Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:ik vermoed dat ze allebei niet helemaal 100 zijn, het is misschien cru, maar doet me denken aan dat piepjonge meisje die mishandeld werd door beide ouders, beide ouders waren gek, nu zeg ik niet dat ze mishandeld werd door haar moeder maar krankzinnig zijn ze allebei.
Fiffill schreef:Ik denk dat het voor ons haast onmogelijk is om dit voor te stellen... heel lastig om je in zo'n situatie te verplaatsen.
Ik denk niet dat dit een voorbeeld van het Stockholmsyndroom is, dat ligt net even anders.. vreemd is het wel.
Net als wat breezy302 zegt, dat klinkt als je het zo hoort heel raar maar ik denk dat het toch ergens te begrijpen is. Na zo'n moord kan er berusting komen, en er zijn meer zaken waarbij familieleden van het slachtoffer 'vriendschap' sloten met de dader; lijkt voor de buitenwereld misschien onbegrijpelijk maar voor de familie is het waarschijnlijk juist een kans om toch weer dichter bij de overledene te komen. Natuurlijk kan zoiets echt niet in elke zaak gebeuren, waar het hier over gaat (trouwen met de moordenaar van je kind) lijkt me ook wel heel extreem maar ergens is het toch haast begrijpelijk. Misschien is die vrouw nog steeds heel erg verliefd op die man? Mensen hebben wel meer dingen gedaan voor de liefde... nu eenmaal een heel sterke emotie en als de vrouw de dood van haar dochter een plekje heeft kunnen geven en haar man vergeven... wij weten helemaal niet wat er aan de hand was, misschien hadden de twee ouders wel ruzie en is het kind er de dupe van geworden. Zal niet de eerste keer zijn. Misschien was het wel een uit de hand gelopen 'ongeluk'; in paniek en angst doen mensen de raarste dingen die vaak ontzettend slecht uitpakken. Misschien heeft de vrouw in deze zaak meer de hand gehad dan wij weten; allemaal speculaties, we weten hier verder niks over dus is het moeilijk om te oordelen.
Wat niet wegneemt dat het gewone verhaal, als je het zo leest als buitenstaander, behoorlijk 'bizar' is...
Die vrouw zou heel goed niet helemaal 100% kunnen zijn, alles kan...