Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Larissa3 schreef:ayo schreef:Daar gaat het niet om. Dergelijke mensen zijn bang, dat kinderen die over sprookjes en sprookjesfiguren leren, ook gaan denken dat God en het bijbelverhaal een sprookje is. Ze zijn bang dat als kinderen later horen dat sprookjes niet waar zijn, dat ze dat ook aan andere vertelde dingen, zoals ze bijbel gaan koppelen.
Ja maar dat vind ik dus eigenlijk onzin, als je ouders ook gelovig zijn zullen ze het er echt wil in houden dat god dus wel bestaat, en dat sprookjes niet waar zijn.
Hoe zouden hen dan denken over Sinterklaas, mag dat dan ook niet??
Technisch gezien zou dat dan ook niet meer mogen, maar goed dat is dan wél weer zielig.
Larissa3 schreef:Mickey schreef:Larissa3 schreef:Hoe zouden hen dan denken over Sinterklaas, mag dat dan ook niet??
Technisch gezien zou dat dan ook niet meer mogen, maar goed dat is dan wél weer zielig.
Ik ken ouders die hun kind al op hele jonge leeftijd (peuter) verteld hebben dat Sinterklaas niet bestaat. Puur omdat zij van mening zijn dat ze niet mogen liegen en wanneer ze het verhaal van Sinterklaas meespelen ze dan wel zouden liegen.
Hmmpf, kinderen mogen toch zeker ook kind zijn?
Ik ben erg blij dat ik vroeger in Sinterklaas heb geloofd.
Mickey schreef:Larissa3 schreef:Hoe zouden hen dan denken over Sinterklaas, mag dat dan ook niet??
Ik ken ouders die hun kind al op hele jonge leeftijd (peuter) verteld hebben dat Sinterklaas niet bestaat. Puur omdat zij van mening zijn dat ze niet mogen liegen en wanneer ze het verhaal van Sinterklaas meespelen ze dan wel zouden liegen.
Blue_Eyes schreef:Mickey schreef:Sprookjes zijn oorspronkelijk ook helemaal niet voor kinderen bedoeld. Later zijn ze zo wel gebruikt nadat ze ook zijn aangepast om ze kindvriendelijker te maken
En feitelijk zijn ze dat natuurlijk nog steeds nietMoord en doodslag is het
Betteke schreef:Blue_Eyes schreef:Mickey schreef:Sprookjes zijn oorspronkelijk ook helemaal niet voor kinderen bedoeld. Later zijn ze zo wel gebruikt nadat ze ook zijn aangepast om ze kindvriendelijker te maken
En feitelijk zijn ze dat natuurlijk nog steeds nietMoord en doodslag is het
Net als de kinderbijbel die mijn dochter meekreeg bij haar afscheid van groep 8.
Blue_Eyes schreef:Okee, dan begrijpen we elkaar weer. Deze school an sich vind ik ook te ver gaan. Toch hoort dit volgens mij echt nog onder vrijheid van onderwijs en kun je er dus van zeggen wat je wilt - het mag.
@Betteke: de bijbel is ook niet voor kinderen bedoeld
Betteke schreef:Het ging hier over een kinderbijbel BE.