Guernica schreef:Waarom doet iedereen zo moeilijk? Ten eerste wordt het wel een stukje lastiger om hun oude werkwijze in Nederland voort te zetten. Ten tweede komen deze mannen op mij niet over als mensen die niks leren van 4 jaar vast zitten.
Als je uit Somalïe komt en je krijgt de kans om in een land als Nederland opnieuw te beginnen vergooi je die kans niet zomaar.
Ik neem ook aan dat er maatregelen getroffen zijn voor als ze wél besluiten hun leven te vergooien en de fout weer in gaan.
Elk mens maakt verkeerde keuzes, de meneren hebben misschien wel heel veel grote verkeerde keuzes gemaakt, maar betekend dit dat ze geen nieuwe kans verdienen?
Ze hebben hun tijd dan uitgezeten en ze zullen ongetwijfeld ook boete gedaan hebben op andere manieren, je kan een mens niet straffen tot in de eeuwigheid.
Bovendien moet iemand de rotbaantjes nemen waar wij Nederlanders ons te goed voor voelen.
Maar goed, ik vind het vreemdelingenbeleid van Nederland sowieso niet iets om over te pochen, ongeacht welk ras, elk mens is een mens.
uhu, de Somaliers die ik ken doen niks, geen school, geen werk.. alleen bier drinken, jointjes roken en meisjes lastigvallen.. 
En tuurlijk zullen er wel zijn die hun kans niet verspelen..
maar het zijn misdadigers, ze kapen een boot, worden gepakt, zitten hun straf en kunnen nog in NL blijven ook??