Moeder trouwt met moordenaar dochter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: Moeder trouwt met moordenaar dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:47

niks zwaar, als ze gaat trouwen met de moordenaar, nou sorry
maar dan kan ik geen medelijden hebben, wel voor dat kind..
die moest langer kunnen leven..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:48

'T moet niet gekker worden hoor, sorry vind het niet normaal :?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:56

Vraag me af wat zij met de dood van haar kind te maken had, misschien hebben ze het wel samen gedaan en neemt hij alleen de schuld op zich. Kan me anders niet voorstellen dat zo'n relatie stand houdt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:57

ja, of die vrouw is echt niet helemaal bij haar gedachte

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:16

:wow: :wow:

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:46

ja zo erg! wie doet dat nu?
volgens mij is die vrouw ook niet 100% in haar hoofd :P

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:27

klinkt mischien best raar, maar mischien is ze zo gestoord doordat haar kind vermoord is.. dan ze denk dat ze het laatste van haar kind, nog een herrinnering bij die man is...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:32

Ik las het gister ochtend ook en ik snap er geen snars van.....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:44

Die vrouw erbij opsluiten, want die spoort ook niet.
Dat heeft niks met vergeven te maken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:46

Tjeutje zeg! Dan spoor je toch ergens niet! :oo

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:46

Ik word er gewoon onpasselijk van.
Misschien dat ze inderdaad zelf ook iets te maken heeft met de moord, en die man de schuld op zich neemt. Maar hoe dan ook, God verhoede dat die twee nog meer kinderen krijgen.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 07:56

xDramaQueen schreef:
ik vermoed dat ze allebei niet helemaal 100 zijn, het is misschien cru, maar doet me denken aan dat piepjonge meisje die mishandeld werd door beide ouders, beide ouders waren gek, nu zeg ik niet dat ze mishandeld werd door haar moeder maar krankzinnig zijn ze allebei.

Nou inderdaad zeg, knettergek

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:07

Moeder is duidelijk emotioneel zo afhankelijk (gemaakt) van deze man dat ze zelfs dit laat gebeuren. Dat je zo weinig zelfrespect hebt, het is niet te geloven maar het komt vaker voor dan je denkt, al is het gelukkig niet altijd in deze mate.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:04

Ik denk dat je deze vrouw in het rijtje kunt plaatsen van mensen die bij een partner blijven ondanks mishandeling. Daarvan is het ook niet te snappen dat ze niet vertrekken. Deze vrouw zal waarschijnlijk zo afhankelijk en naief zijn dat ze niet beter weet dan dat die man ook verliefd op haar is. Ze krijgt tenslotte toch aandacht? Hoewel het deze keer wel erg ver is gegaan met mishandeling

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:07

Jemig, wat voor een moeder ben je dan??

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:09

Dit is een heel erg verknipt soort Stockholmsyndroom inderdaad.
Als het je gijzelaar geweest was waarna je ermee getrouwd zou zijn zou het al extreem zijn,
maar trouwen met de moordenaar van je eigen kind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:17

Oh wat erg zeg! Stockholmsyndroom denk ik zelf niet hoor. Dat is meer niet willen dat de mishandelaar/moordenaar/verkrachter bij je weg gaat op het moment dat ze worden opgepakt. Deze vrouw is bij hem weggeweest ( ik bedoel fysiek kon hij niet meer bij haar in de buurt komen) En zij heeft de keus gemaakt om bij hem te zijn. Doet me aan een andere zaak denken. Een vrouw werd vermoord en die man kwam in de bak, de moeder van die vrouw deed mee aan dat programma in de bak dus met de moordenaar praten, zij heeft hem vergeven en nu zit hij met kerst gezellig bij hun...

Dat snap ik ook niet, ik had deze vent met mijn blote handen gewurgt.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:28

Stockholmsyndroom geldt alleen als er sprake van een relatie die onder dwang is gestart, hier waarschijnlijk niet het geval.
Wel inderdaad zo als iemand al noemde hetzelfde patroon als bij huiselijk geweld. Beroepsmatig zeer herkenbaar...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:31

Ik denk dat het voor ons haast onmogelijk is om dit voor te stellen... heel lastig om je in zo'n situatie te verplaatsen.
Ik denk niet dat dit een voorbeeld van het Stockholmsyndroom is, dat ligt net even anders.. vreemd is het wel.
Net als wat breezy302 zegt, dat klinkt als je het zo hoort heel raar maar ik denk dat het toch ergens te begrijpen is. Na zo'n moord kan er berusting komen, en er zijn meer zaken waarbij familieleden van het slachtoffer 'vriendschap' sloten met de dader; lijkt voor de buitenwereld misschien onbegrijpelijk maar voor de familie is het waarschijnlijk juist een kans om toch weer dichter bij de overledene te komen. Natuurlijk kan zoiets echt niet in elke zaak gebeuren, waar het hier over gaat (trouwen met de moordenaar van je kind) lijkt me ook wel heel extreem maar ergens is het toch haast begrijpelijk. Misschien is die vrouw nog steeds heel erg verliefd op die man? Mensen hebben wel meer dingen gedaan voor de liefde... nu eenmaal een heel sterke emotie en als de vrouw de dood van haar dochter een plekje heeft kunnen geven en haar man vergeven... wij weten helemaal niet wat er aan de hand was, misschien hadden de twee ouders wel ruzie en is het kind er de dupe van geworden. Zal niet de eerste keer zijn. Misschien was het wel een uit de hand gelopen 'ongeluk'; in paniek en angst doen mensen de raarste dingen die vaak ontzettend slecht uitpakken. Misschien heeft de vrouw in deze zaak meer de hand gehad dan wij weten; allemaal speculaties, we weten hier verder niks over dus is het moeilijk om te oordelen.
Wat niet wegneemt dat het gewone verhaal, als je het zo leest als buitenstaander, behoorlijk 'bizar' is...
Die vrouw zou heel goed niet helemaal 100% kunnen zijn, alles kan...

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:01

waarschijnlijk gelooft de vrouw dat deze man alles is wat ze (nog) heeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:29

ze is nog gekker dan die moordernaar. Of dit moet tzt een wraak actie worden. Maar wat een verraad naar je bloed eigen kind...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:14

Ik ben voor vergeten en vergeven.. maar dat ligt er wel aan wat er gebeurd is :D
Dit is echt een giller!
Je kan mij niet wijsmaken dat die moeder niet van haar kind af wilde, als je al zo makkelijk denkt.. vergeten en vergeven en vervolgens trouwt ze met die vent.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:47

Fiffill schreef:
Ik denk dat het voor ons haast onmogelijk is om dit voor te stellen... heel lastig om je in zo'n situatie te verplaatsen.
Ik denk niet dat dit een voorbeeld van het Stockholmsyndroom is, dat ligt net even anders.. vreemd is het wel.
Net als wat breezy302 zegt, dat klinkt als je het zo hoort heel raar maar ik denk dat het toch ergens te begrijpen is. Na zo'n moord kan er berusting komen, en er zijn meer zaken waarbij familieleden van het slachtoffer 'vriendschap' sloten met de dader; lijkt voor de buitenwereld misschien onbegrijpelijk maar voor de familie is het waarschijnlijk juist een kans om toch weer dichter bij de overledene te komen. Natuurlijk kan zoiets echt niet in elke zaak gebeuren, waar het hier over gaat (trouwen met de moordenaar van je kind) lijkt me ook wel heel extreem maar ergens is het toch haast begrijpelijk. Misschien is die vrouw nog steeds heel erg verliefd op die man? Mensen hebben wel meer dingen gedaan voor de liefde... nu eenmaal een heel sterke emotie en als de vrouw de dood van haar dochter een plekje heeft kunnen geven en haar man vergeven... wij weten helemaal niet wat er aan de hand was, misschien hadden de twee ouders wel ruzie en is het kind er de dupe van geworden. Zal niet de eerste keer zijn. Misschien was het wel een uit de hand gelopen 'ongeluk'; in paniek en angst doen mensen de raarste dingen die vaak ontzettend slecht uitpakken. Misschien heeft de vrouw in deze zaak meer de hand gehad dan wij weten; allemaal speculaties, we weten hier verder niks over dus is het moeilijk om te oordelen.
Wat niet wegneemt dat het gewone verhaal, als je het zo leest als buitenstaander, behoorlijk 'bizar' is...
Die vrouw zou heel goed niet helemaal 100% kunnen zijn, alles kan...

helemaal mee eens :j

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:06

Dit is echt onbegrijpelijk, om met de moordenaar van je eigen kind te gaan trouwen. Hoe ziek kan je zijn?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:45

Jeee! Dan ben je toch echt gestoord. Hoe kun je nou zoiets doen? Ik vraag me dan echt af of ze wel van die dochter houdt/hield.