Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pistasche schreef:Jeetje, ik snap écht niet hoe die kinderen erbij komen om zoiets te doen! Die leeftijden, ik schrok me helemaal kapot, hoe komen kinderen van zulke leeftijden erbij zoiets te doen?
kazary schreef:Tuurlijk zijn er veel met een slechte jeugd en doen ze daarom rot dingen.
Vroeger met de gezinnen van 10 haden ze allemaal een goede jeugd. Waren de ouders wel kundig.
Tenminste toen gebeurde er veel minder rottigheid op ernstig niveau.
Met andere worden, onzin dat hele zielige gedoe rondom de jeugd. Gewoon gebrek aan discipline en weten dat er toch geen straf tegenover staat in slap nederland.
kazary schreef:En mams had het toen ook druk. En ook geen tijd om steeds met de kinderen bezig te zijn. Als je mvoor 10 moet wassen en koken enzo.
Alleen moest ze niet horen van streken die je uit haalde.
Dan kon je een dag op je kamer gaan overdenken. En op je kamer stond geen Wii en pc met Msn. Daar zat je echt te niksen en te denken.
Macusa schreef:Op de school van mijn kinderen hebben een 12-jarige en zijn 9-jarige broertje een 5-jarig jongetje tot bloedens toe verkracht (is buiten de school gebeurd, maar alledrie zitten ze op dezelfde school). De dadertjes zijn voor een maand geschorst van de school en stonden afgelopen vrijdag plotseling voor de poort. Die kinderen werden zo ongeveer gelyncht. De meeste mensen hebben hun kinderen thuis gehouden, omdat deze twee jonge verkrachtertjes toch werden binnengelaten. De school heeft inmiddels de beslissing genomen dat deze 2 niet meer terug mogen komen, en terecht, alleen nu zit er straks een andere school mee opgescheept, waar behalve de directie waarschijnlijk niemand te weten komt waartoe deze gebroeders in staat zijn.
Voor het eerst ben ik het ook eens eens met een radicaal voorstel van Verdonk: gewoon de ballen eraf, een èchte castratie dus. Mogen ze op zulke kinderen wat mij betreft ook toepassen.
mick75 schreef:Mag ik even relativeren? 25 jaar geleden waren er ook jongetjes die het prachtig vonden meisjes, liefst oudere meiden en in een groepje, aan te raken op plaatsen waar het niet mocht. Er waren complete spelletjes die om dat thema heen draaiden, die massa's scholieren hebben uitgehaald en volgens mijn oma (ouderwetse onderwijzeres, stond 50 jaar geleden al voor de klas) op haar basisschool al gespeeld werden, en op de school waar zij lesgaf in die tijd zaten alleen maar blanke kinderen van goede komaf (koters van politici, advocaten, rechters, artsen en dergelijk volk). Dat de jongetjes het een sport vonden om meisjes van de hogere klassen de rok uit te trekken en tussen de benen te grijpen, bij de borsten te pakken en ga zo maar door. Dat werd afgedaan als horende bij de leeftijd en als je daar als meisje over klaagde was je een preutse zeur, dat was nog voor de sexuele revolutie. Ze krijgen rond het 7e/8e jaar door dat bepaalde lichaamsdelen "verboden" zijn, en die lichaamsdelen zijn dus interessant. Puur omdat ze verboden zijn en er een lading omheen hangt.
En hebben jullie als kind nooit doktertje gespeeld?
Mischien is het voor sommigen eens een idee om eens met je moeder of oma te gaan praten over dergelijke dingen...
edit: DIT IS GEEN GOEDPRATERIJ!!! Alleen het even in perspectief zetten van wat er gebeurd is. Ik keur het niet goed en er mogen gerust sancties tegenover staan wat mij betreft. Alleen het meteen ballen afhakken of levenslang opsluiten gaat mij wel echt tever. Het gaat om kinderen van wie niet bekend is wat hun ontwikkelingsnivo is! Ze mogen gerust weten dat ze een grens overschreden hebben en verdienen een straf maar laat die wel in proporties zijn naar hun leeftijd!
Voor het meisje vind ik het erg vervelend, en ik kan me heel goed voorstellen dat het bedreigend en gevaarlijk over kwam op haar. Hoop voor haar dat ze er snel mee om leert gaan!
mick75 schreef:Mag ik even relativeren? 25 jaar geleden waren er ook jongetjes die het prachtig vonden meisjes, liefst oudere meiden en in een groepje, aan te raken op plaatsen waar het niet mocht. Er waren complete spelletjes die om dat thema heen draaiden, die massa's scholieren hebben uitgehaald en volgens mijn oma (ouderwetse onderwijzeres, stond 50 jaar geleden al voor de klas) op haar basisschool al gespeeld werden, en op de school waar zij lesgaf in die tijd zaten alleen maar blanke kinderen van goede komaf (koters van politici, advocaten, rechters, artsen en dergelijk volk). Dat de jongetjes het een sport vonden om meisjes van de hogere klassen de rok uit te trekken en tussen de benen te grijpen, bij de borsten te pakken en ga zo maar door. Dat werd afgedaan als horende bij de leeftijd en als je daar als meisje over klaagde was je een preutse zeur, dat was nog voor de sexuele revolutie. Ze krijgen rond het 7e/8e jaar door dat bepaalde lichaamsdelen "verboden" zijn, en die lichaamsdelen zijn dus interessant. Puur omdat ze verboden zijn en er een lading omheen hangt.
En hebben jullie als kind nooit doktertje gespeeld?
Mischien is het voor sommigen eens een idee om eens met je moeder of oma te gaan praten over dergelijke dingen...
edit: DIT IS GEEN GOEDPRATERIJ!!! Alleen het even in perspectief zetten van wat er gebeurd is. Ik keur het niet goed en er mogen gerust sancties tegenover staan wat mij betreft. Alleen het meteen ballen afhakken of levenslang opsluiten gaat mij wel echt tever. Het gaat om kinderen van wie niet bekend is wat hun ontwikkelingsnivo is! Ze mogen gerust weten dat ze een grens overschreden hebben en verdienen een straf maar laat die wel in proporties zijn naar hun leeftijd!
Voor het meisje vind ik het erg vervelend, en ik kan me heel goed voorstellen dat het bedreigend en gevaarlijk over kwam op haar. Hoop voor haar dat ze er snel mee om leert gaan!