Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Diane65 schreef:Euhhh...... volgens mij geldt dit alleen voor mensen die voor de kerk trouwen, echt niet voor hen die voor de burgerlijke stand trouwen. Men gaat uit van gelijkheid van man en vrouw in deze.
Dat klopt niet, of je nu in de kerk bent getrouwd of niet, verkrachting binnen het huwelijk is in Nederland strafbaar. Overigens pas sinds 1991, dus houd alsjeblieft allemaal op met dat emancipatiegeblaat. Dat schijnheilige gedoe vind ik minstens zo misselijkmakend als die wet.Diane65 schreef:Het is wel weer duidelijk dat dit soort landen nog een inhaalslag van een eeuw of vijf te maken heeft.
Maak daar dus maar 18 jaar van.
Diane65 schreef:Gelukkig: er is dan toch nog iemand die ALLES weet, ik begon al te twijfelen. I hereby stand corrected, "goeroe"Leg ons dommerdjes dan maar eens uit wat nu precies het schijnheilige is en wat emancipatiegeblaat is.
Kun je ons dan meteen informeren over de lijfstraffen daar: handjes hakken en stenigen onder andere? Is dat ook nog een achterstand van 18 jaar ten opzichte van het westen? Want dan heb ik daar vast ook iets gemist. Ik sta open voor nog een lesje.
Oh ja, ik weet trouwens ook heel goed dat verkrachting binnen het huwelijk in Nederland ook verboden is. Volgens mij is dat in een relatie ook verboden, maar dat houdt zieke geesten ook niet tegen. Die kerels mogen ze wat mij betreft ook opknopen. Maar dat is niet te vergelijken met het zieke gedrag van een clan die met zijn allen even over een vrouw heen gaan omdat haar broertje misschien wel gekeken heeft naar een dochter van. Zal ik de titel van het boek en de schrijfster even voor je gaan opzoeken? Mag je het zelf ook uit de eerste hand tot je gaan nemen. Ben benieuwd of je daar niet misselijk van wordt.
Ik sluit mij verder graag aan bij Jasmijn 76 die stelt dat hier internationaal druk op moet worden uitgeoefend. Helaas is het jammer dat de reactie mondiaal wat traag is nu in Pakistan al een regio weer fijn onder de sharia mag vallen omdat de president bang is voor oproer. Bezopen. En helaas, ik moet zo weer spugen....
Tallie_Ho schreef:_Tivoli_ schreef:Ehm.Ben best wel benieuwt hoe ze dat willen controleren?
Echt te achterlijk voor woorden zeg,alsof je tegenwoordig niet meer zelf mag bepalen hoevaak je de paal bestijgt!
Raap me op![]()
Het os te triest voor woorden dat dit nog gebeurt in de wereld
Huertecilla schreef:Jasmijn76 schreef:laat het dan hun keuze zijn en daar ontbreek het naar mijn idee nog wel eens aan
Klopt. In NL is de politiek correcte druk mbt emancipatie niet voor elke vrouw even ideaal![]()
Warme prak en lekkere sex mag niet meer voldoende zijn![]()
hc
Jasmijn76 schreef:helaas is dat haast onmogelijk omdat je dan een vent moeten hebben met een zeer vet salaris
Huertecilla schreef:Jasmijn76 schreef:helaas is dat haast onmogelijk omdat je dan een vent moeten hebben met een zeer vet salaris
Huh![]()
Als dat érgens niet klopt, is dat wel in NL.
In NL zijn de bijdrages aan de overheid in extrema inkomensafhankelijk en kan je juist héél goed leven met een gering inkomen in combinatie met wat zelfredzaamheid.
Voor dat laatste kan je wederom juist in NL in extrema bijdrages en steun van de overheid krijgen....
De crux is dat je welzijn dan niet in hébben maar in het stukje ´zijn´ daarvan moet zoeken. In kwalitijd;
tijd die niets hoeft te kosten.
Even een voorbeeld:
Een peen die jij uit een strookje moestuin haalt. Ten eerste is de kostprijs veel lager dan die van een peen in de winkel en ten tweede hoef je niet ook nog eens te werken voor de loonbelasting die je af moet dragen vóór je geld voor die winkelpeen over houdt.
Voorbeeld twee:
Kwalitijd in bed = gratis.
hc
_Anca_ schreef:Het is waar dat er in islamitische landen veel voor een vrouw geregeld wordt binnen het huwelijk.
Maar daar staat tegenover dat een ongetrouwde vrouw met vele beperkingen in haar leven te maken krijgt.
Het is dan wel erg makkelijk om te zeggen: 'dan trouw je niet' maar voor veel van die vrouwen is dat geen optie.
Zij worden nog steeds uitgehuwelijkt aan mannen die ze totaal niet kennen, zonder dat er naar hun wensen geluisterd wordt.
En om dan te eisen dat zij minstens 1x per 4 dagen met die voor hun onbekende man naar bed gaan vind ik te ver gaan.
Sex is absoluut een onderdeel van een goed huwelijk, maar er zitten te veel mensen vast in een ongelukkig huwelijk die dus maar moeten verdragen dat hun man 1x in de 4 dagen even boven op hun duikt?
Daar ben ik het totaal niet mee eens!
Huertecilla schreef:_Anca_ schreef:Daar ben ik het totaal niet mee eens!
Wel met een zeur van een vrouw waar de man niet vanaf komt zonder financiële castratie van zijn leven?
Het is simpelweg niet zwart noch wit, doch het NL grijs is ook niet alles![]()
hc