Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne1408

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:47

Mijn vriendin was er, gelukkig niks met haar gebeurd.
Donderdag even vragen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:48

Nou laat ik mijn mening iets bijdraaien, er zijn vele redenen waarom ik echt niks met voetbal heb, maar dit is 1 van de grootste. Ik zou echt doodsangsten uitstaan als later mijn man met de kinderen naar mvv zou willen. Ik heb zoiezo beetje angst voor massa, maar er is gewoon altijd wel wat. In dit geval is het waarschijnlijk een combinatie geweest tussen slechte beveiliging en een enorme opgefokte sfeer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:52

chocobroodje, het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik je van harte uitgenodigd om eens met me mee te gaan naar een wedstrijd. Sta je midden in de groep met vaste supporters die elke wedstrijd gaan. Kun je zien dat er echt niks aan de hand is ;) Dan zou het wel een beetje je angsten kunnen wegnemen denk ik...

Maar ik heb idd heel sterk het idee dat dit een gevalletje slechte beveiliging, opgefokte sfeer, drugs en drank van sommigen is. Echt zonde, het had zo'n leuk feest kunnen zijn...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:57

Hooligans zijn imo idioten die uit zijn op vechten en als slap excuus zichzelf 'voetbalfans' noemen. :x

Vreselijk. Leuk idee zo'n feest, maar zo jammer dat er altijd wel mensen zijn die het moeten verpesten. En dan op zo'n manier... dat 'Rotterdam, hooligans' ook de hele tijd, walgelijk.
Idioten zijn het.

Veel sterkte voor de nabestaanden van de dode en ik hoop dat het goed gaat met de gewonden. :(:)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:04

Te triest voor woorden gewoon.. we komen stééds iets dichter bij de Amerikaanse cultuur.. :\
Wat is een mensenleven nog waard?
En dan dít.. om een groep mensen die allemaal 90 minuten achter een bal aan rent.. }:0

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:05

Ik heb de filmpjes net bekeken, krijg er meteen weer de kriebels van. Vreselijk!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:07

Thank god ben ik ook niet gegaan! We wouden gister gaan maar omdat ik er niet op gekleed was....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:08

Op nu.nl staat dat het nog onduidelijk is of de hooligans er wel bij betrokken waren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:13

Ik was er gister ook bij met een hele groep. Toen we aan kwamen lopen vonden wij het al vreemd dat er maar 2 politiewagens stonden op dat moment, maar goed verder niet echt bij nagedacht.. .De andere wagens zouden nog wel onderweg zijn ofzoiets...

Aangekomen op het feest hing er echt een verschrikkelijk sfeertje, was echt niets gezelligs aan. Wij zijn met de groep uiteindelijk in de waterskihut beland, waar het op een gegeven moment ook gigantisch druk werd. Uiteindelijk kwam ik mijn oude verzorgstertje tegen en die vertelde dat er gestoken was en even later vertelde iemand anders over de schietpartij en dat het feest afgebroken was.. Vond ik niet zo leuk, een paar vriendinnen liepen er ook in een paar groepen! En in dat bagger HVH had niemand ongeveer bereik met hun telefoons. Gelukkig niets aan de hand, ze waren ook op tijd weggegaan.

Vraag me af of dit volgend jaar weer georganiseerd wordt... Dan mag er van mij wel eea een stuk beter voorbereid worden! Misschien een beetje kortzichtig, maar een stad tussen Rdam en Den Haag lijkt mij zowiezo al reden genoeg voor voorzorgsmaatregelen...?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:18

Van dat bereik, zou dat niet kunnen komen doordat iedereen wss tegelijk ging bellen? ik was mijn vrienden ook kwijt en liep dus ook 'alleen' (met wat vage kennissen die ik die avond leerde kennen) en probeerde dus ook m'n vrienden te bereiken maar lukte idd ook niet, terwijl er normaal gesproken altijd goed bereik is ;)

Ik hoor veel mensen zeggen dat de sfeer zo naar was, ik heb daar persoonlijk niks van gemerkt. Ik had echt een topavond, totdat dit gebeurde... eerder niks gemerkt van een agressieve sfeer...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:27

Weet niet, zou goed kunnen.. Maar op het begin van de avond, rond een uur of half 12, toen er dus nog niets aan de hand was, had ik ook geen bereik. De hele groep niet...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:44

Ik was er ook. het was echt een chaos, wij kwamen rond 11 uur pas aan op het strand omdat we in de file stonden. toen wij aankwamen stond er helemaal GEEN controle, konden zo het strand oplopen..

ik vond de organisatie erg slecht, ook omdat er veel te veel mensen waren.

Wij stonden in het midden van het strand toen we opeens 1 schot hoorde, toen kwam er van voor een hele mensenmassa aanrennen.. waardoor wij heel snel aan de kant moesten.. voor was het inmiddels bijna leeg, dus ik durf bijna zeker dat het eerste schot van een bezoeker was..

Daarna hoorde je nog een paar losse knallen, en toen meerdere kort achter elkaar, denk dat toen de politie waarschuiwingsschoten loste..

Toen ging alles naar de duinen en daar ging het verder, de bereden politie kwam met 8 paarden aangegaloppeerd en gingen met stokken door die groep heen. ze sloegen er echt op los..

Daarna werdt er door iedereen stenen,flessen en zelfs strandstoelen gegooid richting de paarden, toen wilde ik naar huis want dat vond ik niet zo fijn om te zien..

toen wij terug liepen over die lange weg opweg naar onze auto stonden er zeker 50 teams politie, ik hoorde toen ik langs liep via een portofoon "alle teams vesten aan, er wordt flink geschoten, we gaan ze pakken"

we kwamen onderweg nog steeds politie busjes en auto's tegen ook brandweer en ambu's, ME stond ook paraat en greep later ook in..

Ik vond het best wel eng omdat je in zo'n massa geen kant opkan.. iedereen riep Rotterdam hooligans en ze begonnen ook het strandpaviljoentje te slopen..
echt die mensen sporen niet hoor..

de oorzaak van dit alles is een groep zieke mensen en een hele slechte organisatie en beveiliging...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:46

wat verschrikkelijk wat er is gebeurd...

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:59

jeetje echt niet normaal meer. leuk zo'n feestje :\ zou daar echt niet graag tussen gestaan hebben nu ik die filmpjes zie pff wat een idioten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:06

Nee het was ook echt geen pretje.. toen die groep van voor naar achter kwam rennen zag je echt mensen in paniek.. ze sprongen bijna over elkaar heen..

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:18

Ik was er ook en het was echt een chaos.. wij stonden waar het gebeurde.. Ineens schoten en allemaal mensen rennen in paniek.
Ben ook heel snel gaan rennen. Daarna echt tig ambulances en politie en weet ik veel wat allemaal voorbij zien komen.
Probeerde iedereen te bereiken of ze veilig waren, maar had al heel de avond geen bereik dus dat ging ook nog eens niet :(

Vond de beveiliging erg slecht. Ik kwam rond 9 uur aan, niemand werd gecontroleerd je kon gewoon doorlopen. Slechte zaak.

Leuk zo'n feestje.. :\

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:00

Ik was er ook,.. Wat een drama.. Eerst was het erg gezellig enzo.. Maar later werd er voor me neus zo iemand in elk geslagen, echt helemaal onder het bloed zat die jongen.. Toen dacht ik van nu moeten we naar huis.. Wij naar de trein lopen en toen hoorde we die knallen en zagen we de politiepaarden aankomen rennen. Voor mij ook weer een leer dat ik niet meer naar gratis feesten ga..

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:02

Ik woon dr dus naast, dorpje dan he en ben niet gegaan wegens gebroken arm! Ben zo blij da'k niet gegaan ben!

Edit: Langs mijn huis komen alle ambulances ed nou ik weet niet hoeveel dr voorbij gesjeest zijn maar toen wist ik al da's mis en toen stuurde vriendin me berichtje..

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:15

als organisatie kan je hier dus helemaal niks aan doen...

of wil je 15000 personen tegen een muur zetten en alles doorzoeken?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:16

Ben er ook geweest. Een vriend van ons is dus neergeschoten, in zn been.
Hij is niet in hele slechte conditie, maar goed is anders te noemen. Hij ligt in het ziekenhuis in Den Haag.
Een ander werd aangevallen en hij wilde die jongen beschermen. Tjop, lekker schieten. Was hoogstwaarschijnlijk politie die echt heel gericht heeft geschoten.

We probeerde een deel van onze vrienden de hele avond te bellen, maar dat lukte niet omdat niemand bereik had. Ook heel vervelend.

Stond tussen de groep die Rotterdam Hooligans riep, ze gooide inderdaad met die ligbedden richting iedereen.

M;n vriend heeft de waarschuwingsschoten gehoord, ervoor was ook nog een schot. Het waren van de politie zover we hoorde 9 schoten achter elkaar.

Vind dat sommige mensen heel erg hun conclusie trekken en overdrijven, zonder erbij te zijn geweest.

Het was chaos, dat zeker. Verder was de muziek wel helemaal te gek, om toch nog iets positiefs te noemen toch?!

Edit: heb verder ook niets gemerkt van een slechte sfeer ofzo, alleen op het moment dat iedereen ging rennen en politie te paard om zich heen mepte (ook onschuldige mensen) en iedereen naar buiten ging drijven en rellen kwamen was het wat minder fijn

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:18

Hoezo kan de organisatie hier niets aan doen?
15.000 man fouilleren is goed te doen hoor :)
Daarnaast was er een vergunning voor 15.000 man en was er blijkbaar veel meer binnen gekomen, ook daar ligt de fout bij de organisatie want deze hadden de aantallen bij moeten houden en na 15.000 man niemand meer mogen toelaten :)

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:24

Ik ben ook niet gegaan omdat ik me niet echt top voelde! Ben blij toe!!
Een vriendin smste me dat er werd geschoten en dat ze niet weg kon, ik ben blij dat ze weer veilig thuis is!

Jammer dat het zo moet gaan, met het vechten en het schieten..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:26

Ik ben vorig jaar ook richting het strand gegaan voor een feestje in Bloemendaal..En ook daar liep het helemaal uit de klauwen ME en alles erbij, flessen vlogen rond, iemand neergestoken etc. Liepen toen veel agressieve anabole kikkers rond..En 2 partijen die elkaar niet konden luchten of zien. beetje jammer dat zulke dingen dan weer het voor de rest verpest..!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:28

Poeh k zou ook gaan, maar besloot op t laatste moment gewoon lekker thuis te blijven...ben blij toe achteraf

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:33

Michael1104 schreef:
als organisatie kan je hier dus helemaal niks aan doen...

of wil je 15000 personen tegen een muur zetten en alles doorzoeken?

Natuurlijk kan de organisatie hier wel iets aan doen! In iedere grote discotheek moet je allemaal door een poortje en wordt je desnoods gefouilleerd. Waarom kan dat op een strandfeest dan niet?
Op betaalde strandfeesten wordt ook iedereen nagekeken, en de organisatie moet er voor zorgen dat dat ook kán. Veiligheid voor alles, ook als het gratis is.