Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:03

Pashon schreef:
sorry, maar vind dit een beetje kort door de bocht.
Mijn dochter sliep tot ze 8 maanden oud was altijd in de auto, je hoorde haar niet en zo zullen er wel meer kinderen zijn die je niet hoord in de auto.
mocht mijn partner dit overkomen en ik mijn dochter zo aantreffen in de auto dan zou ik in geen miljoen jaar denken dat het met opzet gedaan is. mijn partner is gek op onze dochter en denk dat iedere ouder heel wijs is met zijn of haar kind en je krijgt er bij mij dan ook neit in dat het met opzet gedaan is.

@ Breghje, dat is het voordeel van op het platteland wonen, wonen wij ook en idd het hele dorp voed onze dochter mee op.

Opzet kan er bij mij ook niet in, als hij normaal niet het kindje naar het kdv zou brengen en een heel zware baan heeft waar hij meteen inzit, plus idd de afstandbediening van de auto (*steekt hand omhoog*, ik mik met dat ding ook altijd over mijn schouder) en violá de omstandigheden zijn geboren. Tuurlijk praat het dat niet goed, maar zijn we niet allemaal ook maar gewoon méns? Ik heb ontzettend te doen met beide ouders....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:04

Wat vreselijk zeg!
Heb vaker het verhaal achter soortgelijke drama's gehoord en die ouders riepen voorheen ook altijd: dat doe je toch niet? wie vergeet nou zijn eigen kind?
(hoe vaak hoor je niet: mij overkomt zoiets nooit en dan gebeurt het toch?? )

Deze vader heeft dit niet bewust gedaan het is een ongeluk. Mijn moeder is mij wel eens vergeten in de supermarkt, en waarom?
Omdat normaal mijn vader met mij boodschappen deed en mama had het dus niet in haar routine dat ik mee was.
Als deze moeder elke dag haar kind naar het kdv bracht en voor deze ene keer deed haar man het, dan is het echt niet zo gek dat hij het was vergeten.
Mensen zijn gewoontedieren...

Hoop dat deze man ook geen straf krijgt: de ergste straf hebben ze al levenslang...

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:05

Pashon schreef:
jelledaantje schreef:
ik heb zelf een 6 maanden oude dochter maar kan me niks bij voorstellen dat je zo'n kleintje kunt vergeten aangezien ze altyd best veel geluid maken mits dat ze slapen maar dan nog komop je vergeet je eigen kind toch niet, als mijn vriend de kleine vergeten zou zijn en ik de kleine zo moest aantreffen in de auto dan denk ik toch wel als moeder zijnde dat ik in alle staten zou zijn en mijn vriend echt iets zou doen.
Moet er niet aan denken om zoiets mee te maken gewoon te erg voor woorden

sorry, maar vind dit een beetje kort door de bocht.
Mijn dochter sliep tot ze 8 maanden oud was altijd in de auto, je hoorde haar niet en zo zullen er wel meer kinderen zijn die je niet hoord in de auto.
mocht mijn partner dit overkomen en ik mijn dochter zo aantreffen in de auto dan zou ik in geen miljoen jaar denken dat het met opzet gedaan is. mijn partner is gek op onze dochter en denk dat iedere ouder heel wijs is met zijn of haar kind en je krijgt er bij mij dan ook neit in dat het met opzet gedaan is.

@ Breghje, dat is het voordeel van op het platteland wonen, wonen wij ook en idd het hele dorp voed onze dochter mee op.

in eerste instantie ben je gewoon geneigd om iets te doen lijkt me het is wel je kind hoor ook al doet hij het niet met opzet het is niet zomaar dat ze er ziek van is geworden nee ze is er dood aan gegaan dat is wel weer wat anders. En ik zei dat je baby's over het algemeen wel hoort mits ze slapen dan hoor je ze natuurlijk niet, Maarja het is en het blijft erg natuurlijk voor beide ouders vooral hetschuldgevoel van de vader
Laatst bijgewerkt door Pepper3 op 22-06-09 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:06

Welshcobfan schreef:
Als deze moeder elke dag haar kind naar het kdv bracht en voor deze ene keer deed haar man het, dan is het echt niet zo gek dat hij het was vergeten..

Zucht........ lees toch eens beter

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:08

sarabande schreef:
Meetje22 schreef:
D
De man is gewend altijd direct naar zn werk te rijden ipv langs de creche en de baby ligt mierzoet te slapen in de maxi cosi.

Weer een aanname, terwijl uit het artikel duidelijk naar voren komt dat de moeder gewend was het stoeltje uit de auto van de vader te halen. Kind naar de creche brengen was dus niet uitzonderlijk voor hem.

Ik denk dat ze het niet over dit incident heeft maar die van een tijdje terug die ze bij oprah heeft gezien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:08

Echt vreselijk... kan me indenken dat hier als ouders/partners bijna niet uit te komen is... al dat verdriet en schuldgevoelens, echt vreselijk.

Heb ook ooit de aflevering bij Oprah gezien van het stel dat hetzelfde heeft moeten mee maken, normaal nam de moeder de kleinste mee en hij was met zijn hoofd bij een presentatie of iets dergelijks, collega heeft de man er later op geattendeerd, maar toen was het al te laat. Dit stel heeft later samen nog een kindje gekregen, trouwens.

Mede door die uitzendig ben ik ook eens gaan nadenken, als je gestresd je boodschappen doet en je kind alvast in de auto zet als je het wagentje terug gaat brengen bijvoorbeeld... Jou kan iets gebeuren en dan weet niemand dat er een kind in de auto zit!

Caira

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:09

Oh god, die arme ouders. Wat zal die arme man zich verschrikkelijk voelen. Dit wens je toch echt niemand toe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:15

sarabande schreef:
Welshcobfan schreef:
Als deze moeder elke dag haar kind naar het kdv bracht en voor deze ene keer deed haar man het, dan is het echt niet zo gek dat hij het was vergeten..

:?
Ik heb het prima gelezen.
Ik doelde meer op iets algemeners.....

Klonk alleen in mijn hoofd beter dan het op internet eruit komt :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:15

Maartje_M schreef:
Komt vaker voor dan je denkt, maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat je je kind vergeet...

Sja... mijn ouders zijn me ook wel eens vergeten hoor :o Ik was 6 weken oud, hadden net een loeizware dag gehad met verhuizen, en wilden 's avonds uit eten gaan. Ze hadden notabene al besteld toen mijn moeder 'iets' miste. Mij dus :+ Ik lag thuis nog heerlijk in mn bedje te slapen :)

Kan me heel goed voorstellen dat je je kind wel eens vergeet. Wie weet de situatie van de vader? Misschien was hij enorm gestressed, had hij een zware spannende dag voor de boeg? Dat weet je maar nooit. Helaas had het nu wel hele erge gevolgen. Maar niemand kan me wijs maken dat hij van het kind 'afwilde' :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:16

Avaluna: die aflevering heb ik ook gezien, kreeg echt een hele andere kijk op dit soort drama's!
Het kan iedereen gebeuren.... wij zijn ook maar mensen die niet alles tegelijkertijd kunnen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:18

sarabande schreef:
Welshcobfan schreef:

er staat nergens dat de moeder altijd het kind naar de creche bracht en ook niet dat ze het samen deden.
Gezien ze maar 1 stoeltje hebben denk ik toch dat moeders de kleine altijd naar de creche bracht.
Wij hebben in elke auto een stoeltje omdat het er maar net aan licht wie er eerder vrij is en die haald de kleine op, maar het is ook meer gemakzucht dat we er in elke auto 1 hebben.

Maar hoe dan ook, je kan geen dingen aannemen of speculeren in zulke gevallen. het is en blijft een zeer tragisch ongeluk en blijf bij mijn standpunt dat het niet met opzet gedaan is. een ongelukje zit in een klein hoekje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:21

Er staat dat de moeder het stoeltje zoals altijd uit de auto van haar man haalde.

Juist als het eenmalig was voor de vader om het kindje weg te brengen zou hij het niet vergeten zijn denk ik, omdat het iets was wat hij extra moest doen en dus meer mee bezig was.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:23

Juist dán vergeet je het sneller. Mensen zijn gewoonte dieren.

(meeste auto ongelukken gebeuren vaak op de weg die je altijd rijd, omdat je dan minder oplet omdat het gewoonte is.)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:24

sarabande schreef:
Er staat dat de moeder het stoeltje zoals altijd uit de auto van haar man haalde.

Juist als het eenmalig was voor de vader om het kindje weg te brengen zou hij het niet vergeten zijn denk ik, omdat het iets was wat hij extra moest doen en dus meer mee bezig was.

sorry, daar heb ik dan overheen gelezen. hoe dan ook je krijgt het er bij mij niet in dat het met opzet gedaan is :n

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:25

sarabande schreef:
Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... _auto.html

Citaat:
Een elf maanden oude baby is in België gestorven, omdat haar vader vergeten was het kind uit zijn auto te halen.
De man ging met zijn dochter in de auto op weg naar zijn werk, maar vergat onderweg te stoppen bij de crèche, schrijft Het Laatste Nieuws maandag.

Het incident had afgelopen donderdag plaats in Kessel-Lo, maar werd in het weekeinde pas naar buiten gebracht. De moeder ontdekte het meisje ‘s avonds in de auto.

Zoals altijd was de moeder op weg naar de crèche om haar dochter op te halen. Daarvoor moest zij eerst het kinderstoeltje uit de wagen van haar man halen. Het meisje was al overleden toen haar moeder aantrof.

Het was donderdag 21 graden. Het meisje is vermoedelijk overleden aan uitdroging en oververhitting

Wat een drama daar moet je toch niet aan denken, arme moeder

Waar staat dat dan Sarabande? Ik haal het er niet uit. Er staat dat de moeder idd zoals altijd naar de creche op weg was in de avond, maar nergens dat ze zoals altijd het stoeltje uit de auto moest halenm of dat de man zoals altijd het kind wegbracht. Alleen dat ze eerst het kinderstoeltje uit de auto moest halen, niet "weer" of "zoals altijd" of "nu alleen". Behalve als we erbij waren, zullen we toch altijd aanname's moeten doen denk ik.... (Want ik denk dan ergens als hij het elke dag zou doen, er dan twee stoeltjes zouden zijn, voor elke auto ééntje. Is veel makkelijker dan dat mams elke dag langs paps zijn werk zou moeten, maar ook dit is een aanname.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:29

Je kan eruit lezen wat je wilt, dat is waar.

Maar of hij 1 keer of iedere dag zijn kindje wegbracht, het drama wordt er niet minder van.
Zal wel wat meer duidelijkheid over in het nieuws komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:30

Ik denk wel: hoe vaak zitten wij zelf niet ergens met onze gedachte, dat wij andere dingen vergeten?
Meestal is het iets heel kleins, bv een kaart vergeten te posten omdat je met je gedachten nog bij je werk bent. Maar in (gelukkig!) zeldzame gevallen kun je iets veel ergers vergeten.
Wij zijn allemaal mensen, die fouten maken. Helaas zijn sommige fouten afschuwelijk...
Wij zijn niet gemaakt om altijd en overal alert op te zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:31

Dat ben je als vader zijnde toch ook niet helemaal lekker, zoiets vergeet je toch niet.
Als mijn man zoiets zou gebeuren dat zou ik hem nooit kunnen vergeven.
Arm kind is een vreselijke dood gestorven.
Tuurlijk vergeet je wel eens iets maar toch niet je kind uit de auto te halen en daarbij zou toch ergens op die dag een lampje moeten gaan branden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:32

Mijn moeder is dus ook niet helemaal lekker omdat ze mij per ongeluk was vergeten in de winkel? Liep gelukkig goed af, omdat iemand anders oplettend was... maar het had ook heel anders af kunnen lopen.

Sja, ik ben een rustig kind, mij hoorde je niet toen ik rustig wegliep en ergens op de trap ging zitten. Mama ging nooit boodschappen doen met mij en omdat ze mij niet meer zag en druk bezig was met de boodschappen, ging ze weer in haar routine...

Terwijl mijn moeder altijd als een havik over mij waakte (en nog steeds!).
Maar ze is ook maar een mens :(:)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:34

sorry misschien kort door de bocht maar zou het hem nooit vergeven...echt inmens zielig hoe dat babytje aan haar einde is gekomen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:34

jesito schreef:
Dat ben je als vader zijnde toch ook niet helemaal lekker, zoiets vergeet je toch niet.
Tuurlijk vergeet je wel eens iets maar toch niet je kind uit de auto te halen en daarbij zou toch ergens op die dag een lampje moeten gaan branden.

wij weten de omstandigheden niet dus vind het erg kort door de bocht.
Wij zijn wel eens een paard vergeten dat we op concours aankwamen en dat we gewoon een vak leeg hadden in de vrachtwagen.
Dit is dan minder erg omdat het paard lekker in z'n stal stond te eten, maar dan nog iedereen vergeet wel eens iets.
En ook een kind kan je vergeten hoe erg het ook is!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:35

Ik blijf erbij zoiets vergeet je niet
Je kunt wel het kuipje boter vergeten of het brood maar toch niet je kind.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:36

Pashon schreef:
jesito schreef:

Wij zijn wel eens een paard vergeten dat we op concours aankwamen en dat we gewoon een vak leeg hadden in de vrachtwagen.
Dit is dan minder erg omdat het paard lekker in z'n stal stond te eten, maar dan nog iedereen vergeet wel eens iets.

Vind je dat al kort door de bocht, soory hoor maar het kind is wel dood dat is een feit.
En een paard mee te nemen naar concour is vervelend maar niet vergelijkbaar met wat hier is gebeurd

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:37

Welshcobfan schreef:
Ik denk wel: hoe vaak zitten wij zelf niet ergens met onze gedachte, dat wij andere dingen vergeten?
Meestal is het iets heel kleins, bv een kaart vergeten te posten omdat je met je gedachten nog bij je werk bent. Maar in (gelukkig!) zeldzame gevallen kun je iets veel ergers vergeten.
Wij zijn allemaal mensen, die fouten maken. Helaas zijn sommige fouten afschuwelijk...
Wij zijn niet gemaakt om altijd en overal alert op te zijn.

Mee eens.
Maar denk jij dan niet na een half uurtje, oliebol heb ik nog die kaart net niet gepost.
Met deze temperaturen is een kindje niet dood in een half uur/ uur.
Dat je hem even vergeet kan ik me best voorstellen, maar toch geen uren?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:39

Pashon schreef:

Iets?
Noem je een paard of nog erger een kind iets?
Daar gaat het volgens mij al mis...

Vreselijk dit, ik zou mijn partner of wie dan ook nooit vergeven... Hoe je er ook niet met je kop bij kan, als jij de hele dag je kind vergeet, met eruit halen, het wegbrengen, op je werk én naar huis rijden.. nee sorry... dan ben je mij niets waard