russel schreef:Zou het kunnen zijn dat ze weeen had en naar het ziekenhuis reed om dat ze daar hulp voor de geboorte wilde hebben? Er zijn hier ook wel mensen die snelheidsovertredingen maken omdat ze met spoed naar het ziekenhuis gaan, en er kan dan natuurlijk ook een ongeluk uit voort komen. Alleen hier seponeert een rechter zo een boete omdat een dergelijk geval, spoedeisende hulp, als een overmachtsituatie wordt beschouwd.
Als je het boek Duizend schitterende zonnen van Khaled Housseini leest, dan begrijp je dus wel dat vrouwen nooit geloofd worden, dat er van alles gezegd kan worden om het gelijk te krijgen. Als de familie van haar man kwaad wil, dan zal alles geloofd worden om die vrouw te straffen. Ik heb begrepen dat alleen Jordanië liberaal is en dat daar vrouwen redelijk wat vrijheden hebben.
Ik ben zelf nooit in dergelijke landen geweest, maar een documentaire over een paar gevluchte vrouwen uit het Midden Oosten, die in Amerika wonen en bedreigd zijn door hun man, en ondergedoken leven, zit mij nog in het geheugen.
Ik heb alleen the kite runner gezien en gelezen, echte aanrader ook voor de mensen die hierin geintereseerd zijn. en er wat meer over willen weten.
Ik raad de film echt aan om te zien. Wel heel aangrijpelijk....