Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:59

Quellian schreef:
Anoeska schreef:
Niet stemmen = niet zeuren. :D
Als je dat geen probleem vind, dat hoef je van mij niet te stemmen. Maar ik ben blij dat ik mag gaan stemmen!

Europese verkiezingen stem ik nooit.

Misschien dat ik wel ga, doe es gek he :+

ik zou gewoon stemmen..ookal heb je geen echte voor of tegen pak dan die wat bij jou t beste past of idd partij voor de dieren, geen stem is namelijk altijd een stem voor de winnaar... dan heb je ook niet te klagen ofzo :D gewoon ff invullen zo gedaan !!! als je niks doet stem je gewoon stil in met wat er gestemt word

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:59

Sannnn schreef:
Paardje_13 schreef:
Maar wat is die klokkeluiders partij eigenlijk?

http://www.klokkenluiderspartij.nl/
Ook geen flauw idee, maar na die stemwijzer maar even opgezocht ;)
Alsje :)

nah, kan ik me zo even snel ingelezen, best wel in vinden :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:04

Ik twijfel tussen de PVV en de PvdD, ik heb nu op PvdD gestemd, maar voor straks weet ik het nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:08

Ik had zonder de stemwijzer al het vermoeden, en wederom klopt het; Groen Links :D

Sterre

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:11

Ik heb na het invullen van de stemwijzer, Groen Links aangevinkt.

Voor het europa parlement stemmen wij niet in NL, maar in Dld.
Moet me nog maar eens even goed verdiepen in de agenda punten van de div. duitse partijen, want ik heb echt nog geen flauw benul wat ik daar zou stemmen :? :o .

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:12

PvdD, al vanaf het begin. Komt ook bij de stemwijzer bovenaan :j .

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:51

Ik ben er nog niet helemaal over uit :) Mn eerste ingeving was PVV, maar uit de stemwijzer komt SP het hoogst..
Gevolgt door de PVV en ???de klokkenluiderspartij??? met daarna de partij voor de dieren.

Zit dus nog te twijfelen tussen de PVV en de SP.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:06

SP :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:16

Via de Stemwijzer kom ik op Groenlinks uit. Ik twijfel tussen deze partij en SP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:23

SP. Absoluut.
www.minderbrussel.nl

Als alle partijen heerlijk pro-Europa waren geweest, zou ik blanco hebben gestemd.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:26

Jaime_ schreef:
Ik ben er nog niet helemaal over uit :) Mn eerste ingeving was PVV, maar uit de stemwijzer komt SP het hoogst..
Gevolgt door de PVV en ???de klokkenluiderspartij??? met daarna de partij voor de dieren.

Zo dat zijn nog eens verschillende partijen :P

Ik vind de PVV een hele enge partij, en niet alleen om zijn racistische uitspraken over moslims maar ook om zijn belachelijke partij programma (waar helaas de meest PVV stemmers zich niet eens in verdiepen). Ik las laatst dat vooral laagopgeleide mensen op de PVV stemmen, wat is dus absoluut niet snap omdat Wilders voor het afschaffen van het minimum loon is. Niet echt handig dan om op de PVV te gaan stemmen als je zelf op het miniumloon zit :=

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:28

Ik stem op PVV; Ik ben gewoon voor Geert Wilders !!! :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:28

Zo verschillend zijn PVV en Sp niet hoor :n Ik had SP, PVV en CDA met even hoge score bovenaan staan trouwens :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:31

joopie7 schreef:
Jaime_ schreef:

Zo dat zijn nog eens verschillende partijen :P

Ik vind de PVV een hele enge partij, en niet alleen om zijn racistische uitspraken over moslims maar ook om zijn belachelijke partij programma (waar helaas de meest PVV stemmers zich niet eens in verdiepen). Ik las laatst dat vooral laagopgeleide mensen op de PVV stemmen, wat is dus absoluut niet snap omdat Wilders voor het afschaffen van het minimum loon is. Niet echt handig dan om op de PVV te gaan stemmen als je zelf op het miniumloon zit :=

Ik stem de belgische tegenhanger er van. En waarom? Ten eerste omdat ik hun allochtonen beleid prima vind! Misschien moet je je er zelf maar eens in verdiepen. Maar het vlaams belang iig is niet racistisch, alleen realistisch. En omdat het vlaams belang een van de enige partijen in België is die TEGEN de legalisatie van Softdrugs is. Dergelijke partijen worden extreem gemaakt door mensen die zich er niet in willen verdiepen en enkel kunnen schreeuwen dat ze racistisch zijn maar daar verder geen enkele onderbouwing aan kunnen geven. Hoe het met het PVV zit weet ik niet omdat dat geen partij van België is maar ik weet wel heel goed waar het VB voor staat. Ben ik nu ook een laaggeschoolde stommeling die zich niet verdiept? :)

Wat me dan weer wel irriteerd: om zo vol te zijn over respect en verdraagzaamheid, valt het me op dat, ook in nederland blijkbaar, PVV stemmers geen greintje respect krijgen. Zelfde verhaal hier met Vlaams Belang stemmers, allemaal omhooggevallen burgers die je wel even komen vertellen hoe slecht het vlaams belang is maar als je vraagt welke punten dan precies zo extreem racistisch zijn moeten ze je het antwoord schuldig blijven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:36

Ik heb PVV gedaan :j

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:38

Ik stem ook PVV, hoewel bij mij de Stemwijzer de VVD op de eerste plaats zette.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:48

Voor de normale verkiezingen stem ik zeker. Maar voor de eu niet, niet omdat ik niet wil, maar omdat ik er te weinig van af weet.

Ik heb wel de test gedaan en daar kwam SP bovenaan uit, maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben, maar goed, blijkbaar wel onbewust ;)

Ik weet nog niet voor welke partij ik zou kiezen, ze hebben allemaal punten waar ik me wel en niet bij aansluit, dan moet ik me toch iets meer gaan verdiepen voor ik een keuze maak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:50

Wat ik hier misschien kan vragen gezien niemand me al heeft kunnen antwoorden. Waar vind je de partijen voor de federale verkiezing? Iemand zei nl dat niet alle partijen ook meededen aan de federale verkiezingen en als Vlaams Belang daar niet aan mee doet, moet ik wel nog effe gaan nadenken over welke dan.. :) Dan zijn er nl nog 2 partijen waar ik tussen twijfel.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:06

pharagirlke schreef:
Ik stem de belgische tegenhanger er van. En waarom? Ten eerste omdat ik hun allochtonen beleid prima vind! Misschien moet je je er zelf maar eens in verdiepen. Maar het vlaams belang iig is niet racistisch, alleen realistisch. En omdat het vlaams belang een van de enige partijen in België is die TEGEN de legalisatie van Softdrugs is. Dergelijke partijen worden extreem gemaakt door mensen die zich er niet in willen verdiepen en enkel kunnen schreeuwen dat ze racistisch zijn maar daar verder geen enkele onderbouwing aan kunnen geven. Hoe het met het PVV zit weet ik niet omdat dat geen partij van België is maar ik weet wel heel goed waar het VB voor staat. Ben ik nu ook een laaggeschoolde stommeling die zich niet verdiept? :)

Wat me dan weer wel irriteerd: om zo vol te zijn over respect en verdraagzaamheid, valt het me op dat, ook in nederland blijkbaar, PVV stemmers geen greintje respect krijgen. Zelfde verhaal hier met Vlaams Belang stemmers, allemaal omhooggevallen burgers die je wel even komen vertellen hoe slecht het vlaams belang is maar als je vraagt welke punten dan precies zo extreem racistisch zijn moeten ze je het antwoord schuldig blijven.

VB is een andere partij, waar ik me totaal niet in verdiept heb want ik woon niet in België, dus weet ook niet waarom je aangesproken voelt eigenlijk? Dat over vooral laagopgeleidde mensen op de PVV stemmen bedoel ik niet als een persoonlijke aanval maar vind ik gewoon een bijzonder verschijnsel omdat de PVV toch aardig rechts is en als je weinig opleiding en weinig verdient lijkt me dat dus niet de meest logische keus omdat je jezelf nogal behoorlijk in de vingers snijd zo.

Voor de rest vind ik de PVV wel racistisch, wat hij doet is een bepaalde groep in onze samenleving in de hoek zetten dmv zeer provocerende methodes. Even wat leuke puntjes van Wilders beleid:

*Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
*Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
*Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
*Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
*Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
*Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
*Verbod hoofddoekjes in publieke functies

Kortom buitenlanders moeten intergreren, maar als ze info over Nederland willen verzamelen dmv van foldertjes mag het niet in hun eigen taal? Moslims die de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen moeten luisteren naar een immam die alleen in het Nederlands mag praten? Sorry maar dit is systimatisch moslims uit de samenleving bannen, er zijn meerdere mensen die Wilders voor gegaan zijn met deze populistische manier van politiek voeren. (Ik noem Stalin, Hitler,Mussolini) Daarom vind ik het een enge partij, je hoort zovaak mensen zeggen van "zo ver zal het wel niet komen" maar ik weet zeker dat de mensen die Hitler aan de macht hebben gestemd ook niet van te voren hadden bedacht wat het allemaal terweeg zou brengen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:08

joopie7 schreef:
pharagirlke schreef:

VB is een andere partij, waar ik me totaal niet in verdiept heb want ik woon niet in België, dus weet ook niet waarom je aangesproken voelt eigenlijk? Dat over vooral laagopgeleidde mensen op de PVV stemmen bedoel ik niet als een persoonlijke aanval maar vind ik gewoon een bijzonder verschijnsel omdat de PVV toch aardig rechts is en als je weinig opleiding en weinig verdient lijkt me dat dus niet de meest logische keus omdat je jezelf nogal behoorlijk in de vingers snijd zo.

Voor de rest vind ik de PVV wel racistisch, wat hij doet is een bepaalde groep in onze samenleving in de hoek zetten dmv zeer provocerende methodes. Even wat leuke puntjes van Wilders beleid:

*Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
*Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
*Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
*Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

Kortom buitenlanders moeten intergreren, maar als ze info over Nederland willen verzamelen dmv van foldertjes mag het niet in hun eigen taal? Moslims die de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen moeten luisteren naar een immam die alleen in het Nederlands mag praten? Sorry maar dit is systimatisch moslims uit de samenleving bannen, er zijn meerdere mensen die Wilders voor gegaan zijn met deze populistische manier van politiek voeren. (Ik noem Stalin, Hitler,Mussolini) Daarom vind ik het een enge partij, je hoort zovaak mensen zeggen van "zo ver zal het wel niet komen" maar ik weet zeker dat de mensen die Hitler aan de macht hebben gestemd ook niet van te voren hadden bedacht wat het allemaal terweeg zou brengen.

Helemaal voor die regels. :Y)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:09

Ik had in mij hoofd D66 en die kwam er via de stemwijzer ook uit.
Ik ben een beetje allergisch voor PVV maar ook voor PvdD.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:16

Ik stem niet in nederland dus ik heb mij ook niet zo heel erg verdiept in de nederlandse politiek.
Ik weet wel dat ik die Wilders er als een eng mannetje eruit vind zien.
Die ideeen die hij heeft, had Pim Fortuyn niet ongeveer dezelfde ideeen? En we weten allemaal wat daar mee is gebeurd........
Die punten die joopie7 noemde vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan. Behalve die over naturalisatie na 10 jaar. Daar zie ik het probleem niet zo van in. Ik heb geen idee wat het nu is in nederland maar, ik vind 10 jaar wel een mooi rond getal.
Hier is het op dit moment 7 jaar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:18

PVV is duidelijk een partij voor de lageropgeleiden. Wilders komt met statements waar niets achter zit. Als je hogeropgeleid bent ga je vragen stellen: "hoe komt u aan die ideeen, hoe gaat u dit bereiken, welke invloed heeft dit op ander beleid, zijn uw plannen in de praktijk wel mogelijk onder de huidige wetgeving?'. Dan kom je er al snel achter dat het gebakken lucht is. De lageropgeleiden horen alleen mooie stellingen die per stuk aansprekend zijn. Logisch dat mensen daar voor vallen.

Ik kan wilders na z'n betoog over een verkrachte journaliste in afganistan, gisteren bij het verantwoordingsdebat in ieder geval niet meer serieus nemen.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 29-05-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:19

joopie7 schreef:

Ik zie dat schijnbaar anders :) bij de gemeentes liggen folders alleen nog maar in het arabisch bijvoorbeeld.

als je niet HOEFT te integreren zal je er ook niet zoveel moeite voor doen, wat resulteerd in een 3de!!! ja 3de generatie die niet eens Nederlands goed kan spreken. Als je geen Nederlands spreekt kan je niet meedraaien in de maatschappij.......

Mijn stiefmoeder bijvoorbeeld, wil graag bij mij in het bedrijf werken, maar ze spreekt na 10 jaar hier in Nederland gewoond te hebben nog amper Nederlands........... helaas pindakaas joh! Nederlands spreken is essentieel bij mij in het bedrijf.

Imo is het niet meer dan normaal dat als je gaat emigreren (en nog erger opgroeid) naar/in een land, dat je dan toch echt minstens de taal in basis machtig bent.

daarnaast zou ik het persoonlijk niet helemaal gaaf vinden om in een islamitisch land te wonen, ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik ben erg gesteld op mijn vrijheden.

Ik zou ook niet weten waarom een niet Nederlander zou moeten stemmen hier in Nederland??????? en zeker niet iemand die de taal niet eens machtig is en daarnaast ook nog eens GEEN Nederlander :)

Criminaliteit moet altijd aangepakt en uitgebannen worden........... brommer, als er een kok uitglijd in een keuken dan komt de arbo alweer met een nieuwe wet, maar de criminaliteit bij wet aanpakken mag niet???

Hoofddoekjes moet je vooral zelf weten, zolang je iemand in de ogen aan kan kijken vind ik het prima

dus tja populistisch..... kweenie

Ik heb 25 jaar geleden maatschappijleer gehad van Hans Janmaat.......... en wat hij toen zei is nu waarheid......... en hij werd ook zo uitgekotst :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:23

Anoeska schreef:
PVV is duidelijk een partij voor de lageropgeleiden. Wilders komt met statements waar niets achter zit. Als je hogeropgeleid bent ga je vragen stellen: "hoe komt u aan die ideeen, hoe gaat u dit bereiken, welke invloed heeft dit op ander beleid, zijn uw plannen in de praktijk wel mogelijk onder de huidige wetgeving?'. Dan kom je er al snel achter dat het gebakken lucht is. De lageropgeleiden horen alleen mooie stellingen die per stuk aansprekend zijn. Logisch dat mensen daar voor vallen.

Ik kan wilders na z'n betoog over een verkrachte journaliste in afganistan, gisteren bij het verantwoordingsdebat in ieder geval niet meer serieus nemen.

Mijn moeder is 6x cum laude afgestudeerd, en stemt PVV. Hoe hoog opgeleid wil je ze hebben?