Uitslag verkiezingen Europa, blij of....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:00

Da's best knap, niet op de PVV stemmen, maar wel op Wilders, voor Europa. Oh nee! Hij stond op de lijst! Hij wil zich dus in tweeen gaan splitsen :j :+

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:01

Ik ben juist niet voor één Europa, naar mijn mening zitten er nu landen bij de EU die totaal niets toe te voegen hebben. Die brengen niks aan en de goede welvarende landen (want dat zijn wij nog steeds ondanks de crisis) blijven maar betalen.

Een goed voorbeeld is het Songfestival, zo zie je hoe "fijn" het is om bepaalde landen in de EU te hebben.

silfie35

Re: Uitslag verkiezingen Europa, blij of....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:16

is het eigenlijk toegestaan om een partij een email te sturen met daarin te zetten wat je van hun partij vind (positief of negatief?)

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:31

silfie35 schreef:
is het eigenlijk toegestaan om een partij een email te sturen met daarin te zetten wat je van hun partij vind (positief of negatief?)

Tuurlijk mag dat, alleen of er op gereageerd zal worden is nog maar de vraag..

Voor de geinteresseerden een overzicht van wat er in de diverse provincies is gestemd, en in de 4 groten steden (ook incl. de opkomst)
http://www.telegraaf.nl/verkiezingen/ep2009/

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:56

Hmm (Groningen), hier pvda op 1, cda op 2 en pvv op 3 met een opkomst van 36.6%. Had ik niet verwacht, hoorde de meeste mensen hier toch over SP.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:31

Ik ben niet ''blij'' met de uitslagen van de verkiezingen, ik ben absoluut geen fan van de PVV. Niet zozeer omdat ik me niet in hun standpunten kan vinden (er zijn wel meer partijen waar ik het vrijwel nooit mee eens ben), maar meer vanwege de manier waarop ze hun mening uitdragen. Weinig genuanceerd en onderbouwd, en bovendien neigen hun standpunten altijd richten één centraal punt: het immigratiebeleid en ''buitenlanders''.

Maar goed, wat ik me vooral afvraag, is wat de PVV van plan is te gaan doen. Ze weigerden zich aan te sluiten bij de grotere fracties, als ik me niet vergis, zo wilden ze niet geassocieerd worden met Vlaams Belang en andere partijen. Daardoor zitten ze nu vrij eenzaam, met vier of vijf zetels, in een meer dan gigantisch parlement. Ze kunnen dus bijna niets bereiken, lijkt me.
We zien wel. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:08

Het grote voordeel van een kleine fractie die nergens bij aangesloten is en dus niks kan bereiken, is dat je dan weer naar de anderen kan wijzen en zeggen dat het niet aan jou ligt dat er niks verandert :)*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:01

Lyonesse schreef:
Hmm (Groningen), hier pvda op 1, cda op 2 en pvv op 3 met een opkomst van 36.6%. Had ik niet verwacht, hoorde de meeste mensen hier toch over SP.

Dat geeft de burger weer moed, de nuchtere Groninger +:)+