Kinderen Eben Haezer-school mogen spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:24

juval schreef:
het gaat er niet om of hij zelf kinderen heeft gehad, het gaat om de overlast die hij nu van de school heeft.

Ik heb ook kinderen, daar kan ik heel veel van hebben. Maar naast een school wonen zou ik dus echt niet willen hoor.

Ik ben zelf ook erg gesteld op mijn rust moet ik eerlijk zeggen.
Maar ik erger me 100x meer aan de buurman die een kwartier nodig heeft om een spijker in de muur te boren dan wanneer op de vrije middag de hele buurt voor mijn deur speelt(ik woon op een woonerf en er zijn behoorlijk wat kids in de buurt).
Spelende kinderen erger ik me maar zelden aan, alleen wanneer ze zo'n irritante politieauto hebben waarvan de sirene 30x achter elkaar af moet gaan.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:32

Blue_Eyes schreef:
Oh, dat snap ik best... maar zoals ik al zei: we leven nou eenmaal met heel veel mensen in een heel klein landje, dus we moeten wat van elkaar kunnen hebben. Niks aan te doen. En zeker over kinderen moet je dan denk ik niet zeuren.

Blue Eyes, met jouw uitspraak heb ik best wel moeite. Ik heb het idee dat je tegenwoordig vanalles maar moet accepteren van kinderen. Natuurlijk leven we met heel veel mensen in een klein landje maar ook als je kinderen hebt zul je rekening moeten houden met anderen. Ik heb in een zeer kinderrijke buurt gewoond met achter ons 4 gezinnen met elk 4 kinderen. Bij het ene gezin werd er een keer in de zoveel tijd tegen de kinderen gezegd dat ze niet alleen in de buurt woonden. Bij het gezin ernaast werden de kinderen naar buiten gestuurd als ze aan het huilen waren, want moeders wilde die herrie niet binnen. _-:( Of waren ze zondagochtend om half 8 al aan het skippyballen in de tuin. |o

Overbodig te zeggen dat we van de kinderen van het eerstgenoemde gezin meer konden hebben dan van het andere gezin. ;)

Ik ben het er helemaal mee eens dat kinderen ajb kinderen moeten kunnen zijn en lekker kunnen spelen maar ook kinderen moeten zich realiseren dat er grenzen zijn. Hard gillen in een winkel kan gewoon niet. Rondrennen in een restaurant zonder gele M doe je ook niet, dat is volgens mij een kwestie van goed fatsoen en opvoeden.

Ik vermoed dat bij de meneer die een klacht heeft ingediend over de school het een optelsom is van verschillende zaken. Ik noem dat het "Rijdende rechter syndroom". Ook daar zie je dat er meestal onderliggende problemen of conflicten schuilen. En iets is dan de overbekende druppel en wordt naar voren geschoven. Misschien woonde hij wel tot 10 jaar geleden in een rustige arbeiderswijk maar zijn er sinds de komst van de school meer gezinnen komen wonen. Die kinderen spelen op straat, gooien de bal in zijn keurig aangeharkte tuintje, of opgeschoten jongeren gebruiken de speelplaats op school 's avonds als hangplek. En dan zijn dertig spelende kinderen net even teveel en krijgt de school de schuld.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:45

Citaat:
Blue Eyes, met jouw uitspraak heb ik best wel moeite. Ik heb het idee dat je tegenwoordig vanalles maar moet accepteren van kinderen.

Dat haal jij eruit. Wat ik bedoel is dat je van een kind niet kunt verwachten dat het begrijpt - terwijl het lekker op het schoolplein aan het spelen is in de pauze - dat er aan de andere kant van de straat misschien wel een mevrouw zit te studeren op haar propedeuse. Of een oude meneer hoofdpijn heeft. Dat inlevingsvermogen is bij kinderen simpelweg nog niet ontwikkeld en dat is dus iets om rekening mee te houden. Die kinderen lopen heus niet te gillen omdat ze jou willen pesten, die gillen in het vuur van het spel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:51

Ik ben het wel eens met Silvia, ik haal ook uit je berichten dat alles maar moet wijken voor de kinderen en dat vind ik niet.
Natuurlijk, kinderen zijn de toekomst en ik vind kinderen ook leuk en heb meestal meer problemen met de ouders dan met de kinderen :P
En ik verwacht dan ook absoluut niet van de kinderen zelf dat ze daar rekening mee houden hoor, maar wel van de leidsters, dat als je 4 kanten ruimte hebt om te spelen dat ze dan aan de drukbewoonste kant moeten gaan spelen :') Want ze weten het goed hoor, dat hier veel mensen wonen die thuis zijn, maar het interesseert ze gewoon niet lijkt wel. Dat ligt in het verlengde van het niet op de kinderen letten als je naar school wandelt zodat ze bijna omver gereden worden mocht er iemand langs rijden die een keer níét oplet.

Blue_Eyes

Re: Kinderen Eben Haezer-school mogen spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 19:00

Dan hebben jullie allebei niet goed gelezen, want van mij moet helemaal niet per se alles wijken voor de kinderen ;)
Maar ik vind WEL dat je er rekening mee moet houden dat kinderen geen klein uitgevallen volwassenen zijn en DUS nog niet alles begrijpen wat wij wel (zouden moeten) begrijpen.
Verder is het gewoon zo dat scholen er nou eenmaal moeten zijn, dat iedereen het er wel over eens is dat die niet ergens 10 km van de bewoonde wereld af moeten staan (dat zou ook lastig worden in een landje zo krap als Nederland) en dat die dus in woonwijken terecht komen. Zelfde geldt voor KDV's. Oh, ze zullen soms best wel herrie en overlast veroorzaken. Doen die ambulances hier ook, en geloof het of niet - vanuit het bejaardenhuis is het ook niet stil.
Maar we wonen nou eenmaal in een klein land waarin je bepaalde dingen niet kunt vermijden omdat je bovenop elkaar zit - en kinderen snappen niet dat ze tijdens het spelen stil moeten zijn. Daar kun je wel over miepen, maar daar kunnen die kinderen niks aan doen.

En nou val ik wel heel vaak in herhaling.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:13

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Blue Eyes, met jouw uitspraak heb ik best wel moeite. Ik heb het idee dat je tegenwoordig vanalles maar moet accepteren van kinderen.

Dat haal jij eruit. Wat ik bedoel is dat je van een kind niet kunt verwachten dat het begrijpt - terwijl het lekker op het schoolplein aan het spelen is in de pauze - dat er aan de andere kant van de straat misschien wel een mevrouw zit te studeren op haar propedeuse. Of een oude meneer hoofdpijn heeft. Dat inlevingsvermogen is bij kinderen simpelweg nog niet ontwikkeld en dat is dus iets om rekening mee te houden. Die kinderen lopen heus niet te gillen omdat ze jou willen pesten, die gillen in het vuur van het spel.

OK, met deze uitleg erbij snap ik wat je bedoelt. ;)
Maar ligt het aan mij dat het lijkt alsof kinderen meer herrie maken dan vroeger?
Ik heb soms het idee dat kinderen meer aan het afreageren zijn dan aan het spelen.
Op zich niet zo verwonderlijk als ik naar mijn buurmeisje kijk die in groep 2 al een takenbakje heeft. :roll:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 01:46

ik woon ook tegenover een school en het gegil begint om half 9 sochtends.. en eindigd om half 4 smiddags.. en eigenlijk gaat dat de hele dag door omdat kinderen ook vaak achter blijven op het schoolplein
er speelt hier namelijk de hele dag wel een klas buiten.. dat wisselt af
de ene keer worden de oren van je kop gekrijst door kleine kindertjes van groep 1 en het volgende moment het geschreeuw en gevoetbal van de hogere klassen

als je daar niet tegen kan,kan ik het me best voorstellen dat je daar over gaat klagen.. vooral als je al tegen het bouwen van die school was

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:20

Ik snap het hele probleem niet zo. Als je ergens gaat wonen kijk je toch van te voren of er iets van een school in de buurt staat, en als je een woning wil kopen kijk je toch ook van te voren even goed naar het bestemmingsplan? Ik bedoel, als je zo gesteld bent op je rust kan je beter een woning op een rustige plaats zoeken met een bestemmingsplan dat geen bouw van scholen en andere potentieel overlastgevende zaken toestaat dan word je ook niet "onaangenaam verrast". Als je midden in de stad gaat wonen WEET je dat je geluiden gaat horen en dat je s'nachts geen sterrenhemel zal zien, als je naast een school gaat wonen (of naast een ruimte waarin volgens het bestemmingsplan mogelijk een school kan komen) weet je dat je overlast hebt op bepaalde tijden, of dat in de toekomst gaat krijgen. Moet je daar maar niet gaan wonen en van te voren een beetje onderzoek doen naar de omgeving.

Verder vind ik het wel erg kinderachtig allemaal. We willen wel dat kinderen naar school gaan, maar dan moeten ze wel de hele dag braaf in hun stoeltjes blijven zitten en vooral niet spelen, want dat is vervelend. We willen wel allerlei voorzieningen op loopafstand, maar als die dan als neveneffect meer verkeer of geluid opleveren is het ook weer niet goed. Het NIMBY-effect tot en met!

Heeft allemaal niets te maken met hoe de kinderen opgevoed worden en dat alles maar getolereerd moet worden, kinderen zijn kinderen en die spelen nou eenmaal, bij dat gespeel hoort ook wat geschreeuw zo nu en dan (tenminste, toen ik jong was wel en reken maar dat daar op gelet werd door onze ouders). Tot op bepaalde hoogte is dat alleen maar gezond en goed, leren ze van. Zegt de kinderhaatster!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:19

anneliesdj schreef:
Dat ook nog eens, het is een basisschool dus 's morgens een kwartier, tussen de middag een halfuur en later 's middags nog een halfuur, o wat erg zeg, wel een uur en een kwartier in de herrie :+

dat is dus niet waar, tussen ons huis en de school stond een stuk grond van een paar meter, dit heeft de gemeente weggehaald en tegels gelegd zodat het verbonden staat met onze tuinhek en de kinderen daar kunnen spelen, als het mooi weer is lopen ze de hele dag buiten te spelen (voorschool)
en met hun karretjes tegen onze hek aan te rammen of gewoon te klimmen (hoog hek) ik zelf heb er niet zo extreem last van, maar ik kan hem zeker wel begrijpen, de kinderen verbieden te spelen nee dat niet, maar scholen die tegen huizen aan gebouwd staan zijn niet fijn.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:03

mick75 schreef:
Ik snap het hele probleem niet zo. Als je ergens gaat wonen kijk je toch van te voren of er iets van een school in de buurt staat, en als je een woning wil kopen kijk je toch ook van te voren even goed naar het bestemmingsplan? Ik bedoel, als je zo gesteld bent op je rust kan je beter een woning op een rustige plaats zoeken met een bestemmingsplan dat geen bouw van scholen en andere potentieel overlastgevende zaken toestaat dan word je ook niet "onaangenaam verrast".

Hij woont er al 50!!!! jaar!

Ik heb hier 2 scholen om de hoek, maar gelukkig is mijn huis zo geïsoleerd dat ik het niet hoor als de kinderen buiten spelen.
En nee, ik werk niet op die tijdstippen, ik zorg voor mijn kinderen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:10

KiWiKo schreef:
ik snap zowiso weinig van mensen die ergens bij gaan wonen waarbij je weet dat er overlast KAN zijn

ik kan mij nog goed herinneren dat er vorig jaar iemand op een of ander programma was die geluidsoverlast van Schiphol had.......

en die man stond daar in de tuin: "ssssssssst als je stil bent dan hoor je het vliegtuig"

JOH sodemieter op met je gehuilebalk!!!

Maar die man van de school is daar gaan wonen voordat er herrie.
Hij dacht ook in een rustige wijk te wonen.
Het is anders als de school er al was, maar dat was nu niet het geval.

Ik kan me natuurlijk niet inbeelden hoeveel herrie de kinderen maken, om hoeveel kinderen het gaat, hoe lang ze buiten spelen.
Maar ergens heeft hij wel een punt.

De herrie van je eigen kinderen is best leuk, je groeit er ook mee op.
Maar van een ander zonder dat je er in mee groeit kan best wel storend zijn, dat geloof ik wel.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 02:29

Joehoe! Laten we alle kinderen gewoon 24/7 opsluiten! Overdag in schoolgebouwen, zonder buitenruimte natuurlijk want dat vinden omwonenden niet fijn, met goed zware sloten op de deuren zodat ze niet per ongeluk kunnen ontsnappen en buiten schooltijd thuis aan de ketting voor de computer! Heeft niemand nog overlast van kinderen, het is alleen de vraag hoe gezond die kinderen worden. Maar dat is toch van later zorg en bovendien probleem van de ouders, daar hoeft de maatschappij toch geen last van te hebben? En natuurlijk een absoluut spreek/ geluidmaakverbod voor iedereen onder de 15 jaar, je zal toch eens per ongeluk je stem verheffen als kind zijnde!

Ik heb het niet op kinderen, maar komop! Ze vormen wel onze toekomst, onze oudedagvoorziening en onze zorgverleners als wij oud en bejaard zijn! Er moet toch gewoon ruimte zijn waar kinderen kind kunnen zijn, kunnen spelen en joelen zonder dat iedereen klaagt en buiten kunnen spelen zonder commentaar! Ik vind het ronduit kinderachtig om te gaan lopen klagen over kinderen die precies doen wat ik 25 jaar geleden ook deed (en velen met mij): Spelen! Hutten bouwen, ruzie maken en stoeien. Is goed voor de ontwikkeling ook!

Stop eens met je aan alles ergeren en kijk eens hoe leuk kinderen kunnen spelen en hoe creatief ze kunnen zijn in het bedenken van oplossingen voor allerhande problemen. Is nog beter voor het hart ook!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:01

Natuurlijk moeten kinderen kunnen spelen.
Ik denk ook niet dat iemand hier beweerd van niet.
Maar een hele groep kinderen geeft wel flink wat kabaal.
En heeft die meneer wel een punt omdat de school er later was dan hij.
Elk ander bedrijf mag in een woonwijk niet meer dan .. decibel produceren, een school piekt daar zeker over heen.
Dus ik kan zeggen dat die man wel degelijk een punt heeft.
Of je daar in werkelijkheid ook ook aan moet storen?
Ik weet het niet.
Gaat het maar om een uurtje spelen samen of is het inderdaad van 09.00 tot 16.00 omdat de tijden niet tegelijk zijn, zoals bij ons vroeger wel was.
Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:44

Als die man nou eens fijn op school vrijwilligerswerk gaat doen, kapotte kleuterfietsen repareren enzo... ik denk dat ie dan een stuk minder last ervaart :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:11

Urielle, wat een geweldig idee _/-\o_ _/-\o_ ;)