Boer witheet om ballon in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Boer witheet om ballon in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:04

Ik heb ook een ballonvaart gemaakt en mijn ervaring is dat ze echt wel rekening houden met vee en gewas. Als koeien erg reageerden op ons geschreeuw moesten we gelijk stil zijn en ze kijken ook echt wel naar de lengte van het gras waar ze gaan landen en of er dichtbij geen dieren staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:06

Bij het bedrijf hier, vragen ze altijd netjes van te voren toestemming om te landen :)
Ik kan mij goed voorstellen dat je boos bent als ineens ongevraagd zo'n ballon land, maar om zo woest te worden dat er een poging tot doodslag achter weg komt? nee :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:08

Nou hier is men meerdere keren tussen de schapen of koeien geland. Grote bek toe. Asociaal volk is het, ook zo leuk (en verboden) even met je mandje het water raken.
Zodra er hier eentje landt gaat het hek op slot en wens ik ze veel succes, maar we rekenen wel eerst even af!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:09

zou jij in staat zijn tot poging tot doodslag op het moment dat er geen schade is of dieren lopen?
Vergoeding is logisch en boos worden ook, maar poging tot doodslag gaat wel ver!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:15

mnkortleve schreef:
Bij ons is er pas ook 1 geland in het land en precies in een stuk wat de andere dag gemaaid moest worden en ze lopen best een hele hoop kapot dus mijn schoonvader was ook best boos omdat er heel veel land aan de overkant van de weg wel gemaaid was en ze makkelijk daar hadden kunnen landen.
Volgens de ballonvaarders hadden ze toestemming om bij ons te landen nou die toestemming hadden ze zeker niet van ons gekregen.
Alle dieren in de omgeving waren helemaal van slag en rende als gekken door het land.
Ik weet niet of iemand weet wat een vaart met een balon kost, maar ik kan je zeggen dat ze daar makkelijk wat meer van aan een boer kunnen geven.
Ik geef die boer gelijk dat hij kwaad is geworden, iemand aanvallen met een trekker keur ik uiterraard niet goed.

Over het algemeen kost een ballonvaart een 150 tot 200 euro meen ik :) Nou weet ik neit of dat per persoon is of per mand ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:16

pp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:21

Welshcobfan schreef:
zou jij in staat zijn tot poging tot doodslag op het moment dat er geen schade is of dieren lopen?
Vergoeding is logisch en boos worden ook, maar poging tot doodslag gaat wel ver!

Dat zeg ik toch niet? Ik kan me wel voorstellen dat iemand doordraait, grote bekken genoeg hier van de heren ballonvaarders. Alsof het een eer is dat je op je erf landen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:22

ik zeg oo niet dat jij het zegt, daarom is het ook een vraag aan jou :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:23

Dan is 25 euro een pure belediging als je het mijn vraagt :P

Ik kan me goed voorstellen dat zo'n boerke op ten duur een keertje boos word als die krengen de kuilen in zijn grasland maken en ze hem dan af willen schepen met een schijntje van wat ze zelf per persoon verdienen op zo'n avond!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:23

Bij ons vroeger is een paard overleden nadat hij zijn been op meerdere plaatsen verbrijzeld/gebroken had na een landing van een luchtballon in naastgelegen weiland.... die ging rennen, gleed uit, en brak alles.

nee echt,..... moeten ze bij ons in de wei niet proberen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:25

De boer is te ver gegaan.
Maar ik snap wel dat hij het niet fijn vind.
Ik zou ook niet erg leuk reageren als het mij zou overkomen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:25

Ik snap die man heel goed, bij ons zijn ze ook een keer geland, mijn paarden zijn compleet doorgedraait, en toch zijn ze geland op het kleine stukje land naast de bak. Als verder nou alles bos was geweest, oke. Maar nee, 100 meter verderop ligt een groot stuk leeg weiland. Dan hadden mijn paarden er in ieder geval minder last van gehad.

Toen ze op de grond stonden zeiden ze dit tegen mij: wel grappig om te zien hoe die paarden rondjes renden. Ik heb nog gevraagd of ze het niet hadden kunnen redden tot een weiland verder op: jawel, maar dit was wat gemakkelijker voor de auto. Geloof me: ik was toen ook in staat tot een poging tot doodslag.

Ze gingen ook nog kalm champagne drinken op ons terrein, het duurde zeker een dik uur voor ze weg gingen. Kijk ik in de wei, zie ik ook nog een pakjes drinken en ander afval liggen. Ze waren gewoon weggegaan zonder het even op te ruimen. Ik ben ontploft, en ze hoeven niet meer op mijn terrein te landen.

Stel dat dit ook bij die boer is gebeurt, snap ik de poging tot doodslag best. Ik keur het niet goed, het was beter geweest als hij zich in had gehouden (al was het maar voor zichzelf) maar ik snap het wel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:28

Zorro, dat is wel extreem asociaal zeg!! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:29

Ik zou denk ik ook ontploft zijn als ze dat bij mij hadden geflikt Zorro! :oo

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:30

Hier zijn ze vorig jaar een wei verderop geland, dus 10 meter van onze paarden en die van de buren vandaan, ze waren allemaal kats over de zeik, die van ons konden we niet meer vangen en hebben de hele benen kapot gelopen, gelukkig alleen oppervlakkig maar toch. En de merrie van de buurman was drachtig en heeft het vruchtje afgezet, was al sep dus merrie kon niet meer opnieuw geinsemineerd worden. Echt normaal vind ik zoiets niet!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:43

Inderdaad, ik vond het ook te gek voor woorden. Ze verdienen toch de kost er mee, dan wil je ook de mensen waar je land toch te vriend houden. Moet je ook nagaan dat ik 200 meter van de weg af woon, om ons heen iets niets anders als weiland, weiland, weiland. Grote, ruime weilanden, en ze staan nooit allemaal vol. Ze hadden zo gemakkelijk iets eerder of later kunnen landen, of iets verder bij ons huis vandaan. Overal plek, ook waar ze met de auto konden komen, boeren moeten er ook met trekkers kunnen komen, dus dat is geen probleem. Maar nee, net waar 'die paarden zo leuk aan het rennen zijn' moeten ze dat ding neer planten. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:48

Ik had toch echt ter plekke de veearts laten komen en geëist dat de ballonvaarder zijn gegevens zou geven voor de medische kosten. Zo niet, geen ballon mee het erf af.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:52

Ik vind het weer hoog opgeblazen hier.
Overal heb je rotte appels.
Je hebt luchtballonnen, motoren, vuurwerk. Van alles wat je paard op hol kan laten slaan.

Die boer is gewoon een zanikerd. Zo'n mega ballon kan heus niet overal 'even' landen. Ik heb er zelf in gezeten. We hebben een half uur gezocht naar een landingsplek!! Daarna was ook gewoon het gas OP!

Bovendien vind ik mensen nooit zo gastvrij als je op hun land komt, met of zonder ballon.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:54

Zoezi schreef:
Je hebt luchtballonnen, motoren, vuurwerk. Van alles wat je paard op hol kan laten slaan.

Die boer is gewoon een zanikerd. Zo'n mega ballon kan heus niet overal 'even' landen. Ik heb er zelf in gezeten. We hebben een half uur gezocht naar een landingsplek!! Daarna was ook gewoon het gas OP!

Bovendien vind ik mensen nooit zo gastvrij als je op hun land komt, met of zonder ballon.

Het gaat heus niet alleen om paarden hoor.
Er zijn meerdere dieren die in een wei kunnen zitten.
Wat als het een vogelbroed gebied was?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:59

Zoezi schreef:

Nee die boer heeft daar niks mee te schaften. Het is ZIJN land, ZIJN werk en dus ook ZIJN inkomsten, er zijn heus wel ballonvaarders die het leuk doen maar het overgrote deel is hartstikke asociaal. En dan denken er met een geeltje vanaf te zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:03

Zoezi schreef:

Mensen mogen gerust op mijn land komen, als ze maar even netjes vragen, respectvol naar mij en mijn dieren blijven, en hun rommel opruimen. Sommige ballonvaarders zijn dit niet, lees mijn verhaal hierboven, en vele andere verhalen in dit topic, en deze zijn dan ook niet welkom op mijn land. Je mag mij gerust een zanikerd vinden, maar ik vind het geen stijl zoals toen bij mij gehandelt is. De boer in kwestie had ook duidelijk geen goede ervaringen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:58

Ik kan die boer best begrijpen, oke...poging tot doodslag gaat echt te ver en dat praat ik absoluut NIET goed, maar het is ZIJN land dus hij mag bepalen wat er mee gebeurt.

En dan €25,- willen geven ? Wat moet die boer daar mee ?

Ik vind het aso dat ze zomaar ergens landen, je hoort toestemming te vragen.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:01

Zoezi schreef:

Goh, wat eigenaardig dat die boeren niet gastvrij zijn.
Ze betalen uiteraard wel vrachten hypotheek over dat land,
maar daarom hebben ze er toch niets over te vertellen.
Maak er gezellig een speeltuintje van voor iedereen :(:)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:30

Zoezi schreef:

Grapje zeker... Nou, ik hoop voor jouw, mocht je zelf een paard hebben, dat er dan niet zo'n gek bij de jouwe in het land gaat landen. dan piep je wel anders...

En waarom zou iemand gastvrij moeten zijn, door iedereen op z'n land te laten komen? Zou toch van de zotte zijn, dat jan en alleman maar even door je land gaat benderen, crossen of weet ik wat...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:38

faye schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat iemand doordraait,

Ik niet. Doordraaien is erg onvolwassen, dom en je bereikt er niets mee behalve meer agressie en onwil. Als er schade is, moet je die gewoon claimen. Het klinkt nu vooral als een persoon met een flink gebrek aan zelfbeheersing.