Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pres schreef:Wat de reden ook mag zijn het is toch van de zotte dat je zo'n kind gewoon de auto intrekt terwijl het op school is.
Hij vertelt allemaal wel leuk maar je weet nooit wat er gespeeld heeft tussen die ouders.
Ik vind dat hij in deze actie in eigen belang heeft uitgevoerd en niet geheel in het belang van het kind.
Als je in het belang van het kind wil handelen dan lijkt mij een andere aanpak beter als deze actie.
ThePast03 schreef:In dit geval was de moeder een buitenlandse, die komt namelijk uit Oekraïne.
De vader is Nederlander van geboorte en woont nu in Amerika. Katja was geboren in Amerika.
pres schreef:Wat de reden ook mag zijn het is toch van de zotte dat je zo'n kind gewoon de auto intrekt terwijl het op school is.
Hij vertelt allemaal wel leuk maar je weet nooit wat er gespeeld heeft tussen die ouders.
Ik vind dat hij in deze actie in eigen belang heeft uitgevoerd en niet geheel in het belang van het kind.
Als je in het belang van het kind wil handelen dan lijkt mij een andere aanpak beter als deze actie.
Ketaki schreef:ieder verhaal heeft namelijk 2 kanten en de mensen geloofden de vrouw eerst.
waarom dan de man niet.
ThePast03 schreef:Als hij het anders gedaan had en de moeder had te horen gekregen dat hij de volledige voogdij over Katja had gekregen had volgens hem de moeder Katja meegenomen naar Oekraïne. Daarom heeft hij gehandeld zoals hij gehandeld heeft.
Wat er allemaal van waar is weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook wel nooit te weten komen. Jij kan ook niet zeggen dat hij niet in het belang van het kind gehandeld heeft, misschien heeft hij dat juist wel gedaan.
pres schreef:Dat vind ik toch echt van niet. Er zijn vast andere mogelijkheden om het kind mee te nemen zonder dat de moeder daar van te voren op de hoogte zou zijn.
Maar het kind heeft in mijn ogen recht gehad op een normaal afscheid van iedereen die haar dierbaar is.
Vergeet niet, wat die moeder dan ook zo verkeerd heeft gedaan, het is en blijft haar moeder.
Dus hoe het ook zij, dan heb je in mijn ogen niet in het belang van het kind gehandeld.
Niemand heeft het recht iemand op een dergelijke manier uit zijn/haar vertrouwde omgeving te halen wat de beweegredenen ook zijn.
KiWiKo schreef:dus moeders die hun kind uit verweggistan mee terug naar huis ontvoeren......... moeten dat ook maar niet doen???
Het is nooit in het belang van een kind als twee ouders zich zo gedragen met rechzaken en al..........
KiWiKo schreef:dus moeders die hun kind uit verweggistan mee terug naar huis ontvoeren......... moeten dat ook maar niet doen???
Het is nooit in het belang van een kind als twee ouders zich zo gedragen met rechzaken en al..........
pres schreef:KiWiKo schreef:dus moeders die hun kind uit verweggistan mee terug naar huis ontvoeren......... moeten dat ook maar niet doen???
Ik snap wat je bedoeld maar die kinderen worden dan juist vaak weer terug gehaald naar hun vertrouwde omgeving.
En inderdaad, het zal best moeilijk zijn en vaak misschien zelfs onmogelijk om geheel in het belang van het kind te handelen.
Maar een kind op deze wijze meenemen vind ik gewoon echt niet kunnen.
pres schreef:KiWiKo schreef:dus moeders die hun kind uit verweggistan mee terug naar huis ontvoeren......... moeten dat ook maar niet doen???
Ik snap wat je bedoeld maar die kinderen worden dan juist vaak weer terug gehaald naar hun vertrouwde omgeving.
En inderdaad, het zal best moeilijk zijn en vaak misschien zelfs onmogelijk om geheel in het belang van het kind te handelen.
Maar een kind op deze wijze meenemen vind ik gewoon echt niet kunnen.
Citaat:De 7-jarige Katja Leendertz uit Ede moet weer terug naar haar moeder. Dat is het voorlopige oordeel van een rechter in een kort geding dat daarover vandaag bij de rechtbank in Arnhem heeft gediend.
Hoewel de rechtbank nog niet zeker weet of de vader de dagvaarding voor het kort geding in goede orde heeft ontvangen, stelde de rechter vooralsnog alvast dat de vader onrechtmatig heeft gehandeld door het meisje zonder de toestemming van haar moeder mee te nemen.
De vader plukte het meisje woensdag van het schoolplein in Ede en heeft haar vermoedelijk meegenomen naar de Verenigde Staten.
Ketaki schreef:http://www.nrc.nl/binnenland/article2256334.ece/Rechter_vader_moet_Katja_teruggevenCitaat:De 7-jarige Katja Leendertz uit Ede moet weer terug naar haar moeder. Dat is het voorlopige oordeel van een rechter in een kort geding dat daarover vandaag bij de rechtbank in Arnhem heeft gediend.
Hoewel de rechtbank nog niet zeker weet of de vader de dagvaarding voor het kort geding in goede orde heeft ontvangen, stelde de rechter vooralsnog alvast dat de vader onrechtmatig heeft gehandeld door het meisje zonder de toestemming van haar moeder mee te nemen.
De vader plukte het meisje woensdag van het schoolplein in Ede en heeft haar vermoedelijk meegenomen naar de Verenigde Staten.
ThePast03 schreef:Het enige wat de moeder nu bereikt heeft is dat Katja voorlopig niet meer naar Nederland komt. De vader heeft van de Amerikaanse rechter de volledige voogdij gekregen en Katja is geboren in Amerika.
Als hij met haar naar Nederland zou komen dan moet hij haar afstaan.
pres schreef:he gadver het is toch echt een naar iets dit.
En inderdaad zolang hij op amerikaans grondgebied blijft met haar.
Wat kan ze doen? Haar terug ontvoeren?
Het is toch zo jammer dat kinderen vaak de dupe zijn van zoiets.
ThePast03 schreef:Als Katja een Amerikaans paspoort heeft (en dat zal ze ook wel hebben aangezien ze daar geboren is) kan de moeder haar inderdaad alleen terug ontvoeren. Amerika levert geen Amerikaanse staatsburgers uit.
Maar ik vraag me af waarom een moeder een kind 3 jaar lang van een vader weghoudt, dat soort dingen vind ik verschrikkelijk tenzij er een hele goede reden voor is.
silvana schreef:Mijn kinderen zijn in belgie geboren en hebben de nederlandse nationaliteit.Een kind krijgt bij geboorte de nationaliteit van de ouders ,niet van het land waar het geboren is.
Wat wel zou kunnen is dat de vader de amerikaanse nationaliteit heeft aangenomen en het kind zo amerikaanse is.