13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:49

Nou dan mogen die piraten van mij de zeilboot aanvallen en der verkrachten.

Klinkt grof maar dat gaat zekers weten gebeuren die gasten hebben ook tv.

Daarnaast zal ze geloof ik niet overleven met de grote vrachtschepen wanneer ze over de helft is.

Op zeilboot leren? Nee dat gaat echt niet.

Je slaap vrijwel niet onder de reis! Door slaap gebrek kunnen ontwikkelingen problemen voorkomen laat staan dat je niet goed voor school kan leren erdoor.

Hou haar aan wal zal ik zeggen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:50

Laat lekker gaan dat kind. Via i-net leren is zo raar niet. Misschien hier in Nld. wel maar elders kan het ook prima. Als je reëel afspraken maakt en deadlines stelt moet dat gaan.

Daarnaast is zo'n bootreis om de wereld met alle bijkomende zaken een stuk leerzamer dan alleen maar twee jaar in de schoolbanken zitten en balen dat je de kans ontnomen is om echt een statement te maken om als eerste de wereld op deze leeftijd rond te gaan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:50

Anne_GTI schreef:
Laat lekker gaan dat kind. Via i-net leren is zo raar niet. Misschien hier in Nld. wel maar elders kan het ook prima. Als je reëel afspraken maakt en deadlines stelt moet dat gaan.

Daarnaast is zo'n bootreis om de wereld met alle bijkomende zaken een stuk leerzamer dan alleen maar twee jaar in de schoolbanken zitten en balen dat je de kans ontnomen is om echt een statement te maken om als eerste de wereld op deze leeftijd rond te gaan.

amen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:51

en al die ''toptalentjes'' die op pony's rondrijden en ook weken vrijkrijgen van school om naar buitenlandse wedstrijden te gaan en vaak veel lagere opleidingen volgen dan ze aankunnen want er moet paardgereden worden, die missen ook zeer veel school en dit meisje zit elke dag in de virtuele schoolbank en daar valt iedereen over, in australie kom je vaak niet eens op school vanwege de afstand en moet je alles via de computer doen en er is niemand die zich daar over de persoonlijke ontwikkeling zorgen maakt, gewoon laten gaan en als je toch zoiets doet dan er ook maar een record van maken, waarom niet.

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:54

@tamary

Dat weet ik niet. Zoiezo zijn vrouwen in veel landen minder 'waard' dan mannen. Omdat ze juist jong is lijkt het mij dat ze juist een makkelijkere prooi is. En een volwassene is toch weer wat overheersende dan een 13-jarig meisje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:54

kensha schreef:
Nou dan mogen die piraten van mij de zeilboot aanvallen en der verkrachten.

Ik vind dat inderdaad erg grof. Besef je wat je een ander mens toewenst? Alleen omdat ze iets wil dat ongebruikelijk en misschien naief is? Waarom vind je dat dat mag? Er is NIEMAND ter wereld die ik dat gun, maar kinderen van 13 die niets en niemand kwaad doen toch al helemaal niet.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:55

Omdat dat meid gewoon niet beseft hoe zwaar en gevaarlijk de reis kan zijn.
(zeker het een meid is)

2jaar is lang. Het is niet een dagje zeilen of een weekje nee het is 2 jaar en dat is vele malen keren zwaardere.
Laatst bijgewerkt door kensha op 24-08-09 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:56

kensha schreef:
Omdat dat meid beseft gewoon niet hoe zwaar en gevaarlijk de reis kan zijn.

En daarom verdient ze het om verkracht te worden?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:58

No way dat ik mijn dochter zou laten gaan.

Maar ik wil toch wat kanttekeningen plaatsen bij sommige reacties, de reactie over het aanvallen en verkrachten vind ik zó respectloos dat ik me afvraag of degene die dit schreef geestelijk wel in orde is.

De verdere opvattingen zijn ontzettend westers. In veel landen wordt een 13jarige als volwassen gezien (niet dat ik dit toejuig) en moeten zo ongeveer voor zichzelf zorgen.

Ik vind het wel prachtig om te zien, zon vrijgevochten meid vol met idealen, kom er nog maar om tegenwoordig!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:59

jeetje, 13 en dan in haar uppie de wereld rond?
En de ouders vinden dat goed. Dat meisje heeft heel vrijdenkende ouders, mijn dochter kan dat rustig vergeten als ze 13 is. Tenminste, ze is nu bijna 6, maar kan me niet voorstellen dat mijn man en ik dat een goed idee zouden vinden. Ook al is ze de beste jeugdzeilster ter wereld, een rondje rond de wereld zeilen in je uppie, ik vind nogal wat. Zelfs voor een volwassene, maar die kunnen beter overzien waar ze aan beginnen. (nou ja, daar mag je van uit gaan)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:00

Ik vind, puur omdat je geen uitzonderingen moet gaan maken, dat het niet kan. Iedereen is leerplichtig tot hun 18e (of ouder?) en ik vind dat ook dit meisje zich daar aan moet houden. Omdat ik goed zou zijn in paardrijden, zou leerplicht mij ook geen uitzondering noemen zodat ik in het buitenland zou kunnen gaan rijden.

Over dat het gevaarlijk is sja alles kan gevaarlijk zijn. Maar puur vanwege haar leerplicht zou ik haar niet laten gaan.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:01

Dat meisje woont hier vlak bij en heb via kennissen gehoord dat ze gewoon gaat en dat ze het alleen maar leuk vinden die media aandacht..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:04

Er was iets van een persconferentie hoorde ik op het jeugdjournaal maar madame wilde geen commentaar geven. Pas na de uitspraak van de rechter. Ik voel hier toch duidelijk een paar pushende volwassenen. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:06

Suuzert schreef:
Ik vind, puur omdat je geen uitzonderingen moet gaan maken, dat het niet kan.

Ja, dat vind ik persoonlijk een slechte basis voor beslissingen... je verliest zo de menselijke maat uit het oog. Er zijn best reele bezwaren te bedenken, maar de leerplicht vind ik niet een daarvan. Het wekt nu inderdaad veel meer de indruk dat een uitzonderingspositie haar misgund wordt... en dat vind ik jammer.

Citaat:
Iedereen is leerplichtig tot hun 18e (of ouder?) en ik vind dat ook dit meisje zich daar aan moet houden. Omdat ik goed zou zijn in paardrijden, zou leerplicht mij ook geen uitzondering noemen zodat ik in het buitenland zou kunnen gaan rijden.

Je bent leerplichtig tot en met het schooljaar dat je 16 wordt. Daarna ben je kwalificatieplichtig.
Als jij inderdaad zo goed zou kunnen rijden dat je internationaal zou kunnen, zijn er zeker wel mogelijkheden. Er zijn meer topsporters van jonge leeftijd waar mogelijkheden voor gevonden worden.

Yinnar: ik vind je woordkeuze wel erg minachtend over haar. Misschien dat het fijner is als je in de discussie in elk geval respect opbrengt voor haar als persoon? Eerst en vooral is het toch een 13jarige met lef. Waarom zou je die minachten?

ArabicQueen

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:09

Laura wel op ''vakantie'' zo zie ik het hoor ze gaat weg om haar droom hobby waar te maken.. Zo kan ik het ook nou ik wil wedstrijden gaan zijn in italie etc etc nou ik mag toch ook niet (nu wel dan ;) Omdat ik al tijd niet meer leerplichtig ben) Mag laura op soloreis?!?! DAN MAG MIJN KIND LANGER OP ZOMERVAKANTIE thja zo zie ik het...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:11

ArabicQueen schreef:
Laura wel op ''vakantie'' zo zie ik het hoor ze gaat weg om haar droom hobby waar te maken.. Zo kan ik het ook nou ik wil wedstrijden gaan zijn in italie etc etc nou ik mag toch ook niet (nu wel dan ;) Omdat ik al tijd niet meer leerplichtig ben) Mag laura op soloreis?!?! DAN MAG MIJN KIND LANGER OP ZOMERVAKANTIE thja zo zie ik het...

Sorry, maar ik vind dat echt een argument van kleuterschoolniveau "jamaarzulliemogenook" ^) .
Kom op zeg :)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:13

thja het is wel zo.. Kan je wel zeggen dat het kinderachtig is maar het is wel zo .. en ik zal heus niet de enige zijn die er zo over denkt.. meerdere kinderen van 13/14/15 hier in de omgeving hebben het er de hele tijd over dat zij dat ook willen en hoe leg je ze dat uit dat zij wel mag en andere niet?!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:14

Niet dat ik mijn kind op die leeftijd alleen over de wereld laat reizen hoor..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:15

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik van het idee an sich vind. Wél vind ik dat ze geen uitzonderingsgeval mag zijn wat betreft de leerplicht, als de leerplichtwet nog geloofwaardig over wil komen moet ook hier geen uitzondering voor gemaakt worden, des te meer omdat het zo'n lange periode betreft.

*edit* ArabicQueen (en idd vele anderen) is precies wat ik bedoel met waarom ik vind dat er geen uitzondering gemaakt mag worden. Ik begrijp haar reactie overigens helemaal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:16

ArabicQueen schreef:

Vakantie vind ik heel wat anders. Maar als je als ouder erop toe kan zien dat je de ontwikkeling van je kind niet in de weg staat en er tijd voor taken voor school ingeruimt kan worden heb ik daar niet zo'n probleem mee. Maar goed, ik ben geen leerplichtambtenaar.

Daarnaast zijn er scholen die het mogelijk maken om je hobby te kunnen uitoefenen naast het reguliere lespakket. Daardoor zijn buitenlandse wedstrijden voor talenten ook mogelijk zonder dat de leerplicht in het gedrang komt.

Dat vind ik heel wat anders als een vakantie, dit is een onderdeel van het plan naar de toekomst van het kind.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:17

Anne_GTI schreef:
Dat vind ik heel wat anders als een vakantie, dit is een onderdeel van het plan naar de toekomst van het kind.

Dat is het ook wel, maar leg dat maar eens uit aan een gemiddelde 13jarige (of bepaalde ouders)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:17

Ik zou mijn kind nooit laten gaan,sorry maar ik vind haar wel heel erg jong.Dat ze niet naar school kan is geen probleem,leren kan ze ook via internet enzo.Ik kan niet begrijpen dat haar ouders haar laten gaan,dat ze er volledig achter staan.Al zou mijn dochter 17 zijn dan nog zou ik haar niet laten gaan.
Vind het levens gevaarlijk.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:18

Nou hier hebben wij geen vrij gekregen hoor als we wedstrijd in belgie of fuitsland hadden wij moesten gewoon braaf naar school en geen uitzondering!

@anny_GTI: het was ook een voorbeeld wat ongeveer te vergelijken is.. als je begrijpt wat ik bedoel

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:18

Heino schreef:
Anne_GTI schreef:

Dat is het ook wel, maar leg dat maar eens uit aan een gemiddelde 13jarige (of bepaalde ouders)

Ligt eraan wat je belangrijker vindt. Persoonlijk geluk of het geluk van de groep.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:19

Tja, wat vind ik hier nou weer van.
Vind 't een beetje apart. Weet je hoe jong 13 eigenlijk nog wel is?
Snap die ouders eigenlijk ook niet zo goed, jemig ik ben nu 18 en m'n moeder vind het al eng als ik uitga en alleen na huis moet komen _O-

Een volgboot, is dus ook echt een volgboot. Zoals ik uit eerdere zeilwedstrijden op tv heb opgemaakt, mag die dus ook niet bij haar komen want dan geld het niet meer. 2 jaar lang alleen zijn?
Ik denk dat je op je 13e echt nog niet zo realistisch bent als dat je 10 jaar ouder zou zijn. Gewoon puur ervaring, wat je doen moet in geval van nood of wat dan ook.

Ik vind het belachelijk.