Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gitta1977 schreef:Het land wordt gewoon bijna geregeerd door de media. De media bepaalt voor een groot deel (naar mijn idee) waar over gesproken wordt. Kijk maar naar het vragenuurtje. De uitzending van Zembla/NOVA/P&W over dit of dat, wil de minister op het matje komen, hoe zit dat.
De SP wordt systematisch geband van de tv. Tenzij ze er niet onderuit kunnen. Rita Verdonk komt op ieder ongewenst moment opdraven, waarmee ze haar eigen beweging dan wel weer opheft dus dat scheelt. Vanuit de hoek van de PVV heb ik nog geen enkel zinnig woord gehoord. PvdA en CDA hebben een coalitie gevormd met CU omdat men het verdomde om met de SP te regeren, terwijl het land daarvoor wél heel duidelijk gekozen had.
Nu met de PVV straks weer hetzelfde gezemel als met Fortuyn, met dat verschil dat Fortuyn nog wel ongeveer wist waar die het over had en bovendien van meer dingen dan alleen allochtonen het land uit mieteren wat wist. Wilders spreekt blijkbaar duidelijke taal, dát spreekt mensen aan. Alle onzinnige one-liners halen de media en gansch Nederland stampt in het verhaal.
Wat wil hij met onderwijs? Wat wil hij met de zorg? Wat voor ideeen heeft hij over de landbouwsector? Niemand die het weet en ik gok hij zelf waarschijnlijk ook niet. En dáár stemt straks (met een beetje pech) 25-30% van de Nederlanders op. Dat vind ik pas eng.
Wanted2003 schreef:Wat verwachten jullie van Wilders als hij zou 'winnen'? Een land besturen kan niet in je eentje en hij zal daarom ook zeker de andere partijen nodig hebben. Ik ben het daarom ook zeker met Lyonesse eens. In plaats van dat mensen eens hysterisch doen om zijn gedrag en geschreeuw, zullen ze zijn partijprogramma eens doorlezen.
Lyonesse schreef:Knap dat jij weet dat ook SP kiezers niet wisten waar de SP voor stond, en niet op de SP hadden gestemd als ze dat wel wistenIk heb SP gestemd, de vorige keer voor het eerst, juist om waar ze voor stonden. Bevalt waar zij de volgende keer voor staan mij niet, dan stem ik ook niet op ze.
Ik ben ook zeer benieuwd hoe wilders het in onderhandelingen zou doen, al deel ik je mening dat hij er niets van zou bakken niet. Wilders schreeuwt naar mijn mening, omdat anders niemand luisterd. Luisteren de mensen wel, dan houdt hij op met schreeuwen
Alet74 schreef:Bos had dus kunnen zeggen dat hij zich niet kon voorstellen dat men het eens zou worden, maar dat hij, als de uitslagen van de verkiezingen er aanleiding toe zouden geven, in ieder geval het gesprek aan zou willen gaan.
geerke schreef:dat is het slechtste wat je kunt doen een partij uitsluiten....
het effect is omgekeerd..het werkt averechts....gelukkig......daar kan geen reclame campagne tegen op voor wilders.....heeft de PVDA(partij van de allochtonen)dat nu nog niet in de gaten?
PVDA negeert dus de stemmen die het volk zou geven aan wilders.
Dat noem ik een schijndemocratie..
is dat snerend bedoelt of zie je in dat de PVDA mensen niet op ras en afstamming veroordeelt, want dat is nu juist datgene waar men het nooit over eens zal worden met Wilders.Citaat:PVDA(partij van de allochtonen
brigitta1987 schreef:Om het eens even van een andere kant te bekijken; wat had Bos dan wél moeten zeggen.
Alet74 schreef:Maar mensen kunnen nu eenmaal stemmen op de PVV, dat is toch een feit? En als je die stemmen dan niet accepteert en er iets mee doet als andere partij, dan neem je je bevolking niet echt serieus in mijn ogen. Ben het wel met je eens Sarabande, dat de PVV geen echte partij is (maar een beweging rondom het gedachtengoed (?) van 1 persoon), maar ze doen nu eenmaal mee, daar kun je niet omheen.
_Sigrid_ schreef:brigitta1987 schreef:Om het eens even van een andere kant te bekijken; wat had Bos dan wél moeten zeggen.
Dat het voor PvdA misschien niet de meest ideale coalitiepartner is, maar dat hij niemand bij voorbaat uitsluit om mee te regeren. Dát had hij kunnen zeggen. En wie zegt dat ze het op bepaalde punten niet eens kunnen worden? PVV en PvdA zijn allebei partijen (ok PVV is geen partij officieel) "van het volk". Er is nogal wat PvdA aanghang overgelopen naar Wilders. Ik weet bijvoorbeeld dat PVV zich ook hard maakt voor de zorg, waarom zouden ze het daar met PvdA niet overeens kunnen worden?
Lyonesse schreef:PVV Fractieleden:
Geert Wilders
Fleur Agema
Raymond de Zoon
Hero Brinkman
Martin Bosma
Dion Graus
Barry Madlener
Teun van Dijck
Sietse Fritsma
Waarom zou de pvv dan geen partij zijn? De andere franctie leden delen blijkbaar zijn mening, anders zouden ze geen fractielid zijnHoezo dan gedachtengoed van 1 persoon?