Piek Mexicaanse griep mogelijk al in augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:00

Javelin schreef:
casperrr schreef:
en wie gaat er in augustus 16 dagen naar mexico toe... :')

Wij gaan 3 weken naar Californie en krijgen in die 3 weken mensen uit Mexico in ons huis. Hun dochter is nu al bij opa en oma die onze buren zijn. Heb nog geen signalen dat ik wel eens besmet kon zijn met de Mexicaanse griep ;)

Ik heb ook zo'n soort vergelijkbare situatie...
Ouders gaan voor 3 weken rondtrekken in Amerika, komen dan terug en een week later vertrek ik naar Mexico.. :=
2x zoveel kans om die griep te krijgen dus.. :\ Maarja aangezien het in augustus ook op z'n hoogst in NL is, ga ik er niet meer voor thuisblijven en mijn ouders ook niet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:49

Mireille schreef:
Ze moeten eens ophouden met al die paniek zaaien. Uiteindelijk wordt niemand gelukkiger van al die media berichten. :)

amen.
ik luister er niet eens meer naar, gebeurd het? dan gebeurd het, lekker belangrijk...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:18

Lieffiefi schreef:
Geen aanvalgedrag, maar als je je beter ingelezen had weet je dat het geen gewoongriep verloop heeft..

de griep vestigd zich keihard in de longen, en word dus via luchtwegen overgegeven, ''gewone'' griep krijg je ook van deurkrukken etc.. Mexicaanse griep dus van lucht/hoest. Omdat hij zich in de longen vestigd ben je veel zieker dan bij een normale griep, daarmee gaat je weerstand ook veel sneller omlaag. Risicogroep is duidelijk niet wat hierboven beweerd word. Het zijn juist de mensen die in de groep 20 tm 50 jaar vallen. Waarom dit is zijn de onderzoekers volgens mij nog niet achter, maar het is echt niet de jonge kids en oudere mensen... Rokers zijn overigens minder vatbaar door alle troep die per dag al hun longen ingaat, hierdoor kan het virus moeilijker diep binnendringen en een 'gastheer' vinden om zich in te nestelen....

Ik heb een jaar geleden een stukje verslag moeten typen over de spaanse griep, waarbij hetzelfde het geval was, vooral in de catagorie 20 tot 50 jaar de meeste slachtoffers. Bij de spaanse griep vermoed men dat het te maken had met cytokine stormen. Cytokine is een stof die hoort bij de eigen afweer. Sommige artsen vermoeden dat mensen met een betere weerstand ook harder "vechten" tegen het virus, waarna de cytokines in overdrive gaan en dus veel te veel aanwezig zijn en juist schade gaan aanrichten. Ik weet niet meer exact hoe het zit (begreep het destijds ook niet helemaal 100%). Zal wel niet veel anders zijn als deze variant van het virus. Al is de suggestie over immuniteit vanwege de golf van 50 jaar geleden ook niet onwaarschijnlijk.

[edit] heb het weer even opgezocht uit mijn verslag voor degene die het interessant vinden. Het is wel in het engels.
The Spanish flu was an influenza A virus of the type H1N1. Most of the people died due to bacterial pneumonia or secondary infection but the virus also killed directly. The latest research, where a genetic strain was reconstructed from the tissue of a woman that was killed by the virus and got frozen in the Alaskan permafrost, suggests that the virus killed directly through Cytokine storms.
When the body responds to a pathogen cytokines are released normally they act over a short distance in a short time span and at low concentrations. They bind to the specific membrane receptors of cells of the immune system, which then alter their behavior. The cell response consists of increase or decrease the expression of membrane proteins, proliferation and secretion of effector molecules. Cytokines also stimulate the cells which produce them to produce more cytokines. Normally this positive feedback loop is controlled by the body so that the cytokine concentrations stay low. After infection with the Spanish flu this regulation is altered which causes to many Cytokines to be released in one place causing a Cytokine storm. A Cytokine storm is basically an exaggerated reaction to a pathogen and can cause significant damage to body tissue. For example if a Cytokine storm occurs in the longs, body fluids and blood leak into the lungs and alveoli and the patient then literally drowns in his or her own blood.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

Ik las gisteren trouwens net dat het virus niet overleeft in zonlicht... Het houdt van donker en koel.
Airco, altijd al een bron van besmetting geweest, kan dus mogelijk helpen in besmetting (vliegtuigen, gebouwen).
Kerken zijn ook lekker donker en vochtig én daar komen veel mensen bij elkaar, dus die kun je wellicht op plekken waar besmettingen bekend zijn, vermijden.

De zwangere vrouw die onlangs in Spanje is overleden was tig keer weggestuurd bij de eerste hulp voordat ze eens een test namen en toen was het al in een vergevorderd stadium. De baby hebben ze trouwens per keizersnee gehaald, die was niet geïnfecteerd, maar is overleden aan een grove medische fout in het ziekenhuis, ze hebben nl melk in zijn infuus toegediend.....
Echtgenoot stelt uiteraard het ziekenhuis aansprakelijk. Dit is wel een heel wreed geval. Beide hadden gewoon nog kunnen leven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:50

pfoe, lekkere medische zorg hebben ze daar dan :? ... Dit zijn voor mij dan stiekem toch weer voor mij van die momenten dat ik denk "ben toch wel blij dat ik in Nederland woon en niet in afrika of zuid amerika of zo ergens". Daar is het over het algemeen toch wel iets minder met de gezondheid en de hygiene gesteld dan hier. Niet dat hier geen fouten gemaakt kan worden, maar eerlijk is eerlijk, nederland is kwa dit soort uitbraken in mijn ogen dan toch een van de "veiligere" landen om te wonen. (en waarschijnlijk ook een van de redenen dat ik me eigenlijk niet zo druk maak over dit virus)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:54

Lieffiefi schreef:
Inujojo schreef:
Het is maar griep hoor := Niets dodelijker dan de gewone griep die hier ieder jaar in het najaar/winter heerst en waardoor de schoolklassen half leeg zitten.. Gewone gezonde mensen hoeven zich hier geen zorgen over te maken, het is net als een gewone griep. Het zijn de mensen die een mindere weerstand hebben die een risicogroep vormen, ouderen en jonge kinderen. Ik vind persoonlijk dat mensen zich hier véél te druk om maken :n.

Geen aanvalgedrag, maar als je je beter ingelezen had weet je dat het geen gewoongriep verloop heeft..

de griep vestigd zich keihard in de longen, en word dus via luchtwegen overgegeven, ''gewone'' griep krijg je ook van deurkrukken etc.. Mexicaanse griep dus van lucht/hoest. Omdat hij zich in de longen vestigd ben je veel zieker dan bij een normale griep, daarmee gaat je weerstand ook veel sneller omlaag. Risicogroep is duidelijk niet wat hierboven beweerd word. Het zijn juist de mensen die in de groep 20 tm 50 jaar vallen. Waarom dit is zijn de onderzoekers volgens mij nog niet achter, maar het is echt niet de jonge kids en oudere mensen... Rokers zijn overigens minder vatbaar door alle troep die per dag al hun longen ingaat, hierdoor kan het virus moeilijker diep binnendringen en een 'gastheer' vinden om zich in te nestelen....

rokers..hebben dus minder kans...dan ga ik vorlopig nog niet stoppen met roken en ben dus super immuun... :D maar serieus het klinkt in mijn oren best ernstig ik vind het echt eng...

Lusitana

Re: Piek Mexicaanse griep mogelijk al in augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:39

Nou, hier doen ze veel nuchterder hoor. In de kranten staat dat het een niet erg agressief virus is, dat 94 % van de patiënten gewoon thuis kan uitzieken met koortswerende middelen, dat een klein percentage medische hulp nodig heeft en een nog kleiner percentage moet worden opgenomen.
Dit is gelijk aan de jaarlijkse griepen.

Ik vind het wel opvallend dat hier in Portugal alles op een geruststellende en informatieve manier wordt verteld en dat er DUS ook geen paniek is. Terwijl ik hier op bokt toch wel bange mensen tegenkom die blijkbaar niet op die manier geïnformeerd zijn. Of misschien zelf allerlei conclusies trekken en dingen verzinnen die het erger maken dan het is.

Mungbean

Re: Piek Mexicaanse griep mogelijk al in augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:31

In Zwitserland doen ze ook niet zo panisch en Fransen interesseert het helemaal geen banaan. Het lijkt wel of alleen Nederland zo zwaar in de stress zit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:41

Lusitana schreef:
Nou, hier doen ze veel nuchterder hoor. In de kranten staat dat het een niet erg agressief virus is, dat 94 % van de patiënten gewoon thuis kan uitzieken met koortswerende middelen, dat een klein percentage medische hulp nodig heeft en een nog kleiner percentage moet worden opgenomen.
Dit is gelijk aan de jaarlijkse griepen.

Ik vind het wel opvallend dat hier in Portugal alles op een geruststellende en informatieve manier wordt verteld en dat er DUS ook geen paniek is. Terwijl ik hier op bokt toch wel bange mensen tegenkom die blijkbaar niet op die manier geïnformeerd zijn. Of misschien zelf allerlei conclusies trekken en dingen verzinnen die het erger maken dan het is.

Paniek is een groot woord, dat mensen bang zijn zal niet alleen in nederland zo zijn.
Verder is het hier aardig rustig, wel veel griepklachten op het moment maar ik heb nog geen patient gehoord die bang was voor de mexicaanse griep.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:44

Inujojo schreef:
Het is maar griep hoor := Niets dodelijker dan de gewone griep die hier ieder jaar in het najaar/winter heerst en waardoor de schoolklassen half leeg zitten.. Gewone gezonde mensen hoeven zich hier geen zorgen over te maken, het is net als een gewone griep. Het zijn de mensen die een mindere weerstand hebben die een risicogroep vormen, ouderen en jonge kinderen. Ik vind persoonlijk dat mensen zich hier véél te druk om maken :n.

Ik denk hier precies het zelfde over :z

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:15

Het grote "gevaar" zit hem niet in het aantal doden dat zal vallen, die zoals eerder gezegd, niet veel meer zullen zijn dan bij een normale griepgolf. Het gevaar zit hem in de snelle verspreiding van deze griep (als dat idd zo snel gaat)

Ik werk op een olie raffinaderij, daar hebben ze een protocol ontwikkeld, mondkapjes e.d. Gevaar is namelijk dat als er ineens veel ziekmeldingen zijn, dat de productie en veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden. Ze zullen preventief eenheden moeten stilleggen om de veiligheid te garanderen.

Maar bedenk...een paar jaar geleden was er een staking in Engeland op raffinaderijen, binnen een week werden benzine stations niet meer bevoorraad....zonder diesel of benzine kan NIEMAND meer naar zijn werk. Denk aan energiecentrales die wegens te weinig bezetting van personeel ook moeten stilleggen...geens stroom meer. Denk aan het economische impact !

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:25

Ik kreeg onderstaand mailtje van een kennis over het vaccineren, denk niet dat ik me laat vaccineren

Integraal weergegeven
Het vaccin kan veel gevaarlijker zijn dan de varkensgriep.
Dr. Russell Blaylock 7 Juli 2009

© Newsmax.com 2009 / © vertaling Guido Jonkers WantToKnow.nl/.be Origineel artikel HIER

De uitbraak van de Mexicaanse varkensgriep, die begin dit jaar uiteindelijk 4910 Mexicaanse burgers infecteerde, leidde tot 85 doden. Tegen de tijd dat deze griep de VS bereikte, veroorzaakte deze slechts milde gevallen van griep-achtige gevallen.

Dr. Russell Blaylock windt er geen doekjes om in zijn analyse in dit artikel.

‘Dankzij’ het falen van volksgezondheidsofficials en het intense luchtverkeer, slaagde het virus erin zich wereldwijd te verspreiden. Ondanks de voorspellingen van enorme aantallen doden en het arriveren van de Dag des Oordeels, bleef het virus zich uitten in een relatief milde vorm, iets dat in feite élk jaar gebeurt met griepepidemieën. En wereldwijd staat de teller op dit moment op 311 doden, die voortkwamen uit 70.893 griepgevallen. In de Verenigde Staten hebben hiervan 27.717 gevallen geleid tot 127 doden. Hoewel natuurlijk elke dode te betreuren is, zouden deze cijfers gewoon geen aanleiding dienen te geven voor zulke draconische overheidsmaatregelen.

Het is hierbij handig om je even te vergewissen van het feit dat het CDC (de Centers for Disease Control) in de VS met hulp van de media, ons continue voorhouden dat per jaar 36.000 mensen aan de griep sterven, een cijfer dat gewoon een leugen blijkt te zijn. Maar in dit geval hebben we het dus over 300+ doden voor de Mexicaanse griep over de hele wereld..!

Het virus blijft een raadsel voor de virologen.

Op 30 April van dit jaar verscheen het tijdschrift ‘NATURE’, waarin een viroloog het had over: “Waar dit virus in hemelsnaam al deze genen vandaan heeft gehaald, begrijpt werkelijk niemand.”

Na een intensieve analyse van dit virus blijkt dat het huidige virus het OORSPRONKELIJKE H1N1-GRIEPVIRUS UIT 1918 in zich draagt, het Aziatische vogelgriepvirus, en maar liefst 2 nieuwe virus-genen (H3N2) uit het gebied dat we omschrijven met Eurasia. Het debat gaat nog steeds door over de vraag hoe een dergelijk virus kan ontstaan BUITEN DE LABORATORIA, waarmee slechts de conlcusie overblijft, dat het ‘dus’ een genetisch gefabriceerd virus zou zijn.

En vanzelfsprekend staan pharmaceutische industrie, de vaccinsmakers onder hen, klaar om een ‘harde strijd’ te voeren over wie het eerste vaccin kan maken. De 2 grootste concurrenten op dit terrein zijn Baxter Pharmaceutical en NOVARTIS Pharmaceutical. Van deze laatste weten we dat het onlangs het vaccinbedrijf ‘Chiron’ over heeft genomen. Een bedrijf dat vóór deze fusie, behoorlijk wat smetten op haar reputatie had verzameld.. Maar beide bedrijven -Baxter en Novartis- hebben overeenkomsten gesloten met de WHO, de World Health Organisation, om een vaccin te produceren voor/tegen deze pandemie.

Het vaccine van Baxter, genaamd Celvapan, kreeg ongelooflijk snel goedkeuring. Baxter heeft hierbij gebruik gemaakt van een nieuwe technologie (‘Vero-cell-technology’) waarbij gebruik wordt gemaakt van op kweek gezette cellen van de Afrikaanse Groene aap. Het bijzondere heirbij is dat ditzelfde dierlijke celweefsel tevens in staat is een aantal vaccin-verontreinigers te produceren, inclusief het HIV-virus..

De firma Baxter is al in verband gebracht met 2 schandalen, waarbij dodelijke slachtoffers te betreuren vielen. Het eerste van deze 2 gevallen vond plaats toen componenten van hemoglobine (bloedvloeistof) verontreinigd bleken met het HIV-virus en geïnjecteerd waren in 10.000-den mensen, inclusief 1000-den kinderen.. Baxter ging gewoon door met het vrijgeven van dit HIV-verontreinigde vaccin, ondanks dat bekend werd dat deze vervuiling had plaatsgevonden..!

Het tweede geval vond onlangs plaats, toen werd ontdekt dat Baxter een vaccin tegen het wintergriepvirus had vrijgegeven aan maar liefst 18 landen, waarbij dit vaccin verontreinigd bleek met het vogelgriepvirus, hetgeen een wereldpandemie had kunnen veroorzaken. Gelukkig mogen we wel zeggen, ontdekten laboranten in Tjechië deze dodelijke verontreiniging en luidden de bel, vóórdat een wereldwijde ramp zich kon voltrekken.

Ondanks deze 2 dodelijke gebeurtenissen, blijft de WHO volharden in haar overeenkomst met deze firma Baxter om het vaccine te produceren tegen de ‘wereldpandemie’.

En dan is er Novartis, de tweede strijder om ‘de eer’; ook zij hebben een overeenkomst met de WHO voor een pandemie-vaccin. En het lijkt erop alsof Novartis het contract (ook) heeft binnengehaald, omdat hún vaccin bijna gereed is.

Maar wat zo afschrikwekkend is, is dat deze pandemie-vaccins ook ingrediënten in zich dragen, de zg. immuun-hulpstoffen, waarvan WETENSCHAPPELIJK IS BEWEZEN, DAT DEZE STOFFEN ERNSTIGE NEGATIEVE EFFECTEN HEBBEN OP HET AUTO-IMMUUNSYSTEEM VAN MENSEN. O.a. blijkt uit deze studies, dat hierdoor ziekten als Rheuma, MS en Lupus ruimte krijgen zich te ontwikkelen in het lichaam.

Het blijkt zelfs dat wetenschappelijk onderzoek bij dieren heeft aangetoond, dat deze ‘hulpstoffen’ in de vaccins dodelijke zijn.. Uit een van deze studies, waarbij deze stof speciaal op 14 cavia’s werd getest, kwam naar voren, dat slechts 1 cavia dit avontuur had overleefd…! En zoals dat gaat bij goede wetenschappelijke studies, bleek bij het opnieuw uitvoeren van deze test, HETZELFDE RESULTAAT!

En waarom deze club met haar dubieuze geschiedenis, inmiddels de dochter is van Novartis, is wel duidelijk.

En wat is dan het dodelijke ingredient? Dit is een stof genaamd ‘squalene’ en dit is een soort olie. Het genoemde bedrijf ‘Chiron’, dat dus onlangs is overgenomen door Baxter, is niet alleen fabrikant van het dodelijke antrax-vaccin, maar maakt ook een vaccin-hulpstof ‘MF-59’, die 2 componenten in zich draagt, waar we ons zorgen over moeten maken. Deze 2 stoffen zijn namelijk ‘Squaline’ en GP120. Uit een aantal studies blijkt keihard dat dit ‘Squaline’ alle bovengenoemde auto-immuunziekten kan veroorzaken..!

Deze hulpstof MF-59 wordt gebruikt in een aantal vaccins. En het blijkt inderdaad dat deze vaccins, inclusief het Tetanus-vaccin en het Difterie-vaccin, dezelfde vaccins zijn, als die worden geassocieerd met de afstotende reacties van het lichaam.

Ik heb een aantal studies bekeken inzake deze vaccin-hulpstof en iets uitgevonden dat behoorlijk interessant is. Uit verschillende studies die waren uitgevoerd op mensen met deze hulpstof MF-59, bleek dat dit een erg veilige toevoeging was.. Maar toen ik nakeek wie deze studies hadden uitgevoerd, kwam ik erachter, dat dit gedaan was door NOVARTIS Pharmaceutical Company en de CHIRON pharmaceutical company, 2 bedrijven die dus onlangs ook zijn gefuseerd.. En ‘natuurlijk’ werden beide onderzoeken uitgebreid gepubliceerd in ‘prestigieuze’ medische tijdschriften.

Wat voor mij natuurlijk ook geen verrassing was, dat ik ook heel veel onderzoeken tegenkwam, die waren uitgevoerd door ONAFHANKELIJKE LABORATORIA en – ONDERZOEKSINSTITUTEN die gewoon keihard aantonen dat MF-59 een gevaarlijke stof is, die auto-immuunziekten veroorzaakt, zoals hierboven o.a. beschreven!

De olie-achtige stof ‘Squaline’ wordt sterk in verband gebracht met het Golf-Oorlog-syndroom. In Augustus 1991, gaf Anthony Principi, de secretaris voor Veteranenzaken toe, dat soldaten die gevaccineerd waren tussen 1990 en 1991 met het genoemde antraxvaccin een verhoogd risico hadden van maar liefst 200% om de dodelijke ziekte ALS (amyotrophic lateral sclerosis) te krijgen. Maar dat was nog maar het begin..

Deze soldaten leden (en lijden) aan een groot aantal slopende en levensverkortende ziekten. Zoals Polyarteritis Nodosa, Multiple Sclerosis (MS), Lupus, Transverse Myelitis (een zenuwziekte, veroorzaakt door een ontsteking aan het ruggenmerg), Endocarditis (ontsteking van het weefsel van de binnenkant van de hartkamers), Optic Neuritis waarbij blindheid voorkomt en tot slot Glomerulonephritis (een soort nierziekte).

Novartis, de fabrikant van dit nieuwe pandemie-vaccin, liet weten dat ze geen trek heeft om dit vaccin gratis ter beschikking te stellen aan arme landen. Iedereen moet betalen, aldus Novartis.

Omdat dit hoofdbestanddeel van MF-59, ‘Squaline’ hyperimmuun reacties en auto-immuunreacties kan veroorzaken, schuilt het échte gevaar in het activeren van de immuuncellen in de hersenen, de zg. microglia. Het is juist de langdurige prikkeling van deze cellen, die in verband worden gebracht met MS, Alzheimer, Parkinson, ALS en mogelijke vaccin-gerelateerde hersenvliesontsteking. Het blijkt dat de activering van het systematische immuunsysteem van mensen, zoals dat optreedt bij vaccinaties, op een bijzonder snelle mannier de microglia in de hersenen activeert; en deze hersenontstekingen kunnen voor lange tijd aanhouden.

Maar hoe zou een stof als GP120 in de hersenen terecht kunnen komen? (GP120 is naast ‘Squaline’ de andere hulpstof in veel vaccins. Red.) Studies naar andere immuun-toevoegingen, waarbij gebruik werd gemaakt van zg. ‘volgtechnieken’, toonden aan dat ook deze stoffen eenvoudig de hersenen bereiken, nadat een vaccinatie heeft plaatsgevonden. Wat de meeste mensen niet weten, ook de dokters niet die vaccins aanprijzen, is dat de meeste studies die uitgevoerd worden door pharmaceutische bedrijven zélf, de gevaccineerden slechts 1 of 2 weken volgen, terwijl de meeste van de hierboven genoemde reacties pas na maanden of soms zelfs na jaren de kop opsteken..!

Het ligt voor de hand dat deze vaccinfabrikanten miljarden dollars winst gaan opstrijken van deze, door de WHO/overheden-gepromote pandemie. Novartis, de fabrikant van dit nieuwe pandemie-vaccin, liet weten dat ze geen trek heeft om dit vaccin gratis ter beschikking te stellen aan arme landen; iedereen moet betalen, aldus Novartis.

Je moet bedenken, dat wanneer je het vaccin eenmaal in je lijf hebt, je erg weinig kunt doen om jezelf te beschermen, tenminste met conventionele medicijnen. Het betekent dus dat je een leven tegemoet zult gaan van telkens opduikende nieuwe ziekten en een vroege dood.

En bedenk dat er veel veiliger manieren zijn om jezelf te beschermen tegen dit ‘griepvirus’, zoals hoge doses Vitamine D3, selectieve immuunsysteem versterkende supplementen en gezond voedsel.

© 2009 Newsmax. All rights reserved.