Koningin treedt af?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:53

Nee Charles wordt overgeslagen, de kroon gaat linea recta door naar Harry (? das toch de oudste)
Elisabeth heeft idd wel vaker verteld dat ze haar zoon niet goed genoeg vind. Iets waar ik het stellig mee eens ben :j
Lijkt mij dat Bea de kroon overdraagt aan WA als zijn kinderen ouder zijn.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:54

marrlinde schreef:
ik vind koningin veel zachter klinken dan koning :))

het boeit me verder niet waarneer ze aftreed , vind het alleen wel raar als koninginnedag dan ineens anders moet gaan heten :P

Nee hoor. Met koninginnedag wordt de verjaardag van Juliana gevierd. Niet eens de Bea. Dus het blijft gewoon koninginnedag.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:55

Om even in te haken op je voorbeeld over Bush JR. Ook ik vond die man staatsgevaarlijk. Als mensen mogen stemmen stemmen ze aan de hand van de vrede en onvrede die er op zo'n moment heerst. Daarom werd Bush president toenertijd, en daarom ook heeft die andere republikein (ben z'n naam kwijt, kloon van Bush) deze keer in Amerika ook vooral niet gewonnen.

Maar dat hebben we toch ook hier? Er is momenteel veel onvrede, en wie heeft volgens peilingen de grootste partijd? Juist ja, Wilders.
En die hele onvrede hier, daar doet het koningshuis niets aan hoor! Die gaan rustig in een financiele crisis 3 keer in 6 weken tijd op vakantie! Hoe durf je! Iedereen moet de broekriem aantrekken, en zij gaan decadent lopen doen. Ik kots daar dus echt van, want juist van hun mogen we solidariteit verwachten!

Cassidy

Kan zijn dat Wim-Lex dat gaat veranderen hoor! Beatrix heeft deze datum aangehouden omdat zij in Januari jarig is, en het dan wat koud is om koninginnedag te vieren in de vorm die wij inmiddels gewend zijn...

Onali

Je moet er toch ook niet aan denken om in januari buiten te gaan zitten met je kleedje
:')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:56

lucifertje schreef:
marrlinde schreef:
ik vind koningin veel zachter klinken dan koning :))

het boeit me verder niet waarneer ze aftreed , vind het alleen wel raar als koninginnedag dan ineens anders moet gaan heten :P

Nee hoor. Met koninginnedag wordt de verjaardag van Juliana gevierd. Niet eens de Bea. Dus het blijft gewoon koninginnedag.

Ehm, nee, het is wel beatrix d'r verjaardag die wordt gevierd,
alleen toen ze koningin werd besloot ze het op dezelfde datum te houden als bij Juliana,
omdat die van haar in de winter valt, zou net iets minder feestelijk zijn denk ik toch..

Edit;
o, cassidy zei het net al.. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:56

Moet er uberhaupt niet aan denken om buiten te zitten met een kleedje....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:59

femke27 schreef:
En die hele onvrede hier, daar doet het koningshuis niets aan hoor! Die gaan rustig in een financiele crisis 3 keer in 6 weken tijd op vakantie! Hoe durf je! Iedereen moet de broekriem aantrekken, en zij gaan decadent lopen doen. Ik kots daar dus echt van, want juist van hun mogen we solidariteit verwachten!

Eh...omdat een gedeelte van Nederland het moeilijk heeft, moeten zij ook hun leven aanpassen? Wat zou je zeggen van alle directeuren die nog een lekkere bonus krijgen terwijl ze de helft van hun personeel hebben ontslagen?
Het koningshuis hoeft in mijn ogen echt de broekriem niet aan te trekken, die hebben er hard genoeg voor gewerkt. Wat ik van menig ander politicus, of directeur van een grotere onderneming toch niet altijd kan zeggen.

En wat Wilders betreft: de resultaten van peilingen zijn niet altijd even representatief. Op het moment dat er echt gekozen wordt, wordt er vaak toch net even een andere keuze gemaakt. Bij een peiling roepen wat je zou stemmen is toch net even anders dan echt in dat stemhokje staan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:00

femke27 schreef:
Moet er uberhaupt niet aan denken om buiten te zitten met een kleedje....

Ik heb het nog nooit gedaan, maar als ik hoor dat je er toch best wat mee op kunt halen, zou ik het haast overwegen....

Palmera

Re: Koningin treedt af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:04

Niet met je eens. Die koters van maxima en alexander hebben een gouden toekomst in het vooruitzicht. En zullen daar nooit hard voor moeten werken. En waarom? Dat juiste nestje. En dat terwijl zelfs de rijkere mensen in dit land de crisis al beginnen te voelen. Hun kinderen merken dat logischerwijs ook meteen.

Natuurlijk vind ik die bonussen over de top. Mag van mij ook afgeschaft worden, zeker als je zelf je ontslag hebt ingediend. Is van de zotte dat dat kan en mag in deze tijden, maar dat geldt ook voor het koningshuis.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:04

Cassidy schreef:
femke27 schreef:

Eh...omdat een gedeelte van Nederland het moeilijk heeft, moeten zij ook hun leven aanpassen? Wat zou je zeggen van alle directeuren die nog een lekkere bonus krijgen terwijl ze de helft van hun personeel hebben ontslagen?
Het koningshuis hoeft in mijn ogen echt de broekriem niet aan te trekken, die hebben er hard genoeg voor gewerkt. Wat ik van menig ander politicus, of directeur van een grotere onderneming toch niet altijd kan zeggen.

En wat Wilders betreft: de resultaten van peilingen zijn niet altijd even representatief. Op het moment dat er echt gekozen wordt, wordt er vaak toch net even een andere keuze gemaakt. Bij een peiling roepen wat je zou stemmen is toch net even anders dan echt in dat stemhokje staan.

het koningshuis heeft een bepaalde positite gekregen door geboorte, en de eerste in troonopvolging heeft een studie gedaan en daarna moest hij handtekeningen zetten ed.
hij/zij heeft niet harder gewerkt dan een normale arbeider alleen hij/zij heeft een bevoorrechte positie..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:10

femke27 schreef:

:roll:
En als er geen recessie is gaan Nederlanders ook vaak genoeg op vakantie.. Terwijl de Afrikanen geeneens een broekriem hebben om aan te trekken .. Wat zullen die pas kotsen zeg!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:13

En wat zou je denken van alle vakanties die geboekt zijn door Nederlanders met de wintermaanden en de paasdagen, ver voordat er ueberhaupt sprake was van een financiele crisis? Vorig jaar geboekt en betaald, en moeten ze dat nu afzeggen omdat er mensen zijn die het moeilijk hebben? Die zijn er ook zonder financiele recessie. En ik ben ook mijn baan kwijt, heb drie paarden, maar die staan voorlopig niet op de nominatie voor de verkoop hoor!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:15

Cassidy schreef:
Maar ik moet er toch niet aan denken dat het volk een imbeciel als een Bush jr. zou kiezen

Die bovendien ook vooral gekozen is vanwege z'n afstamming, en niet direct vanwege zijn grote politieke kwaliteiten :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:16

femke27 schreef:
Niet met je eens. Die koters van maxima en alexander hebben een gouden toekomst in het vooruitzicht. En zullen daar nooit hard voor moeten werken. En waarom? Dat juiste nestje. En dat terwijl zelfs de rijkere mensen in dit land de crisis al beginnen te voelen. Hun kinderen merken dat logischerwijs ook meteen.

Dat mag dan wel zo zijn, ze hebben stuk voor stuk wel hersenen. Moet je eens kijken wat voor opleidingen ze gedaan hebben. Zijn behoorlijk indrukwekkend hoor.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:37

Roane schreef:
En dan hebben we zelfs een Koning én Koningin. :D

Maxima kan geen koningin worden hoor ;) ! Ze zal altijd prinses blijven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:04

femke27 schreef:
Om even in te haken op je voorbeeld over Bush JR. Ook ik vond die man staatsgevaarlijk. Als mensen mogen stemmen stemmen ze aan de hand van de vrede en onvrede die er op zo'n moment heerst. Daarom werd Bush president toenertijd, en daarom ook heeft die andere republikein (ben z'n naam kwijt, kloon van Bush) deze keer in Amerika ook vooral niet gewonnen.

Maar dat hebben we toch ook hier? Er is momenteel veel onvrede, en wie heeft volgens peilingen de grootste partijd? Juist ja, Wilders.

Dat is onzin. McCain was geen Bushkloon, en dat is ook niet de reden dat Obama gekozen is. Obama is gekozen omdat hij dingen riep die hij niet waar kon maken, of dingen die voor de gemiddelde burger erg aantrekkelijk klonken, maar waarmee ze nu alsnog op hun snuitje vallen. Bovendien zat er maar 2% verschil in dus, vóóral niet is lichtelijk overdreven :D

Dus als de koningin met haar reet in het paleis bleef zitten, was jij een gelukkiger mens? Nou, ik niet hoor. :n Een koningshuis heeft echt solidairiteit met hun land, dat is voor een president nog maar de vraag, is een koningshuis inderdaad goedkoper en hebben we nu alsnog een president. Daarnaast, heb je een serieus probleem, dan kun je altijd een brief naar de koningin schrijven en heeft zij het uiteindelijke oordeel. Vind ik een stuk bemoedigender dan die mafkees van een balkenende Enne, Wilders staat op de 2e plaats in de peilingen hoor. ;) De CDA staat nog steeds bovenaan, dus waarschijnlijk zou wilders alsnog niet in het kabinet komen, en net zo schandalig worden afgescheept als de SP de vorige keer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:16

femke27 schreef:

Natuurlijk vind ik die bonussen over de top. Mag van mij ook afgeschaft worden, zeker als je zelf je ontslag hebt ingediend. Is van de zotte dat dat kan en mag in deze tijden, maar dat geldt ook voor het koningshuis.

en toch... zou ik niet met die kindjes willen ruilen hoor... het lijkt me in zo'n gouden kooitje ook niet echt leuk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:18

IndianLady schreef:
Nee Charles wordt overgeslagen, de kroon gaat linea recta door naar Harry (? das toch de oudste)

Naar William bedoel je :D
Dat is de oudste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:19

juval schreef:
femke27 schreef:

en toch... zou ik niet met die kindjes willen ruilen hoor... het lijkt me in zo'n gouden kooitje ook niet echt leuk.

Wat een onzin dat die kinderen later nooit hoeven te werken. En nee, ze zullen idd niet op hun 12e een krantenwijk hebben, maar ze leveren ook veel vrijheid in.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:20

Ook goed :+

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:35

Volgens mij hebben alle kinderen van Beatrix goede opleidingen gevolgd en hebben goede banen.
Ook zij werken dus voor hun centen.
Het salaris van een agent of een gemeenteambtenaar moeten we net zo goed met z'n allen betalen, dus waarom het inkomen van een koning of koningin niet.
Het zijn ambasadeurs voor ons land die economisch gezien vaak goede zaken doen in buitenland.
Ze kweken een hoop goodwil, van mij mag het koningshuis blijven.
Ook Alex zijn dochters zullen gaan studeren en aan het werk moeten.
Daar komt nog bij dat ze ongevraagd altijd op hun hoede moeten zijn voor hun doen en laten, iedere pas die ze zetten wordt breed uitgemeten, nee hoor, van koters die een gouden toekomst in het verschiet hebben en nooit hoeven werken is totaal geen sprake.
Wat een onzin, zeker teveel oude sprookjes en films gezien!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:40

Ja, de dames gaan studeren. Ik ken mensen die geen studie voor hun kinderen kunnen betalen. Hoe slim ze ook zijn. En dat zullen er alleen maar meer worden.

Nee, die solidariteit zie ik niet. Moet je je kind eens een dag van school halen om voor de vakantie files uit te rijden. Succes met de leerplicht ambtenaar. Die oudste van W-A en M kreeg een hele week vrij om te skieen. Solidair? Niet bevoorrecht? Laat me niet lachen. Dit zijn allemaal kleine voorbeelden.

Ik stoor me mateloos aan het feit de koninklijke famillie die niets meer presteren/leren en vooral doen dan een gemiddeld mens alles zo pats boem in de schoot geworpen krijgen. Omdat ze toevallig 'koninklijk' zijn. Dat is gewoon niet meer van deze tijd. Als je snoeihard werkt en multi miljonair wordt gun ik dat iedereen van harte. Dat is iets heel anders dan 'koninklijk' zijn.

En nee, ik wil niet met ze ruilen. Dat is mijn eer te na.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:46

Hoeveel multimiljonairs van vandaag de dag hebben dat allemaal zelf gedaan? Wie kan het tegenwoordig van bordenwasser naar miljonair redden? Niemand meer hoor! Waar ik van walg is die typetjes a la Paris Hilton die te beroerd is om een poot uit te steken, door haar geld een celeb is en voor de rest kan doen en laten wat ze wil. Ze is zo dom als het achtereind van een varken.

En verder: als jij je ergert aan het feit dat er mensen zijn die gelijker zijn dan anderen (lees George Orwell "Animal Farm" maar eens: all animals are equal, and some animals are more equal than others") wens ik je veel succes in het leven. Je zult het namelijk overal tegenkomen, en als je je daaraan ergert krijg jij het uiteindelijk aan je hart, maar veranderen doe je er niets aan!

En als de mensen in je omgeving de studie van hun kinderen niet kunnen betalen, hebben ze misschien de juiste paden niet gevonden? Als kinderen willen leren, is daar een weg voor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:52

Het verschil tussen Paris Hilton en het koninklijk huis is dat ik Paris eventueel vrijwillig zou kunnen sponsoren door b.v haar cd te kopen. (nee, dat heb ik niet gedaan :D )
En dat koninklijk huis wordt me door de neus geboord.

Naar mijn bescheiden mening is iedereen gelijk. Van arm tot rijk en dik tot dun. Gelukkig heb ik veel mensen om mij heen die dat ook zo zien. Dus die hartkwaal zal wel loslopen.

Ik ben en blijf voorstander van opdoeken die hap. Maar dat zal wel niet gebeuren. Daar ben ik heel realistisch in. Ze zitten tenslotte in een gespreid bedje dus die zie ik niet vrijwillig opstappen. :D