@Marjoow: lekker constructieve opmerking!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:waarom dat nou weer? als wij discrimineren, worden we gelijk op de vingers getikt, ik moet op school een toets over de islam maken, maar ondertussen mogen deze scholen wel de koran opdringen aan leerlingen?
waar is hier de logica?
Postbus 51 schreef:Openbare en bijzondere scholen kunnen naast de wettelijk verplichte vakken ook over andere onderwerpen lesgeven. U kunt hierover meepraten via de medezeggenschapsraad (mr). Alle openbare scholen moeten bijvoorbeeld op verzoek van ouders hun leerlingen in de gelegenheid stellen om, binnen schooltijd, godsdienstonderwijs of levensbeschouwelijk vormingsonderwijs te volgen. De school organiseert andere activiteiten voor kinderen die niet aan deze lessen deelnemen. Als uw kind een bijzondere school bezoekt omdat er binnen redelijke afstand van uw woning geen openbare school in de buurt is, is uw kind vrijgesteld van de verplichting om het godsdienstonderwijs op die bijzondere school bij te wonen. Dit is opgenomen in artikel 58, tweede lid van de WPO.
Blue_Eyes schreef:@Mistral: dit gebeurt al jaren en niet alleen door moslims. Waar mensen met meningen zijn, zal dit gebeuren. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat hun mening en alleen die van hun beter is dan de rest.
MISTRAL94 schreef:Blue_Eyes schreef:@Mistral: dit gebeurt al jaren en niet alleen door moslims. Waar mensen met meningen zijn, zal dit gebeuren. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat hun mening en alleen die van hun beter is dan de rest.
Maar een groep extremistische moslims heeft ook al vaak genoeg laten zien hoe gevaarlijk ze zijn...
Maar zodra je wat roept over moslims ben je aan het discriminerenNou dan is dat maar zo, ik vind een bepaalde groep zeer zeker een gevaar voor de westerse wereld. Jammer voor de moslims die niet zo zijn, de goede hebben altijd te lijdne onder de kwaden.
Blue_Eyes schreef:Ik denk dat je bepaalde normen en waarden wel degelijk kunt toeschrijven aan een geloof. Op deze school is het bijvoorbeeld heel sterk 'God heeft ons allemaal gemaakt, jou net zo goed als mij, dus wij zijn allemaal precies evenveel waard.' Dat uit zich er bijvoorbeeld in dat alle kinderen precies gelijkwaardig behandeld worden, of ze nou heel slim zijn of een behoorlijke achterstand hebben. Ik vind dat soort dingen er op deze school echt heel duidelijk uitkomen. Zoals gezegd heb ik op veel scholen stagegelopen en dat scheelt echt heel veel. Er zullen vast wel openbare scholen zijn die wat dat betreft hetzelfde zijn, maar ik heb ze nog niet gevonden.
Een toegevoegde waarde is voor mij ook dat kinderen op deze school zeer zeker niet gepest zullen worden om hun geloof, wat - en ik spreek wederom uit ervaring - op heel veel andere scholen echt wel zo is. Overigens is ook door wat ik net noemde, dat gelijkwaardige van alle kinderen, op deze school uberhaupt een heel goed pestbeleid.
En ja, ik vind het ook fijn dat mijn kind op school meer leert over de bijbel en het christelijk geloof, al moet ik dat thuis nog wat nuanceren omdat het niet helemaal aansluit bij wat ik geloof.