meisje van 17 word geuthanaseerd door ouders en trainers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: meisje van 17 word geuthanaseerd door ouders en trainers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:56

daar doel ik ook op (beetje dubbelzinnige post van mij ^^)
A, als het echt gebeurt zou zijn: alleen in amerika
en B, zoals andere posts al aangeven dat het nep is: ook alleen in amerika

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:51

pfff... harde manier om je punt te maken.

Ik had wel meteen door dat het fake was :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:20

Citaat:
Maar ik vind het filmpje wel erg ver gaan. En bovendien vind ik de vergelijking voor geen kant kloppen. Mensen en paarden zijn ontzettend verschillend. Daarnaast worden paarden (over het algemeen) niet afgemaakt omdat ze geen wedstrijden meer kunnen lopen, maar omdat ze geen goed leven meer kunnen leiden door die blessure.

Toen ze dat zeiden schoot ik toch wel even in de lach :')

Maar ik vind het filmpje wel erg ver gaan. En bovendien vind ik de vergelijking voor geen kant kloppen. :n Mensen en paarden zijn ontzettend verschillend. Daarnaast worden paarden (over het algemeen) niet afgemaakt omdat ze geen wedstrijden meer kunnen lopen, maar omdat ze geen goed leven meer kunnen leiden door die blessure.[/quote]
Dat heb je goed omschreven.......
Vind het misdadig om een paard in leven te houden als die een been breekt, paard is een vluchtdier, die is in doffe ellende als ie niet kan lopen...... en je laat een paard dat pijn heeft en nauwelijks kan lopen, niet nog weet ik hoe lang in de wei staan :n

Kun je niet maken imo :n[/quote]

en toch ken ik genoeg verhalen van mensen die daadwerkelijk en paard laten inslapen omdat het ze alleen om de sport gaat!
En nee niet omdat ze pijn hebben maar gewoon omdat ze niet goed genoeg zijn of nooit meer geschikt zullen zijn voor sport maar wel recreatie of een gelukkig gezeldschap's/grondwerk paard ;)

natuurlijk niet iedereen maar toch

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:45

AlexandraM schreef:
en toch ken ik genoeg verhalen van mensen die daadwerkelijk en paard laten inslapen omdat het ze alleen om de sport gaat!
En nee niet omdat ze pijn hebben maar gewoon omdat ze niet goed genoeg zijn of nooit meer geschikt zullen zijn voor sport maar wel recreatie of een gelukkig gezeldschap's/grondwerk paard ;)

natuurlijk niet iedereen maar toch

Op het moment dat je een paard uit handen geeft die niet meer geschikt is voor de sport of om bereden te worden loop je het risico dat hij in handen beland van mensen die geld ruiken en er alles aan doen om hem toch voor dat doel te verkopen. Voorbeelden legio, ook en vooral hier op bokt. Ik kan me voorstellen dat iemand er voor kiest om een dergelijk dier aan een eind te helpen, ipv hem het vage handelaarscircuit in te sturen. Want eenmaal verkocht blijft verkocht en dan heb je geen invloed waar een dergelijk dier uiteindelijk beland.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:50

@alexandra, Tja dat gebeurd met koeien ook, zodra ze niet meer genoeg melk produceren, dan gaan ze op een broodje.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:58

Opzich een hilarisch filmpje, wie weet helpt het. Mijn pony brak 5 jaar geleden haar been, helaas had zij maar 5% kans op een pijnloos leven na een zeer ingrijpende operatie ik heb haar in moeten laten slapen. Was ze te redden geweest had ik het zeker geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:11

Cookies schreef:
@alexandra, Tja dat gebeurd met koeien ook, zodra ze niet meer genoeg melk produceren, dan gaan ze op een broodje.

Is ook niet waar. Melkkoeien gaan naar de Rendac, zit niet goed genoeg vlees aan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:11

Nou kan je nagaan, gewoon destructie dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:48

Is het ook :j

Maar goed, de meeste melkkoeien hebben een goed leven, hoor, daar hoef je geen medelijden mee te hebben.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:12

Heb ik ook niet, maar de meeste sportpaarden hebben het ook goed. Ik snap niet zo goed waarom mensen over het inslapen van een paard zo moeilijk doen en bij een koe of een varken of een ander beest denken we niet over na.
Waarom is het nou wel erg als je een paard laat inslapen als hij niet meer "productief" is en waarom is het bij een koe nou niet erg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:01

Ik zou het niet weten, joh, ik heb met beide zaken geen enkel probleem. Denk omdat de emotionele band met een paard dieper is, maar als iemand nuchter nadenkt, zou dat niets uit mogen maken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:48

Yamcha schreef:
Is het ook :j

Maar goed, de meeste melkkoeien hebben een goed leven, hoor, daar hoef je geen medelijden mee te hebben.

Okee, ze worden niet zo lang na de geboorte (in en gusntig geval na een paar weken) bij de moeder weggehaald (want haar melk is voor ons en niet voor haar kalf) zijn levenslang aan de diarree omdat eiwitrijk gras wel goed is voor de melkproductie maar minder voor hun ingewanden, ze moeten al heel jong (voordat ze twee zijn) hun eerste kalf krijgen en worden zodra de melkproductie afneemt afgevoerd naar de dood. En dan vergeet ik nog te zeggen dat ze gewoonlijk ook hun hoorns niet mogen houden.
Dan mag dan tegenover staan dat sommigen idd een goed verzorging krijgen tot waterbedden aan toe, maar dat gaat natuurlijk lang niet op voor het grote gros dus je kunt niet zeggen dat DE melkkoe het goed heeft, al is men erg bezig met steeds verbeteren van situaties.

Verder lijkt het mij niet meer dan logisch dat je een paard met een gebroken been euthaniseert. Het is helemaal niet zo gemakkelijk om een gebroken paarden been te laten genezen en zelfs als men daar ik weet niet hoeveel geld aan uit geeft is het niet altijd succesvol en altijd een lijdensweg omdat het paard lange tijd in de banden moet hangen. Ik vind dat niet humaan. Dan kun je je afvragen waarom dat paard zonodig in leven moet blijven. Omdat je hem als eigenaar niet kunt missen?
Een paardenbeen genezen is niet te vergelijken met een mensenbeen, omdat een paard het nu eenmaal niet omhoog kan houden om te laten rusten.
Zelfs met de beste wil van de wereld en de beste dierenartsen is er maar een kleine kans dat een gebroken been geneest en heel veel hangt af van hoe en waar.
Ik denk dat er geen realistisch beeld is van een breuk in een paardenbeen als men denkt dat het kan genezen als men maar wil en dat het afschieten is uit gemakzucht of zuinigheid. Het is gewoon meestal het meest humane wat je voor een paard kunt doen in zulke omstandigheden.
Wij kunnen paarden werkelijk uit hun lijden verlossen, daar moeten we blij om zijn.