Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Victory2000 schreef:Strak plan!
Beetje veel gezeur over" ja maar....."
Het domino effekt werkt....altijd.
Een olievlek verspreid zich....altijd.
Gooi een klein steentje in het water en zie dat de kring steeds groter wordt....altijd.
Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik niet weet wie ik dan allemaal moet boycotten
EstherHegt schreef:Het zou ook mooi zijn als banken investeren in innovatieve ideeën voor een duurzame paardenhouderij en dan ook gebaseerd op kennis en geen verkooppraatjes om producten te slijten.
Shadow0 schreef:maar de manier waarop HC het voorstelt is niet minder oppervlakkig dan veel van de verkooppraatjes van de banken zelf: slechts gericht op erg oppervlakkige informatie die in een zin is samen te vatten, zonder enig oog voor het grotere geheel.
bulck schreef:De beste stuurlui staan aan wal, dus nogmaals ts waar ben jij in de sport om een voorbeeld te stellen???
Alane schreef:Oreo schreef:@ Alane: Hoezo moet je je trailer tot schroot laten ombouwen? Die redenering ontgaat mij even....
En alle door jouw genoemde artikelen/goederen worden toch aangeboden door DIVERSE aanbieders? Er zijn toch meerdere auto- chocola- horloge en tv- producenten?
Wilde geen merken noemen.....
Citaat:Het domino effekt werkt....altijd.
Een olievlek verspreid zich....altijd.
Shadow0 schreef:[HC: en welk ethisch acceptabel alternatief wilde je voorstellen?
Oreo schreef:Wilde geen merken noemen.....
Oreo schreef:Shadow0 schreef:[HC: en welk ethisch acceptabel alternatief wilde je voorstellen?
Ik ben niet HC, maar ik heb daar wel wat ideeen over. Investeren in betere/ruimere boxen en stallententen zou een idee kunnen zijn, denk aan stalklimaat, afmetingen en situering van de boxen, rust, faciliteiten om beweging/verzorging te geven aan te paarden. Verder eventueel het evenement anders inplannen/verlengen zodat voor de paarden meer rust tussendoor kan worden geboden. Airco en weiland hoeft niet, maar een fatsoenlijke mogelijkheid om aan de hand te stappen en wat meer rust in de stallententen zou voor veel concoursen een waardevolle verbetering zijn.
Wat ik begrijp is dat het volgens de KNHS een groot financieel probleem is om voldoende bekwame "stewards" in te huren, hieraan zou ook kunnen worden bijgedragen dmv sponsorgeld. Inderdaad, bij leken is niet veel bekend over paardenwelzijn, voorlichting kan hierin een hoop doen. Als een sponsor uitdraagt dat hij bijdraagt aan bovengenoemde punten en waarom, lijkt me dat dat twee kanten op werkt; meer "sympathie" voor de sponsor en meer "kennis" bij de leek. Als merk/fabrikant wil je toch graag gekoppeld worden aan diervriendelijkheid?
mick75 schreef:Ik denk dat je meer bereikt door de kledinglijnen van bepaalde personen/ merken niet aan te schaffen en niet meer naar evenementen toe te gaan, massaal. Als het publiek weg blijft (en daarbij duidelijk maakt dat het vanwege het welzijn van de dieren is) zijn veel evenementen plotseling een stuk minder interessant. Zeker die evenementen die geen enorme prijzenpot hebben, maar wel een enorme publiekstrekker zijn. De sponsorbedrijven halen maar zo'n kleine fractie van hun inkomsten uit hun particuliere, paardminnende klanten dat die daar werkelijk geen seconde extra van wakker liggen, zelfs als heel Bokt collectief besluit bepaalde merken in de ban te doen.
Bovendien houden sporters van publiek, een lege tribune is voor hen ook niet leuk (zie de reacties na Peking waar de paardensport nou niet echt druk bezocht was). Denk dat het veel meer effect heeft een keer een groot evenement massaal te boycotten en in plaats van publiek een groot spandoek op de tribune te leggen.
Alane schreef:[
En die symathie bewrkstellig je door de sponoren te boycotten en je spaarrekening onder te brengen bij de ING bank.... geen broeken meer te kopen van IW maar wel van een andere evenementen sponsor?
Alane schreef:...ING sponsord ook hippische evenementen, net als diverse autofabrikanten... trailerfabrikanten, paardenvoederfabrikanten, wormenkuurfabrikanten, chocoladefabrieken, horlogemaker (die van die dure merken)
zoek eens de sites op van grote evenementen, en kijk wie de sponsoren zijn.... wilje die allemaal boycotten? alleen omdat ze evenementen sponsoren waar deelnemers verkeren waarvan bij een promilage verboden middelen aangetroffen worden bij een controle????
Oreo schreef:De beste stuurlui staan aan wal, dus nogmaals ts waar ben jij in de sport om een voorbeeld te stellen???
Citaat:Moet jezelf onderdeel uitmaken van de wedstrijdsport om te mogen oordelen over de situatie die daarin is ontstaan en al veeeeel te lang voortduurt en zelfs lijkt te verergeren? Iedereen leest kranten, artikelen op internet of kent voorbeelden uit de praktijk waaruit blijkt dat het goed mis is in de (top)sport wat betreft het paardenwelzijn.