Senseo's terug geroepen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Senseo's terug geroepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:08

Die van ons gaat ook terug, mijn vriend loopt constant te mekkeren over dat ontploffen :+
Ik ben allang blij als er weer volle kopjes koffie uitkomen, en dat terwijl ik zelf niet eens koffie drink _O-

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:20

Nou ik ben er ook door hoor.
Ik ontvang binnenkort verpakkingsmateriaal om de senseo op te sturen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:03

charissath heb jij ook een bevestiging gehad via mail
ik heb me geregistreerd en dan zou ik een mail krijgen binnen 2 uur maar
ik heb nu 3 dagen later nog niks gehad ?
dus ik weet niet of dat wel goed is gegaan

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:34

Ik heb ook een risicosenseo :D. Maar ik laat hem niet reparen, is mij teveel moeite in verhouding tot de kans dat ie ontploft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:32

Wij hebben dus een drietal Senseo's naar Finland ge-exporteerd, aangezien die daar niet bestaan. Dat heeft kennelijk niks te maken met Philips, want die verkopen ook daar van alles, maar meer met de koffiemonopolies die in Finland wat anders werken dan in Nederland. De Finse marktleiders in koffie willen kennelijk geen rechten betalen aan Philips/DE voor de Senseorechten. Maar goed, in ons vakantiehuis in Finland staat een Senseo en we hebben er ook twee naar kennissen in Finland gebracht. en verder weet ik er nog wel een stuk of 50 te staan bij een aantal Nederlanders. De Senseo's die wij naar Finland geregeld hebben zijn er inderdaad die last kunnen hebben van het kalkprobleem. Dus maar eventjes Philips Finland gebeld: tja, senseo's worden niet in Finland verkocht. Maar we kregen dus een autochtone Fin van de klantenservice aan de telefoon, die in keurig Fins precies wist uit te leggen wat er aan de hand was met de apparaten. Ik was daar wel heel verbaasd over, want waarom zou klantenservice Philips Finland zoiets weten? Dit was de eerste keer dat ik gemerkt heb dat een wereldwijd bedrijf echt wereldwijd te werk gaat.

Verder nog eventjes meer geredeneerd. Kraanwater in Finland is erg zacht. Kalkopbouw in de Senseo is daardoor dus al minimaal. Daarnaast geeft de machine zélf aan dat die ontkalt moet worden. Dat gebeurt niet op grond van vastgestelde kalk, maar simpelweg na een x aantal koppen koffie. Onze kennissen doen dat heel braaf (ik heb familieleden die dat volgens mij nooit doen, al is het water hard), dus het risico van 3 op 1 miljoen is dan wel heel erg veel verkleind.

Ik vond het in ieder geval wel een hele leuke oefening en nog steeds ben ik verbaasd dat Philips Finland zoveel weet over een machine die ze niet eens verkopen :)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:53

Nou, wij blijken dus ook een "beestje" te hebben staan dat voor reparatie in aanmerking komt !

Ik vond de procedure vrij simpel !
Ik heb op de site van Philips de "check" gedaan, kwam toen in het scherm dat ik één van de "gelukkige prijswinnaars" was ! ( Om het zo maar even te noemen :D )

Vervolgens doorgeklikt, online formulier ingevuld en verstuurd.
Dit was gisteren.
Vanmorgen zat de bevestigingsmail keurig in mijn mailbox.
Nu moet ik even wachten op het mailtje waarin staat dat ik de doos ga ontvangen.
(Kan tot 4 weken duren)
In de mail stond ook een correspondentienummer.
Waarmee je het reparatieproces kunt volgen.

Dus tot nu toe ben ik geheel volgens plan onderweg denk ik ! :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:03

ik heb nog steeds geen bevestingsmail gekregen
het telefoonnummer is overbelast en als ikmail krijg ik de link door gemailt naar de site waar je je vraag kan stellen :(
maar dat is dus een cirkeltje want ik word niet geholpen
ik weet niet of dit gaat werken
morgen maar weer eens proberen te bellen

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:14

Niet te geloven, ik val ook in de prijzen.

Maar hopen dat het "afgiftepunt" een beetje in de buurt is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 07:53

Wij hebben er gelukkig geen last van.
De senseo is van vóór de betreffende productiedata...

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:58

britt schreef:
Maar hopen dat het "afgiftepunt" een beetje in de buurt is.

Dat was ook één van mijn eerste gedachten ! :P

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:09

op de site waar je hem hebt geregistreerd kan je gelijk ook je postcode intypen en zie je zo de dichtsbijzijnde afhaalplek :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:13

de mijne is ook terug.

ben benieuwd wanneer ik hem terug krijg :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:16

Wij behoren ook tot de 'gelukkigen' *\o/* en zuslief volgens mij ook. Gisteren een enveloppe met ontkalker binnen gehad, vanavond maar eens kijken wat precies de bedoeling is. Ik ontkalk dat ding wel altijd wanneer hij dat zegt, en zo vreselijk veel gebruiken we hem nou ook weer niet, maar goed. Zul je net zien dat hij ontploft als ik hem een keer aan zet. Misschien moet ik daar maar op wachten, dan krijg ik misschien ook eens zo'n hip plofkapsel 8-) .

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:16

vorige maand een senseo gekocht.
natuurlijk de pech dat ie nu terug mag/moet. :(

gelukkig drink ik zelf geen koffie, maar vriend lief moet nu maar weer even overschakelen op de thee :+

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:17

Ik heb er ook 1 die dus terug moet naar de fabriek -O- Balen zit ik straks weken zonder senseo... Ik moet hem dus nog opsturen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:19

Wat raar dat er nog steeds gepraat wordt over die dingen :+

Het gaat dus om 3 toestellen op het MILJOEN! De schade verdwijnt ook na ontkalking van die toestellen. Ik heb ook zo'n toestel staan maar aangezien die altijd netjes ontkalkt is is er dus ook geen ontploffingsgevaar.

Het toestel zal geen 8 dagen maar 3 tot 6 weken wegzijn. Aangezien Philips de grote overrompeling niet aankan kan het dus zelfs langer duren. De procedure gaat als volgt: je belt, je krijgt een ontkalkingsset toegestuurd, daarna een doos, die stuur je op en dan krijg je je HERSTELDE toestel terug, geen nieuw dus ;). Dus als je alles bijeen gaat rekenen snap je ook wel dat je dat ding niet op 1,2,3 terughebt :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:23

Ik moet ook nog eens bekijken of wij al die moeite gaan doen, hoor, vind de plofkans nogal minimaal.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:24

Whatever you do... Ontkalk dat ding NIET met AZIJN!!! Azijn vreet namelijk die ultradunne buisjes in je toestel op ;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:36

Onze Senseo is net ontploft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kreeg deze link via een ander forum waar ik actief ben.. Wilde jullie even laten weten dat ik dus 1 van de 300.000 ben :D haha MY GOD!
Die hele deksel is er aan de bovenkant afgesprongen en dat hele ding is ontploft! Zelfs de pad die er in zat is ontploft! Alles zat onder de koffie! Incl. ikzelf ;) Dat ding leek wel een stoommachine!! Wij hadden vorige week zo'n doos aangevraagd om hem terug te sturen maar die hadden we nog niet binnen gekregen!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:37

oke heftig :oo Had je het ding al eens ontkalkt? Hier ben ik vooral benieuwd naar ;) Anders klopt de Philips theorie niet!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:38

JulienSVU schreef:
Onze Senseo is net ontploft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kreeg deze link via een ander forum waar ik actief ben.. Wilde jullie even laten weten dat ik dus 1 van de 300.000 ben :D haha MY GOD!
Die hele deksel is er aan de bovenkant afgesprongen en dat hele ding is ontploft! Zelfs de pad die er in zat is ontploft! Alles zat onder de koffie! Incl. ikzelf ;) Dat ding leek wel een stoommachine!! Wij hadden vorige week zo'n doos aangevraagd om hem terug te sturen maar die hadden we nog niet binnen gekregen!!

dan krijg je toch een nieuwe senseo, of had ik het mis? 8-)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:39

chipieke schreef:
oke heftig :oo Had je het ding al eens ontkalkt? Hier ben ik vooral benieuwd naar ;) Anders klopt de Philips theorie niet!

Geen idee dat ding staat bij ons op het werk ;) Word wel regelmatig gebruikt..
Ik drink trouwens helemaal geen koffie, ik moest even een bakje zetten voor een klant hier..
Dat heb ik weer ;) Maar moet zeggen dat de explosie best heftig was! De hele keuken zit er onder! En dat ding is echt helemaal kapot.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:39

De onze moet ook terug :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:13

JulienSVU schreef:
chipieke schreef:

Geen idee dat ding staat bij ons op het werk ;) Word wel regelmatig gebruikt..
Ik drink trouwens helemaal geen koffie, ik moest even een bakje zetten voor een klant hier..
Dat heb ik weer ;) Maar moet zeggen dat de explosie best heftig was! De hele keuken zit er onder! En dat ding is echt helemaal kapot.

foto!!!!! }> :Y)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:17

Wij hebben nog steeds geen doos binnen iig :=

Maar we hebben hem laatst nog ontkalkt, maar die halve kopjes blijven?