Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:47

Yeyo schreef:
Lyonesse schreef:
Wat is er dan mis met een burka?

Je kan met een burka aan niet voldoen aan de indentificatieplicht.
Plus je kan er tonnen C-4 in vervoeren :+

Dan til je toch je ding even op als je je moet legitimeren? :+ Vrijheid van geloof en kleding he? :Y)
Die C-4 past ook prima in zo'n typisch turkse bijenkorf hoor :D

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:48

DaanxBien schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen
denk dat veel moslimas dan toch zonder hoofd doekje gaan
wantja 1000 is toch niet niks..

Denk je dat? Echt?? Ik betaal liever 1000 euro dan dat ik zonder hoofddoek de straat op moet elke dag hoor.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:50

@Sok:

Ten eerste: Het is een zeer kleine groep allochtonen die zich niet weet te gedragen en dat zijn dan ook nog eens vooral jongens/mannen. Géén vrouwen en meisjes.

Ten tweede: Over aanpassen gesproken: Als ik met rozen haar en een groene tuinbroek met paarse stippen rond wil lopen, moet ik dan maar belasting betalen?

Ten derde: Die mensen hebben wij zelf hierheen gehaald om de vuile klusjes voor ons op te knappen. Daarnaast hadden zij het enorm slecht in Marokko/ Turkije. Ik ga ervan uit dat als jij hier ligt te creperen van de honger en je kinderen doodgaan van iets simpels als je griep, jij ook maar wat graag naar een ander land zou gaan om kl*tewerk te doen voor een schijntje, zodat je ten minste geen honger hebt. En als je daar dan bent, denk je dat jij dan een hofddoek op doet, binnen een half jaar vloeiend en foutloos berber spreekt en 6x per dag richting mekka bidt? Ik denk het niet, want jij zal waarschijnlijk vasthouden aan wat je kent en geleerd hebt, omdat dat je steun geeft in een vreemd land.

Ten slotte wil ik je vragen alsjeblieft niet alle allochtonen over een kam te scheren. Als je op een open manier met hen in gesprek gaat, zul je merken dat allen hier graag wonen en het niet kwaad bedoelen met dit land.

Ik kan er gewoon niet bij met mijn verstand dat er echt mensen in Nederland rondlopen die liever anderen laten sterven van honger, ziektes en oorlog, dan dat ze ze verwelkomen in hun land. Alleen omdat ze 'anders' zijn en Nederland 'veranderen'. Zij zijn hier te gast, zouden we hen dan niet moeten verwelkomen en zich thuis laten voelen?

Ik zou echt iedereen willen vragen the bigger person te zijn en de eerste stap te zetten!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:51

ik heb het ook zitten kijken vanmiddag en tot het stuk over de hoefddoeken belasting vond ik nog wel dat ie een punt had, maar dit ging echt te ver!
Ik heb vanmiddag ook een heel stuk zitten kijken en toen stond er een halstarrige minister die vast geen geld wilde inleveren op de JSF, wat een koppig figuur dat zeg.
Maar laten we wel wezen, ik heb in die hele stukken die ik gehoord heb vanmiddag geen enkel idee gehoord om te bezuinigen waar wij, de burgers die al genoeg betalen, er niet op achteruit gaan.
Er zijn best aardige dingen genoemd IMO maar daar wilden de ministertjes niet aan, nee hoor laten we maar fijn bezuinigen op de zorg, onderwijs en de politie ..
Wat dat betreft hadden ze vanmiddag wel een punt met dat de gevangenen in nederland het beter hebben als de ouderen.
Dan kan die opmerking over hoofddoekentax schandalig zijn, maar dat de Nederlandse ouderen op deze manier behandeld worden en dan nu met de crisis ook nog gekort worden op hun uitkering, dat vind ik Schandalig.

edit: sorry misschien beetje offtopic.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:52

Dankje Yeyo voor de uitleg over de burka, sluit me er bij aan.

@Sok: als die mensen die jij kent met hoofddoekjes flink aan het klagen zijn en geen Nederlandse achtergrond hebben, zijn ze volgens mij prima geïntegreerd. Volgens mij zijn wij namelijk een volk van klagers ;) Ik las in de krant laatst nog een stuk over onze klaagcultuur, je hebt telefoonnummers die je kunt bellen om over je buren te klagen, nummers voor zus, nummers voor zo.
De gemiddelde Nederlander klaagt meestal ook steen en been over belastingen, de drukte op de weg, het weer en ga zo maar door. Tevreden lijkt men vrijwel nooit, dus zo afwijkend kan ik dit niet vinden.
Ook veel Nederlanders slaan hun slaatje uit verschillende regelingen, echt, je zou je plaatsvervangend schamen als je hoort wat er soms gebeurt. Niets menselijks is ons allen vreemd hoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:53

Dat van de gastarbeiders is echt een stierenpoep argument. Vraag eens aan een hoofddoekdrager of ze van 1 van die gastarbeiders afstamt. Dikke kans van niet. En dan nog, omdat ze hier ooit heengehaald zijn, moeten alles mogen? ( en nee, nu heb ik het niet specefiek over hoofddoekjes, maar dat argument wordt altijd aangehaald in zulke discussies.)

Edit: Nu haal je zelf asielzoekers en gastarbeiders door elkaar ronne? Verhongeren, oorlog etc?
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 16-09-09 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Jilletje schreef:
ik hef een geblondeerdschaamhaaropjehoofd tax ..... dat is toch net zo debiel en nutteloos als een hoofddoeken tax? het is schandalig!

In zijn geval is dat niet nutteloos, hij wil zo verbloemen dat hij een indonesische moeder heeft. Wat dat betreft is hij thuis wel erg multicultureel met ook nog een Hongaarse echtgenote.
En dat verwijt hij de regering dat die te multicultureel zou zijn.
Ik vind dat hij nu wel genoeg onzin gezegd heeft, laat hem maar meehelpen de crisis op te lossen en zijn bodyguards zelf gaan betalen.

Yeyo

Lyonesse schreef:
Dan til je toch je ding even op als je je moet legitimeren? :+ Vrijheid van geloof en kleding he? :Y)
Die C-4 past ook prima in zo'n typisch turkse bijenkorf hoor :D

Tjah, daar zeg je wat....
Officieel mag je een burka niet optillen he, anders kan ze m net zo goed uit laten.
Het werkt teveel bureaucratie in de hand denk ik, vrouwen moeten apart in een kamertje, met een vrouwelijke gezaghebbende en de man erbij, want ze mogen zich niet in het openbaar zonder burka tonen, en andere mannen is al helemaal taboe.
Dus euh....dan gooi ik het erop dat het teveel belastinggeld gaat kosten om vrouwen met indentificatieplicht een burka te laten dragen. :)

Moskeen ok, suikerfeest ok, nazr ok, hoofddoek ok, pakol ok, chapan ok, maar ja, je moet toch ergens een grens trekken.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:54

@lyonesse:Nee, natuurlijk moet niet alles mogen! Daarom komen ook allochtone jongeren in de gevangenis als ze iets niet goed doen, net als de Nederlandse! Heb je hier íemand horen beweren dat ze alles mogen????!!!

Ronne

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:55

Ik heb het over beiden lyonesse, aangezien íedereen met een hoofddoek door Wilders en zijn aanhangers over een kam wort geschoren.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:56

Sok schreef:
Ik heb het niet over typisch Nederlands, ik heb het over de tientallen mensen die ik ken die hoofddoekjes dragen maar terwijl niks anders doen dan afgeven op de Nederlandse maatschappij en maar roepen dat het zo'n poedersuiker is en dat ze nergens in gesteund worden en zo nog 10duizend andere negatieve dingen over dit land en dat ze zich écht niet gaan aanpassen. Natuurlijk zijn er ook genoeg buitenlandse mensen die zich wel aanpassen. Er zijn altijd rotte appels, dat besef ik ook. Alleen de hele bult appels is zo langzamerhand aan het rotten.. Ik ken veel meer buitenlandse mensen die zich niet aan willen passen en tegen de Nederlandse maatschappij en mensen aan schoppen. Als je in een vreemd land komt, hoor je je mijns inziens aan bepaalde normen en waarden die bij dat land horen, te houden en er niet nog eens even een slaatje uit te slaan en dan maar zeuren dat het niet genoeg is. De overgrote meerderheid van de immigranten beseft niet wat een mazzel ze hebben dat ze in Nederland zitten en erbij horen. En nóg zijn ze niet dankbaar en willen ze zich niet aanpassen. Ja, dat stoort me!

Enneh, nee Ronne, het maakt mij NIKS uit wat je gelooft of hoe je je kleedt, als je maar niet door je zó opvallend afwijkend te kleden, probeert aan te duiden; nee ik pas me mooi niet aan!

Yeyo, jou hoeft ook niemand serieus te nemen, for sure. Als je al op zo'n toon begint... :)

Het is maar net wat je ziet. Ik ken hier in Groningen alleen al, 3 vrouwengroepen met allochtone vrouwen die met behulp van autochtone vrouwen, hun best doen om de taal te leren, te leren fietsen, en uitstapjes maken. Zij doen echt hun best om zich hier thuis te voelen. Tegelijkertijd ken ik mensen, autochtonen, die thuis zitten met een uitkering en de overheid daarvan de schuld geven. Autochtone jongeren die schelden op alles, de bushokjes hier vernielen etc. Autochtone jongeren die een allochtoon in elkaar schoppen omdat hij er anders uitziet.

En om terug te komen op je punt dat de meesten niet beseffen hoeveel mazzel ze hier hebben. Een heleboel mensen zouden graag in hun thuisland gelukkig zijn geweest, en beseffen echt wel hoeveel geluk ze hier hebben. Het is echter lastig een baan te vinden, als er werkgevers zijn die liever een autochtoon in dienst nemen, dan en allochtoon.

En nou wil ik niet zeggen dat er geen rotte appels tussen zitten. DIe zitten er zeker, en daar moet wat aan gedaan worden. Maar het grootste deel van de relschoppers in Nederland is gewoon Nederlands.

En over het aanpassen aan de normen van een land waar je op bezoek bent. Als een Nederlandse in Egypte op bezoek ben, dan zal ze naar alle waarschijnlijkheid geen hoofddoek dragen, terwijl dat daar wel een gewoonte is. Omdat, je er niet prettig bij voelt. Dus waarom mogen vrouwen geen hoofddoek vragen, als zij dat prettig vinden?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:57

Yeyo schreef:
Sok schreef:
Yeyo, jou hoeft ook niemand serieus te nemen, for sure. Als je al op zo'n toon begint... :)

Bepaal dat lekker voor jezelf en niet voor iedereen, ik vind je eng, zeker als je een hoofddoekjestax goedkeurt.
En misschien moet je naar een betere buurt verhuizen, ik woon midden tussen de allochtonen, altijd lachen gieren brullen hier hoor.
Nóóit rottigheid.

Ik word een beetje moe van die mensen die generaliseren.

Neuh, woon ook midden tussen de allochtonen en zit ermee op school. Don't care, prima mensen, altijd gezellig inderdaad en ook geen rottigheid. Wat ik bedoel te zeggen, kabinet doe eens wat meer voor de mensen die zich wél aanpassen, alleen maar bijdragen aan de maatschappij ipv die raddraaiers die alles voor de toffe, aangepaste en ingeburgerde allochtonen verpesten. :)

Ik ben absoluut niet racistisch. Integendeel. Heb genoeg buitenlandse vrienden die elke dag nog ploeteren om hier rond te komen. Ik vind het sneu om te zien dat de mensen die zich wel willen aanpassen en zo hun best doen hetzelfde krijgen binnen deze maatschappij als de zovele rotte appels. Een van m'n beste vrienden zoekt nog steeds naar woonruimte.. Ik zou zeggen, kick een flinke hoop criminelen eruit en er is wél plek!

Ik scheer heus niet alle allochtonen over een kam ;) Het gaat mij meer om het feit dat enige aanpassing toch wel gewenst is. :)

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:58

Ronne schreef:
@Sok:

Ten eerste: Het is een zeer kleine groep allochtonen die zich niet weet te gedragen en dat zijn dan ook nog eens vooral jongens/mannen. Géén vrouwen en meisjes.

Ten tweede: Over aanpassen gesproken: Als ik met rozen haar en een groene tuinbroek met paarse stippen rond wil lopen, moet ik dan maar belasting betalen?

Ten derde: Die mensen hebben wij zelf hierheen gehaald om de vuile klusjes voor ons op te knappen. Daarnaast hadden zij het enorm slecht in Marokko/ Turkije. Ik ga ervan uit dat als jij hier ligt te creperen van de honger en je kinderen doodgaan van iets simpels als je griep, jij ook maar wat graag naar een ander land zou gaan om kl*tewerk te doen voor een schijntje, zodat je ten minste geen honger hebt. En als je daar dan bent, denk je dat jij dan een hofddoek op doet, binnen een half jaar vloeiend en foutloos berber spreekt en 6x per dag richting mekka bidt? Ik denk het niet, want jij zal waarschijnlijk vasthouden aan wat je kent en geleerd hebt, omdat dat je steun geeft in een vreemd land.

Ten slotte wil ik je vragen alsjeblieft niet alle allochtonen over een kam te scheren. Als je op een open manier met hen in gesprek gaat, zul je merken dat allen hier graag wonen en het niet kwaad bedoelen met dit land.

Ik kan er gewoon niet bij met mijn verstand dat er echt mensen in Nederland rondlopen die liever anderen laten sterven van honger, ziektes en oorlog, dan dat ze ze verwelkomen in hun land. Alleen omdat ze 'anders' zijn en Nederland 'veranderen'. Zij zijn hier te gast, zouden we hen dan niet moeten verwelkomen en zich thuis laten voelen?

Ik zou echt iedereen willen vragen the bigger person te zijn en de eerste stap te zetten!

_/-\o_

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:59

Lyonesse schreef:
Dat van de gastarbeiders is echt een stierenpoep argument. Vraag eens aan een hoofddoekdrager of ze van 1 van die gastarbeiders afstamt. Dikke kans van niet. En dan nog, omdat ze hier ooit heengehaald zijn, moeten alles mogen? ( en nee, nu heb ik het niet specefiek over hoofddoekjes, maar dat argument wordt altijd aangehaald in zulke discussies.)

Edit: Nu haal je zelf asielzoekers en gastarbeiders door elkaar ronne? Verhongeren, oorlog etc?

Ander argument: wij zijn van de wereld en de wereld is van iedereen. *D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:01

Alet74 schreef:
Lyonesse schreef:

Ander argument: wij zijn van de wereld en de wereld is van iedereen. *D

Precies :Y) Dus waarom het onderscheid door het over gastarbeiders en asielzoekers te gaan hebben? :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:02

Ze zouden de orthodoxe moslims (lees: mannen) meer moeten begeleiden. Je kán in dit land je vrouw niet thuis laten zitten zonder dat ze ook maar één woord Nederlands spreekt, met kinderen die met de koran om de oren worden geslagen en daardoor ook elke westerling (= niet moslim) als een stuk stront zien. Dáár ben ik op tegen ja, dat is dus zo ongeveer wat jij beschrijft dus Sok :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:03

Die wilders krijgt binnenkort ook een kogel door zn hoofd denk ik zo..
Dit is toch niet normaal, sommige standpunten kan ik meegaan maar hij maakt het steeds gekker..
In het begin was hij nog een beetje normaal maar dit is om te gillen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:04

Haha niemand neemt het toch meer serieus?? Het tegenovergestelde heeft hij er onderhand mee bereikt. Eerst had hij nog wel toehoorders, nu lachen ze met hem... :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:04

Gillen? Ik vind het om te janken! :+

Ronne

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:06

Nou! Anders ik wel! Ik krijg echt tranen in mijn ogen als ik dit soort dingen lees... en vooral lees dat sommige mensen er nog achter staan ook!

Dan vraag ik me echt af of ik over 10 jaar nog wel in Nederland wil wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:08

Ach dit heb je overal hoor. Alleen wij hebben een pias en dat is lachen, andere landen hebben serieuze engerds en die worden misschien nog wel veeeel serieuzer genomen, wij hebben gewoon steeds weer even lol.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:09

Ik wil dan ook een rokkentoeslag voor alle gereformeerde vrouwen die een rok moeten dragen :+ In mijn ogen is dit een zelfde vorm van 'onderdrukking'.

Sorry, maar de uitspraak van meneer Wilders over zijn hoofddoekentoeslag deed mij erg denken aan een periode in 1940-1945. Iets met sterren was het toen..

Wat is integratie? Wat is de samenleving? Wanneer doe je mee? Als je belasting betaald? Als je geen uitkering hebt? Als je werk hebt? Als je vrijwillegers werk doet? Als je niet asociaal bent?

Wilders zou eens niet zo moeten struikelen over de islam en eens verder moeten kijken. Ook de bible-belt in Nederland is niet heilig: docenten ontslaan van een christelijke school omdat ze homo zijn? Welkom in de vrije staat Nederland..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:09

Ronne schreef:
Nou! Anders ik wel! Ik krijg echt tranen in mijn ogen als ik dit soort dingen lees... en vooral lees dat sommige mensen er nog achter staan ook!

Dan vraag ik me echt af of ik over 10 jaar nog wel in Nederland wil wonen!

Vroeg of laat, helaas vermoed ik laat, zullen mensen merken dat wilders niets te zeggen heeft. Hij kan een grapje maken, en mensen schokeren, maar wat zegt hij nou eigenlijk? Niets nuttig. Over 10 jaar is hij allang op de achtergrond verdwenen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:12

Yeyo schreef:
Ze zouden de orthodoxe moslims (lees: mannen) meer moeten begeleiden. Je kán in dit land je vrouw niet thuis laten zitten zonder dat ze ook maar één woord Nederlands spreekt, met kinderen die met de koran om de oren worden geslagen en daardoor ook elke westerling (= niet moslim) als een stuk stront zien. Dáár ben ik op tegen ja, dat is dus zo ongeveer wat jij beschrijft dus Sok :)

Ja inderdaad.

Plus dat de tweede kamer in mijn ogen veel meer moet doen voor de WEL aangepaste mensen of mensen die zich wel wíllen aanpassen. Laat die ondankbare banketstaaf's lekker in hun eigen sop gaarkoken zonder uitkering die ze niet verdiend hebben. Je bent en blijft hier te gast en als je ergens te gast bent, behoor je je gewoon te gedragen, zo simpel is het! Ik zou ZO ontzettend dankbaar zijn als ik ergens mocht wonen en nog geld toe kreeg ook als ik in mijn thuisland niet meer kan wonen om een of andere reden. En in mijn ogen hoort dat ook zo.

Gelukkig neemt niemand Wilders serieus en zullen zulke wetten nooit aangenomen worden, maar hij heeft wel een punt. We hebben het veel te ver laten komen waardoor een hoop allochtonen niet meer zien wat ze hier allemaal geboden krijgen. Het word normaal..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:13

* is nog steeds benieuwd in welk dorp de boerinen met hoofddoeken te bezichtigen zijn O:) *