Cyberpesten weet wat je doet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Cyberpesten weet wat je doet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:52

nou gelukkig voelt ze zich schuldig!!

*roloog* Wat een achterlijk wijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:56

Brainless schreef:
Alle pb's staan op de server, ook de orginelen, dus makkelijk na te kijken door de mods!!

Weet je hoeveel werk dit is? :\ Bovendien schendt bokt dan de privacy van zijn leden, zit jij daarop te wachten?
PB's is heel simpel, gewoon niet openen of meteen weggooien, houdt het vanzelf op.
En daarom wil bokt daar niet op ingrijpen omdat je het zelf helemaal in de hand heb.
Zodra jij ook maar een reactie teruggeeft geef je ze al aas, nooit doen dus!

Ik heb zelf ook een Truus hier op Bokt die steevast bij bepaalde topics altijd de drangt krijgt om me te PBen, ik heb dr nog nooit een gelezen, dus wordt het vanzelf wel minder of houd het op.

Ze krijgen echt gedonder als ze de PB's bij de database gaan lezen, en kom zeg we zijn toch volwassenen
we hebben wel beters te doen.

Vind het trouwens een prima zaak dat dit streng wordt aangepakt, en zie de lijst met cyberpesten helaas ook gestaag groeien, maar het werd wel hoog tijd!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:08

jemig zeg.. wat een verhaal... en wat een ziek wijf ben je dan om jezelf als een jongen voor te doen.. gadverdamme echt sick!
maar moet wel zeggen dat ik wel denk dat het meisje dat zich heeft opgehangen, erg labiel was.. ik bedoel, jezelf ophangen voor zoiets?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 02:07

@chiqa, de "echte" pesters gaan juist door en zijn vaak een bekende van de gepeste.
Je hebt als slachtoffer het echt niet (altijd) in de hand om te voorkomen dat je (ernstig) gepest wordt.

ps zoveel werk is het niet als er een tem knop op een pb zou zitten en zo de originele pb op de server kan worden bekeken.

en hoezo gedonder?? als je je aan de regels houd, is er niks aan de hand. Blijkbaar is het wel een probleem anders werd er niet zo'n "heisa" van gemaakt.

Je spreekt je wel een beetje tegen door te zeggen dat je als slachtoffer het zelf in de hand hebt en dat jij het een goede zaak vind dat het aangepakt wordt (hoe dan zonder pb's te kunnen lezen?).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:10

Aranel schreef:
BAH dat dikke wijf (sorry ik heb er even geen andere woorden voor -:(- )

wat heeft haar omvang met haar daden te maken eigenlijk?

het is wel echt vreselijk wat ze gedaan heeft ;(

ik ben zelf nog nooit op internet gepest,wel in het echt,vroeger op school en nu soms ook nog(ben nu 23)

het kan echt vreselijke vormen aannemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:28

Brainless schreef:
@chiqa, de "echte" pesters gaan juist door en zijn vaak een bekende van de gepeste.
Je hebt als slachtoffer het echt niet (altijd) in de hand om te voorkomen dat je (ernstig) gepest wordt.

Dat heb je dus wel ;) Als jij niet reageert, en niets leest valt er weinig te treiteren.

En die TEM knop, of PB's copieren vanuit de database, kan je wel op je buik schrijven, die komt er nooit.
Dus blijf ik zeggen, je heb het in eigen hand.
Lopen ze te zieken op het forum zelf? Temmen :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:12

ik had ook niet verwacht dat het op bokt zo erg is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:40

Aranel schreef:
BAH dat dikke wijf (sorry ik heb er even geen andere woorden voor -:(- ) probeert zich gewoon zielig op te stellen, och ja ik heb spijt ..

Dit vind ik al een vorm van cyberpesten. Je hebt toch zeker thuis wel normen en waarden meegekregen? Waarom moet dat "dikke" en dat "wijf" genoemd worden? Mensen in hun waarde laten a.u.b.

Ik had het ook nooit zo in de gaten snoevie. Maar ook op bokt worden op een gruwelijke manier soms mensen tot het uiterste gedreven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:12

idd slimmerik, dat dikke wijf vind ik ook niet bepaald aardig, er zijn ook op bokt zware mensen die kunnen hier best gekwetst door worden. Mensen zeggen zo snel dingen en denken gewoon niet na wat de gevolgen zijn voor andere.
En bokt is echt een hele erge broedplaats voor cyberpesten, jammer genoeg hebben niet veel mensen dat door.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:28

slimmerik schreef:
Aranel schreef:
BAH dat dikke wijf (sorry ik heb er even geen andere woorden voor -:(- ) probeert zich gewoon zielig op te stellen, och ja ik heb spijt ..

Dit vind ik al een vorm van cyberpesten. Je hebt toch zeker thuis wel normen en waarden meegekregen? Waarom moet dat "dikke" en dat "wijf" genoemd worden? Mensen in hun waarde laten a.u.b.

Ik had het ook nooit zo in de gaten snoevie. Maar ook op bokt worden op een gruwelijke manier soms mensen tot het uiterste gedreven.

wijf vind ik een absoluut terechte benaming voor dat..., nou ja dat zal ik maar niet typen, want dat is écht niet netjes O:) Als het een kerel was geweest had ik het een hufter genoemd bijvoorbeeld. En dat is nou eenmaal zo, zulke mensen heb ik echt geen betere woorden voor over :n
Haar omvang doet er echter niet toe natuurlijk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:04

mja wijf kan dan nog wel, maar tis gewoon jammer dat er weer gelijk met die omvang gegooid moet worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 06:40

tja ok dat iemand haar een wijf noemt lijkt me niet geheel vreemd gezien haar daden,maar idd waarom dat dikke er bij moet,dat is nou weer jammer,dat mensen gelijk met omvang gaan gooien.
als ze dun was,dan zeg je toch ook niet: dat magere wijf?net zo erg.

wbt bokt,ik ben best 'geschokt' dat het hier schijnbaar zulke erge vormen aanneemt.

ok,ik plaats geen rijfoto's omdat ik geen zin heb in alleen maar gezeur,maar verder merk ik er echt niks van..........

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:24

ik heb dat heus wel eens gezegd over een dun iemand die gemeen was, net als dat ik ook wel een kleur bij het schelden heb gebruikt. Iedereen doet wel eens wat naars als ze boos zijn

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:13

Wat vreselijk zeg dat dit gebeurd is!
Ik heb het gelukkig zelf nog nooit van dichtbij meegemaakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:25

Chiqa schreef:
En die TEM knop, of PB's copieren vanuit de database, kan je wel op je buik schrijven, die komt er nooit.

Maar dan moeten ze van BOKT niet zeggen dat het "helaas" niet kan, maar dat ze gewoon weg dit niet willen.
Jammer dat ik die op mijn buik kan schrijven want er is wel behoefte aan.

En bij een vriendinnetje van mij kwamen dus (cyber)pesters gezellig haar wedstrijd verpesten.
Toen werd het wel persoonlijk. Dus je hebt het niet altijd hun de hand om niet gepest te worden.
Zij durfde op het laatst amper naar haar pony omdat ze via persoonlijke berichten haar hadden verteld haar op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:28

Feit is dat dit fenomeen niet meer onder stoelen of banken geschoven kan worden.
Alleen ik blíjf van mening dat je het grotendeels zelf in de hand heb.
Niet reageren betekend geen voer.

Brainless schreef:
Maar dan moeten ze van BOKT niet zeggen dat het "helaas" niet kan, maar dat ze gewoon weg dit niet willen.

Ik heb altijd begrepen dat ze daar niet aan wilden beginnen en je dan aan een andere wet zit, namelijk de privacy.
Dat ze het niet kunnen heb ik nooit zo gelezen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:32

In feite word alleen gemodereerd op openlijk cyberpesten. En dan nóg selectief imo) Cyberpesten zoals met dat meisje is gebeurd (dus in de privé sfeer) wordt ook hier op bokt gewoon toegestaan. En ik ben er me van bewust dat het eigenlijk ook niet te doen is. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:36

Slim, vroeger had je pesten op school...waren ze eindelijk zover dat dit streng werd aangepakt. Dat soort pesterijen moest je nog moeite voor doen....
Cyberpesten kan iedere simpele ziel die de hele dag niets te doen heeft en op zijn krent kan zitten.

Uit pure verveling of frustratie van zijn of haar eigen verotte leven reageren ze dit dus op op onschuldige mensen op fora's.
En er valt niets tegen te doen, of je moet op een klein schalig forum zitten, op Bokt is het idd geen doen. ;(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:33

Chiqa schreef:
Slim, vroeger had je pesten op school...waren ze eindelijk zover dat dit streng werd aangepakt. Dat soort pesterijen moest je nog moeite voor doen....
Cyberpesten kan iedere simpele ziel die de hele dag niets te doen heeft en op zijn krent kan zitten.

Maar waarom zou je daar dan zo van onder de indruk raken? Waarom zou je dan ook als gepeste niet vooral bedenken dat het maar suffe zinnetjes zijn van lafaards die niets anders doen dan achter hun toetsenbord te zitten? Waarom zou je daar waarde aan hechten? Waarom gun je dergelijke mensen zoveel invloed?

Cyberpesten is een probleem, vooral omdat het een groot deel van de sociale systemen aan het zicht van de omgeving onttrekt. Het is smerig en het heeft veel invloed... maar ik denk dat mensen zich ook veel te makkelijk bang laten maken. Iemand die anoniem wat hoofdletters en schuttingtaal rondsmijt, is nog niet per se iemand waar je bang voor hoeft te zijn. Velen die zich achter een toetsenbord groot voelen, zullen de stap in het echt niet zetten. Dus: weggooien die onzin, niet lezen, niet op ingaan, de ander geen macht geven.

En dat is iets waar je als gepeste wel heel veel in kunt doen: het gewoon simpelweg vertikken om anderen zoveel macht over jouw emoties te geven.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:42

Vreselijk dat zulke dingen gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:48

Shadow0 schreef:
Maar waarom zou je daar dan zo van onder de indruk raken? Waarom zou je dan ook als gepeste niet vooral bedenken dat het maar suffe zinnetjes zijn van lafaards die niets anders doen dan achter hun toetsenbord te zitten? Waarom zou je daar waarde aan hechten? Waarom gun je dergelijke mensen zoveel invloed?

Je website hacken, bedreigingen aan je huisadres, persoonlijke bedreigingen met politiebescherming?
Ik noem dat niet bepaald suffe zinnetjes die je zo even weg kan wimpelen.

Shadow0 schreef:
Het is smerig en het heeft veel invloed... maar ik denk dat mensen zich ook veel te makkelijk bang laten maken.

Denk dat de bovenstaande voorbeelden niet bepaald een voorbeeld zijn dat je je snel bang laat maken, helaas keiharde realiteit.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:51

Ik vind het heel erg dat er zulke dingen gebeuren, maar ik snap niet dat iemand tot zelfmoord
komt bij zoiets. Er zijn zooveeeeeel meer stappen die je eerst kan ondernemen voor deze
definitieve stap. Ik denk dat ik op die leeftijd heel hard naar mijn mama zou rennen _O- .
Verder denk ik het is CYBERpesten, verbreek het contact, wis je email, maar een nieuwe
aan en zet weinig persoonlijks op internet over jezelf & doe aangifte.

Pesten in real life heb ik van dichtbij meegemaakt een vriendin van mij was altijd het haasje,
zowel op de bassisschool als op de middelbare school. Schijnbaar zijn het toch bepaalde
mensen waar zulke dingen bij gebeuren..Ik was en ben nog steeds altijd diegene die staat
voor haar eigen mening en opkomt voor mensen waarvan ik vind dat ze niet goed behandeld
worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:15

Chiqa schreef:
Je website hacken, bedreigingen aan je huisadres, persoonlijke bedreigingen met politiebescherming?
Ik noem dat niet bepaald suffe zinnetjes die je zo even weg kan wimpelen.

Als het maar zinnetjes zijn, dan wel. Wimpel maar weg hoor :)
Als ze de dingen ook werkelijk uitvoeren, dan zou ik die mensen direct en onmiddellijk heel duidelijk aangeven, aanklagen, webprovider inlichten, een goede stapel bewijsmateriaal verzamelen, en in geval van een strafrechterlijk onderzoek werkt Bokt ook mee. Maar in de meeste gevallen gaat het helemaal niet om dat soort dingen en zeker niet in het begin. Het gros is een boel gescheld, grote woorden maar verder lucht. Mensen pesten en bedreigen vaak omdat het zo loont: je kunt de ander raken zonder zelf risico te lopen. Nu, ik vertik het daaraan mee te doen. Ik geloof best dat mensen een boel rottigheid uit kunnen halen, maar dan toch wel alleen zo dat ze zelf ook moeite moeten doen en het risico op vervolgen lopen. Van alleen maar woorden wil ik NIET onder de indruk raken.

Citaat:
Denk dat de bovenstaande voorbeelden niet bepaald een voorbeeld zijn dat je je snel bang laat maken, helaas keiharde realiteit.

Tsja, daar denk ik anders over.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:03

Shadow0 schreef:

Als iemand zijn vrienden verliest door de "cyberterreur" of zijn/haar gezin met de dood wordt bedreigd dan heb je geen idee meer dat het lafaards zijn. Het zijn de "onbekenden" die misschien wel "bekenden" zijn.

Het kan zó enorm bedreigend zijn.....

Het gebeurt open en bloot hier op bokt. Als men temt wordt het topic verwijderd..... posters gaan vrijuit :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:11

Ik vind dat je er wel heel licht over heen gaat ShadowO. Van de meeste ga ik uit dat het onzin is, maar hier en daar zitten er bokkers tussen waarvan ik echt niet weet hoever ze zouden kunnen gaan. Snel bang ben ik niet, helemaal niet zelfs. Ik denk dat ik nog maar een keer écht bang ben geweest maar dat was iets om bokt heen en ik wist verdomt goed waar die persoon toe in staat was, en dan was het eens voor één keer niet mijn eigen schuld :') (ik werd bedreigd omdat ik samen was met mijn nu ex-vriend ;) En nee, niet door een jaloerse ex, die heb ik voor het moment ook op mijn kap :') maar door iemand die ik liever niet tegen wilde komen op straat.)

Bokt moet niet in het bulletin zetten dat ze dit zo'n belangrijk topic vinden als ze er helemaal níets aan doen ;) Maar goed, dat hypocriete heb ik inmiddels al een paar keer opgemerkt.

Gaat het cyberpesten echt ver, gewoon de politie er bij halen. Laster en eerroof is nog steeds strafbaar en ik vermoed zelfs zomaar dat bokt medeplichtig is als ze er niets aan doen ;)