opgelicht op bokt website!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:46

_R_G_ schreef:
_Anca_ schreef:
Waarschijnlijk gewoon iemand waarbij de verkoop/aankoop een keer niet zo lekker liep via bokt en die niks beters met haar/zijn tijd te doen had.

Lijkt me zelf ook niet zo'n lieverdje als hij/zij iemand gaat bedreigen omdat de spullen volgens hem/haar niet snel genoeg verstuurd worden...

Wacht maar totdat jij opgelicht word, dan weet ik ook zeker dat je er alles aan doet om je geld terug te krijgen ;)

Ik zou er inderdaad een hele hoop aan doen om mijn geld/spullen te krijgen, maar bedreigen... .
Daar zou ik mij nooit toe verlagen :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: opgelicht op bokt website!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:47

Dat waren geen bedreigingen... Dat waren opmerkingen naar de betreffende bokkers toe dat de mensen die niets ontvangen hadden langs het huisadres zouden gaan en niet eerder weg zouden gaan dan dat ze het geld hadden.

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:47

Het zat er ergens aan te komen natuurlijk dat zo een site kon komen.
Ik had het al eens ergens gelezen dat zoiets een goed idee zou zijn...
Vind het nu opzich niet echt nuttig... en zeker geen rekeningnr's :?
Zoals hier boven al is gezegd... Een eenzijdig verhaal.
Vind het tamelijk triest eigenlijk...

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:48

nouja, het is al zielig zat dat het nodig is, en dan vind ik, als het nodig is mag die gene onder z'n bokt naam best wel daar neer worden gezet. woonplaatsen etc. vind ik ook wel wat ver gaan.

Maar ik moet ook nogsteeds maar afwachten of ik mijn geld terug krijg van een bokker, en daar heb ik ook best wel wat voor over om dat terug te krijgen (gaat niet echt om een klein bedrag namelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:49

Liezel1 schreef:
Dat waren geen bedreigingen... Dat waren opmerkingen naar de betreffende bokkers toe dat de mensen die niets ontvangen hadden langs het huisadres zouden gaan en niet eerder weg zouden gaan dan dat ze het geld hadden.

Ok, maar op de site staat wel bedreigingen.
Daar zou ik dan iets anders van maken, want iedereen die niet het precieze verhaal weet, leest toch echt bedreigingen ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:49

Ik begrijp dat de mensen die problemen hebben actie willen gaan ondernemen om hun spullen/geld te krijgen. Maar deze manier lijkt me niet de oplossing. Verder lijkt me dat
Moderatoropmerking:
Citaat verwijderd
ook gevolgen kan hebben voor hen. Op deze manier mensen in een negatieve context op internet zetten, zonder hoor & wederhoor, lijkt me iets waar men zich juridisch gezien flink aan kan branden.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 19-05-09 08:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Citaat verwijderd

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:50

Dat denk ik idd ook Ann, een dergelijke website zonder bronvermelding etc kan volgensmij aardig in de kosten lopen.

Wie doet aangifte??
(een van de mensen die erop staan wellicht?? )

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:52

Het probleem is de context.. en zijn nl ook bokkers die PB's hebben gestuurd die wel beantwoord zijn, of waar de mods al onderhandeld hebben, wat op niets uit is gelopen... Daar is hoor en wederhoor al toegepast.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:54

crossmonster schreef:
Dat denk ik idd ook Ann, een dergelijke website zonder bronvermelding etc kan volgensmij aardig in de kosten lopen.

Wie doet aangifte??
(een van de mensen die erop staan wellicht?? )

Nou als mijn naam daar tussen stond met adres en andere gegevens, was ik gelijk op me fietsje gespronge en door gefiets naar de politie.. := (Het klinkt missschien overdreven.) Maar ik zou het niet toestaan, als iemand zomaar dingen over mij op een site gaat neer zetten.
En aangezien ik nooit iets koop/verkoop op bokt. Kan ik daar ook niet tussen staan. Maar goed.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:57

Idd ik dus ook, maar gezien ik er niet opsta, voel ik me niet geroepen aangifte te doen.

Maar degenen die erop staan hebben daar alle recht toe om wel aangifte te doen.
En de politie zal hier ook zeker werk van maken.

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:59

Volgens mij moet iedereen die daarop staat aangifte doen. Dat er zo'n lijst is, prima. Maar volgens mij is de boktnaam meer dan zat. Dan weet je toch voldoende?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:03

Tja, aangifte doen als je op de site staan...
Kan je gelijk uitleg geven waarom je op de site staat.
`Menneer de Agent, ik kom aangifte doen omdat mijn naam op een site van oplichters staat.´
`Waarom sta je op die site?´ vraagt menneer agent
`Omdat ik iemand opgelicht hebt natuurlijk!´

Goed idee, dat aangifte doen :j
Misschien krijgen de gedupeerde dan eindelijk hun spullen of geld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:05

Het is niet bewezen DAT alle genoemden ook schuldig zijn.
Ik ken iemand die de spullen op de bus heeft gedaan, maar dat de tnt de spullen is kwijtgeraakt, helaas ook de track & trace kwijt....

Daarom doe ik tegenwoordig voor die 1,5 euro meer verzekerd verzenden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:06

Wat me opvalt is dat in het topic dat hier gaande is over mislukte aankopen e.d iemand staat die klaagt over iemand maar dezelfde persoon word ook in de lijst genoemd als oplichter :D :+
Beetje gevalletje de pot verwijt de ketel...............

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:06

Nou, als jij kunt aantonen dat je niemand hebt opgelicht, kan degene die je ervan beschuldigd toch echt aangeklaagd worden wegens laster.. En voor laster word je ook gewoon opgesloten ;)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:08

Okee vaag! ben benieuwd naar degene die dit heeft gedaan?
en wat beheer/mods van vinden..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:12

mmm erg vaag idd. ben benieuwd of de mods hier iets tegen kunnen doen..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:14

Ik vind dit soort dingen altijd heel dubbel.
Iemand die een hekel aan je heeft kan je er op zetten. Maar ook echte oplichter kun je er op zetten.
Zelf ben ik ook 1,5 maand bezig geweest mijn geld terug te krijgen. Eerst netjes en vriendelijk, toen via een mod wat ook niet lukte, en daarna gaan dreigen met aangifte of langskomen op het op te halen. Na lang zeuren is het eindelijk betaald.

Maarja je hoeft maar 1 keer tegen te staan bij iemand en die zet je er op? of als jij iemand er op zet dat diegene je terug pakt en jou er ook op zet?

Ik kreeg via pm de vraag om wie het bij mij ging. Die zei ook problemen te hebben met patsur. En vervolgens zie ik patsur zelf in het topic die problemen heeft met een ander. En staat die zelf op die website.
Wat dat betreft weet je nooit wie de waarheid spreekt.

ene kant is het handig andere kant is het niet te vertrouwen.
Maar adres en rekening nummer erbij vind ik wel te ver gaan

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:24

Ja nou dit gevalletje bedoelde ik dus nathalie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:28

Ben erg benieuwd of het van bokt ook mag op deze site op te zetten, de naam bokt zit er namelijk in en het is dan wel een beetje aftreksel van deze site

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:57

Ben ik de enige die zo'n lijst (maar dan goed gecontroleerd - dus eerst PBs, Mods inschakelen, verzend/betaalbewijzen achterhalen, bij oplossen weer van de lijst af etc) wel handig zou vinden?

En dan inderdaad gewoon met initialen en rekeningnummers erbij (want een boktnaam is zo te veranderen, en en IP adres blok is ook wel te omzeilen als het moet..gewoon vanaf andere computer inloggen op school/bieb/werk/etc..).

Nu lijken redelijk veel mensen toch gewoon met 'niet betalen/ niet opsturen' weg te komen.. en daar heb ik eigenlijk wat meer problemen mee dan met een zwarte lijst.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:07

Ik denk dat veel mensen die hier reageren eerst eens de later genoemde link naar forumzaken zouden moeten doorlezen :)
Zoals daar te lezen is mag er op bokt wél worden bekendgemaakt over welke bokkers je wél tevreden bent, maar mag je slechte ervaringen niet delen. Zélfs niet na bemiddeling door mods en zelfs bannen van een gebruiker na oplichting mag er niét over gesproken worden. Dat is imo van de zotte! Maar op zich heeft een zwarte lijst imo niet veel nut, want bokkers die echt oplichten worden geband (en maken vervolgens net zo hard weer een nieuw account aan :+ ) Wat ook fijn is trouwens, dat bannen vóór iets is opgelost, want hoe is er dan nog contact mogelijk als je geen telefoonnummer of emailadres hebt?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:28

Er is in dat soort gevallen nog prima contact mogelijk als je even een PB stuurt naar een moderator of een mail stuurt naar het webmaster adres van Bokt :)

De site zoals hier genoemd is inderdaad niet de bedoeling en kan de maker ook flink wat problemen opleveren. Voor verdere discussie verwijs ik jullie graag naar het topic dat al loopt op Forumzaken.