Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:54

Blue_Eyes schreef:

Schooltijden voor een kind van 3? ;)[/quote]
Peuterspeel zaal.

En wat ik al eerder zei: Ik had het dus niet over dit voorval

En dat hebben duidelijk meer mensen die het ook over een eigen situatie hebben.

Maar het voorval van laatst ging ook niet over een alleenstaande ouder.
Maar ook gewoon 2 werkende ouders die hun kind ook niet op 1 konden zetten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:57

Knappe meid die werk kan krijgen in de tijden van de psz. Anderhalf tot twee uurtjes, twee keer per week...

Mag ik trouwens zeggen dat ik het nogal wat vind om kinderopvang te omschrijven als 'dumpen'?

Ik werk 9 uurtjes in de week, 1 avond en twee ochtenden. Die twee ochtenden speelt mijn dochter van 3 bij mijn vriendin, met haar dochtertje en hun hond. Een groter plezier kun je de kinderen en de hond niet doen. Ik kan met een gerust hart gaan werken, want mijn kind is blij, de oppas verdient een lekker centje bij. WIE is hier nou mee geschaad? Ik vind het heel denigrerend om dat dan te omschrijven als 'dumpen' en 'je kind niet op 1 zetten'.

Blue_Eyes

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:58

Anyway. Ik ga mijn kind van de peuterspeelzaal halen :D

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:59

Zoveel mensen zoveel meningen. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:00

Blue_Eyes schreef:
Huertecilla schreef:
Verder is langer dan tijdelijk ´alleenstaand´ ook een keuze.

hc

:oo _O- _O- _O- _O- -O-

Er zijn zóveel mensen de moeite waard en in onze snelle maatschappij met zíg dagelijkse contacten kom je die ook nog gewoon tegen.
Het enige wat je hoeft te ´doen´ is je verwachtingspatroon niet hoger op te schroeven dan wat je zelf kan bieden :)*
Wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op de neus.
Dat is met het ´willen´ van relaties, consumptiegoederen, carrière én kinderen ook het geval.

Wát wil je eigenlijk?! Maak je keuze en draag de consequenties. Met kinderen willen is de consequentie dat wat jíj wil plan twee wordt.

hc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:01

Dan is het nog niet nodig om elkaar met zulke bewoordingen te proberen te kwetsen ;)

@HC: het lijkt me duidelijk dat wat IK zou willen (als ik alleenstaand zou zijn) een geschikte vader voor mijn kind is. Met de nadruk op geschikt, niet snel.

:wave:

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:02

Als dat al kwetsend is? :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:03

Het gaat in dit geval niet om een alleenstaande moeder.
Volgens de buurt en de creche was het een normaal gezin en goed voor hun kind.
Maar duidelijk stond dit kind niet op de eerste plaats.

Zover ik weet uit eigen ervaring (alleenstaande met kind in Nederland) hebben mijn werkgevers altijd rekening gehouden met dat ik een kind had.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:09

En de werkgevers waar ik heb gewerkt ook met mensen met kinderen die gewoon met tweeën waren.
Als je verder goed je werk doet wordt je echt niet bij een keer wat met je kind eruit gegooid.

En je kind vergeten in de auto heeft in mijn ogen ook niets te maken dat er wat was met het kind.
Maar bij ouders die werk blijkbaar belangrijker vinden.
En als dat nou eens eenmalig gebeurd, maar je hoort het veel te vaak.

Net als dat je kindjes van 7 om 9 uur op straat ziet.
Kindjes van 4 met een skelter bij een drukke weg, geen ouders in de buurt.
Dan zijn naar mijn idee bij die mensen hun kinderen niet het belangrijkste bezit.
Maar wel moord en brand als er dan eens wat gebeurd.
En dat kan ik dan niet begrijpen.
Ongelukken kunnen gebeuren, maar je kunt ze ook zelf op gaan zoeken als je met alles bezig bent, alles belangrijker is.
En voordat mensen hier meteen alles op zichzelf betrekken en roepen dat het kwetsend is.
Als je zelf zo niet met je kind omgaat is het prima, dan slaat het niet op jou. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:14

vorame schreef:
Zoveel mensen zoveel meningen. :)

Voor mij als man is het wereldvreemd wat verschillende vrouwen hier schrijven.
Wanneer een mán graag nageslacht en daaraan doorgeven wil, ligt het nog een tíkje complexer.

Je bent namelijk geen baas over andervrouws buik.
Ook kan die weg gaan wanneer ze maar wil en de maatschappij geeft haar standaard de kinderen mee.
Hoe harder jij werkt hoe groter jouw probleem.

Met betrekking tot willen, krijgen, hebben en houden van kinderen hebben vrouwen erg makkelijk praten.
Toch is het kinderonderwerp ook voor een man nog steeds een kwestie van keuzes.
Neem in je wensenpakket een intelligente ambitieuze goed uitziende partner op. Zorg dat je dat waard bent en ondersteun haar carrière. Kan je kwali-tijd in jullie nageslacht investeren.
Gaat het fout, dan blijf jij bij de kinderen in het ouderlijk huis wonen. Jouw ex betaalt alimentatie voor de kinderen.
Zoek een part-time baan, watdanook. Kom je vast een schát van een kassière, bibliothecaresse of apothekersassistente tegen waarmee je samen in deeltijd werkend voor jullie kinderen zorgt :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:18

vorame schreef:
En je kind vergeten in de auto heeft in mijn ogen ook niets te maken dat er wat was met het kind.
Maar bij ouders die werk blijkbaar belangrijker vinden.

Klaar.

hc

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:19

Blue_Eyes schreef:
Knappe meid die werk kan krijgen in de tijden van de psz. Anderhalf tot twee uurtjes, twee keer per week...

Mag ik trouwens zeggen dat ik het nogal wat vind om kinderopvang te omschrijven als 'dumpen'?

Ik werk 9 uurtjes in de week, 1 avond en twee ochtenden. Die twee ochtenden speelt mijn dochter van 3 bij mijn vriendin, met haar dochtertje en hun hond. Een groter plezier kun je de kinderen en de hond niet doen. Ik kan met een gerust hart gaan werken, want mijn kind is blij, de oppas verdient een lekker centje bij. WIE is hier nou mee geschaad? Ik vind het heel denigrerend om dat dan te omschrijven als 'dumpen' en 'je kind niet op 1 zetten'.

De kinderen die in auto's achterbleven waren merendeels van 2 verdieners met ieder een volledige baan, die hun kinderen iedere dag naar de creche brengen.
Ik begrijp niet dat jij je aangesproken voelt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:56

vorame schreef:
Als dat al kwetsend is? :)

en ook @Sarabande (ik snap niet dat je dat zo zegt, want waar je dat vandaan haalt, tweeverdieners met volledige baan, etc...):

Ik denk dat iedere ouder die zijn/haar kind bij enige kinderopvangmogelijkheid brengt, voor hoeveel uur in de week dan ook, het niet fijn vindt als dat wordt omschreven als 'dumpen' en 'je kind niet op nummer 1 hebben staan'.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:00

Vind de reacties vrij heftig... de moeder vergeet het vast niet expres. Het leven van de moeder is waarschijnlijk ook kapot! daar denk veel mensen niet aan.
ik probeer het niet goed te praten maar denk ook eens aan de moeder!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:00

Blue_Eyes schreef:
en ook @Sarabande (ik snap niet dat je dat zo zegt, want waar je dat vandaan haalt, tweeverdieners met volledige baan, etc...):

Ik denk dat iedere ouder die zijn/haar kind bij enige kinderopvangmogelijkheid brengt, voor hoeveel uur in de week dan ook, het niet fijn vindt als dat wordt omschreven als 'dumpen' en 'je kind niet op nummer 1 hebben staan'.

Nee dat zullen ze niet fijn vinden, maar het is wel wat er gebeurt en het geeft aan wat voor hen het belangrijkste is, niet dat kind iig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:05

Wat ik probeer te zeggen is dat ik me inderdaad aangesproken voel. Ik breng mijn kind maar 6 uur per week naar een gastouder, maar ook voor mij klinkt het heel l*llig als dat dan omschreven wordt als 'dumpen'. Zo voel ik dat namelijk helemaal niet, en mijn kind ook niet. Ik ben al eerder gestopt met werken omdat mijn (andere) kind (toen nog jonger, zit nu op school) het niet naar haar zin had bij een (andere) gastouder. Dus zeg niet dat iedere moeder die werkt, ongeacht hoeveel uur, en haar kind dan naar de opvang brengt, haar kind niet op 1 zet. Dat is namelijk complete nonsens.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:05

Tegenwoordig hoor je dit steeds vaker, natuurlijk kan dit door de werkdruk komen, maar vroeger mochten kleine kinderen nog voorin de auto. Nu niet meer ivm airbags, lijkt me als je kind naast je zit, je hem minder snel vergeet dan achterin als je hem/haar niet ziet.
(hier dacht ik ineens aan)

Overigens op de scholen waar ik stage heb gelopen en een kind was er binnen een half uur/uur niet, dan werd er gebeld (mits ouders/verzorgers geen contact hadden opgenomen natuurlijk). Vind ik wel een goede zaak.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:07

Dat is toch echt mijn mening.
Naar school gaan is verplicht.
Alle andere tijd dat iemand de kinderen ergens achterlaat is voor mijn gevoel niet veel anders.
Werken onder schooltijd is mooi.
Maar de rest is voor mij niet anders dan de overdreven luxe willen.
Vroeger werkte de moeders onder schooltijd, maar waren thuis als de kinderen thuis waren.
En laat mij maar ouderwets zijn, dat vond ik heel wat beter.
Maar toen waren er geen dure merk kleren.
Geen dure pc, dure tv dure dvd brander, spiegel reflex camera.
2e auto was vaak ook niet nodig en op vakantie ging je naar zee in plaats van naar maleisie.
Want dat is waar nu voor gewerkt wordt (op een uitzondering na)
En niemand kan zich in tweeën delen, dus ergens moeten er spaanders gaan vallen.
En die vallen dus helaas vaak bij de kinderen.
Kinderen vergeten, kinderen met een sleutel, kinderen laat op straat omdat ouders geen tijd meer hebben voor opvoeden.

En nog een keer:
En voordat mensen hier meteen alles op zichzelf betrekken en roepen dat het kwetsend is.
Als je zelf zo niet met je kind omgaat is het prima, dan slaat het niet op jou.

Natuurlijk zal de moeder er verdriet van hebben.
Maar ik denk in het algemeen dat mensen wel eens beter na moeten gaan denken of kinderen wel past in hun situatie.
Bij sommige levenswijzes past kinderen hebben niet meer.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:12

Ik vond het ook raar vooral omdat het een 3 jarig kind is , normaal knippen die zich los uit het stoeltje en beginnen te gillen of te huilen of doen gewoon de deur open., en als mama bij het werk komt en uitstapt toch wel wat zou zeggen , misschien lag hij te slapen . Erg triest

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:19

De turf van ons is enigskind en woont bovendien op een boerderij in de campo van een land waar we geen familie hebben.
Dat kan erg makkelijk tot sociale isolatie leiden.
Hoewel wíj hem liever thuis hadden/hebben gaat hij daarom van erg jong naar ´opvang´. Niet vaak, niet lang, niet omdat we opvang nodig hebben maar als onderdeel van zijn opvoeding.

Zoals ik al schreef is er met het uit huis zijn van een kind op zich niet persé iets mis. Er is wel alles mis met het duurzaam stallen en daardoor ontbreken van een kwali-tijdsinvestering door de ouder(s).
Het is een kwestie van priori-tijd.
Ook wanneer jouw kind wel jouw priori-tijd heeft is het normaal dat er eens iemand anders op hem/haar past. Dat is juist helemaal goed voor de sociale ontwikkeling. Dat is dan echter bepaald geen vergeten wel?!

Overigens: prima argument voor een grotere gezinsstructuur, een ruimere zorgstructuur. Meer-ouder gezin, opa en/of oma in huis, een zus of broer etcetera. Kinderen als centrum van de sociale groep en altijd een volwassene die er kwali-tijd voor heeft.
Dat is eigenlijk veel soortgerichter, helemáál veel soortgerichter dan één-ouder´gezin´.
Kan je geen kwali-tijd voor jouw kind regelen/garanderen, dan kom je rap bij het terechte punt van Sarabande.

hc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:20

Citaat:
Dat is toch echt mijn mening.
Naar school gaan is verplicht.
Alle andere tijd dat iemand de kinderen ergens achterlaat is voor mijn gevoel niet veel anders.
Werken onder schooltijd is mooi.
Maar de rest is voor mij niet anders dan de overdreven luxe willen.

Wie denk je dat er voor de klas staat dan? Bijna allemaal werkende moeders :)* :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:28

Blue_Eyes schreef:
Wie denk je dat er voor de klas staat dan? Bijna allemaal werkende moeders :)* :)*

Ja, en? Wellicht zit de partner bij de kinderen toch?!
Ook maakt eventuele structurele stalling door díe werkende ouders er geen correct gedrag van :)*

hc

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:29

Ik vraag me echt af wat er in hemelsnaam aan de hand moet zijn wil een moeder haar kind vergeten. Heel sneu, want dan moet je wel echt hele zware dingen aan je hoofd hebben. Ik kan het niet anders dan heel erg zielig voor deze vrouw vinden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand z'n kind opzettelijk zou vergeten. Dit is iets waar deze vrouw de rest van haar leven mee moet rondlopen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:30

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ja, en? Wellicht zit de partner bij de kinderen toch?!
Ook maakt eventuele structurele stalling door díe werkende ouders er geen correct gedrag van :)*

hc

Inderdaad.
En zijn het allemaal moeders met kleine kinderen?
Of werken ze zo precies onder schooltijd en merken hun kinderen er weinig van.
Zitten ze net in een andere klas dan de juf zelf.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:31

Jee dat is wel heeel erg! Je kan je kind toch niet vergeten, helaas hoor je het wel vaker ja.