi onder woorden gebracht. Ik zelf deel ook niet de mening van Jameyskatje: want ik ben van mening dat we in een vrij land leven en iedereen zichzelf kunnen uiten of je dan homo / lesbie of wat mij betreft bi bent kan mij echt helemaal niks schelen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:23

Voor, als er 2 mensen van elkaar houden en ze willen trouwen, who cares?! Laat ze lekker hun gang gaan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:05

Ik heb er geen problemen mee als mensen van hetzelfde geslacht een relatie hebben en/ of gaan trouwen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:30

Ik heb voor gestemd. Iedereen moet kunnen trouwen ongeacht afkomst of geaardheid. Het huwelijk staat voor een liefde's verbintenis tussen 2 mensen die voor elkaar kiezen voor het leven. Waarom zouden mensen van homoseksuele geaardheid deze verbintenis niet met elkaar mogen aangaan.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:02

Ik ben voor het homohuwelijk.
Mensen die homo of bi zijn, zijn ook gewoon mensen. :roll:

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:30

Ik heb absoluut geen problemen met homosexuele stellen die met elkaar willen trouwen.
Als heterosexuele stellen gaan trouwen, is dat een bezegeling van hun liefde voor elkaar.
Als homosexuele stellen gaan trouwen, is dat ook een bezegeling van hun liefde voor elkaar.

Waar zit het verschil? Liefde is toch liefde?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:35

Ik ben ook voor, vind dat mensen van hetzelfde geslacht best met elkaar mogen trouwen en ook kids kunnen krijgen.
Ik heb 2 homohuwelijken meegemaakt, 1 woord: GEWELDIG!!!

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:48

Ik ben tegen het homohuwelijk!

Omdat ik vind dat het geen verschil mag maken van wie je houd en met wie je trouwt.
Je bent mens en alle mensen hebben de zelfde rechten en dus heeft ieder mens recht om te trouwen met wie hij wil zonder dat dat huwelijk anders heet.

Martina

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:42

cissie schreef:
Voor:

Omdat ik vind dat iedereen moet kunnen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Niet dat iedereen homo zou moeten worden, maar als je homo bent vind ik dat je dat net zoals een heteropaar moet kunnen bezegelen met een huwelijk mocht je dat willen.
Wie ben ik als nietig mensje om dat te veroordelen? ja ik ben christelijk en walg van de kerk wbt dit onderwerp, ik snap wel waar de beweegredenen van de kerk vandan komen.
Maar om iemand nu letterlijk te deur te wijzen omdat deze homo is, vind ik niet christenwaardig, als er iemand is die daar een oordeel over zo mogen geven is dat god en aangezien ik dat niet ben, vind ik dat ik iedereen lief moet hebben.

Dit is voor mij het ware christendom, dat is pas het voorbeeld van Jezus volgen! +:)+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:49

jameyskatje schreef:
daar zouden ze het absoluut moeilijk mee hebben, of het ze gaat remmen? misschien wel. ik denk dat ik absoluut een ouder ga worden (als ik ooit ouder word natuurlijk) van het praten. dat vind ik namelijk belangrijk en op die manier hou je 'grip op je kits'. mijn kinderen mogen absoluut een eigen mening, leven etv ontwikkelen, maar wel binnen bepaalde normen.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je met deze gedachten bent grootgebracht, maar ik denk dat je het moederschap voor jezelf heel zwaar gaat maken. Het leven verloopt zelden zoals je het wilt (en andere mensen het willen) en je kunt mensen niet in een bepaalde vorm kneden.

Behalve homoseksueel kun je ook kinderen krijgen die van de een naar de ander gaan, die zich afkeren van de kerk juist vanwege het dwangbuisgevoel, die een LATrelatie willen of die op hun veertiende zwanger worden.

En met een beetje pech wil je kind wel graag trouwen maar wordt hij of zij verliefd op iemand die niet wil trouwen en/of geen kinderen wil etc. etc.

Als moeder doe je je best bepaalde ideeen mee te geven, maar uiteindelijk leeft iedereen zijn eigen leven en zullen je kinderen keuzes maken of dingen overkomen die je als moeder gewoon maar te accepteren hebt. Met je eigen leven heb je de kans het naar jouw waarden en normen in te vullen, de kinderen moeten dat met hun leven doen. En als ze dan iets van jouw opvoeding erin meenemen naar eigen geluk dan is dat mooi meegenomen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:51

voor! Ieder mens heeft recht op zijn/haar eigen liefde van zijn/haar leven!!!

Mijn broer is homo, mijn collega is homo en zou het zo zonde vinden moesten ze beide nooit kunnen trouwen!

Mijn ex-collega is 2 jaar geleden getrouwd, en het was echt een prachtig homo-huwelijk!!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:57

jameyskatje schreef:
maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch.

Tegenwoordig hoeven een man en een vrouw niet per se meer seks te hebben om een kind te krijgen. Dus in principe als iedereen homoseksueel zou worden, zouden er nog steeds nieuwe kinderen komen. Dus dat uitsterven is niet zo logisch :P.

Ik ben er zelf voor dat homo's met elkaar kunnen trouwen. Ik heb er totaal geen problemen mee en zie het gewoon hetzelfde als een man en een vrouw met elkaar trouwen. Zolang ze gelukkig met elkaar zijn, dan maakt het toch helemaal niet uit?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:07

MariekeB schreef:
alex66 schreef:
voor!!!
@jameyskatje: zoals jij praat hoop ik dat jouw kinderen hetero zullen zijn, niet voor jou hoor, ik kots op mensen die zo denken als jij, maar voor hen. je zal maar uit de kast moeten komen bij jou.
jij snapt nog steeds niet dat het geen keuze is om holebi te zijn; je wordt zo geboren en kan dat niet veranderen.

Jouw mening getuigt van weinig tolerantie Alex66, word een beetje bang zelfs van je.
Jameyskatje is de enige hier die genuanceerd haar andere mening naar voren brengt. We willen toch hopelijk dat er gediscussieerd kan worden. Ze is genuanceerd en voorzichtig in haar mening. Er zijn in Nederland nog genoeg heel wat minder genuanceerde meningen, maar die hoor je hier niet...

Als jouw reactie, naar iemand die gevoelig en oprecht en voorzichtig haar mening geeft. Een mening die weliswaar ver van de mijne ligt maar die met inleving voor anderen wordt gebracht, dan vind ik jou reactie buiten alle proporties.
ben bijna benieuwd hoe jouw reactie is naar die vele mensen die er echt een bizarre mening op na houden

Ondanks dat ik het niet eens ben met de verwoording van alex66, ga ik wél mee in haar mening. Als ik de posts van jameyskatje lees ben ik blij, erg blij, dat zij mijn moeder niet is. Want mijn ouders hebben mij opgevoed met respect en hebben mij nooit het gevoel gegeven dat ik mezelf niet kan zijn. Ik heb jameyskatje's posts voorgelezen aan mijn ouders en mijn ouders vinden dit een ouderwetse mening. Mijn moeder kan niet eens geloven dat deze woorden kunnen komen van iemand die daadwerkelijk kinderen wil krijgen. Waarom zou je je kinderen op willen voeden met de kennis dat het niet wordt gewaardeerd als hij/zij homo/lesbisch mocht zijn? Want dit zijn toch jameyskatje's normen en waarden en haar visie op het leven en dat wil zij haar kinderen meegeven. Uit de kast komen is al erg genoeg, als de ouders het wél begrijpen en accepteren, laat staan als de ouders het verwerpen. :n

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:42

my_angel schreef:
Ik ben tegen het homohuwelijk!

Omdat ik vind dat het geen verschil mag maken van wie je houd en met wie je trouwt.
Je bent mens en alle mensen hebben de zelfde rechten en dus heeft ieder mens recht om te trouwen met wie hij wil zonder dat dat huwelijk anders heet.

Martina

Ik snap jouw reactie niet helemaal.
Uit je argument begrijp ik dat je voor bent,
maar je eerste zin zeg je dat je tegen bent. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:44

Ze bedoelt dat ze tegen het woord 'homohuwelijk' is, omdat zij vindt dat het huwelijk voor iedereen is. Hetero/homo/bi/noem maar op. Oftewel, het huwelijk.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:45

Ik ben ook voor het homohuwelijk.

Sterker nog:ik ben mijn scriptie aan het schrijven over een sekseneutraal afstammingsrecht. Dus ben aan het onderzoeken of het lesbische huwelijk ook afstammingsrechtelijke gevolgen moet krijgen. Ontzettend intressant, maar ook wel heftig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:46

ik ben voor :j

als iemand met een persoon van hetzelfde geslacht gelukkig is, waarom niet? :)
zo ben ik opgevoed :j

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:29

Voor, omdat iedereen het recht heeft om te trouwen met de persoon die hij of zij wil.
Je bent niet anders als je homo, lesbisch, bi of hetero bent. Je bent en blijft een mens met dezelfde rechten zoals ieder ander mens.

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als een kind of stiefkind van mij (familie, vrienden enz. natuurlijk ook) homo, lesbisch of bi blijkt te zijn, als je kind maar gelukkig is dat is het allerbelangrijkste. Er zijn zat mensen op de wereld die niet uit de kast durven te komen omdat ze weten dat het door naaste personen of door hun geloof niet word geaccepteerd. Dat is pas erg!! Je kan niet jezelf zijn door je omgeving. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn in deze wereld.
Ik zou ook niet het gevoel hebben dat ik als (stief)moeder zou hebben gefaald. Nee absoluut niet.

@jameyskatje. Ik hoop ook niet dat jouw kinderen holebi zijn, dan zullen ze het nog heel zwaar hebben. En dan kan jij misschien wel altijd van ze houden, maar ik denk dat er toch een dikke breuk zit in het vertrouwen tussen jouw en je kind.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:39

Saskiaatje schreef:
Ze bedoelt dat ze tegen het woord 'homohuwelijk' is, omdat zij vindt dat het huwelijk voor iedereen is. Hetero/homo/bi/noem maar op. Oftewel, het huwelijk.

Inderdaad, ik ben tegen het woord.
Ik vind het ook heel raar dat homo's uit de kast moeten komen ... ik zeg toch ook niet hoi ik heet Martina en ik ben hetero (denk ik).

Het is fijn dat iemand iemand vind om speciale momenten mee te delen en de liefde mee te delen en het zal mij een zorg zijn of dat met het zelfde of het andere geslacht is!

Martina

edit type foutje

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:44

Ik ben voor het homohuwelijk.

Mijn argument? Je valt voor een persoon, niet voor een geslacht ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:37

my_angel schreef:
Saskiaatje schreef:

Inderdaad, ik ben tegen het woord.
Ik vind het ook heel raar dat homo's uit de kast moeten komen ... ik zeg toch ook niet hoi ik heet Martina en ik ben hetero (denk ik).

Het is fijn dat iemand iemand vind om speciale momenten mee te delen en de liefde mee te delen en het zal mij een zorg zijn of dat met het zelfde of het andere geslacht is!

Martina

edit type foutje

Maar dat is in principe niet zo heel raar. Het blijft een 90/10-verhaal, dus de kans dat je kind homoseksueel is, blijft altijd een heel stuk kleiner. En als ouder zou ik toch willen weten of mijn dochter met een jongen of met een meisje thuiskomt. :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:38

Ik zou niet weten waarom ik tegen zou moeten zijn.......

Ik ben dus voor!! :j

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:45

voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
voor 3000% ben ik voor
vind het eigenlijk belachelijk dat mensen tegen zijn
2 mensen die van elkaar houden is toch het mooiste wat er is?
en of dat nou man/vrouw vrouw/vrouw of man/man
is wat maakt dat nou uit?
je valt op de persoon en niet om de verpakking
en als mijn dochter later thuis komt met een vriendin dan zal ik even hard lachen dan ze met een vent thuis komt
tuurlijk tis ff wennen wat anders
maar ze mag ook met een ruige onder de vlooien en stinkende hardrocher thuis komen als ze maar gelukkig is
en dat geld voor iedereen als diegene er gelukkig mee is en ze houden van elkaar nou hoor je toch ook blij te zijn voor diegene?