Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:28

Daphna schreef:
Ragnaaa schreef:
Hmm, dit is een moeilijke, ethische kwestie.

Wie beslist over leven en dood?

En daarbij; de doodstraf is geen straf, want essentieel voor straf is de mogelijkheid zijn daden te beoordelen en de gerichtheid op herstel en reïntegratie in de samenleving.

En verder vind ik de doodstraf een simpel antwoord op moeilijke problemen.

Inderdaad erg mooi en genuanceerd!

Is er dan altijd een moeilijk antwoord nodig voor een moeilijk probleem?

Nee vind ik niet :) . Wij maken het onszelf moeilijk omdat we geen beesten willen zijn en ook niet voor God willen spelen. Soms is het beter om simpel op te treden bij een probleem waarvan je niet weet wat de oplossing moet zijn. Wij, Nederland, zijn een beschaafd land die een voorbeeldfunctie uitdragen naar andere landen, echter schieten wij te kort in het bestraffen van zedendelicten en moordzaken in mijn ogen. Ook dat je soms 5x moet bellen naar de politie voordat er überhaupt iemand komt terwijl je serieus bent, vind ik een kwalijke zaak. Of als je aangifte komt doen op maandagochtend nadat je op zondagavond van je fiets bent gereden en dan te horen krijgt "Sorry, te laat, had je gister maar direct moeten bellen". Want zo is het ook wel weer. Een hoop blabla, maar er gebeurt te weinig.
Het is net als kinderen opvoeden, twee keer waarschuwen en bij de derde keer ga je naar je kamer. In Nederland is het 7 keer waarschuwen en dan volgt er nog een onderhandeling. Bijvoorbeeld bij een straatverbod en diegene komt toch die ander opzoeken. Het duurt te lang, er wordt teveel onderhandelt en de verantwoordelijkheid van mensen weggenomen. Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten, zo simpel is het en zo simpel zou het moeten zijn. Hoe moeilijker het antwoord, destemeer onduidelijk het is.

Er is echter wel een verschil in opzet en noodzaak, bijvoorbeeld wanneer je met de rug tegen de muur staat, dan lopen situaties anders dan anders, moord is niet goed te praten, verkrachting al helemaal niet, maar dáár wordt niet naar gekeken. Ik ken een situatie dat iemand met 160 over de snelweg ging omdat degene een passagier bij zich had die gecollabeert was en lag te stuipen in de auto en hij richting het ziekenhuis scheurde. Politie heeft hem aangehouden, is meegegaan naar het ziekenhuis en hij kreeg desondanks tóch een boete!! Hij heeft de zaak aangevochten en kunnen bewijzen dat hij naar het ziekenhuis moest en heeft toen toch niet de boete hoeven betalen. Tuurlijk hij had een ongeluk kunnen veroorzaken, hij had kunnen crashen en het is roekeloos rijden. Waar trek je de grens? De agenten zijn erbij en tóch zijn ze zo bekrompen.. Wordt er iemand total-loss geslagen in de stad, duurt het een halfuur voordat ze aan komen zetten en komt degene er meestal nog vanaf met een lichte straf en een lichte boete want er was dronkenschap in het spel..
Het rechtsysteem mag van mij hier en daar aangescherpt worden op sommige wetten, anderzijds mag er ook wat meer grijs gebied komen, zoals mijn voorbeeld over de auto die naar het ziekenhuis reed omdat er iemand bij hem in de auto zat die collabeerde. Wanneer pak je aan en wanneer zie je iets door de vingers..

Het is wel een beetje middeleeuws wat betreft dat schot en public.. maar.. het laat zien wat er gebeurt als je zoiets doet en het laat ook zien, dat het rechtsysteem er voor de mens is, want er wordt gestraft en duidelijk ook!! Dit moet afschrikken en en veilig gevoel scheppen denk ik. Het is duidelijk, ben je zó fout als degene in kwestie, dan is dit je straf.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:29

sflj schreef:
Wat een simpele antwoorden hier. Denk eerst eens na en lees bijv. de post van ezanden nog eens.

Als je een verantwoording wil van mijn post hier heb je hem: TS vroeg wat bokt hiervan (haar bericht dus) vond. Daar heb ik op gereageerd :)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:37

Ik ben in principe geen echte voorstander van de doodstraf, tenzij het een gruwelijke daad is (wat deze ook al behoorlijk is) en er kei maar dan ook keiharde bewijzen zijn. Hij zou haar verkracht hebben klinkt niet echt heel bevestigd! En ik vind het echt ziek dat ze er kinderen naar laten kijken! Dat is echt te gek voor woorden!

En inderdaad denk ik dat het niet uit zou maken als je het hier ook in zou voeren dat mensen zich dan wel bedenken. Zulke mensen zijn gewoon zo ziek en ontspoord, die denken niet eens normaal meer! Als je leest over zelfmoord pogingen en mensen die het ook geprobeerd hebben zeggen ook vaak: Ik was in een roes, ik wist niet meer wat ik deed. Zo'n man moet wat mij betreft gewoon zijn leven lang de cel in, en weer op het rechte pad gezet worden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 23:38

@ WollinLotte, je blijft genuanceerd!

Ben het helemaal met je eens.. Ik ga er niet diep op in ben moe, lig al in bed :P

In Nederland is teveel bureaucratie, er wordt niet meer naar de mens gekeken, maar naar wat de regels zeggen. Ik merk het ook erg op mijn werk (woningbouwvereniging). Heel triest hoe er hier met mensen om wordt gegaan. Ja, er zijn mensen rechten hier, maar respect en schande dat kennen we hier niet meer...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:44

Daphna schreef:
Wat vinden bokkers hiervan?

Geen enkele staat heeft het recht zo vergaand in te grijpen in het leven van een burger. De doodstraf is in alle omstandigheden een onterecht want onomkeerbaar middel. Geen enkele recherchemethode is 100% waterdicht en niemand mag worden blootgesteld aan het risico onterecht gestraft te worden.

En voor alle hosanna-strenger straffen-reacties (ik wilde hier schrijven: Telegraaf lezende Wilders stemmers): we weten al lang en breed uit onderzoek in landen waar dat gedaan wordt dat zwaarder straffen geen enkele gunstige invloed heeft op de criminaliteit. Daarentegen is wel te verdedigen dat zwaarder straffen zwaardere criminaliteit in de hand werkt. Jouw keuze...

Whinnylando

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:47

Het zal je kind maar wezen Equimotion...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:44

Karolien_ schreef:
Ragnaaa, ik ben zo blij met jouw prachtige genuanceerde reactie. _/-\o_
Ik begon me al zorgen te maken dat alleen Mireille hier nog een beetje nuances zag.

Je vind jezelf wel heel wat als ik jou reactie zo lees, of ik begrijp je niet dat zou ook nog kunnen.

Ook moet ik wel lachen hoe vaak Wilders erbij gehaald wordt, wat zit dat nog hoog bij veel mensen dat Wilders zoveel stemmen gehaald heeft, had ik niet verwacht dat het schijnbaar zo'n impact op veel mensen heeft :+

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:47

Ik begrijp jou in ieder geval niet Mistral94. Ik spreek mijn waardering uit voor een ander en daar maak jij uit op dat ik mezelf heel wat voel?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 00:51

Ik vind het een goede straf dat hij de doodstraf heeft gekregen, maar zet ook mijn vraagtekens bij het zo publiekelijk doen. Wat sommige bokkers al eerder zeiden; misschien bezorg je zo wel de toeschouwers een levenslang trauma. Ik zou denk ik ook wel redelijk overstuur zijn als er voor mijn neus iemand werd afgeschoten (ook al is het een slecht iemand en verdient diegene het.. ik hoef het gewoon niet te zien)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 01:26

Dan ga je toch niet kijken?

Ik vraag me eerder af of het echt bewezen was dat die meneer schuldig was....... Of dat het zo'n amerikaans zaakje gaat worden van "oei, misschien was hij het toch niet" terwijl "hij" al 5 jaar 6 meter onder de grond ligt :=

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 01:46

dit is zo n moeilijke discussie,ik moet heel eerlijk zijn dat als mijn kinderen verkracht zouden worden ik absoluut de trekker kan overhalen...

maar jezus hoe vaak zitten er onschuldigen vast?t Zal je maar gebeuren...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:59

Ik ben niet voor de doodstraf en kan dit soort toestanden dan ook echt niet 'goedkeuren' en plein public mensen doden, nee. Vind dat niet kunnen.
En je moet je in dit geval ook maar afvragen of er goed recht is gesproken...
Tuurlijk, als het om mijn kind zou gaan, zou ik er vast anders over denken. Maar je moet mensen laten oordelen die er wat meer objectief naar kunnen kijken lijkt me.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:05

Ik geloof niet in de doodstraf.. het helpt niet en verhard de maatschappij alleen maar.
In Nederland kennen geloven we in rehabilitatie (in de meeste gevallen) en hier sta ik ook achter. Mensen kunnen veranderen en hun leven beteren. Daarnaast zou ik eenzame opsluiting op water en brood een veel betere oplossing vinden dan een "verlossende" kogel. Laat ik benadrukken dat voor velen rehabilitatie niet aan de orde is. Een jongetje verkrachten en in stukjes snijden gaat toch wel behoorlijk ver. Hopelijk komt zo'n iemand ooit (als hij niet doodgeschoten wordt) tot zijn zinnen en beseft wat hij gedaan heeft. Dan leeft iemand pas echt in een hel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:24

Ik vind het eigenlijk best walgelijk dat deze man publiekelijk is doogeschoten, waar kinderen bij staan te kijken. Waar blijven de opvoedkundige ouders die kun kinderen beschermen voor geweld en leren dat het doden van mensen echt niet kan? M.i. wekt dit soort praktijken alleen nog maar meer geweld op.

Overigens mocht hij het echt hebben gedaan dan kan ik er op zich niet zo mee zitten dat hij de doostraf krijgt hoor, maar in het artikel staat dat hij het gedaan "zou hebben". Ik vraag me af of dit dan ook werkelijk is gebeurd en of deze man een eerlijk proces heeft gehad. Dat men niet gewoon een zondebok zocht en dat deze man dat is geworden.

Die foto's zijn echt té walgelijk trouwens...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:38

Inderdaad, als er word gezegd dat hij het zou hebben gedaan krijg ik heel erg mijn twijfels of het een eerlijk proces is geweest. Net als met Edward Kleine vertelt in Vreemde tralies. Op de rechtbank werd compleet verkeerd naar de zaak gekeken. Hij had dronken over de weg gereden, en had daarbij iemand doodgereden. Natuurlijk hartstikke fout, en een goeie straf zou echt niet gek zijn! Maar waar ze dan in de rechtbank niet naar kijken is, dat het slachtoffer op een weg liep waar hij helemaal niet mocht lopen, en geen verlichting op had! Het had een nuchtere bestuurder evengoed kunnen gebeuren want je ziet het dan gewoon niet!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:47

Prima toch? In Afganistan worden ze wel voor minder geexecuteerd in het openbaar, daar hoef je alleen maar geen baard te hebben of vreemd te gaan om afgeranseld of gestenigd te worden in de plaatselijke voetbal arena.
De criminaliteit is in zulke landen niet voor niets een stuk lager, juist vanwege het oog om oog principe.
1 keer jatten is je hand eraf, 2 keer jatten is je andere hand eraf!
Ik zal niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maar het zal wel een heleboel mensen afschrikken.

En waar trek je de grens, een moeder die voedsel steelt omdat ze haar kinderen anders geen eten kan geven, of het jongetje van 10 wat voor de kick eens kijkt hoe het nou is om te pikken, das weer het moeilijke van het verhaal.

In Nederland tref je mensen maar op 1 manier hard en dat is in hun portemonnee!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:24

Het is keer op keer bewezen dat strenger straffen criminaliteit helemaal niet inteugelt. Integendeel, strenger straffen zorgt juist voor meer criminaliteit en vooral een verhardende criminaliteit.

Op het moment dat iemand onze kinderen iets aandoet, dan kan ik ook niet meer redelijk reageren en zou ik waarschijnlijk kiezen voor oog om oog. Daarom is het alleen maar goed dat er door een onafhankelijke rechter geoordeeld wordt. Het rechtssysteem en de straffen zeggen veel over de beschaving van een samenleving en heb niet het gevoel dat de wereld beschaafder wordt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:27

Iemand levenslang geven in een matig slechte gevangnis is erger dan zo de doodstraf krijgen.

Ik pleit dus voor een gevangenisstraf en dan niet de Nederlandse met tv maar zoals Bang Kwang in Thailand.

In dit geval vind ik het woordje ZOU een jongen hebben verkracht ook eng.
Wat als hij dat niet gedaan heeft?

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:28

weetje als hij het heeft gedaan zegt mijn moeder altijd;
ze zouden zijn piemel dr af moeten hakken :Y)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:28

Prima, zo iemand is in mijn ogen in en in slecht...

Executeren met een spierverslapper en een dodelijke injectie in alle stilte met alle privacy is veeeeel te goed voor hun.

* sorry, maar voor mij is voor een pedofiel geen straf vergelijkbaar met wat hun doen met kinderen vandaar mijn waarschijnlijk gemene reactie in de ogen van andere*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:36

De discussie over wel of niet de doodstraf wil ik me niet te veel in mengen.
Naar mijn mening draagt dit niets bij aan ons Nederlandse rechtsysteem.

Maar als je dan de doodstraf toepast doe dat dan niet op deze manier wat mij betreft.

Vind het barbaars en onbeschaaft om publiekelijk waar iedereen; ook kinderen; komen kijken iemand dood te schieten.
Als je dit soort dingen toe laat dan is de beschaving ver te zoeken.

Ik snap dat het voor sommige mensen niet gruwelijk genoeg kan met het straffen maar is iemand dan veel beter gestraft als hij dood wordt geschoten waar iedereen het kan zien, of eerst wordt mishandeld/ verminkt enz dan dat hij op een nog een beetje menselijke manier aan zijn einde komt?

Denkt er nu iemand dat die laatste paar minuten voor een ter dood veroordeelde nog een extra straf zijn?
Dood is dood, dat is de straf, niet de manier waarop.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:39

tita schreef:
Iemand levenslang geven in een matig slechte gevangenis is erger dan zo de doodstraf krijgen.

Het valt me op hoeveel mensen dit zeggen maar zou jij echt eerder dood willen dan leven in de gevangenis? := Ik persoonlijk niet.
Vooral in Nederland is in de gevangenis zitten helemaal niet erg. Ik had het wel geweten. In een matig slechte gevangenis is wat
anders ja.. maar dan nog: ik denk dat criminelen die echt zo'n daad hebben begaan veel liever de gevangenis ingaan dan dood.

Zelf ben ik trouwens tegen de doodstraf, maar ben wel zeker voor zwaardere gevangenisstraffen. Als je nu iemand vermoordt zit je
maar iets van 12 jaar in de gevangenis.. ik vind dat veel te mild.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:50

@Myour lees mijn post eens beter en quote het dan ook nog eens goed :Y)

Dit was je vergeten te melden
Citaat:
Ik pleit dus voor een gevangenisstraf en dan niet de Nederlandse met tv maar zoals Bang Kwang in Thailand.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:54

Myour schreef:
Vooral in Nederland is in de gevangenis zitten helemaal niet erg. Ik had het wel geweten.
Als je nu iemand vermoordt zit je maar iets van 12 jaar in de gevangenis.. ik vind dat veel te mild.

Probeer het eens uit zou ik zeggen, kijken of je het dan nog helemaal niet erg vind.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:56

@ tita: ooh sorry helemaal overheen gelezen :P
@ Betteke: ik vind het niet lang als je iemand van z'n leven beroofd heeft ;)