Nieuwe benaming voor allochtoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:06

dat is logisch toch, als je zelf donker bent en je pest iemand anders er mee, maak je niet echt onderscheid en weet je dat als er een negatieve klank aan zou hangen, diegene het ook over zichzelf afroept.. Dus dat het wsl een grapje is.

Wbt het woord neger, ik vind het ook niet erg als iemand anders 'k.t' of 'fu.ck' zegt... Nou is dat opzich niet echt een hele goede vergelijking omdat die woorden niet over iemand gaan. Maar wat ik er mee bedoel is dat dat woorden zijn die ik ook niet 'zomaar' zeg, terwijl het nou niet hele kwetsende of zware woorden zijn imo :') Alleen niet echt netjes, dat vind ik ook een beetje zo met het woord 'neger' ... Ik vind het gewoon niet zo'n netjes woord..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:51

Zwerte schreef:
Volgens de van dale is het ongeoorloofd onderscheid maken.

Een voorbeeld van levende taal. Etymologisch en wiskundig gesproken is de oorspronkelijke betekenis van discrimineren hetzelfde als onderscheid maken. Doordat men in de volksmond het alleen maar als eufemisme gebruikte voor ongeoorloofd onderscheid maken is het dus geëvolueerd tot ongeoorloofd onderscheid maken. En zo gebeurt het vaak met eufemismen. Na een tijdje hebben mensen in de gaten dat met het eufemisme iets veel ernstigers wordt bedoeld, waardoor het eufemisme uiteindelijk dan toch weer een zwaardere betekenis krijgt.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:31

Wij hebben een donkere collega hier rond lopen die echt niet hier past.
steeds confilten met collega's

wij noemen hem de Donkere wolk