Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Re: Aanranders Gouda 'te jong' om te vervolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:37

Nou, volgens mij niet hoor, dat deden/doen mijn ouders ook altijd.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:40

Nee hoor. Heel normaal wat je doet. Deden maar meer mensen dat.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:57

gelukkig dan maar, dan ben ik dus niet overdreven streng :)

Toch vraag ik me dan wel af wat kinderen die dergelijke dingen uitvreten wel van huis uit meekrijgen? Ik weiger te geloven dat deze kids nl liefhebbende ouders hebben. Ookal heb je kinderen gekregen terwijl je dit misschien helemaal niet wilde (zoals ik zelf) is het dan zoveel gevraagd om er voor te zorgen dat ze opgroeien tot evenwichtige normale mensen? Of kan het de ouders echt geen zak interesseren wat de kids op straat doen?
Zo mocht ik zelf als kind niet met een buurjochie spelen omdat zijn pa bekend stond als inbreker en herrieschopper. hetzelfde jochie is overigens uitgegroeid tot een drugsdealende, zuipende en bajes in en uitgaand figuur maar dit terzijde.....of klopt het spreekwoord: waar je mee omgaat raak je mee besmet?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:01

Ik ken kinderen uit 1 gezien van erg netjes tot compleet losgeslagen.
Toch dezelfde ouders. Zelfde opvoeding. Ouders zelf zijn heel netjes, maar hebben totaal geen grip op die ene.
Zo zag ik laats wat op tv en ook daar ging dat ook zo. Meedere gezinnen waar het hele gezin kapot ging door 1 raddraaier in het gezin.
Dus het ligt naar mijn idee niet altijd aan de ouders.
Al denk ik wel dat als de ouders zelf het "goede" voorbeeld geven van stelen en weet ik veel wat, dat de kinderen het dan ook wel als gewoon en normaal zien.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:06

Ik vind je ook niet overdreven streng hoor Inkepink. Kan natuurlijk niet zeggen dat ik het mijn onze dochter allemaal goed zal doen, maar zie tegenwoordig zoveel dat ik zeg 'dat mag ons kind echt niet doen/zeggen'.
Kan me inderdaad niet voorstellen dat die kinderen liefhebbende ouders hebben. Kind neemt in eerste instantie toch een voorbeeld aan de ouders. Later gaan naar mijn mening ook 'foute vrienden' een rol spelen, maar dan nog als je normaal bent opgevoed weet je voor jezelf de grens. Ik was niet heilig maar wist wel tot hoever ik kon gaan anders kreeg ik toch echt straf van mijn ouders. Zag wel dat vrienden dingen flikten en dan geen huisarrest/niet sporten ed kregen, toen leuk maar nu snap ik het niet van de ouders.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:24

Pistasche schreef:
Jeetje, ik snap écht niet hoe die kinderen erbij komen om zoiets te doen! Die leeftijden, ik schrok me helemaal kapot, hoe komen kinderen van zulke leeftijden erbij zoiets te doen? :wow:

Kinderen zijn bovendien vaak op veel jongere leeftijd al geslachtsrijp. Ik ken verschillende meisjes die al op hun 9e ongesteld werden. Dat praat helemaal het gedrag niet goed, maar het verklaart wel mede denk ik waarom mensen op steeds jongere leeftijd met elkaar naar bed gaan en waarom ook zedendelicten etc op steeds jongere leeftijd voorkomen. Als ouder kun je denk ik niet vroeg genoeg beginnen om je kinderen daar goede uitleg over te verstrekken. Hoewel hun lichamen al zover zijn, zijn de meeste kinderen op zo'n leeftijd geestelijk nog helemaal niet in staat om de consequenties te overzien.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:00

kazary schreef:
Tuurlijk zijn er veel met een slechte jeugd en doen ze daarom rot dingen. :\
Vroeger met de gezinnen van 10 haden ze allemaal een goede jeugd. Waren de ouders wel kundig.
Tenminste toen gebeurde er veel minder rottigheid op ernstig niveau.

Met andere worden, onzin dat hele zielige gedoe rondom de jeugd. Gewoon gebrek aan discipline en weten dat er toch geen straf tegenover staat in slap nederland.

kazary schreef:
En mams had het toen ook druk. En ook geen tijd om steeds met de kinderen bezig te zijn. Als je mvoor 10 moet wassen en koken enzo.
Alleen moest ze niet horen van streken die je uit haalde.
Dan kon je een dag op je kamer gaan overdenken. En op je kamer stond geen Wii en pc met Msn. Daar zat je echt te niksen en te denken.

ben het helemaal met je eens, er zijn er genoeg die een zware jeugd hebben gehad, die lopen toch ook niet de boel te verkrachten? lekker makkelijk altijd om te gillen ach.. ze hebben zo'n zware jeugd gehad.. zo weet ik er nog wel meer.

Dat laatste ken ik ook nog wel, en mn barbie's werden toen ook afgepakt ;(
*grijns* :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:06

Ik kan uit het krantenartikel niet goed opmaken wat er PRECIES gebeurd is.
Maar ik vraag mij af of deze jongetjes wel weten wat ze gedaan hebben. Zijn ze er bewust van? Ik denk het niet namelijk...

Straffen lijkt mij niet zo zinvol. Wat dat betreft is de oplossing (Jeugdzorg) waarschijnlijk een stuk verstandiger. Ze kunnen veel beter leren welk gedrag wél van ze verwacht wordt in deze maatschappij, dan ze een straf te geven waar ze niets van begrijpen...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:17

En toch, ik hoor hier van lychen en castreren, wat als die jongens dat gewoon thuis (of ergens anders) hebben gezien en zelfs meegemaakt?

Tuurlijk valt niet alles daarmee goed te praten maar ik kan me voorstellen dat systematische verkrachtingen of wat dan ook thuis dit soort acties tot gevolg kunnen hebben.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:31

Wat een belachelijke reden! Jong of niet: aanranden doe je níet. Kláár.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:38

Ik vind het echt raar dat mensen het normaal vinden dat een 7jarige iemand aanrand omdat ie eens een playstation heeft gekregen of een blote buik heeft gezien op tv.

Er moet toch iets achterzitten, het gaat er bij mij niet in dat iemand van die leeftijd dat 'voor de leuk' zomaar even doet...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:40

Macusa schreef:
Op de school van mijn kinderen hebben een 12-jarige en zijn 9-jarige broertje een 5-jarig jongetje tot bloedens toe verkracht (is buiten de school gebeurd, maar alledrie zitten ze op dezelfde school). De dadertjes zijn voor een maand geschorst van de school en stonden afgelopen vrijdag plotseling voor de poort. Die kinderen werden zo ongeveer gelyncht. De meeste mensen hebben hun kinderen thuis gehouden, omdat deze twee jonge verkrachtertjes toch werden binnengelaten. De school heeft inmiddels de beslissing genomen dat deze 2 niet meer terug mogen komen, en terecht, alleen nu zit er straks een andere school mee opgescheept, waar behalve de directie waarschijnlijk niemand te weten komt waartoe deze gebroeders in staat zijn.
Voor het eerst ben ik het ook eens eens met een radicaal voorstel van Verdonk: gewoon de ballen eraf, een èchte castratie dus. Mogen ze op zulke kinderen wat mij betreft ook toepassen.

Heel bizar dit, ook de beginpost van TS.
Ik vraag me werkelijk af hoe die kinderen er op komen om dit te gaan doen.

Van mij mogen ze ook strengere maatregelen gaan nemen, dit is toch te gek voor woorden !

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:03

Die arme vrouw of meid !!! Het is al iets verschrikkelijks en dan nog ook nog door paar van de kleine...

Het is al moeilijk naar de politie te gaan, maar ik denk dat ik me kapot zou schamen omdat ze jonger waren en ik zou denk ik bang zijn om niet geloofd te worden.

Ik hoop dat ze eens ff goed bij die ouders gaan kijken en dat die jongens ook gestraft worden. Op een passend manier die wel goed aankomt.
Niet best dit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:10

vind het echt belachelijk dat die kids niet worden vervolgd, ookal zijn ze nog jong ze moeten wel weten dat zoiets echt not done is.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:21

Mag ik even relativeren? 25 jaar geleden waren er ook jongetjes die het prachtig vonden meisjes, liefst oudere meiden en in een groepje, aan te raken op plaatsen waar het niet mocht. Er waren complete spelletjes die om dat thema heen draaiden, die massa's scholieren hebben uitgehaald en volgens mijn oma (ouderwetse onderwijzeres, stond 50 jaar geleden al voor de klas) op haar basisschool al gespeeld werden, en op de school waar zij lesgaf in die tijd zaten alleen maar blanke kinderen van goede komaf (koters van politici, advocaten, rechters, artsen en dergelijk volk). Dat de jongetjes het een sport vonden om meisjes van de hogere klassen de rok uit te trekken en tussen de benen te grijpen, bij de borsten te pakken en ga zo maar door. Dat werd afgedaan als horende bij de leeftijd en als je daar als meisje over klaagde was je een preutse zeur, dat was nog voor de sexuele revolutie. Ze krijgen rond het 7e/8e jaar door dat bepaalde lichaamsdelen "verboden" zijn, en die lichaamsdelen zijn dus interessant. Puur omdat ze verboden zijn en er een lading omheen hangt.

En hebben jullie als kind nooit doktertje gespeeld?

Mischien is het voor sommigen eens een idee om eens met je moeder of oma te gaan praten over dergelijke dingen...

edit: DIT IS GEEN GOEDPRATERIJ!!! Alleen het even in perspectief zetten van wat er gebeurd is. Ik keur het niet goed en er mogen gerust sancties tegenover staan wat mij betreft. Alleen het meteen ballen afhakken of levenslang opsluiten gaat mij wel echt tever. Het gaat om kinderen van wie niet bekend is wat hun ontwikkelingsnivo is! Ze mogen gerust weten dat ze een grens overschreden hebben en verdienen een straf maar laat die wel in proporties zijn naar hun leeftijd!

Voor het meisje vind ik het erg vervelend, en ik kan me heel goed voorstellen dat het bedreigend en gevaarlijk over kwam op haar. Hoop voor haar dat ze er snel mee om leert gaan!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:28

mick75 schreef:
Mag ik even relativeren? 25 jaar geleden waren er ook jongetjes die het prachtig vonden meisjes, liefst oudere meiden en in een groepje, aan te raken op plaatsen waar het niet mocht. Er waren complete spelletjes die om dat thema heen draaiden, die massa's scholieren hebben uitgehaald en volgens mijn oma (ouderwetse onderwijzeres, stond 50 jaar geleden al voor de klas) op haar basisschool al gespeeld werden, en op de school waar zij lesgaf in die tijd zaten alleen maar blanke kinderen van goede komaf (koters van politici, advocaten, rechters, artsen en dergelijk volk). Dat de jongetjes het een sport vonden om meisjes van de hogere klassen de rok uit te trekken en tussen de benen te grijpen, bij de borsten te pakken en ga zo maar door. Dat werd afgedaan als horende bij de leeftijd en als je daar als meisje over klaagde was je een preutse zeur, dat was nog voor de sexuele revolutie. Ze krijgen rond het 7e/8e jaar door dat bepaalde lichaamsdelen "verboden" zijn, en die lichaamsdelen zijn dus interessant. Puur omdat ze verboden zijn en er een lading omheen hangt.

Mischien is het voor sommigen eens een idee om eens met je moeder of oma te gaan praten over dergelijke dingen...

edit: DIT IS GEEN GOEDPRATERIJ!!! Alleen het even in perspectief zetten van wat er gebeurd is. Ik keur het niet goed en er mogen gerust sancties tegenover staan wat mij betreft. Alleen het meteen ballen afhakken of levenslang opsluiten gaat mij wel echt tever. Het gaat om kinderen van wie niet bekend is wat hun ontwikkelingsnivo is! Ze mogen gerust weten dat ze een grens overschreden hebben en verdienen een straf maar laat die wel in proporties zijn naar hun leeftijd!

Voor het meisje vind ik het erg vervelend, en ik kan me heel goed voorstellen dat het bedreigend en gevaarlijk over kwam op haar. Hoop voor haar dat ze er snel mee om leert gaan!

Ben het helemaal met je eens... vroeger gebeurde dit ook ook al alleen werd dit niet breed uitgemeten in de media en werd het als het kon in de doofpot gestopt (wat zouden je buren er wel niet van denken?) Wat het alleen maar erger maakt!!!
Mijn moeder kan zo een paar gebeurtenissen uit haar jeugd noemen.

Ik vind dit natuurlijk zeer schokkend en onnacceptabel begrijp me niet verkeerd. Vooral de leeftijd schokt mij.
Vele roepen hier over games en clips etc. Maar vergeet het nieuws ook niet overdag worden er ook gewoon berichten over verkrachtingen etc uitgezonden dat pikken die kids ook op....

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:36

mick75 schreef:

Het soort spelletjes dat jij beschrijft komt ook nu nog voor op iedere basisschool en hoort idd bij de leeftijd.
Ik vind dat echter nogal verschillen van het met een groepje jongens te grazen nemen van één meisje of het afzonderen van een veel kleiner kind om het doelbewust te verkrachten.

NB de broertjes waar het om ging bij de school van mijn kinderen stonden al lang bekend als probleemgevallen.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:40

Ook ik vind het vreselijk wat er is gebeurd en vind ook zeker dat deze jongens gestraft moeten worden.

Maar ik ben het er ook mee eens dat kinderen te weinig voorlichting krijgen omtrent seksualiteit. Nou ben ik erg met dit thema bezig omdat ik een onderzoek doe naar competenties die PABO-studenten aangeleerd zouden moeten krijgen om kinderen in alle groepen van de basisschool hierin te begeleiden. En dat wil dus voornamelijk zeggen dat ze leren wat juiste omgangsnormen zijn, wat wel en niet mag (gezien het feit dat ze op tv e.d. veel te zien krijgen) en ook wat het verschil is tussen een jongetje en een meisje en in de laatste klassen ook hoe je veilig moet vrijen enzo.
Ik denk echt dat als dit meer gedaan zou worden en niet alleen op school, maar natuurlijk ook door ouders, dat dit soort gedrag minder voor gaat komen. En kinderen zijn natuurlijk nieuwsgierig en het is allemaal prachtig spannend, maar ze moeten wel weten dat er grenzen zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:10

Ik vind dat ze gestraft moeten worden omdat ze het wel hebben gedaan, door de leeftijd doen ze dat niet maar dan kan ieder jong kind doen wat hij wil :o?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:18

Eens met Mick75.
Daarnaast heb ik het idee dat dit voorval sterk opgeblazen wordt, in Gouda zelf gaan geruchten dat het nog geen minuut geduurd heeft (al is dat ook te lang, dat snap ik wel).

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:54

Indrdaad Macusa, nog al een verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:24

Be-la-che-lijk ! :n
Echt, als ik moeder van zo'n jong zou zijn ...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:50

Sjonge :=
Belachelijk gewoon, sjeetje, ze hebben iets vreseiljks gedaan en krijgen dan geen straf?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:54

Ik denk niet dat het zin heeft om jongetjes van 7/10 jaar te vervolgen... Er is bij die kids iets goed mis in de opvoeding en de omgeving, pak dat maar aan! Straf die ouders bijvoorbeeld, die moeten zien dat het verkeerd gaat met hun kinderen.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:17

Jee, hoe kan je als moeder nog naar je kind kijken en er van houden als je weet dat hij meisjes aanrand of erger zoals in het geval van die 2 jongentjes een kind verkrachten :? Ik zou ervan walgen. Hoe moet je als ouders van de dader daar nou mee omgaan?? Sommige kinderen die ontsporen hebben gewoon hele nette ouders en opvoeding gehad hoor, ik had er ook zo 1 in de klas vroeger. Niemand snapte er wat van.