Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:19

Er moeten tientallen miljoenen euro’s extra worden uitgetrokken voor de opvang van asielzoekers. De extra investering is nodig vanwege de enorme instroom van asielzoekers naar Nederland.

dit staat van de week in de telegraaf, op dezelfde pagina waar staat dat er op de zorg veel meer bezuinigt moet worden

das behoorlijk krom toch, ik ga in een hoop dingen met wilders mee. en door dit soort onzin van ons kabinet vrees ik dat ik niet de enige ben

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:20

Verplichting van de Nederlandse taal (en dan het liefst gewoon in het openbaar). :J Vind ik een zeer goede. :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:20

Blue_Eyes schreef:
Imago, mag het allemaal iets respectvoller gebracht worden alsjeblieft?

Respect? Voor wie? Voor wie toon ik volgens jou geen respect dan?

Heb mijn berichten nog eens gelezen. En vind mijn toonzetting niet respectloos. Ja ten opzichte van onze huidige min-pres. en daar heb ik ook totaal geen respect voor dus ben gewoon eerlijk...of mag dat niet? ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:21

xPassion schreef:
Ik moet zeggen dat ik achter veel van zijn argumenten sta.
Hoewel ik wel van mening ben dat hij ze wat respectvoller kan brengen.

Ik ook hoor :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:21

ik zeg wilders voor min-pres :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:22

Miepie1980 schreef:
Ik zie trouwens liever een hoofddoek dan zijn kapsel :+ .

_O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:22

Imago01 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Imago, mag het allemaal iets respectvoller gebracht worden alsjeblieft?

Respect? Voor wie? Voor wie toon ik volgens jou geen respect dan?

Heb mijn berichten nog eens gelezen. En vind mijn toonzetting niet respectloos. Ja ten opzichte van onze huidige min-pres. en daar heb ik ook totaal geen respect voor dus ben gewoon eerlijk...of mag dat niet? ;)

Nou ja, de Nederlanders een laf poedersuiker noemen vind ik persoonlijk te ver gaan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 16:22

1. Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd.
Sluit ik me volledig bij aan, maak er wat van of donder op. Zo kunnen de mensen die er wat van willen maken blijven in NL.
Lijkt mij niet meer dan normaal.

Ik had dan ook graag gezien dat er bij staat: Misdrijven door autochtonen worden harden bestraft. Uiteindelijk zijn de straffen in NL over het algemeen een lachertje. Dus niet alleen de allochtonen aanpakken, maar tevens de autochtonen!!! Maar hiermee ben ik het wel eens.

2. Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf.

We moeten naar mijn mening strenger tegen dit soort mensen worden, het is toch niet normaal meer wat je soms hoort.

Mee eens, mits dit betekent voor iedereen en in welke willekeurige situatie dan ook.

3.Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
Even voor de duidelijkheid er staat radicale moskeeën en imams. ;)
Mensen die de nederlanders zwart lopen te maken in ons eigen land en vaak van het geld van onze gemeente.

In zoverre mee eens - mits dit aangevuld zou worden met: alle radicale vormen van geloof. Niet alleen de islam. Alle radicale vormen van geloof vind in "eng" en zou wat mij betreft verboden moeten worden. Vrijheid van geloof zonder radicalisering lijkt mij de bedoeling in NL. Ook radicale christenen zijn soms niet helemaal jofel hoor...... Wat te denken aan sommige dingen vanuit het gedachtengoed van de Christenunie????

4.Verbod hoofddoekjes in publieke functies.
Geloof is iets voor jezelf naar mijn mening, dit zou ook mogelijk moeten zijn zonder het naar de buitenwereld te tonen.
het is een levensstijl die mensen ook aan je zouden moeten merken aan iets anders dan je kleren.
En als je dan een hoofddoek wilt dragen, dan naar mijn mening in ieder geval niet in een publieke functie.

Dan moet je een algemene kledingetiquette opstellen. Bijvoorbeeld: geen hoofdbedekking van welk soort dan ook. Geen zichtbare uiting van geloofsovertuiging. Het blijft echter een moeilijk punt. Want imo KAN een hoofddoek representatief zijn.... maar goed, op zich kan ik het mij ook voorstellen.

5.Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen.
Sluit ik me helemaal bij aan. De meeste gevangenissen zien er tegenwoordig beter uit dan de verpleeghuizen voor ouderen.

100% mee eens!

6. Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts.
lijkt me duidelijk :P

Eens, mits verantwoord en over nagedacht. Ik woon zelf in DLD en daar is het 130 adviessnelheid (oftewel: onbeperkt mits anders aangegeven) en er gebeuren ook duidelijk veel meer ongelukken. Soms kan het handiger zijn om wat gas terug te nemen. NL wegen zijn druk en dus moet er verstandig mee omgegaan worden.

7.Verbetering zorg en nazorg thuisfront uitgezonden en teruggekeerde militairen.
Wat ik vind het ongelovelijk hoe de regering deze mensen vaak laat zitten.

100% mee eens.

8. Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Liijkt me niet meer dan logisch.

100% mee eens.

Goed dat je dit even aanhaalde XPassion, ik heb er mijn eigen mening ook bijgezet. Nu worden er meerdere standpunten van Wilders uitgelicht dan alleen de islam.
Laatst bijgewerkt door Barmat op 17-09-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:23

Judith_M schreef:
Imga01, het is inmiddels duidelijk dat je pro-wilders bent hoor, hoef je niet verder op deze manier te benadrukken. ;)

Ik vind het een goed idee om wilders met zijn lichtelijk aparte ideeën de kamer uit te schoppen. Het is toch triest dat ej niet met normale standpunten in het nieuwd kunt komen, maar alleen met de meest idiote opvattingen qua hoofdoeken enz?

Pro-Wilders vind ik een verkeerde omschrijving van wat ik ben of van wat mijn mening is.
Zoals mijn mening wél is, heb ik al eerder in dit topic verteld. Even goed lezen en daarna je eigen conclusie beter omschrijven graag.
Dan mijn vraag: op welke manier benadruk ik dan iets?

Over het tweede deel...het is ook duidelijk hoe jíj erover denkt en hoe benadruk je dit zelf dan?

Of moeten we in dit topic gewoon weer met zijn allen om de brei heen draaien? Nee toch? Kan ik ook goed hoor maar heb zin om even lekker ergesn tegen aan te schoppen :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:24

Citaat:
Nou ja, de Nederlanders een laf poedersuiker noemen vind ik persoonlijk te ver gaan

nou dat vind ik wel meevallen

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:25

Imago01 schreef:
Weet je, ik vind het wel ‘lekker’ dat er eens iemand is opgestaan die lekker overal tegen aan schopt. Okay, een aantal dingen die hij meldt zijn wel erg ver gezocht en ik ben het lang niet met alles eens, maar feit blijft wel dat hij iedere keer weer (internationale) discussies oproept. Mensen aan het praten krijgt, aan het denken krijgt en bepaalde onderwerpen juist bespreekbaar krijgt. Dat vind ik het goede eraan.

Feit blijft dat de Nl. eigenlijk een stel lafaards zijn die als klootjes achter anderen aan hobbelen, vooral niet een eigen mening vormen en als ze die al hebben, er niet voor uit durven te komen, bang om onder tafel geluld te worden – of erger!

Lekker toch dat er iemand is die bepaalde onderwerpen, waar men voorheen niet eens aan durfde te dénken zowat, bespreekbaar maakt.
Want de Nederlanders zijn toch zo n lekker open volkje? Ja, me togus! We laten ons intimideren en indoctrineren aan alle kanten.

_/-\o_
Ben het hier volledig mee eens!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:25

Hannah_Menno schreef:
Miepie1980 schreef:
Ik zie trouwens liever een hoofddoek dan zijn kapsel :+ .

_O-

Van mij mogen alle theedoeken wel weg ;)
wat is dr mis met die man zijn haar is toch hardstikke sexy :o

Nee maar serieus waarom moet iedereen altijd als argument zijn haar gebruiken hebben ze geen sterkere punten? :Z

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:26

Citaat:
Nou ja, de Nederlanders een laf poedersuiker noemen vind ik persoonlijk te ver gaan.

Okay, nederlanders staan bekend om het feit dat ze weinig lef tonen in het geval dit lef wel benodigd zou zijn. Kijk de geschiedenis van de laatste jaren er maar eens op na, de ontelbare stille tochten en ga zo maar door...
Kijk maar eens hoe de gemiddelde nederlander klaagt over alles wat er fout is en verkeerd is en hoe er van ons gestolen wordt (door o.a. de regering) en wat doen we met zijn allen hieraan? Juistum (mijn persoontje inbegrepen hoor!)!

Zo beter omschreven? ;)

Komt op hetzelfde neer, alleen iets aardiger geuit en meer toegelicht waarom ik tot deze conclusie ben gekomen.
Even achter het 'over de bolletjes aaien' cultuurtje van Nederland aanlopen ;) (<-- en die knipoog moet ook echt zo opgevat worden...)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:26

Imago01 schreef:
Wacht maar af tot de rottige gevolgen jou persoonlijk treffen, dan ga je wel anders denken.
...

Nee hoor, ik val ook onder de pech-club. Ga er oa. wéér op achteruit omdat ik chronisch ziek ben. Maar daar ga ik niet anders door denken. Ik ga nog steeds voor respectvol omgaan met elkaar. Dus ik ga niet stemmen op een kerel die juist zijn goede punten niet gebruikt, maar alleen de punten gaat schreeuwen die geen kans van slagen hebben.... Hij heeft teveel negatieve energie.
Er moet wel het een en ander veranderen, maar bv hoofddoekjestax lost niets op. Hij is teveel blabla te weinig actie. Hoop gepreek, maar gaat niet de discussie aan met die groepen waar hij zo tegen is. Hij heeft een tunnelvisie.
Waar Wilder teveel schreeuwt, schreeuwt JP te weinig. Dus er mag echt wel iets veranderen. Iemand met wat meer pit daar, maar niet téveel pit. Kost zoveel energie :+
Maar je moet zeker een wilder oid in de politiek hebben, houdt iedereen weer scherp! :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 16:27

Ik zou best wel eens een uurtje met hem onder vier ogen willen praten, en dat meen ik echt hoor!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:28

http://www.nu.nl/algemeen/2082074/wiege ... n-pvv.html

Vond hem wel ff toepasselijk in dit topic.
Ben zelf absoluut geen Wilders-fan, kom wel uit een VVD nest al hebben die al heel lang geen stem gekregen van mij.

Voor mij is Wilders vanuit een compleet verkeerde uitgangspositie bezig, natuurlijk heeft hij met een aantal dingen best wel gelijk, dubbele paspoorten, extremen binnen geloven ect ect maar ik vind dat we met zijn alle wereldburgers zijn en vanuit de basis is ieder mens gelijk zolang je maar respect hebt voor elkaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:28

Citaat:
Van mij mogen alle theedoeken wel weg ;)
wat is dr mis met die man zijn haar is toch hardstikke sexy :o

Nee maar serieus waarom moet iedereen altijd als argument zijn haar gebruiken hebben ze geen sterkere punten? :Z

Voor mij niet hoor! :) Laat die mensen toch! Ieder zijn eigen mening, als jij in een kort rokje wilt lopen doe je dat toch ook lekker?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:33

Ik vraag me af hoe het huishoudboekje er gaat uitzien als Geert Wilders het voor het zeggen zou hebben.

Las van de week in de krant dat er 30 miljard dit jaar gaat naar de AOW. Dat wordt over een aantal jaren 60 miljard. Dit moet opgebracht worden door de werkenden onder ons, dat steeds meer afneemt door de vergrijzing. Betekent toch dat er bezuinigd moet gaan worden. Dus ook Geert Wilders (als min.pres.) gaat deze boodschap brengen. Neem van mij aan dat zijn populariteit dan een stuk gezakt is. Helaas ontkomen we niet aan bezuinigingen anders is NL over 10 jaar failliet als we zo doorgaan met onze zorgstaat.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:35

Ik ben het wel eens met een aantal dingen die Wilders aanhaalt waar ik geen andere partij niet of bijna niet over heb gehoord:

Ouderen
Kinderen
Jeugdzorg
Onderwijs
Straffen

Daarnaast zegt Wilders wat heel veel mensen denken. Veel vooroordelen zijn gebaseerd op de werkelijkheid. Echter niet alle mensen over 1 kam scheren.

Wilders is te extreem in zijn uitingen
Wilders haalt cultuur en religie door elkaar maar maakt handig gebruik van de angst van mensen voor een andere religie.

Ik wil even zeggen dat ik geen pro wilders ben ik zal ook nooit op hem stemmen. Toch kan ik me meer vinden in zijn punten (afgezien van zijn haat tegen buitenlanders)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:37

Wilders heeft op bepaalde punten best gelijk, en ik ben ook absoluut niet voor het huidige kabinet, maar daar zitten nog wat nuances tussen. Hoofddoekjestax is belachelijk, hij loopt altijd te preken over vrijheid van meningsuiting, laat mensen er dan ook bijlopen zoals ze zelf willen. Hij heeft wel meer van dat soort populistische standpunten, waar veel 'onvrede-kiezers' op af komen. Ik zou nooit op hem stemmen, denk niet dat er iets van terecht komt als hij moet regeren.
Zoals hetbommeke zegt, bezuinigingen zijn nodig en zullen dus ook Wilders niet populair maken mócht hij aan regeren toekomen. Ben het overigens totaal niet eens met de manier van bezuinigen van het huidige kabinet (lekker uitgeven als het goed gaat en dan nu opeens bedenken dat dat niet kan, zo heeft meneer Keynes het nooit bedoeld ;)), maar dat is een andere discussie.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:38

ik ga wel weer op Wilders stemmen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:39

Barmat: Wat je bij punt 1 zegt:
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Dus ook voor autochtonen :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:44

Natuurlijk zegt hij heus wel 'ns dingen waarin ik hem gelijk geef, maar hij loopt alleen maar te blêren en aandacht te trekken met dat gezanik over moslims en dát vind ik zo verkeerd. Als hij daar nou eens mee kapte hadtie nog best een kans.

En dat haar... tsjah. Ik denk dat zijn spiegel het niet zo goed doet. :)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:45

Compleet lege boodschap door een compleet leeg persoon. Ach, wat kan je nog meer over hem zeggen... Zegt Wilders dan echt wat sommigen van jullie denken? Vinden jullie echt dat hij mensen mag criminaliseren alleen omdat ze een bepaald geloof aanhangen? En een verbod op religieuze uitingen strekt verder dan alleen een hoofddoek, kruisjes, keppeltjes enz enz, niets mag dan meer. De heksenjacht en de Spaanse inquisitie zijn er niets bij ;)
Overigens heeft Verdonk ooit uit laten zoeken of een burqa-verbod haalbaar was. Maar dat was grondwettelijk niet mogelijk. Ik snap niet dat je met droge ogen kan zeggen dat je achter zijn ideeen staat en dit dan toch wat te ver vindt gaan. Wat hij gisteren allemaal gezegd heeft, is pure discriminatie. Ik hoop dat iedereen dat inziet voordat ze met oogkleppen op achter hem aan wandelen...
Hij zal over een tijdje wel weer van het toneel verdwijnen. Regeren is toch echt zo leuk niet, een coalitie bestaat uit meerdere partijen, dan moet zelfs onze Geert concessies gaan doen ;)
Ik heb drie jaar met groot genoegen in de Amsterdamse Diamantbuurt gewoond. Leuke islamitische buren, en ja, ik kreeg gewoon respect van alle hangjeugd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:45

weer zo'n zielige opmerking over zijn haar pff zijn haar is apart en gedurft :D