pharagirlke schreef:Ik stem de belgische tegenhanger er van. En waarom? Ten eerste omdat ik hun allochtonen beleid prima vind! Misschien moet je je er zelf maar eens in verdiepen. Maar het vlaams belang iig is niet racistisch, alleen realistisch. En omdat het vlaams belang een van de enige partijen in België is die TEGEN de legalisatie van Softdrugs is. Dergelijke partijen worden extreem gemaakt door mensen die zich er niet in willen verdiepen en enkel kunnen schreeuwen dat ze racistisch zijn maar daar verder geen enkele onderbouwing aan kunnen geven. Hoe het met het PVV zit weet ik niet omdat dat geen partij van België is maar ik weet wel heel goed waar het VB voor staat. Ben ik nu ook een laaggeschoolde stommeling die zich niet verdiept?

Wat me dan weer wel irriteerd: om zo vol te zijn over respect en verdraagzaamheid, valt het me op dat, ook in nederland blijkbaar, PVV stemmers geen greintje respect krijgen. Zelfde verhaal hier met Vlaams Belang stemmers, allemaal omhooggevallen burgers die je wel even komen vertellen hoe slecht het vlaams belang is maar als je vraagt welke punten dan precies zo extreem racistisch zijn moeten ze je het antwoord schuldig blijven.
VB is een andere partij, waar ik me totaal niet in verdiept heb want ik woon niet in België, dus weet ook niet waarom je aangesproken voelt eigenlijk? Dat over vooral laagopgeleidde mensen op de PVV stemmen bedoel ik niet als een persoonlijke aanval maar vind ik gewoon een bijzonder verschijnsel omdat de PVV toch aardig rechts is en als je weinig opleiding en weinig verdient lijkt me dat dus niet de meest logische keus omdat je jezelf nogal behoorlijk in de vingers snijd zo.
Voor de rest vind ik de PVV wel racistisch, wat hij doet is een bepaalde groep in onze samenleving in de hoek zetten dmv zeer provocerende methodes. Even wat leuke puntjes van Wilders beleid:
*Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
*Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
*Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
*Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
*Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
*Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
*Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Kortom buitenlanders moeten intergreren, maar als ze info over Nederland willen verzamelen dmv van foldertjes mag het niet in hun eigen taal? Moslims die de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen moeten luisteren naar een immam die alleen in het Nederlands mag praten? Sorry maar dit is systimatisch moslims uit de samenleving bannen, er zijn meerdere mensen die Wilders voor gegaan zijn met deze populistische manier van politiek voeren. (Ik noem Stalin, Hitler,Mussolini) Daarom vind ik het een enge partij, je hoort zovaak mensen zeggen van "zo ver zal het wel niet komen" maar ik weet zeker dat de mensen die Hitler aan de macht hebben gestemd ook niet van te voren hadden bedacht wat het allemaal terweeg zou brengen.