Partij van de Dieren herdenkt afgeschoten zwijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:48

Ik denk vooral de familieleden van de gesneuvelde zwijntjes. :D :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 10:09

randalinpony schreef:
Ik denk vooral de familieleden van de gesneuvelde zwijntjes. :D :+

:') _O-

.."En het reqiuem werd al knorrende en snotterende beleefd door familieleden en vrienden van de getroffenen".. ;(

mysa
correspondent/vertaler

Re: Partij van de Dieren herdenkt afgeschoten zwijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:09

Snap dit ook niet, al vraag ik me wel af of het klopt dat er 90 tot 95 procent van de populatie is afgeschoten, zoals in de eerste link staat. Dat lijkt me dan toch ook weer behoorlijk overdreven.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:11

Ik lees de titel en denk oh mij god dat ga je niet echt menen toch. Het is goed dat er een partij is voor de dieren maar soms denk ik wel is ga toch fietsen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:21

mysa schreef:
Snap dit ook niet, al vraag ik me wel af of het klopt dat er 90 tot 95 procent van de populatie is afgeschoten, zoals in de eerste link staat. Dat lijkt me dan toch ook weer behoorlijk overdreven.

Nou, wat ik van één van de jagers uit de buurt begreep, mogen er rond de 1500 zwijnen rondscharrelen als ideaal aantal, en waren er dik 7000.

Dat is dus idd geen 95% maar wel een hele hoop.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:05

_O- wat een dwaze voorstelling hebben ze gegeven.

Tja, jagen is nu eenmaal niet ideaal, maar 7000 zwijnen op een stuk van 1500 werk helaas ook niet.

Ik vraag me af of die kruizen blijven staan, zo ja hoe het er over een paar weken uitziet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:25

Dan staan er allemaal perkjes voor de kruizen, een hek er om heen, en dan hebben we een ware begraafplaats, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:38

Beeeeeeeetje raar..... Wat gaan we in de toekomst doen, elk egeltje/konijntje/vogeltje dat onder een auto komt massaal herdenken? :=

Tis jammer dat er zoveel gesneuveld zijn, maar een herdenking incl. duizenden houten kruisjes? :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:41

Kruisjes van luciferhoutjes voor iedere platgeslagen vlieg... :') _O-

En maar ave maria zingen de hele dag....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:15

Het is wel ideaal inspelen op de huidige moraal in de samenleving :) Hoe overdreven het ook is, dit kon nog wel eens een briljante zet worden...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:30

_San87_ schreef:
Het is wel ideaal inspelen op de huidige moraal in de samenleving :) Hoe overdreven het ook is, dit kon nog wel eens een briljante zet worden...

Mhow, misschien voor de-niet-verder-dan-hun-neus-lang-is kijkende stemmer, maar zeker niet voor mensen die zich verdiepen in deze partij.

Vraag me af of mensen bewust zijn van het feit dat de 2 kopstukken van deze partij zevendedagsadventisten zijn? En dat je heel simpel gezegd als dierenliefhebbende homo of lesbi als uitschot wordt bestempeld?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:58

Ik snap niet dat iedereen dit zo serieus neemt :+
Kijk, er zijn verschillende manieren om aandacht te trekken voor politieke partijen. Sommigen als de PvdA en CDA hebben weinig extra aandacht nodig, kleinere partijen hebben veel aandacht en nieuwe kiezers nodig, en kunnen dan kiezen uit subtiele reclame als billboards en wat plannen op een rijtje zetten, of reclame die juist niet subtiel is, en daardoor veel discussies uitlokt, en dús veel extra reclame.. En dat laatste is wat Pvd en Pvv doen.. En weet je wat? HET WERKT! Sterker nog, deze twee partijen zijn ontzettend gestegen na die eerste 'stunts'. Logisch dat ze hiermee doorgaan en zelfs een stap verder gaan.
En daarnaast komen zeker ook veel goede zaken aan bod bij de discussies in de tweede kamer. Zoals de nertsfokkerijen en de bioindustrie enzo. Maar ook minder belangrijke zaken als jacht en vissen enzo. En waarom dan alleen die suffe zaken in het nieuws komen? Omdat een aantal partijen het liefst de Pvd eruit willen hebben en dús de partij belachelijk willen maken, en op die kleine dingen in gaan.. Én omdat ze de belangrijke zaken het liefst gewoon aan de kant laten liggen, want er wordt nu eenmaal het liefst zo weinig mogelijk geld uitgegeven aan dierenwelzijn.

Ik zeg niet dat de Pvd de beste partij is.. Maar ze hebben wel zeker goede punten in het programma staan, in het nieuws komen alleen de schokkende dingen. En daar horen die kruisjes ook bij. Waarschijnlijk niet eens bedacht door de partij zelf, maar door hun reclame-ontwerpers.
Ik snap ook niet waarom mensen zich zo kunnen ergeren aan die kruisjes.. ze doen toch niemand kwaad? -_-'

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:23

Ergeren? :+

Ik vermaak me prima. :')

Een van de ergste bijverschijnselen van democratie vind ik trouwens dat mensen dus inderdaad aan de hand van dat soort door marketingbureaus bedachte 'stunts' voor een partij kiezen, en niet eens de moeite nemen om ook maar een beetje te volgen wat zon partij nou wil en waar hij voor staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:12

Buitenzorg schreef:
_San87_ schreef:

Mhow, misschien voor de-niet-verder-dan-hun-neus-lang-is kijkende stemmer, maar zeker niet voor mensen die zich verdiepen in deze partij.

Vraag me af of mensen bewust zijn van het feit dat de 2 kopstukken van deze partij zevendedagsadventisten zijn? En dat je heel simpel gezegd als dierenliefhebbende homo of lesbi als uitschot wordt bestempeld?

En hoeveel mensen in Nederland kijken niet verder dan hun neus lang is? Juist :)

Een briljante zet om zieltjes te winnen. De gemiddelde Nederlander weet niet eens hoe het vlees op hun bord komt, laat staan dat ze ook maar iets over het jachtbeleid weten. Dan klinkt zoiets als 'drijfjacht' weerzinwekkend.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:17

PvdD: Hoe bedoel je compleet de weg kwijt. :Z

Dit heeft niets meer met politiek te maken maar met aandachtrekkerij......
De gevestigde politieke partijen hebben meer verstand van dierenwelzijn dan de partijen die zegt dat zij daarvoor staat.

@san87: Sorry, dit heeft niets te maken dan verder kijken dan je neus lang is, sorry. goed nadenken over war je vlees vandann komt vind ik iets anders dah ecologisch verandwoord handelen. De (biologische) boeren hebben alleen maar overlast van alles vernietigende zwijnen die geen natuurlijke vijand kennen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:24

Jeetje zeg wat is die Marrianne thieme een afschuwelijk dom wijf! En haar hele partij erbij! dit slaat werkelijk alles! Ze denkt natuurlijk zo even punten te scoren bij de dierenvrienden maar dat is haar duidelijk niet gelukt.

En ik zou die toespraken wel eens willen lezen.. Ons medeleven gaat uit naar de nabestaanden, van deze op een afschuwelijke manier gedoodde zwijn. en daarachter staat de hele zwijnenfamilie te snotteren.... :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:00

OKHannes schreef:
PvdD: Hoe bedoel je compleet de weg kwijt. :Z

Dit heeft niets meer met politiek te maken maar met aandachtrekkerij......
De gevestigde politieke partijen hebben meer verstand van dierenwelzijn dan de partijen die zegt dat zij daarvoor staat.

@san87: Sorry, dit heeft niets te maken dan verder kijken dan je neus lang is, sorry. goed nadenken over war je vlees vandann komt vind ik iets anders dah ecologisch verandwoord handelen. De (biologische) boeren hebben alleen maar overlast van alles vernietigende zwijnen die geen natuurlijke vijand kennen.

Dat weet jij, dat weet ik. Maar dat weet de gemiddelde stadsmiep echt niet. En die ziet alleen maar de beelden die de PvdD, Varkens in Nood en Wakker Dier ons voorhouden ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:33

Buitenzorg schreef:
_San87_ schreef:

Nee, dat weet de gemiddelde PvdD-stemmer dus níet. Althans, degene die ík ken die stemmen op de PvdD weten dat stuk voor stuk niet.

Het is toch wel erg, dat een partij als dit zich met nationale politiek - en dus bijvoorbeeld de kredietcrisis - mag bezighouden. Maar goed, als er mensen zijn die zo'n partij graag willen steunen, dan moet zo'n partij er dus zijn. :)