Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Je kunt het nog veel treffender vergelijken Blensink.
De stieren leven 4 jaar een geweldig leven in vrijheid op de dehesa. Ze komen in een kwartier ellende aan hun einde.
Het modale rijpaard in NL, leeft 15 jaar in ellende en eindigt doodsbang in het slachthuis.
Het nationale voetstuk moet paarden verdoven omdat ze zich te erg verzetten tegen wat zij er voor haar lol mee wil uitvreten.
Er is weinig waarmee je stierenvechten kan verdedigen en ik vind dat ook niet nodig. Het is dierenmishandeling voor commercie. Ook in Pamplona.
Dat vind ik echter ook van paardensport zoals dit nu wordt gepraktiseerd.
Ik verdoem danook beíden, hoewel ik veel véél liever zou reïncarneren als vechtstier in Spanje dan als dressuurpaard in NL.
hc
roosje84 schreef:Ik zag het op het nieuws, sorry maar totaal geen medelijden. Moet je maar niet met zulke dingen mee doen!
suuzepuus schreef:dat is behoorlijk appels en peren vergelijken. en och het slachthuis in nl is nog altijd ene stuk sneller en vriendelijker dan een kwartier in de arena met speren in je rug uitgedaagd worden tot je er dood bij neervalt.
Hannah_Menno schreef:Ohh gelukkig maar!
Dat dier gaat met eer de dood in! Zal die stier ook erg fijn vinden ja.
Huertecilla schreef:Hannah_Menno schreef:Ohh gelukkig maar!
Dat dier gaat met eer de dood in! Zal die stier ook erg fijn vinden ja.
Denk jij dat een paard wat zich zó erg verzet dat het verdoofd moet worden dit doet uit plezier?
Die stier heeft dat één keer in diens práchtleven en weet daarna van niets meer.
Dat paard heeft een zielig leven en het uitzicht op? en waarom? We hebben het over schéren voor een dressuurparcours![]()
Over dieronwaardig gesproken.
Hoeveel % van de rijpaarden in NL is zó ongelukig dat het er geestelijk van in de knoop is? Hoeveel % vertoont sterotype gedrag? Bedenk daarbij dat dit een uiting van een al héél ver ontwikkled stadium van geestelijk lijden is.
Wees er maar trots op. Goede basis om kritiek te uiten.
hc
Hannah_Menno schreef:Citaat:We hebben het over schéren voor een dressuurparcours
wel vreemd dat je scheren zieliger vind (wat overigens pijnloos is) dan een stier die uitgeput word met speren die in zijn nek geboord zijn..
Huertecilla schreef:Het modale rijpaard in NL, leeft 15 jaar in ellende en eindigt doodsbang in het slachthuis.
hc
NHevaVD schreef:Er is zowiezo maar een nuttig iets te antwoorden over stierengevechten en dat is:
gewoon mee ophouden! Die Middeleeuwse (??) Rotzooi heeft nu wel lang genoeg geduurt!
Remy schreef:Huertecilla schreef:Het modale rijpaard in NL, leeft 15 jaar in ellende en eindigt doodsbang in het slachthuis.
hc
Ik heb in het verleden af en toe best wat interessante stellingen van je voorbij zien komen maar deze opmerking geeft wel blijk van ernstige tunnelvisie... Maar misschien heb jij toen je nog in Nederland woonde wel net met de verkeerde mensen omgang gehad, dat kan natuurlijk ook.
Huertecilla schreef:Hoe lang geleden ben je uit Nederland vertrokken als ik vragen magIs het inmiddels nog jonger dan?
Huertecilla schreef:Zoek ook maar eens op hoeveel paarden er in NL stereotype gedrag vertonen.
Citaat:Ik vind de kritiek op stierenvechten en nertsenfok helemaal terecht. Verbiedt maar![]()
Verbiedt dan echter óók paardensport zelfs paardhouden maar. Verboden tenzij je kan aantonen dat het welzijnsrecht van het individuele dier gewaarborgd is