Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:54

Liezel1

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:58

Whinny, die collage in dat profiel, is volgens mij een foto van Lingh... is die niet van Sjoert?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:02

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:06

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:08

Mijn schimmel kom ik ook regelmatig tegen.

Zelfs rijverenigingen pikken foto's voor hun websites...
http://rjv-ewijk.nl/01c0da9b7b09d0101/0 ... 0106.html#
De foto linksbovenin is van mij met m'n schimmel. Het is een foto waar ook de naam van de fotograaf op staat.
Ik heb ze een mail gestuurd, maar ik krijg daar geen reactie op.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:09

das helemaal lekker :(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:09

Jeetje Karin, dat is toch ook niet normaal...
13 jarige is één ding, maar deze mensen zouden toch beter moeten weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:10

Ik heb mn veulen ook weleens zien staan in een profiel ... vond het echt dom :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:16

Laatst bijgewerkt door Odysseus op 04-09-09 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:16

Ik vind het wel zielig, maarja ik zie het maar als "de tegenwoordige Penny's"

Hoe vaak heb je vroeger als Penny op de manege niet gezegd, "Jaha dát is mijn paard" "en die rijd ik ook" Nu is het alleen wat duidelijker :D Schending van copyright is natuurlijk heel wat anders... de oprichters van dit spel zouden een rechtzaak aan hun broek moeten krijgen. Alle spelers hun geld teruggeven en de foto's moeten verwijderen. Alle foto's die op het spel geplaatst zijn!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:40

Ik ben ook al meerdere keren foto's van mezelf van onze pony Pippi tegengekomen :\

Ik heb er bij mijn 13 jarige zusje ook flink ingestampt dat ze met dr vingers van anderamns foto's af moet blijven :( Zo nu en dan zie k t r nog wel ns doen, dus zelfs mn eigen zusje kan k niet tegenhouden.
Je moet voor de grap ns op horse-nation.nl gaan kijken. Daar is t mss nog wel erger dan horsetycoon.

Ben bang dat het een hopeloze zaak is. Ze beseffen gewoon niet dat het heel vervelend is voor de fotografen en eigenaren van de paarden. Ze denken, ach het staat op internet dus ik kan het wel gebruiken. Er worden zelfs hele blend-wedstrijden uitgeschreven op die sites, en ze doen allemaal fanatiek mee. Want je kunt er geld (geen echt geld maar HT geld) mee verdienen en dan kun je weer nieuwe paarden kopen etc.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:43

Ik kan me inbeelden dat de professionele fotografen het niet leuk vinden om hun werk overal tegen te komen.
Maar dat er financieel verlies door wordt gemaakt, gaat volgens mij te ver. Het is niet zo dat die kinderen anders wel voor die foto's zouden betalen.
De enige die er nu iets aan verdient is dus de eigenaar van dat spel. Maar die blijft er sowieso aan verdienen of die kinderen nu zelf foto's maken en plaatsen of ze op Google vinden. Misschien is het zelfs leuker om die kinderen te verplichten alleen eigen foto's te plaatsen? Komen ze nog eens vanachter die computer vandaan en dan komen we ze overal tegen in onze weilanden met fototoestel in de aanslag. :+

Dreigen met rechtzaken haalt volgens mij ook niets uit, want ik geloof nooit dat je dit wint. (Omwille van bovenstaande reden)
Zolang je inderdaad je foto's niet op een billboard met reclame voor één of ander product terug vindt, is het volgens mij overroepen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:46

ben ik dan de enige die me daar dus helemaal niet druk om kan maken??????

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:48

Blijkbaar wel Kiwiko anders had je waarschijnlijk hier niet gelezen ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:49

KiWiKo schreef:

Nou ik persoonlijk kan het ook niet echt waarderen om iemand anders zn copyright onder mijn eigen foto's terug te vinden hoor... dus ja ik denk dat je een van de weinigen hier bent die zich er dus NIET druk om maakt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:50

nee hoor :) ik moest wel een beetje lachen ;)

weet je ... wat kan het mij nou intresseren of iemand foto's uit mijn profiel pikt :) lekker doen :) kan mij echt op geen enkele manier boeien

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:51

KiWiKo schreef:

Heb je profiel eens bekeken en die staat lekker vol met foto's en aangezien het je dus niets kan schelen kunnen we dus gerust jouw foto's aan de spelers aanbieden ter gebruik.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:53

KiWiKo schreef:
nee hoor :) ik moest wel een beetje lachen ;)

weet je ... wat kan het mij nou intresseren of iemand foto's uit mijn profiel pikt :) lekker doen :) kan mij echt op geen enkele manier boeien

nou dan boeit het jou toch lekker niet :roll:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:53

als hun daar gelukkig van worden, moeten ze dat vooral doen :) :)

wat kan mij dat nou in hemelsnaam schelen?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:56

Ik denk niet dat je puur de "pennymeisjes" kan aankijken op de schending van de copyrights. A) omdat ze zicht waarschijnlijk niet bewust zijn van de wetgeving (die al meerdere malen duidelijk is gemaakt...) en B) omdat zij niet degene zijn die de foto's ook daadwerkelijk publiceren. Wettelijk gezien meen ik dat het bestuur van de site aanspreekbaar is. Met die reden meen ik dat men prima in staat is hiertegen juridische stappen te ondernemen tegen het betreffende beheer...?

Persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden als foto's van mij en Max verschijnen, en op een dergelijke site is dat al wel gebeurd. Ineens was een meisje van 11 1m70 en sprong ze zonder optoming... Tja dat vond ik ook niet echt leuk nee.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 04-09-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:57

je kan het ook zien als compliment hoor.. ze vinden jou paard gewoon mooi en leuk :)

kan me er ook niet druk over maken net als Kiwiko

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:58

ik vind t prima dat ze mn paard mooi en leuk vinden, maar dan graag met mijn eigen copyright eronder en niet die van een of andere 13 jarige dat nog nooit een camera in handen heeft gehad.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:00

Iedereen heeft het hier over 13-jarige meisjes. Ik heb ook een tijdje een (kleinschalig) spel gehad en wij hadden slechts een handjevol 13-jarigen. Het gros is (stukken) ouder.

Wij traden streng op tegen misbruik van foto's, maar ik kan je vertellen dat het voor het beheer ook onbegonnen werk is om het tegen te gaan. Je kan niet miljoenen foto's uit je hoofd kennen en dan ook nog eens god weet hoeveel foto's stuk voor stuk nalopen om te zien of dat toevallig een van die miljoenen foto's is.

Luckystory schreef:
Misschien is het zelfs leuker om die kinderen te verplichten alleen eigen foto's te plaatsen? Komen ze nog eens vanachter die computer vandaan en dan komen we ze overal tegen in onze weilanden met fototoestel in de aanslag. :+

:n Dat hebben wij geprobeert, ze vertikken het gewoon om te luisteren.

Ik ben in die tijd een site tegen gekomen die het wel toestond foto's te gebruiken MITS met bronvermelding en vermeldingen van de eigenlijke naam van het paard. Dat had ik braaf gedaan en iedereen die foto's van hun had (het was mijn favoriete site dus die kende ik zo ongeveer wel uit mijn hoofd :o) gemeld dat ze dat ook moesten doen. Maar slechts een enkeling gaf daar gehoor aan.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:01

Wat ik me afvraag is of horse-nation er wel eens wat aan doet?

Weet wel dat als je naar Horsetycoon bericht doet met bewijs dat het jou fotos zijn dat de fotos verwijderd worden van het spel.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:03

Ik wordt er anders ook niet blij van als ik overal foto´s van mijn paard tegenkom waarbij vermeld wordt dat het hun friese merrie is die blackie heet ofzo. Mijn paard is van mij en de foto´s van mijn paard daar zit voor mij toch een stukje van mijn paard aan vast. Tuurlijk is het leuk als anderen mijn paard mooi vinden, maar dan hoeven ze hem niet ineens als eigen aan te duiden. En tuurlijk, het is maar een spelletje, maar dan nog hoeft toch niet iedereen met mijn paard te pronken?