Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:03

dit gaat gewoon alles te ver!...er zijn voor die vrouwen al totaal geen rechten en zijn gewoon 'gebruiksmiddelen'...

Wat mij even verbaast is dat er gewoon wordt overheen gelezen dat in diezelfde wet staat dat de vrouw toestemming moet vragen aan haar man of ze de deur uit mag..

Dit soort dingen zijn verontrustent en staan haaks op alles waar wij voor staan, hier moet de internationale top zich hard voor maken, dat deze onzin wetten worden afgestraft

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:17

goeroe schreef:
Diane65 schreef:
Euhhh...... volgens mij geldt dit alleen voor mensen die voor de kerk trouwen, echt niet voor hen die voor de burgerlijke stand trouwen. Men gaat uit van gelijkheid van man en vrouw in deze.

Dat klopt niet, of je nu in de kerk bent getrouwd of niet, verkrachting binnen het huwelijk is in Nederland strafbaar. Overigens pas sinds 1991, dus houd alsjeblieft allemaal op met dat emancipatiegeblaat. Dat schijnheilige gedoe vind ik minstens zo misselijkmakend als die wet. %)

Diane65 schreef:
Het is wel weer duidelijk dat dit soort landen nog een inhaalslag van een eeuw of vijf te maken heeft.

Maak daar dus maar 18 jaar van. >;)

Gelukkig: er is dan toch nog iemand die ALLES weet, ik begon al te twijfelen. I hereby stand corrected, "goeroe" _/-\o_ Leg ons dommerdjes dan maar eens uit wat nu precies het schijnheilige is en wat emancipatiegeblaat is.
Kun je ons dan meteen informeren over de lijfstraffen daar: handjes hakken en stenigen onder andere? Is dat ook nog een achterstand van 18 jaar ten opzichte van het westen? Want dan heb ik daar vast ook iets gemist. Ik sta open voor nog een lesje.

Oh ja, ik weet trouwens ook heel goed dat verkrachting binnen het huwelijk in Nederland ook verboden is. Volgens mij is dat in een relatie ook verboden, maar dat houdt zieke geesten ook niet tegen. Die kerels mogen ze wat mij betreft ook opknopen. Maar dat is niet te vergelijken met het zieke gedrag van een clan die met zijn allen even over een vrouw heen gaan omdat haar broertje misschien wel gekeken heeft naar een dochter van. Zal ik de titel van het boek en de schrijfster even voor je gaan opzoeken? Mag je het zelf ook uit de eerste hand tot je gaan nemen. Ben benieuwd of je daar niet misselijk van wordt.
Ik sluit mij verder graag aan bij Jasmijn 76 die stelt dat hier internationaal druk op moet worden uitgeoefend. Helaas is het jammer dat de reactie mondiaal wat traag is nu in Pakistan al een regio weer fijn onder de sharia mag vallen omdat de president bang is voor oproer. Bezopen. En helaas, ik moet zo weer spugen....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:34

Ze hebben ook vast niets beters te doen :Z

Echt bizar dat dit soort dingen anno2009 nog bestaan.

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:39

jozes... :(:) dat is echt gestoord
eens in de 4 dagen seks, wat zullen ze daar veel van elkaar houden.
leuk als je van te voren al weet morgen MOET ik weer
zijn ze gek 8)7 geworden?
die lopen echt achter daar
arme vrouwen ;(

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:42

Hoe machteloos moeten de vrouwen zich daar wel niet voelen. Soms wens je een hollywoodfilm, waar aan het einde alle vrouwen te paard strijdend ten onder gaan, waardoir de generatie na hen het beter krijgt. Helaas, zo triest, zou willen dat daar eens oorlogen voor werden gevoerd door onze troepen... Of ben ik nu wel heel hard???

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:43

_Tivoli_ schreef:
Ehm.Ben best wel benieuwt hoe ze dat willen controleren? :+
Echt te achterlijk voor woorden zeg,alsof je tegenwoordig niet meer zelf mag bepalen hoevaak je de paal bestijgt! :D

Raap me op :')

Het os te triest voor woorden dat dit nog gebeurt in de wereld :n

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:22

Diane65 schreef:
Gelukkig: er is dan toch nog iemand die ALLES weet, ik begon al te twijfelen. I hereby stand corrected, "goeroe" _/-\o_ Leg ons dommerdjes dan maar eens uit wat nu precies het schijnheilige is en wat emancipatiegeblaat is.
Kun je ons dan meteen informeren over de lijfstraffen daar: handjes hakken en stenigen onder andere? Is dat ook nog een achterstand van 18 jaar ten opzichte van het westen? Want dan heb ik daar vast ook iets gemist. Ik sta open voor nog een lesje.

Oh ja, ik weet trouwens ook heel goed dat verkrachting binnen het huwelijk in Nederland ook verboden is. Volgens mij is dat in een relatie ook verboden, maar dat houdt zieke geesten ook niet tegen. Die kerels mogen ze wat mij betreft ook opknopen. Maar dat is niet te vergelijken met het zieke gedrag van een clan die met zijn allen even over een vrouw heen gaan omdat haar broertje misschien wel gekeken heeft naar een dochter van. Zal ik de titel van het boek en de schrijfster even voor je gaan opzoeken? Mag je het zelf ook uit de eerste hand tot je gaan nemen. Ben benieuwd of je daar niet misselijk van wordt.
Ik sluit mij verder graag aan bij Jasmijn 76 die stelt dat hier internationaal druk op moet worden uitgeoefend. Helaas is het jammer dat de reactie mondiaal wat traag is nu in Pakistan al een regio weer fijn onder de sharia mag vallen omdat de president bang is voor oproer. Bezopen. En helaas, ik moet zo weer spugen....

Wat een bevlogen reactie! :D

Natuurlijk vind ik deze wet net zo belachelijk als iedereen hier, maar ik erger me gewoon aan die 'laten we onszelf weer eens fijn op de borst kloppen'-reacties. Gelukkig is het hier nu een stuk beter geregeld, maar dat is zeker niet altijd zo geweest en het is ook hier niet zonder slag of stoot gegaan. Laten we niet vergeten dat er in Nederland en de rest van de westerse wereld nog genoeg misstanden plaatsvinden. Dat er in Afghanistan zelf tegen de wet geprotesteerd wordt is in mijn ogen een goed teken. Internationale druk lijkt mij ook niet verkeerd. Ik baal gewoon van die standaardreacties die je ook hier weer voorbij ziet komen, zoals de schapen en de vrouwenbesnijdenissen. Zulke opmerkingen vind ik misplaatst en ze helpen noch het debat, noch de vrouwen daar. Integendeel, ze zijn er deels de oorzaak van dat spanningen tussen gelovigen wereldwijd toenemen en dat is nu juist waar organisaties als de Taliban op uit zijn. Ik denk dat opschudding veroorzaken zelfs het hoofddoel is van deze wet, want voor de dagelijkse praktijk in Afghanistan zal het nauwelijks gevolgen hebben.

Einde van de les. :+ Overigens heb ik de naam 'goeroe' niet eens zelf bedacht. :o

Edit: Land verbeterd. O:)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 00:06

OMFG !!

Ik verwacht me wel aan zo'n dingen vanuit die 'hoek', maar als het nu al officieel wordt? Echt te gek voor woorden.
Ben toch benieuwd wat ons Benedictus zou zeggen. Met zijn rare uitspraken :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:06

Tallie_Ho schreef:
_Tivoli_ schreef:
Ehm.Ben best wel benieuwt hoe ze dat willen controleren? :+
Echt te achterlijk voor woorden zeg,alsof je tegenwoordig niet meer zelf mag bepalen hoevaak je de paal bestijgt! :D

Raap me op :')

Het os te triest voor woorden dat dit nog gebeurt in de wereld :n

_O-
*Helpt Tallie omhoog*

Ik ben ook erg nieuwschierig naar de controle hierop.
Alhoewel ik bang ben dat er, bij een klacht van een man, niet eens gecontroleerd wordt.
Manlief zegt het, dus dan is het zo.
Wat de vrouw zegt is niet belangrijk helaas :n

Is er ook bekend wat de straf gaat worden wanneer een vrouw deze wet overtreed?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:53

Dat hoeft niet bij wet geregeld te worden nee.

Trouwen is een keuze en alleen makkelijk omdat er daardoor zakelijk automatisch dingen geregeld worden die je anders zelf moet/kan regelen.

In de islamitische wereld geeft een huwelijk de vrouw veel zekerheid. Veel rechten voor de vrouw zijn daarin geregeld. Het is niet zo heel vreemd dat daar ook rechten van de man in worden opgenomen.
Je kan er vanuit het totaal andere christelijke westen over verschillen van mening.
Bedenk voor je kritiek uit twee dingen:
1. wat de positie van de katholike kerk is mbt de huwelijkse plicht(en) van de vrouw.
2. dat in de islamitische wereld kerk en staat niet gescheiden zijn

Wat sex betreft spreek je míjns inziens gewoon samen af dat je dat beiden elke dag mag verwachten en wel van bevredigende kwaliteit. Dat je daar beiden récht op hebt.
Dat is echter ook niet vanzelfsprekend en geen reden voor een waardeoordeel over alles en iedereen die daar anders over denkt.

hc

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:25

ben atiist en weet wel dat de katholieke kerk geen haar beter is als we ZIJN woord letterlijk zou nemen..daarom ook het geluk dat bij ons staat en kerk gescheiden zijn...de koraan daarintegen is voor ontwikkeling van de vrouw, helaas wordt dat in deze wet niet meegenomen en met zovele wetten...net zoals het christelijk geloof zijn er een hoop verbasteringen en maak ieder zijn eigen geloof waarheid en in dit geval de vrouw de dupe is, ik geloof niet dat er zoveel positieve rechten zijn voor de vrouw, het enige recht wat ze hebben is dat ze 'beschermd'worden door het feit dat ze getrouwd zijn.

Heb toevallig het boek gelezen 'nootjes van het huwelijk'...het is en klein tipje van de sluier die wordt opgelicht maar het geef wel een idee dat toch heel veel vrouwen zich willen verder ontwikkelen maar omdat ze alleen maar de kleedjes moeten punniken en voor de kinderen moeten zorgen niet aan een hogere school hoeven deel te nemen en niet die kans krijgen, het is ook niet voor niets dat de allochtonen vrouw zich hier vaak enorm goed ontwikkeld, omdat ze hier de kans krijgen en niet gebukt gaan onder deze rare wetten

natuurlijk kan ik geen goed oordeel geven over het hoe en wat en er zullen daar ook vrouwen zijn, die hier zich helemaal in kunnen vinden..maar laat het dan hun keuze zijn en daar ontbreek het naar mijn idee nog wel eens aan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:37

Jasmijn76 schreef:
laat het dan hun keuze zijn en daar ontbreek het naar mijn idee nog wel eens aan

Klopt. In NL is de politiek correcte druk mbt emancipatie niet voor elke vrouw even ideaal :D

Warme prak en lekkere sex mag niet meer voldoende zijn ;)

hc

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:43

Huertecilla schreef:
Jasmijn76 schreef:
laat het dan hun keuze zijn en daar ontbreek het naar mijn idee nog wel eens aan

Klopt. In NL is de politiek correcte druk mbt emancipatie niet voor elke vrouw even ideaal :D

Warme prak en lekkere sex mag niet meer voldoende zijn ;)

hc

dat is zeker zo!..ik ken genoeg vrouwen die een moord zouden begaan voor een schortje, aanrecht, kinders en een prak voor de man ;-)..helaas is dat haast onmogelijk omdat je dan een vent moeten hebben met een zeer vet salaris

maar idd een prak en sex is duidelijk niet voldoende, er moet een onderliggende reden zijn(en daar zijn we nu dus mee bezig om dat uit te vogelen _O- )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:57

Jasmijn76 schreef:
helaas is dat haast onmogelijk omdat je dan een vent moeten hebben met een zeer vet salaris

Huh :?

Als dat érgens niet klopt, is dat wel in NL.
In NL zijn de bijdrages aan de overheid in extrema inkomensafhankelijk en kan je juist héél goed leven met een gering inkomen in combinatie met wat zelfredzaamheid.
Voor dat laatste kan je wederom juist in NL in extrema bijdrages en steun van de overheid krijgen....

De crux is dat je welzijn dan niet in hébben maar in het stukje ´zijn´ daarvan moet zoeken. In kwalitijd;
tijd die niets hoeft te kosten.

Even een voorbeeld:
Een peen die jij uit een strookje moestuin haalt. Ten eerste is de kostprijs veel lager dan die van een peen in de winkel en ten tweede hoef je niet ook nog eens te werken voor de loonbelasting die je af moet dragen vóór je geld voor die winkelpeen over houdt.
Voorbeeld twee:
Kwalitijd in bed = gratis.

hc

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:59

belachelijk!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:01

Laat me raden, die regel is door een man bedacht. :)*

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:03

Lies_Tijger schreef:

Dit kan gewoon niet anders inderdaad, wat een trieste bedoeling zeg :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:12

Lies_Tijger schreef:

Trouw je toch niet :D

hc

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:18

Huertecilla schreef:
Jasmijn76 schreef:
helaas is dat haast onmogelijk omdat je dan een vent moeten hebben met een zeer vet salaris

Huh :?

Als dat érgens niet klopt, is dat wel in NL.
In NL zijn de bijdrages aan de overheid in extrema inkomensafhankelijk en kan je juist héél goed leven met een gering inkomen in combinatie met wat zelfredzaamheid.
Voor dat laatste kan je wederom juist in NL in extrema bijdrages en steun van de overheid krijgen....

De crux is dat je welzijn dan niet in hébben maar in het stukje ´zijn´ daarvan moet zoeken. In kwalitijd;
tijd die niets hoeft te kosten.

Even een voorbeeld:
Een peen die jij uit een strookje moestuin haalt. Ten eerste is de kostprijs veel lager dan die van een peen in de winkel en ten tweede hoef je niet ook nog eens te werken voor de loonbelasting die je af moet dragen vóór je geld voor die winkelpeen over houdt.
Voorbeeld twee:
Kwalitijd in bed = gratis.

hc

mmmm..dan ben ik een duur typje en schrik ik van biologisch ;) ...maar ander verhaal is wel zo dat ik, toevallig alleenstaand mama(mn prak is waarschijnlijk bijzonder slecht :D ..of??) dat ik meer gesteund wordt door de overheid als ik werk, dan als ik dat niet zou doen..maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt, NL is toch een zorgstaat(ofhoezeggenzedat?)..geef je gelijk, alleen mijn levenseisen zijn hoog, terwijl ik echt geen vette tv wil hebben etc. maar hou er wel van dat mn kids en ik er gewoon leuk bijlopen en dat als ik de stad induikt, niet al te gek op mn centen moet letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:20

Het is waar dat er in islamitische landen veel voor een vrouw geregeld wordt binnen het huwelijk.
Maar daar staat tegenover dat een ongetrouwde vrouw met vele beperkingen in haar leven te maken krijgt.

Het is dan wel erg makkelijk om te zeggen: 'dan trouw je niet' maar voor veel van die vrouwen is dat geen optie.
Zij worden nog steeds uitgehuwelijkt aan mannen die ze totaal niet kennen, zonder dat er naar hun wensen geluisterd wordt.

En om dan te eisen dat zij minstens 1x per 4 dagen met die voor hun onbekende man naar bed gaan vind ik te ver gaan.

Sex is absoluut een onderdeel van een goed huwelijk, maar er zitten te veel mensen vast in een ongelukkig huwelijk die dus maar moeten verdragen dat hun man 1x in de 4 dagen even boven op hun duikt?
Daar ben ik het totaal niet mee eens!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:29

_Anca_ schreef:
Het is waar dat er in islamitische landen veel voor een vrouw geregeld wordt binnen het huwelijk.
Maar daar staat tegenover dat een ongetrouwde vrouw met vele beperkingen in haar leven te maken krijgt.

Het is dan wel erg makkelijk om te zeggen: 'dan trouw je niet' maar voor veel van die vrouwen is dat geen optie.
Zij worden nog steeds uitgehuwelijkt aan mannen die ze totaal niet kennen, zonder dat er naar hun wensen geluisterd wordt.

En om dan te eisen dat zij minstens 1x per 4 dagen met die voor hun onbekende man naar bed gaan vind ik te ver gaan.

Sex is absoluut een onderdeel van een goed huwelijk, maar er zitten te veel mensen vast in een ongelukkig huwelijk die dus maar moeten verdragen dat hun man 1x in de 4 dagen even boven op hun duikt?

Dat bedoelde ik ook een beetje.
Kijk, 'hier' trouw je tegenwoordig uit liefde,eigen keus in ieder geval. Dus als je uit liefde trouwt is die 1 keer per 4 dagen seks waarschijnlijk te weinig O:)

Maar daar,wordt je uitgehuwelijkt,misschien wel aan iemand die je totaal niet ziet zitten...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:31

_Anca_ schreef:

Wel met een zeur van een vrouw waar de man niet vanaf komt zonder financiële castratie van zijn leven?

Het is simpelweg niet zwart noch wit, doch het NL grijs is ook niet alles :D

hc

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:34

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:

Wel met een zeur van een vrouw waar de man niet vanaf komt zonder financiële castratie van zijn leven?

hc

Gutogut, wie stelt het hier nu eigenlijk zwart-wit? ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:35

Dus een 'zeur van een vrouw' is een excuus om haar te dwingen tot seks? :roll:

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:36

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:

hc

Dan trouw je toch niet :roll: