Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Banjer schreef:ik heb een hele tijd vegetarisch gegeten, maar ik kreeg zware bloedarmoede... dus op doktersadvies ben ik weer vlees gaan eten.
Ik heb woensdag een afspraak met de diëtiste staan, om te kijken of zij me advies kan geven... ik wil heel graag weer vegetarisch gaan eten, maar niet ten koste van mijn gezondheid... ik zeg overigens niet dat vegetarisch eten niet gezond is, ik nam zelf alleen de verkeerde producten om de stoffen die in vlees zitten (en ik dus nodig heb) toch binnen te krijgen.
ranna schreef:Leer kan ik niet helemaal uit de weg gaan maar doe het wel zoveel mogelijk.
NessaX schreef:Je moet er eigenlijk goed doorzettingsvermogen voor hebben.
ranna schreef:@Banjer en Suzeltje, daarvoor kun je Gelated Iron nemen van Solgar, dat is het beste opneembaar. Produkten van Solgar zijn geschikt voor vegetariërs. B12 moet je zowiezo altijd nemen als vegetariër of veganist en ijzer moet je innemen met vit. C omdat je lichaam het anders niet kan gebruiken.
@Red Passion, wol kan ik niet verdragen, jeukt als de neten en krab ik me gek dus dat heb ik nooit gedragen. Leer kan ik niet helemaal uit de weg gaan maar doe het wel zoveel mogelijk. Kies bijv. voor een stoffen tas i.p.v. leer e.d.
ranna schreef:Kaas vervang ik niet. Dat is wel in vegetarische vorm te krijgen maar niet in veganitische vorm. Er zijn wel sojaprodukten in de vorm van kazen geloof ik maar aangezien soja ook niet bijster gezond is blijf ik daar ook gewoon af.
Chocola eet ik gewoon hoor - dat heet: cacao. Ik maak zelf dingen met cacao erdoor. Lekker met gemalen nootjes, rozijnen, dadels en wat agavesiroop. Zo leer je vanzelf repen maken voor mee naar het werk of onderweg of wat ook.
Ach, en dan is er ook nog het internet nietwaar?
Ook een bron van info daar.
Banjer schreef:ik heb een hele tijd vegetarisch gegeten, maar ik kreeg zware bloedarmoede... dus op doktersadvies ben ik weer vlees gaan eten.
odetteke schreef:Ook voor mijn man bak ik geen vlees, als hij dat persee wil eten moet hij dat lekker zelf maken
ranna schreef:Bovendien zijn zuivelprodukten niet zo gezond als altijd beweert wordt, om niet te zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor een heleboel ongewenste effecten in een lichaam wat niet verteld wordt omdat dan een heel stuk van de economie in duigen valt.
Een heleboel mensen berichten dat ze zich veel fitter voelen als ze geen zuivel gebruiken, helderder in het hoofd en hun smaak zich veel beter ontwikkeld.
Maar het is echt wonderbaarlijk dat, als je een tijdje je eetgewoontes hebt aangepast en terugkijkt naar wat je altijd hebt gegeten, je je bij veel dingen afvraagt: 'hoe heb ik dat ooit weg kunnen krijgen?'
Een mens is een raar ding