Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:20

W_W schreef:
LimaMambo schreef:
jullie schrijven wel allemaal dat hij de sociale verzieningen wil afschaffen.. maar hebben jullie dan ook gelezen wat hij ervoor in de plaats wil?

Dan mag jij ons dat vertellen, want meneer loopt er zelf niet mee te koop :)

ik vind dat, als je zo hoog van de toren blaast over een persoon, en je weet er niks tot weinig vanaf, je dan ook niet je mond open moet trekken
ik zou zeggen: doe een beetje meer moeite om deze man en zijn ideeen te leren kennen en te begrijpen voordat je bij voorbaat al zegt dat hij niet klopt ;)

Lyonesse

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:42

Aanvulling op Lima: De vergelijking met hitler wordt ronduit vermoeiend. Hitler had een psychische stoornis, dacht dat een ruimteschip hem kwam halen, hoorde stemmen etc. Wilders heeft van dat alles geen last, hij wil ook niemand vermoorden en behalve buitenlandse criminelen ook niemand exporteren. En op dat laatste punt is het niet de enige met die mening.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:19

LimaMambo schreef:
ik vind dat, als je zo hoog van de toren blaast over een persoon, en je weet er niks tot weinig vanaf, je dan ook niet je mond open moet trekken
ik zou zeggen: doe een beetje meer moeite om deze man en zijn ideeen te leren kennen en te begrijpen voordat je bij voorbaat al zegt dat hij niet klopt ;)

Ik reageer enkel op de dingen die hier gezegd worden. Als je goed leest zie je dat ik niet perse oordeel of vind dat de man opgesloten of zo iets achterlijks. Het gaat mij niet zo zeer op de persoon, maar om de Nederlanders die hem volgen... Ik ben benieuwd naar beweegredenen.

Als iemand laat weten dat wilders de sociale voorzieningen wil afschaffen, geef ik idd op dat punt mijn mening. Ik vind dat rond uit belachelijk, of jan de buurman of wilders daar nou mee komt.
Ik heb me behoorlijk verdiept in zijn manier van denken en probeer het te begrijpen. Ik vind het echter niet kloppen en puur gebruik maken van de "angst" van de burger.

Maar dan vraag ik me af waarom jij niet kan vertellen wat hij daarvoor in de plaats wil komen. Als je het weet deel het dan, zo kan ik toch een beter beeld vormen. Ik oordeel niet ik vraag me alleen af hoe het komt dat iemand als hij zo groot word.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:23

Ik ben het aardig eens met TS en zal dan ook zeer zeker niet op GW stemmen. :n :n :n

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:27

Ach, ik hou wel van de underdogs ^^ He got my vote. Maar daar en tegen hou ik ook van mensen die altijd worden afgekamd door anderen.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 21:39

Charica schreef:
Ach, ik hou wel van de underdogs ^^ He got my vote. Maar daar en tegen hou ik ook van mensen die altijd worden afgekamd door anderen.

En wat maakt voor jou dat hij jou stem heeft? Heb zijn partijprogramma gelezen en ik moet zeggen, veel open deuren. Net als bij alle andere partijen. Wat maakt jou geloven dat de PVV wel wat kan veranderen?

En alleen op iemand stemmen omdat deze afgekamd word, door anderen... Tsja ga ik toch twijfelen of iedereen wel stemrecht moet hebben :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:42

Ik hou ook best van underdogs, maar dan moeten ze wel hele goede argumenten hebben en die zie ik bij deze man totaal niet. Daarnaast bevalt zijn benadering van zaken mij totaal niet. :n
En ik ben geen kuddedier, die zomaar iemand volgt omdat heel NL dat blijkbaar gaat doen (al moet ik dat eerst nog zien := ).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:01

W_W schreef:
LimaMambo schreef:

Ik reageer enkel op de dingen die hier gezegd worden. Als je goed leest zie je dat ik niet perse oordeel of vind dat de man opgesloten of zo iets achterlijks. Het gaat mij niet zo zeer op de persoon, maar om de Nederlanders die hem volgen... Ik ben benieuwd naar beweegredenen.

Als iemand laat weten dat wilders de sociale voorzieningen wil afschaffen, geef ik idd op dat punt mijn mening. Ik vind dat rond uit belachelijk, of jan de buurman of wilders daar nou mee komt.
Ik heb me behoorlijk verdiept in zijn manier van denken en probeer het te begrijpen. Ik vind het echter niet kloppen en puur gebruik maken van de "angst" van de burger.

Maar dan vraag ik me af waarom jij niet kan vertellen wat hij daarvoor in de plaats wil komen. Als je het weet deel het dan, zo kan ik toch een beter beeld vormen. Ik oordeel niet ik vraag me alleen af hoe het komt dat iemand als hij zo groot word.

ow dat kan ik je wel vertellen hoor.. maar ik vind dat, voordat je zulke uitspraken doet, je er eerst zelf een beetje in moet verdiepen

ik zal het kost samen vatten dan:

het komt er op neer dat je, als je werkeloos bent/raakt, je in handen van de gemeente valt, dus wel gewoon inkomen krijgt maar ook moet werken voor de gemeente
daar tegen over staat dat de belasting word verlaagd

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... Itemid=139

hier kan je heel wat vinden

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:12

W_W schreef:
LimaMambo schreef:

Als iemand laat weten dat wilders de sociale voorzieningen wil afschaffen, geef ik idd op dat punt mijn mening. Ik vind dat rond uit belachelijk, of jan de buurman of wilders daar nou mee komt.Ik heb me behoorlijk verdiept in zijn manier van denken en probeer het te begrijpen. Ik vind het echter niet kloppen en puur gebruik maken van de "angst" van de burger.

Hoe komen mensen er toch steeds bij dat GW het complete sociale zorgstelsel van NL wil laten verdwijnen?
Dat is on-mo-ge-lijk mensen.
Hij wil echter wel kritischer gaan kijken naar premie's,uitkeringen,arbodiensten etc.
En zeg nou zelf, een moeder van 5 kinderen in de bijlmer die leeft van mijn belastinggeld terwijl ze ook kan werken gaat toch ook te ver? (even heel zwart wit he)
Als je zijn website goed doorleest en een beetje up to date bent met de kranten en het nieuws dan weet je dus ook wat hij wil en waarom.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:42

Geert Wilders wil naar een amerikaans model toe. Alleen is dat nou niet bepaald een voorbeeldmodel. Mensen die een jaar geleden nog een prima baan hadden en nou op straat leven, omdat ze door de kredietcrisis werkeloos zijn geraakt en hun hypotheek niet meer konden betalen, Alleenstaande moeders met een dubbele baan van samen 60 uur, die bij de gaarkeuken moeten eten, omdat ze daarmee niet genoeg verdienen om hun gezin te onderhouden. Maar 25% belasting betalen, maar met de verzekeringen die je zelf moet afsluiten veel meer van je brutoloon kwijt zijn dan hier in Nederland. Een veel represiever beleid met als gevolg juist een veel geweldadigere samenleving, met extreme gangvorming, in verhouding veel meer slachtoffers, gettovorming waarbij die in Nederland heilig is. Het beste onderwijssysteem ter wereld, zolang je het over handjevol particuliere blanke scholen hebt, maar voor de rest dramatisch slecht in vergelijking met de westerse wereld en ga zo nog maar even door.

Wilders heeft inhoudelijk weinig te brengen, maar met dat weinige weet hij wel elke keer weer de headlines te halen. Dat weet hij gewoon heel goed uit te buiten in tegenstelling tot een Janmaat. Kijk bijvoorbeeld naar het weglopen uit het kamerdebat. Inhoudelijk is het natuurlijk gewoon belachelijk. Als parlementariër uit het parlement weglopen omdat je het niet eens bent met de mening van de meerderheid, in plaats van inhoudelijke kritiek te leveren waarom je het er niet mee eens bent. Maar het levert hem wel weer media-aandacht en dus stijging in de peilingen op.

Geert Wilders is vooral met de vorm en veel minder met de inhoud bezig, want met de vorm trekt hij proteststemmers. Op het moment dat hij regeringsverantwoordelijkheid zou krijgen gaat hij dan ook gigantisch op z'n bek. Het is echt een sprookje om te beweren dat je én de belastingen kan verlagen en dat mensen dat niet gaan merken in de voorzieningen. Dan zal je jezelf bijvoorbeeld moeten gaan verzekeren voor het risico dat je tijdelijk werkeloos bent. Drie keer raden wat op dit moment één van de grootste problemen is voor mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen. De extreem dure WAO-verzekeringen die ze bij hun hypotheek hebben afgesloten omdat ze het WAO-gat na de wijzigingen in de WAO wilden afdekken. Het is natuurlijk onzinnig om te denken dat je in je eentje een voordeligere deal kan maken met een bedrijf dat winst wil maken op zo'n verzekering, dan het collectief te doen bij een overheid die geen winst hoeft te maken. Ik heb daar een tijdje terug nog een discussie op een amerikaans forum over gehad en in de praktijk bleken hun verplichte verzekeringen samen met hun belasting van 25% veel hoger uit te vallen dan onze belasting, waar die verzekeringen bij inzitten. In de praktijk zijn ze namelijk minimaal 50% van hun brutoloon daaraan kwijt.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:46

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik vindt dat meneer Wilders nu precies een geval is van "veel geschreeuw en weinig wol". Uit op aandacht van de pers, op wat voor manier dan ook maar erg weinig constructieve bijdrage............. :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:50

ts vraagt zich af hoe de gemiddelde nederlander over wilders denkt.....lijkt me nogal duidelijk....als er nu in de peilingen beweert word dat hij de grootste partij zou worden mochten er nu verkiezingen zijn.....ik zou wel voor hem kiezen...waarom?

Veel dingen die hij zegt ben ik het mee eens,en daarom ben ik geen rascist hoor....aanpakken iedereen die zich niet aan de wet houdt.....blank,zwart,geel....maakt me niet uit....
zwaardere straffen...natuurlijk lost niets op....maar de brave burger heeft dan tenminste geen last meer van die crimineel..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:54

Geerke, als je het nou over zwaar bestraffen hebt, kijk eens naar de VS. En als er nou één land is waar de burgers last hebben van criminaliteit, dan is het daar wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:59

het amerikaanse beleid is niet te vergelijken met het nederlandse...als je in amerika drinkt op je 16 e word je gepakt.

in amerika handhaven ze de wet,dus heb je op papier meer last,in europa gedogen ze....dus geen last op papier wel in de straat....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:03

geerke schreef:
Veel dingen die hij zegt ben ik het mee eens,en daarom ben ik geen rascist hoor....aanpakken iedereen die zich niet aan de wet houdt.....blank,zwart,geel....maakt me niet uit....

Maar de "zwarten" wel net ff wat strenger... En daar ben ik fel tegen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:13

Heino schreef:
geerke schreef:

Maar de "zwarten" wel net ff wat strenger... En daar ben ik fel tegen.

hoe kom je daar nou weer bij... ??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:31

Geerke, zullen we er van maken dat ze in de VS er last van hebben op papier én in de straat? En dat op een schaal die wij ons in Nederland niet voor kunnen stellen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:54

Kijk maar eens in een gemiddelde Amerikaanse bajes. Het overgrote deel is zwart, en niet alleen omdat zwarten "crimineler" zouden zijn dan blanken. Het is reeds lang bewezen, en zelfs door de algemene media en dergelijke erkend dat zwarte mensen in de VS slechtere rechtsbijstand krijgen, vaker veroordeeld worden op grond van vage bewijslast (juryberechting, het gemiddelde jurylid is niet bepaald hoog opgeleid en hooguit middelmatig begaafd, ze worden wel geselecteerd. Te slimme mensen, of mensen die teveel zelf nadenken of verkeerd stemmen worden afgewezen als jurylid.) en vaker de doodstraf krijgen voor gelijke delicten...

Verder, volledig met Karl eens. De VS is echt een ideaalbeeld... Voor wie in Utopia leeft ja. Het land van de onbegrensde mogelijkheden, maar van vele malen meer teleurstellingen, zelfmoorden en uitbuiting tot op het bot. Net wat je hebben wilt.

Geert zou het liefste de VS volledig in Nederland implementeren, of beter gezegd, er de 52e staat van maken. Dus alles voor eigen rekening, en werken voor 1 euro per uur in de fabriek. Onee, fabrieken worden hier natuurlijk gesloten, dat kan in China immers stukken goedkoper. Goed, als schoonmaker dan, of typmiep. Whatever you like. De goed betaalde baantjes worden onderling verdeeld door de elite, veel sterker dan nu omdat het dan ook de middeninkomens betreft die vriendjespolitiek moeten gaan bedrijven.

Verder, gevaarlijke/zware werkzaamheden moeten verrichten (bouwvakker, dokwerker, verpleegkundige, bedenk het maar) met de wetenschap dat het gevaarlijk en zwaar is en de werknemers reeel risico lopen op gezondheidsklachten maar vooral de ziektekostenverzekeringen onbetaalbaar maken en houden zodat diegenen er niet op gaan drukken. Wetgeving naar huidskleur. In staten als Montana is de KKK, voor wie die niet kent de Ku Klux Klan, die een voorkeur heeft voor het martelen en gruwelijk vermoorden van zwarten en Indianen omdat ze zwart of Indiaans zijn, praktisch legaal. In de zin van dat ze federaal verboden zijn, maar in de staat Montana o.a. wordt ze geen strobreed in de weg gelegd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Texas dat, alle vooroordelen ten spijt, KKK- leden actief vervolgt.

Natuurlijk is het Nederlandse systeem niet perfect, noch waterdicht. Justitie blundert met enige regelmaat publiekelijk en plegers van ernstige misdrijven komen betrekkelijk makkelijk vrij of er met een minimale straf vanaf. Ik ben nog steeds bang voor diegene die mij verk***** heeft, die slechts 1 nachtje cel heeft gehad en een zaak die op voorhand geseponeerd werd. De reden dat ik onder pseudoniem schrijf en mijn eigen identiteit niet bekend ga maken. Daar mag best wat aan gebeuren, maar wel op een eerlijke manier. Iedereen heeft recht op goede rechtsbijstand dus ook diegene die mij ... heeft! En betaalbare rechtsbijstand. Net zoals wat mij betreft iedereen recht heeft op volledige ziektekostenvergoeding. Niemand vraagt erom ziek te worden of een ongeluk te krijgen, hoe verwijtbaar mischien dan ook (voor ons ruiters het niet dragen van cap, het niet dragen van autogordel, bedenk het maar). Iedereen heeft recht op een basisinkomen zonder daar hemel en aarde voor te hoeven bewegen. Hoeft niet veel te zijn, maar wel realistisch. Zal een hoop criminaliteit schelen! Iedereen heeft gewoon het recht MENS te zijn zonder vooroordelen omdat je toevallig een kleurtje hebt of de verkeerde achternaam! Mensen zijn mensen, en mensen hebben bepaalde behoeften en benodigdheden. En in Nederland zijn dat nou eenmaal meer behoeften dan in zeg maar wat Tanzania. Hier zijn huizen nou eenmaal duurder, ook relatief, en worden nomaden/ daklozen niet getolereerd (o.a. Masai). Hier mag je nou eenmaal niet je eten bij elkaar zoeken en waar nodig afschieten met je pijl en boog of speer of wat dan ook aan primitief wapen, hier moet je dat aanschaffen bij de super of de betreffende kruidenier, als je dat toch doet loop je de kans zwaarder gestraft te worden dan een heuse mensenmoordenaar! Zoek de verschillen! We hebben hier nou eenmaal een heel andere maatschappij dan in de binnenlanden van Marokko of Tanzania of Nigeria, met andere normen, wetten en waarden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:35

LimaMambo schreef:

Uit zijn partijprogramma.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 11:44

Wildgirl schreef:
Hoe komen mensen er toch steeds bij dat GW het complete sociale zorgstelsel van NL wil laten verdwijnen?
Dat is on-mo-ge-lijk mensen.
Hij wil echter wel kritischer gaan kijken naar premie's,uitkeringen,arbodiensten etc.
En zeg nou zelf, een moeder van 5 kinderen in de bijlmer die leeft van mijn belastinggeld terwijl ze ook kan werken gaat toch ook te ver? (even heel zwart wit he)
Als je zijn website goed doorleest en een beetje up to date bent met de kranten en het nieuws dan weet je dus ook wat hij wil en waarom.

Wil je misschien even goed lezen?

W_W schreef:
Heb zijn partijprogramma gelezen...

Karl verwoord het erg goed.
Het Amerikaanse model, ja dat moeten we hebben :)
Als de crisis doorzet, wonen straks alle mensen zonder baan en hypotheek in een tentje.

Als je verder hebt gelezen, lees je ook dat ik niet alleen Wilders afval maar ook de politiek in het algemeen. Ook heb ik al gezegd hoe ik denk over hogere straffen en dwingen tot werk.
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo op een man gestemd word die naar een staat model wil wat niet werkt.

Ik heb in mijn openingspost heel duidelijk geen partij programma betrokken omdat ik me afvroeg of de Wilders stemmer hier wel van op de hoogte was. Heb gezegd dat ik in mijn omgeving weinig (geen) mensen ken die zijn partij programma precies weten.

ff lezen voor je post :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:03

Ehm, mick... De KKK heeft een hekel aan alles wat niet blank en niet christelijk is. Ze hebben dus net zo goed een hekel aan de blanke atheist als aan de zwarte kroegbaas op de hoek.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:22

Heino schreef:
LimaMambo schreef:

Uit zijn partijprogramma.

link graag.. :+ want dit is natuurlijk klinkklare onzin

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:30

De link heb je zelf al gegeven. Ik vind het geen onzin. Als je zijn partijprogramma leest, moet het je wel opvallen dat hij met twee maten meet: niet-Nederlanders moeten direct het land uit bij een misdrijf, Nederlanders niet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:34

Heino schreef:
De link heb je zelf al gegeven. Ik vind het geen onzin. Als je zijn partijprogramma leest, moet het je wel opvallen dat hij met twee maten meet: niet-Nederlanders moeten direct het land uit bij een misdrijf, Nederlanders niet.

En nou even heel zwart wit, is dat dan niet dé oplossing als je al een cellen en geld tekort hebt?
Stel je voor dat we ook alle niet nederlanders moeten gaan berechten en evt opsluiten, daar betalen wij voor.....
GW heeft als intentie juist dat soort belastinggeld te 'screenen' en dit is zijn oplossing

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:36

Heino schreef:

nogal logisch dat nederlanders niet ergens anders heen kunnen :+
en dan nog, ze worden er niet voor niks uit getrapt.. wil jij dat je belastinggeld naar die criminelen in de gevangenis gaat? wil jij dat er meer gevangenissen bij gebouwd moeten worden van ons belastinggeld omdat de anderen allemaal al vol zitten?
en dat alleen omdat iemand die hier te gast is, het heeft verprutst door iemand b.v te vermoorden?
als straks alles duidelijk in de regeltjes vermeld staat, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.. doet diegene een misstap, dan is het heel duidelijk: toedeloe! :evaw:
je kan ze wel dood blijven knuffelen, maar dan werkt gewoon niet