Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Bitje_ schreef:ik vind kindermishandeling kindermishandeling als
het kind geslagen/uitgescholden/geschopt word terwijl
het niet eens nodig hoeft te zijn.
dat klinkt al aardig flax..maar ik kan het niet anders verwoorden
Shadow0 schreef:geerke schreef:het is tegewoordig not-done om een kind een optater te geven....waarom weet ik eigelijk niet...
De reden is vrij simpel: er zijn betere alternatieven. Mogelijkheden om een kind grenzen op te leggen zonder dat je het kind fysiek pijn doet en zonder dat je hem leert dat fysieke pijn dus deel uitmaakt van de omgang met mensen. Mogelijkheden die MINSTENS zo duidelijk en effectief zijn, als ze consequent worden toegepast uiteraard.
Yamcha schreef:Nou, ik kan je vertellen dat ADHD/Pdd-NOS aangeboren zijn, dat heeft daar geen bal mee te maken.
Een aandachtsstoornis ook niet.
Om die reden heb ik heel bewust gekozen voor géén kinderen, ik heb ADHD en het is erfelijk, geen zin om kleine ADHD-ertjes op de wereld te zetten.
_Bitje_ schreef:ADHD hoeft toch niet erg te zijn?
_Chantal89 schreef:Yamcha schreef:Nou, ik kan je vertellen dat ADHD/Pdd-NOS aangeboren zijn, dat heeft daar geen bal mee te maken.
Een aandachtsstoornis ook niet.
Om die reden heb ik heel bewust gekozen voor géén kinderen, ik heb ADHD en het is erfelijk, geen zin om kleine ADHD-ertjes op de wereld te zetten.
ADHD hoeft niet erfelijk te zijn, het kan ook een generatie overslaan. Zo heeft mijn opa het wel, mijn vader niet en mijn broertje weer wel
Ook heeft mijn broertje een autistische stoornis, verwant aan PDD-NOS, maar dat is dus niet bekend in de familie.
Yamcha schreef:_Bitje_ schreef:ADHD hoeft toch niet erg te zijn?
Het is ook niet erg.
Wel heb je als ADHD-er (ik althans) soms wat moeite met plannen en organiseren.
Ik geloof dat een kind veel structuur en stabiliteit nodig heeft, zéker een kind met ADHD. Maar ik kan die niet geven, ik heb er voor mezelf al genoeg moeite mee. Zou ik een kind hebben, dan zou dat uitmonden in chaos, wat zowel voor het kind als voor mezelf niet goed zou zijn. Dat zou ik wel heel erg vinden. Ik kan dat voorkomen, ik heb de mogelijkheden erover na te denken, na te denken over de gevolgen, en om een heleboel ellende en narigheid te voorkomen, heb ik dus geen kinderen.