Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:11

Mjay schreef:
drinken genees alcohol....

genees alcohol? wat is dat dan :+ ? Word je daar beter van of zo als je ziek bent?

Verder, tjah, oerstom natuurlijk. Consequenties horen erbij en dat vind ik dan ook niet sneu voor hem.
Ik vind wel dat hij heel eerlijk overkomt. Gaat niet proberen te verneukelen dat het 1 keer was en zo, maar geeft gewoon eerlijk toe hoe het in elkaar zat en dus ook al langer gebruikt etc.

Hij geeft aan ervoor te vechten en zich terug te werken met de tijd. Dat vind ik wel dapper van hem, het is veel makkelijker om het bijltje nu neer te leggen en te gaan coachen of zo. Je blijft toch de rest van je leven een reputatie houden en daar moet je maar immuun voor kunnen zijn. Als het hem lukt vind ik het wel heel knap van hem en ik hoop het dan ook van harte voor hem.

SAKKIA

Re: Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:25

Vind het oerstom van hem, hij weet van te voren wat de consequenties zijn.
Over de OS doe ik nog even geen uitspraken, een schorsing van 3 jaar is heel erg lang en ik vind wel dat hij een tweede kans verdient :j DUs als hij aan zijn probleem gaat werken en daar uitkomt met dat hij gewoon clean verder door het leven kan gaan, mag hij van mij op de OS verschijnen hoor :j

IMO verdient iedereen een tweede kans dus hij ook :j Hij is dom geweest, heeft toegegeven, geeft aan er aan te willen werken en dat vind ik al de eerste stap in de goede richting.
Dat hij zijn baan bij defensie kwijt is vind ik meer dan terecht :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:45

Ik begin het eerlijk steeds misselijker te vinden. Zijn hele leven en zijn eigen lijf is niet eens meer zijn bezit. Kom op zeg, ik vind de straffen zwaar overdreven voor wat coke. Behalve dat hij zijn baan bij Defensie kwijt is, dat vind ik inderdaad terecht.
Misschien is het stom van hem om het zo kort van te voren te doen, maar om zijn hele carrière zo ongeveer te blokkeren?
Het is maar wat neuspoeder, overdrijven is ook een vak.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:13

Guernica schreef:
Ik begin het eerlijk steeds misselijker te vinden. Zijn hele leven en zijn eigen lijf is niet eens meer zijn bezit. Kom op zeg, ik vind de straffen zwaar overdreven voor wat coke. Behalve dat hij zijn baan bij Defensie kwijt is, dat vind ik inderdaad terecht.
Misschien is het stom van hem om het zo kort van te voren te doen, maar om zijn hele carrière zo ongeveer te blokkeren?

Hoe kom je daarbij?
Natuurlijk is zijn eigen leven en lijf nog in zijn bezit, MAAR hij moet wel de consequenties dragen van zijn acties.
Elke actie heeft een bepaald gevolg, en je gaat me niet vertellen dat hij zélf niet had kunnen bedenken dat dit de consequenties zouden zijn.

Je maakt een keuze, prima.
Maar als je die keuze maakt, moet je de gevolgen óók kunnen accepteren.
Zo werkt dat nu eenmaal.

En verder heeft dat in mijn ogen niet veel te maken met dat zogezegd zijn 'leven en lijf' niet meer zijn eigen bezit is. :?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:07

Jammer voor de sport, maar een kwestie van: eigen schuld dikke bult.

Guernica schreef:

Deze reactie snap ik niet echt. Wanneer je topsporter bent weet je wat er wel mag en niet mag binnen jouw tak van sport. Waarom zou je dan überhaupt al de grenzen opzoeken en alles op het spel zetten? Dat vind ik echt dom. En wanneer je binnen die sport acteert weet je welke regels daar aan verbonden zijn. Wil je echt zo over je eigen lijf en leven beslissen, dan moet je voor een andere loopbaan kiezen. Dat heb je zelf in de hand en is een keuze die je maakt.

Laatst ook al Tom Boonen. Vraag me toch af wat de aantrekkingskracht van cocaïne is op topsporters...

Hoop dat Yuri clean kan worden en daar hulp bij krijgt, maar vraag me af of hij op niveau terug komt.

Vind hem trouwens ergens ook wel hypocriet, want nu opeens is hij zo berouwvol en biecht ie op dat ie al jaren gebruikt, terwijl toen zijn vorige trainer aan de bel trok het werd ontkent en die man door alles en iedereen als leugenaar werd gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:12

Ik vind het onzin dat je als topsporter nauwelijks ruimte krijgt om fouten te maken. Hij wordt een keer betrapt op coke en zijn carrière is naar de haaien. Tuurlijk is het zijn eigen verantwoordelijkheid, maar ik vind het gewoon niet realistisch om hem zo zwaar te straffen.
Ik vind dat er een tussenweg zou moeten zijn, een tweede kans waarin hij ook daadwerkelijk de kans krijgt om te bewijzen dat hij het niet meer doet. Ik denk niet dat dit de manier is.

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:19

Maar wat neuspoeder????????????????
Sorry hoor maar volgens mij weten we allemaal wat dit neuspoeder veroorzaakt en hij WAS wel een voorbeeld voor veel sporters. Bovendien blijkt wel uit het hele verhaal dat dit zeker niet de eerste keer was dat meneer dit "neuspoeder" gebruikte.
Wie z`n billen brand moet op de blaren zitten!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:21

Waarom een kans om te laten zien dat hij het niet meer doet? Je weet toch dat je het niet moet doen? Daar heb je de grootste kans ooit voor. En dan verpruts je het zelf door het juist wel te doen. Waarom dan nog over tweede kansen praten? Dan is het gewoon een kwestie van je straf accepteren (wat hij overigens ook gewoon doet volgens mij).
Want als je zo redeneert kun je het ook over derde, vierde en vijfde kansen hebben. En zo werkt het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:24

Tja, ik ken meer dan genoeg mensen die coke gebruiken, en ik vind het taboe erop zwaar overtrokken, maar dat is mijn mening.
Dat het niet stom van hem was heb je mij nergens horen zeggen, wat ik stom vind is dat er zulke zware straffen op staan.
Hij is inderdaad een voorbeeld voor veel sporters, ik neem aan dat die hun eigen mening hebben en niet zo stom zijn om coke te gaan gebruiken voor een test, of uberhaupt. Die denken echt niet "oh van Gelder gebruikt het, dan mag ik het ook!"
Hij moet zeker gestraft worden en er moeten zeker maatregelen genomen worden, maar ik vind de huidige maatregelen veel te zwaar.

En ik vind een tweede kans heel wat anders dan een derde, vierde of vijfde kans. Zodra daarvan gesproken wordt vind ik het een gebrek aan discipline, een tweede kans verdiend iedereen, ook een topsporter die de fout in is gegaan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:27

Maar volgens mij heeft hij ook kans op een tweede. Na het uitzitten van zijn straf :) Dan mag hij weer laten zien of hij het niveau nog haalt (wat ik nog betwijfel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:29

Nouja, ik hoop het voor hem. Ik vind het erg jammer van de sport en er ook afbreuk aan doen dat het ze zo moeilijk wordt gemaakt om terug te keren..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:34

Gewoon een junk dus....
Wel met een goed onderhouden lijf..
Maar terecht dat hij aangepakt wordt.
Iemand die op dat niveau acteert wordt toch door een hoop mensen als voorbeeld gezien.
Cocaine gebruiken is geen goed voorbeeld.
Daarbij wist hij vooraf wat de consequenties waren als hij gepakt zou worden, dat risico heeft hij bewust genomen....
Daarbij, in 2006 werd al gezegd dat hij gebruikte, toen heeft hij het ontkend, dus wat mij betreft is hij absoluut ongeloofwaardig geworden.
Als hij slim was geweest had hij dat moment aangepakt om clean te worden.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:26

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:33

Als dat waar is, is het best erg :D!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:39

Het is wel Geen Stijl hè, die dat schrijft. ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:44

Precies, daarom ;)!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:44

Barmat schreef:
http://www.nu.nl/algemeen/2041000/van-g ... caine.html
Van Gelder nam de cocaïne voor het NK omdat toen "de druk van de ketel" was. Het toernooi was het laatste van het seizoen. "Ik heb er niet over nagedacht dat ik daar kon worden getest.

Had dan een paar dagen gewacht met je feestje vieren :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:51

Tja, voor hem is een NK natuurlijk ook een veredelde training.
Maargoed, stom blijft het.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:55

xDramaQueen schreef:
Less schreef:
Dat zal hij zelf ook wel inzien, denk ik. Maar het geeft wel aan hoe hoog die druk is op sportgebied, binnen paardenland en daarbuiten.

zwak excuus, als je niet tegen druk kan moet je het niet opzoeken, gewoon oerstom!

Zo zwart wit is het niet. Ik denk dat je pas weet hoe zwaar die druk is als je zelf topsport hebt bedreven. En... komop hij is geen machine, hij is een mens en die maken wel eens fouten ja.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:57

Ja maar dan nog, fouten maken oke maar dit is gewoon oerstom. Niet weten dat je op zo'n toernooi getest wordt? Dat noem ik gewoon naief hoor :n

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:05

WillemYntJee schreef:
Punt is dat het buiten wedstrijden om niet verboden is he! Dus t maakte niet uit voor zn SPORTcarriere dat ie vaste gebruiker was, uiteraard voor Defensie wel. Hij had gewoon niet 2 dagen voor t NK moeten gebruiken dan was er niks aan de hand geweest..
T was in ieder geval geen steroiden oid, dus hij heeft er op t NK zelf niks aan gehad.

Volgens mij is coke nog steeds harddrugs en dus harstikke verboden! Ook voor mensen die niet in het leger zitten of iets, het is harstikke verboden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:12

Carmenn_ schreef:
WillemYntJee schreef:
Punt is dat het buiten wedstrijden om niet verboden is he! Dus t maakte niet uit voor zn SPORTcarriere dat ie vaste gebruiker was, uiteraard voor Defensie wel. Hij had gewoon niet 2 dagen voor t NK moeten gebruiken dan was er niks aan de hand geweest..
T was in ieder geval geen steroiden oid, dus hij heeft er op t NK zelf niks aan gehad.

Het staat op de dopinglijst en is binnen competitie verboden. Als hij buiten competitie getest was was er niks aan de hand geweest (qua sport), maar hij is getest op het NK, en dan is het gewoon doping.

Of je er iets aan hebt of niet is een andere discussie. Het staat op de dopinglijst en het is dus verboden om het op wedstrijden in je bloed te hebben. Lijkt me simpel.

De wielrenner Tom Bonen heeft positief getest op cocaïne buiten competitie, en die mag gewoon doorfietsen (op wat gedoe rond zijn imago na dan).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:48

Ik begrijp er zoizo geen moer van dat iemand drugs gebruikt!
Sorry hoor Guernica maar je doet net of het heel gewoon is en echt geen kwaad kan }:0
Als sporter ben je toch altijd bezig met je lichaam .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:08

Guernica schreef:
Zijn hele leven en zijn eigen lijf is niet eens meer zijn bezit. .

Tuurlijk wel, hij kiest er toch zelf voor om topsporter te worden. Hij kiest er toch zelf voor om in het leger te gaan. Bij sommige keuzes horen regels en consequenties, die weet je voor je die keuze maakt.

Hij wist waar die aan begon, eigen schuld dikke bult. En zijn hele leven? Zijn hele sport carriere? Tuurlijk niet, hij kan geloof ik maximaal 2 jaar geschorst worden, over twee jaar is zijn leven nog niet voorbij, als hij het echt perse zou willen, dan staat hij er dan misschien wel weer gewoon. Het is een flinke maatregel, maar hartstikke terecht.

Wat ik wel misschien een beetje overdreven vind is dat hij ook niet mag trainen in deze tijd. Althans, hij mag geen gebruik maken van faciliteiten van een bij de ???? aangesloten verenigingen oid.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:02

Dom, dom, dom! Maar wat ik nog erger vind, is dat hij eerst betrapt moet worden voordat hij ermee gaat stoppen!