"Gollum" jaagt kinderen stuipen op het lijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:00

ad0rey0u schreef:
Ja, die kinderen zijn toch in zekere zin wel de boosdoeners, die hebben het beestje doodgemaakt. Even voor de duidelijkheid, het heet niet voor niets een luiaard. Voor die beesten kun je nog weglopen, zo langzaam zijn ze. Dus waarom dan met stenen gooien? Iedereen reageert anders in paniek natuurlijk, maar wegrennen zou indd eerder in mij opkomen dan doodgooien met stenen, maar ik ben dan ook netjes opgevoed.

Ja, maar zie jij zo van 't beest af dat een luiaard is? >;) Dus boosdoeners vind ik wel wat ver gaan! Die kinderen waren gewoon in paniek! en als je denkt dat het een aliën is (zeker met de verhalen de laatste tijd) dan denk je ook niet 'ach arm beestje laten we dat eens laten leven' maar dan denk je 'IEEEEEJJ aliën aliën!' En dan ga je 'm toch echt niet laten leven hoor!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:02

Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik vind het wel degelijk boosdoeners ja. Oke, ze waren in paniek, prima. Maar ik ga in paniek toch ook niet een beest doodmaken? Als het een paard was geweest, was heel bokt nu overstuur geweest. Het is en blijft een levend wezen. En iedereen weet dat aliens niet bestaan, ook kinderen.

Plus, je kan het ook bangmaken of wegjagen, maar ze er staat letterlijk dat ze het wouden doodmaken, terwijl er wssn weinig bedreiging was. Dat vind ík ver gaan.

snowdon

Re: "Gollum" jaagt kinderen stuipen op het lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:03

Het is daar wel een behoorlijk andere cultuur, dus dat kan je niet direct zeggen.... die laatste zin. Dat weet je gewoonweg niet lijkt mij.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:05

Wat heeft een andere cultuur ermee te maken? Dat volg ik even niet.
In die tekst staat dat ze de intentie hadden om het dood te maken, en dat vind ik gewoon niet netjes.
Luiaards vormen echt geen bedreiging hoor, dus om het beest nu dood te maken omdat het er eng uitziet. Dat doe jij toch hopelijk ook niet bij mensen die er een beetje anders uit zien?
Laatst bijgewerkt door Jiskaa op 18-09-09 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:05

Gunst, wat een vaag verhaal weer.
Lijkt idd wel op een luiaard, die klauw heeft ie alvast maar waarom is ie 'wit'? Een 'normale' luiaard heeft een zwarte huid.
Bovendien is de neus van deze toch duidelijk anders.

Ik zou dan eerder denken aan een foetus van een luiaard, maar die zal dan niet geleefd hebben.
Maar evengoed is het een dom verhaal, waarom gooien ze hem dood met stenen en dumpen ze daarna het lijk? Als het echt zo'n raar dier is ren je toch naar huis om iemand op te halen en te laten zien? Dan ga je niet eerst de moeite nemen om dat lijk de dumpen. En zowieso, waarom zou je de moeite nemen hem dood te gooien met stenen, zo'n luiaard kun je kruipend nog inhalen, ze hadden dus ook gewoon weg kunnen lopen.

Maar... Ze hebben het lijk neem ik aan dus kunnen ze ons mooi vertellen wat het werkelijk is, vast niets bijzonders.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:07

ad0rey0u schreef:
En iedereen weet dat aliens niet bestaan, ook kinderen.

Deze zin, die andere stond er nog niet toen ik reageerde.
Ik kan me voorstellen dat ze daar er meer van overtuigd zijn dat aliens of weet ik het wat wellicht wel bestaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:07

ad0rey0u schreef:
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik vind het wel degelijk boosdoeners ja. Oke, ze waren in paniek, prima. Maar ik ga in paniek toch ook niet een beest doodmaken? Als het een paard was geweest, was heel bokt nu overstuur geweest. Het is en blijft een levend wezen. En iedereen weet dat aliens niet bestaan, ook kinderen.

Plus, je kan het ook bangmaken of wegjagen, maar ze er staat letterlijk dat ze het wouden doodmaken, terwijl er wssn weinig bedreiging was. Dat vind ík ver gaan.

ohja? en hoe weet jij dat aliëns niet bestaan? :) niemand kan inderdaad met zekerheid zeggen dat ze wél bestaan. Maar zij dachten dus wel degelijk dat het een aliën was en géén beest. En zeg nu zelf het ziet er niet erg uit als een beest of wel?

En een paard ziet er nu niet bepaald aliënachtig uit.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:09

Nee maar een luiaard ziet er normaal zo ook niet uit. Als het een naakt paard was geweest, en mensen hadden die vermoord omdat ze dachten dat het buitenaards was, was er veel meer commotie geweest, dat is gewoon zo.
Ik vind niet dat je zoiets moet dood maken, al zal het wel een alien zijn, waarom zou je dat dan doodmaken als dat op je af komt sukkelen, met geen enkele slechte bedoeling?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:13

Tja, die kinderen hadden dus níet het idee dat het 'op hun af kwam sukkelen zonder enkele slechte bedoeling' integendeel, zij hadden het idee dat het hun kwam aanvallen. Dus in dat geval lijkt doodmaken me niet heel gek?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:15

Als zo'n beest heel hard op je af komt rennen, dan kan ik me voorstellen dat je dat denkt, en dan kan ik er nog wel een beetje inkomen dat je uit zelfverdediging dat beestje dood. Maar probeer het eerst bang te maken, weg te jagen, etc.
Maar die luiaards zijn traaaaaaaaaaag, dus hoe kan dat in godsnaam een bedreiging vormen? Ik kan er gewoon niet bij, dat ze dat als bedreiging hebben gezien. Tuurlijk is het eng, en het ziet er creepy uit, maar om het dan maar te vermoorden, nee sorrie dat gaat me te ver.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:06

Maartje1990 schreef:
...maar dan denk je 'IEEEEEJJ aliën aliën!' En dan ga je 'm toch echt niet laten leven hoor!

Eh, 14 tot 16-jarigen hadden we het toch over? Op die leeftijd behoor je toch enig intellectueel handelen te kunnen vertonen, een alien is toch wel het laatste waar ik aan denk bij zo'n dier, en ik heb ook nog nooit een luiaard IRL gezien.
Een luiaard beweegt heel langzaam heb ik gelezen, dus ze zullen niet bedreigd zijn geweest. Uitsluitend het uiterlijk van het arme dier heeft ze afgeschrikt.

Verdorven geest die dan met stenen gaat gooien, als je bang bent kun je wegrennen, dan hadden ze het ook wel overleefd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:08

Een luiaard zou nog wel kunnen, zeker met die klauw. Maar ik denk niet dat je een dier zo strak en zo kaal kan scheren, ook niet op z'n kop. Denk dat dit een 'mislukte' is. Een foutus lijkt me niet, het moest een behoorlijk groot beest zijn geweest, en dat zijn foetussen van luiaards meestal niet.

Na een dag in het water zwel je al flink op hoor, dan zien nog maar weinig dingen er knap uit. Jammer dat er geen foto's van zijn vóór hij dood gemaakt werd.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:11

Dinobaby's zijn té geeeeeeeeeeeeeeeek :)ddd

Ik zou niet weten wat t is, schildpad ( uit verhouding gerukt??)
Edit: neeee, hij heeft "armen"
Kan ie niet geharst zijn?? :+

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:34

Wat een raar bericht.. gatver die foto's . Als het echt is zou ik er ook doodsbang voor zijn. Alleen tja of het waar is.. dat betwijfel ik. Het is iig wel super smerig. Beetje rare fotos ook inderdaad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:47

Iemand al iets gevonden over of het nep is of echt?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:57

Het zou heel goed kunnen dat het een foutje van de natuur is, er is in 1910 ook eens een kaal paard aangeboden aan het (nu) faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit van Utrecht.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:07

Hmm dit heb ik nog nooit gezien, ja een keer in een thriller film :+.. Maar daar speelde ze een andere rol.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:21

Gadverdamme :x

Ik dacht eerst bij die hoofdfoto dat 't een beluga was :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:31

Er bestaat een ziekte waarbij je geen haar hebt. Sommige dieren (en mensen) hebben dat.
Voorbeeldje van een chimpanzee zonder haar: http://izismile.com/img/img2/20090423/sinder_02.jpg

He kan dus dat deze luiaard dat ook had. En dat verhaal van die kinderen hoeft niet waar te zijn he... Misschien was dit dier al dood. Die 5 voet kan sowieso al niet kloppen.

Of hij heeft gewoon heel lang dood in het water gelegen waardoor hij al zijn haar kwijt is geraakt en zijn buik is opgezwollen. De kinderen hebben hem aangespoeld gevonden en hebben toen dat verhaal erbij bedacht.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 19-09-09 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:32

Creepy :=
Dacht eerst aan een broodje-aap verhaal,... maargoed... raar beest in ieder geval :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 07:31

Kennen jullie de film Ice Age? Daar komt ook een luiaard in voor en die heeft ook zo'n bolle buik.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:04

LindyH schreef:
Er bestaat een ziekte waarbij je geen haar hebt. Sommige dieren (en mensen) hebben dat.
Voorbeeldje van een chimpanzee zonder haar: http://izismile.com/img/img2/20090423/sinder_02.jpg

Ja indd, die scheidsrechter Pierluigi Collina, heeft die ziekte ( Alopecia universalis -dacht ik ergens te lezen.-) ook.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:57

Ziet er echt opgezwollen uit.. en slijmerig!
Ik weet niet of ik het moet geloven....

En als het zo is, waarom direct doden?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:02

Ik vind hem eigenlijk heel zielig. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:07

Ach, arm ding. Een luiaard zou idd wel kunnen, die beesten doen trouwens geen vlieg kwaad (dacht ik)..