Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:38

Precies Slimmerik, als je extreem rechts bent, kleurt dat wel hoe je bent en doet in het dagelijks leven. Ik denk niet dat je dan heel neutraal bent in de omgang met mensen van 'andersoortige' achtergronden. Tenminste, dat lijkt me wel logisch. Ik denk dat je ook vrij extreem bent als je een foto van Hitler aan de muur hangt, dat doe je niet als een beetje rechts bent. Dat doe je in mijn ogen als je het goedkeurt dat tijdend de Tweede Wereldoorlog al die mensen zijn vermoord. Of denken jullie van niet?

@Brando090309: goed verwoord!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:02

slimmerik schreef:
Zo'n onthaal moeder (zeker als ze extreem rechts is) zal zeker haar afkeuring laten blijken naar allochtone of geadopteerde kinderen van een ander ras etc. Daar ben je als ouder geen getuige van. Maar je kunt er wel van uitgaan. Met alle gevolgen van dien als je kind naar de basisschool en voortgezet onderwijs gaat.

Als dit zo is en daar bewijs van is (ze had wel degelijk allochtone kinderen) is het een andere zaak, maar dan ben je aan het speculeren ...
Ik ga puur uit van wat ik weet, en dat is dat de meeste ouders melden dat ze een perfecte onthaalmoeder was (ook al was haar man een bullebak :P).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:12

Het veheerlijken van het Arische ras was toch hèt speerpunt van Hitler. Als je zijn beeltenis aan de muur hebt hangen verkondig je toch imo dat je zijn gedachtegoed aanhangt.

De ouders kunnen haar wel als perfecte onthaalmoeder beschouwen maar die horen en zien niet wat ze in de uren doet dat ze alleen is met de kinderen.

En ja, het is speculeren. De gevolgen zijn ook nu nog niet merkbaar bij de kinderen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:16

Brando090309 schreef:
Hij heeft het ook echt niet alleen gedaan hoor, er stonden genoeg mensen achter hem met een al even zieke gedachtengang. En het volk, ja het volk kreeg echt niet het hele verhaal te horen, ze kregen enkel die informatie die ze wilde horen nl dat Hilter hen een betere toekomst zou geven maar niet dat hij daarbij miljoenen mensen de dood ging injagen! En als ze begonnen te begrijpen wat Hilter z'n echt werkwijzes waren ja, dan durfde ze niet meer tegen Hilter z'n regime ingaan, hoe zou je immers zelf zijn als je dagelijks de dood in de ogen kijkt.

Mensen als Hilter hadden 1 ding gemeen; ze maakten de bevolking zo bang dat die niets anders meer durfde dan hem te 'eren' of te 'aanbidden'.
Kijk maar naar Noord-Korea, daar is net hetzelfde aan de gang, mensen die daar wonen durven alleen maar te verkondigen dat Kim Jong Il een geweldige leider is omdat ze anders een kopje kleiner worden gemaakt en dan vraag je af hoe het daar ooit zover is kunnen komen...

Tuurlijk heeft hij het niet alleen gedaan,, maar hij stuurde het wel,, zette mensen op de juiste plek ...
Gezien de jodenwetten ga je mij niet vertellen dat het volk niet wist dat ze geboycot werden, opgesloten werden, ze in concentratiekampen en later in uitroeiingskampen gestopt werden hoor :+ wees er maar zeker van dat ze het wisten. Wat ze echter niet deden was het beseffen, Hitler bewerkte zijn volk zo met propaganda dat ze het gerechtvaardigd of noodzakelijk vonden of het gewoon negeerden vanwege alle goeie dingen die hij voor hen deed, alweer een intelligente zet die zo lang 100% werkte dat zijn macht niet meer te breken was ...

Er zijn nog steeds Duitsers die Hitlers tijd 'de gelukkigste tijd van hun leven' vonden, er zijn zat getuigenissen daarvan van ná zijn tijd en dat wil niet zeggen dat die mensen de Hollocaust goedkeurden achteraf ... geloof je nu echt dat het puur angst was waarmee hij zijn macht verwierf en in stand hield? En oh, toen hij zijn eerste gebied aanwierf wachtte de bevolking hem juichend op, in plaats van zich te verzetten ...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:21

Ik zou mijn kind er in ieder geval niet naartoe brengen :=

Ik weet niet in hoeverre het gebruik van nazi-materiaal verboden is?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:24

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je naar toe wilt Lord_ik. Wat probeer je nu uit te leggen? En welk verband heeft dat met een foto van Hitler bij een Belgische gastouder? Al die achtergronden zijn interessant (maar bekend en niet helemaal vrij van je eigen interpretaties, maar ok, dat doe ik ook), maar wat wil je ermee zeggen?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:27

slimmerik schreef:
Het veheerlijken van het Arische ras was toch hèt speerpunt van Hitler. Als je zijn beeltenis aan de muur hebt hangen verkondig je toch imo dat je zijn gedachtegoed aanhangt.

De ouders kunnen haar wel als perfecte onthaalmoeder beschouwen maar die horen en zien niet wat ze in de uren doet dat ze alleen is met de kinderen.

En ja, het is speculeren. De gevolgen zijn ook nu nog niet merkbaar bij de kinderen.

Nog steeds vind ik een portret ophangen geen reden om zo iemand te verbieden onthaalmoeder te zijn. Moest ze niks omhoog hebben hangen in de ruimtes waar ze de kinderen opvangt zou ze daarom nog niet anders gaan denken en handelen maar dan zou niemand er ophef over maken...
Nu weten ouders tenminste waar die persoon voor staat en kunnen ze zelf beslissen...

En moesten ze extreem-rechtse mensen gaan verbieden onthaalmoeder te worden dan is dat regelrechte schending van de vrijheid van meningsuiting ...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:35

Lord_ik, zou je nog op mijn vragen willen reageren. Ik ben nl wel benieuwd naar het antwoord.

Zou het niet zo moeten zijn dat kinderopvang neutraal is en dat je hier dus geen signalen zou moeten kunnen opvangen die naar een bepaalde politieke (of wat dan ook) richting wijzen?
Ik kan er gewoon niet bij dat dit voor iemand geen reden zou zijn om haar/zijn kinderen van deze opvang te halen.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:46

ik ga met Lord-Ik mee.
Het is toch aan de ouders van de kinderen om te beslissen of ze hun kinderen wel of niet naar die onthaalmoeder brengen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:47

Dat is altijd aan de ouders. Maar ik vind dit toch wel erg extreem hoor. Er worden, in Nederland althans, eisen gesteld aan de kinderopvang, het lijkt mij dat het neutraal moet zijn. Daar horen dit soort foto's niet bij.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:06

Wirobelgje schreef:
ik ga met Lord-Ik mee.
Het is toch aan de ouders van de kinderen om te beslissen of ze hun kinderen wel of niet naar die onthaalmoeder brengen.

daar gaat het toch ook niet om?

Het gaat over het feit of zoiets toegestaan mag worden of niet en misschien vinden jullie dat allemaal niet zo een probleem maar een mens met een beetje gevoel voor moraal die aanvaard zoiets niet. Dat is nu mijn opinie....

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:07

Alet74 schreef:
Dat is altijd aan de ouders. Maar ik vind dit toch wel erg extreem hoor. Er worden, in Nederland althans, eisen gesteld aan de kinderopvang, het lijkt mij dat het neutraal moet zijn. Daar horen dit soort foto's niet bij.

Idd, helemaal mee akkoord...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:08

Ik zit eigenlijk hier in Nederland op het eerste Wilders-peuterspeelzaaltje te wachten :oo

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:11

:D haha

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:15

hahahahahah!

ik ga mee met Alet, ik vind ook niet dat als jij een voorbeeldfunctie hebt een deel van de week, zulke portretten aan de muur hoort te hebben hangen.
Hitler hangt daar vast niet omdat zij hem zo'n lekker ding vindt.

Misschien is het verblijf waar die kinderen komen wel netjes ingericht, maar toch...je bent er niet zelf bij.
Ik zou het geen prettig idee vinden, ook al is mijn zoontje een echte Arier ;)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:28

Mijn kinderen (die ik overigens niet heb :-) zouden vermoedelijk niet binnen mogen....dat verdachte bruine kleurtje, alles behalve Arisch!!!!....

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:01

De vrouw had wel allochtone kindjes in haar groep. Zij werden normaal behandeld (en in mijn achterhoofd denk ik dat dat komt doordat het geld in de la brengt)
Maar je kan haar licentie niet afnemen vind ik..., als ouder keur je toch eerst de onthaalmoeder voor je je kinderen daar achterlaat? Als ik er binnenkwam en ik zag vlaggen aan de muur en een Hitlerportret dan draaide ik me meteen om. Maar de 8 kindjes die zij heeft,, die ouders hebben zich niet omgedraaid en hebben hun kinderen daar gelaten.
Het is als ouder nog altijd je eigen keus waar je je kinderen achterlaat...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:05

Belgie denkt daar ik anders over. Ook politiek gezien. Zal hier in Nederland misschien ook die kant op gaan. Hetgeen ik niet hoop.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:07

slimmerik schreef:
Belgie denkt daar ik anders over. Ook politiek gezien. Zal hier in Nederland misschien ook die kant op gaan. Hetgeen ik niet hoop.

Ik ben niet helemaal mee, kan je even verduidelijken?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:13

Bedoel ermee dat Belgie iets rechtser is.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:21

mja.... daar heb je spijtig genoeg wel gelijk in denk ik. Vlaams Belang is veel te populair aan het worden naar mijn zin maar dat is een andere discussie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:31

Jullie zijn waarschijnlijk allemaal te jong om je volledig de impact hiervan te kunnen realiseren - maar ik ben opgevoed door ouders die dankzij meneer Hitler een aantal gruwelijke jaren van hun leven in de kampen hebben moeten doorbrengen. Wat dat voor effect op mij - als 2e generatiekind - heeft gehad dat laat ik maar in het midden maar ik kan je wel zeggen dat als ik iemand tegenkom die Hitler verheerlijkt, nazi-ideologie aanhangt of foto's aan de muur heeft hangen .. die is nog niet jarig. Ik ben er persoonlijk door geraakt en ik krijg gewoon hartkloppingen van het feit dat iemand in een kinderopvang dit doet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:34

Dat gevoel kèn ik Jannepauli :j We zullen wel van dezelfde generatie zijn.

Een bezoek aan concentratiekamp in b.v. Austerlitz zou aan te bevelen zijn.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:58

Ik ben wellicht nog te jong maar mijn grootvader is wel omgebracht in een concentratiekamp en ik heb wel gezien wat voor diepe (mentale) wondes het heeft nagelaten bij mijn grootmoeder en vandaar dat ik het vertik om er zo licht over te gaan...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:49

Misschien zaten er ook wel alleen kinderen van rechts-extreme ouders, dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Maar wie weet hebben de ouders deze ruimte niet gezien en waren zij er niet van op de hoogte, ik weet ook niet wat de eigenaresse van de BSO van mijn dochter stemt. ;)