'Buitenlanders'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:21

Lyonesse schreef:
@ zwartwitje: Blijkbaar zie jij je ierse zwager of je chineese buurvrouw niet als nederlander. Anders stond er wel: mijn nederlandse zwager, die in ierland geboren is etc etc. Ik denk dat je het dus met me eens bent dat een Ier een Ier blijft, een Chinees een Chinees, een Turk een Turk en een Marokkaan blijft een marrokaan. En ik blijf me toch steeds afvragen wat daar zo erg aan is. Mijn moeder woont in duitsland, maar blijft een nederlander. Nou en?

Technisch gezien is iedereen die geen nederlands paspoort heeft een buitenlander, heel zwart wit gesteld. Ik denk dat je nationaliteit moet loszien van gedrag. Er zijn zoveel nationaliteiten in Nederland en allemaal bevatten ze rotte appels en vrijwel het meerendeel van de mensen zijn in staat een bestaan op te bouwen waarin zij zichzelf zijn en toch in de Nederlandse samenleving (redelijk) goed tot zeer goed kunnen functioneren. Helaas is de groep die de problemen veroorzaakt dusdanig vaak in het nieuws dat er een vertekenend beeld ontstaat, overig zijn de verschillende bevolkingsgroepen hier zelf ook niet blij mee want als er mensen uit hun gemeenschap negatief in het nieuws zijn, zijn zij allemaal negatief in het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:07

joostvangestel schreef:
Dus je irriteert je niet aan Nederlanders die niet willen werken, maar wel altijd om korting lopen te zeuren als ze hun mercedes willen rijden?

De Nederlander die om korting durft te vragen ben ik in al die 17 jaar dat ik bij auto's werk nog nooit meegegaamkt, of ze hebben een x aantal onderdelen per jaar afgenomen, dan proberen ze het op een accoordje te gooien.
Maar ene Hassan, uit Utrechts die niet eens de moeite neemt om mij netjes op te komen zoeken aan de balie, een telefoontje pleegt en het smerige lef heeft om korting te vragen? Ja die kom ik helaas alle dagen tegen!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:35

Chiqa: aha, ik snap het nou iets beter. Want iedere weldenkende Nederlander vraagt heus wel eerst of hij korting kan krijgen als hij een Mercedes voor koopt. Voor de rest is het nog altijd zo dat nooit degene gek is die vraagt, maar wel degene die de volle prijs betaalt. Vragen naar korting is het minste wat je kunt doen. Dat buitenlanders daar wat vlugger in zijn zegt alleen maar iets over de harde verkooptechnieken in Nederland. Ik geloof dat er in deze crisistijden wel veel vaker om korting gevraagd gaat worden, ook door "keurige" nederlanders. Immers rijk worden is niet altijd de kunst, rijk blijven wel ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:59

joostvangestel schreef:
Immers rijk worden is niet altijd de kunst, rijk blijven wel ;)

Dat is nog eens een mooie! Die onthoud ik.

Wel typisch dat de meningen zo uit een lopen,sommige mensen zijn niet echt realistisch maar gaan af op die eene gebeurtenis die ze hebben zien gebeuren. Toch jammer blijf ik dat vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 00:41

joostvangestel schreef:
Want iedere weldenkende Nederlander vraagt heus wel eerst of hij korting kan krijgen als hij een Mercedes voor koopt. Voor de rest is het nog altijd zo dat nooit degene gek is die vraagt, maar wel degene die de volle prijs betaalt. Vragen naar korting is het minste wat je kunt doen.

Euhm. Denk niet dat je me dan helemaal begrijpt. Korting op een auto als je wat inruilt ... soit. Dat wordt getolereerd.
Korting omdat je al een x aantal auto's heb afgenomen, de normaalste zaak van de wereld zou het schandalig vinden als je het niet zou vragen.
Maar korting op een APKtje...of de roetmetign niet willen betalen (Verplicht bij diesels) omdat hier niet naar is gevraagt.....Sorrie dan moet je echt je ogen uit je hoofd schamen.
En dit gebeurt elke keer weer bij...jahoor de buitenlanders. Kijk ik ben zelf in Turkije geweest, daar is het normaal dat er afgedingt wordt, ja zelfs op een etentje.
Maar niet in Nederland, laten ze zich alsjeblieft aanpassen op dat gebied, er zijn grenzen en willen ze niet over een kam geschoren worden doe dan aan iets als reintegratie oid.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:17

Chiqa: ik zie dat je echt in dromenland woont. Ik sta me al tijden te verbazen hoe Nederlanders continu staan te mekkeren dat alles duurder wordt, maar er nooit iets aan doen. Korting vragen is een manier om je af te vragen of je eigenlijk niet te veel betaalt en is daarmee een vraag aan de verkoper om te vertellen waarom het zo veel kost.

In het geval van de roetmeting: als je van te voren hebt aangegeven hoeveel de APK kost en hebt bij de offerte vergeten aan te geven dat een roetmeting verplicht is en die dus "plotseling" opvoert als meerkosten, dan had je denk ik héél veel mensen aan je broek. Althans, ik vraag altijd netjes wat een handeling gaat kosten en vraag ook uitdrukkelijk dat ik opgebeld word als het bedrag omhoog gaat. Dan beslis ik zélf of dat ik de extra handeling betaald wil hebben. ik zou de roetmeting als verborgen kosten zien als die van te voren niet aangemerkt werd.

De gemiddelde Nederlander vraagt misschien niet snel om korting. Dat is er in al die jaren door soms gladde, soms onbeschofte verkopers wel uitgehaald. Als de Nederlander zich onheus bejegend voelt dan komt die gewoon niet meer terug de volgende keer. Heb ik ook gedaan nadat een garage mij probeerde te tillen. Eerst gereclameerd wegens onbehoorlijke kosten. Antwoord van een botte vent met oneigenlijke argumenten Vervolgens besloten te betalen en de volgende keer 20 km verder te rijden naar iemand die ik wél kan vertrouwen. Die buitenlander geeft je feitelijk de kans om te vertellen waarom dat iets zo veel kost en waarom hij ook de volgende keer terug moet komen om je weer een deel van zijn/haar geld te schenken.

En ja, Nederlanders zijn soms zo pinnig dat ze op een paardenwedstrijd liever ergens in een stal gaan staan urineren dan dat ze in de sanitaire wagen 20 cent moeten betalen voor dezelfde handeling. Dus in principe "onderhandelen" Nederlanders dus ook over 20 cent. Het is alleen nog niet zo dat ze bij de WC wagen om korting gaan vragen :P

Dus de stelling is bijna: wat is er met Nederlanders gebeurd dat we leveranciers niet meer direkt durven te vragen om korting en lopen we toch maar gewoon naar de concurrent om die betere prijs? Alles is relatief. Ik weet niet of je zelf ondernemer bent of dat je in dienst bent. Als je een hekel hebt aan je klanten zal je niet lang ondernemer blijven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:47

joostvangestel schreef:
Chiqa: ik zie dat je echt in dromenland woont. Ik sta me al tijden te verbazen hoe Nederlanders continu staan te mekkeren dat alles duurder wordt, maar er nooit iets aan doen. Korting vragen is een manier om je af te vragen of je eigenlijk niet te veel betaalt en is daarmee een vraag aan de verkoper om te vertellen waarom het zo veel kost.

In het geval van de roetmeting: als je van te voren hebt aangegeven hoeveel de APK kost en hebt bij de offerte vergeten aan te geven dat een roetmeting verplicht is en die dus "plotseling" opvoert als meerkosten, dan had je denk ik héél veel mensen aan je broek. Althans, ik vraag altijd netjes wat een handeling gaat kosten en vraag ook uitdrukkelijk dat ik opgebeld word als het bedrag omhoog gaat. Dan beslis ik zélf of dat ik de extra handeling betaald wil hebben. ik zou de roetmeting als verborgen kosten zien als die van te voren niet aangemerkt werd.

De gemiddelde Nederlander vraagt misschien niet snel om korting. Dat is er in al die jaren door soms gladde, soms onbeschofte verkopers wel uitgehaald. Als de Nederlander zich onheus bejegend voelt dan komt die gewoon niet meer terug de volgende keer. Heb ik ook gedaan nadat een garage mij probeerde te tillen. Eerst gereclameerd wegens onbehoorlijke kosten. Antwoord van een botte vent met oneigenlijke argumenten Vervolgens besloten te betalen en de volgende keer 20 km verder te rijden naar iemand die ik wél kan vertrouwen. Die buitenlander geeft je feitelijk de kans om te vertellen waarom dat iets zo veel kost en waarom hij ook de volgende keer terug moet komen om je weer een deel van zijn/haar geld te schenken.

En ja, Nederlanders zijn soms zo pinnig dat ze op een paardenwedstrijd liever ergens in een stal gaan staan urineren dan dat ze in de sanitaire wagen 20 cent moeten betalen voor dezelfde handeling. Dus in principe "onderhandelen" Nederlanders dus ook over 20 cent. Het is alleen nog niet zo dat ze bij de WC wagen om korting gaan vragen :P

Dus de stelling is bijna: wat is er met Nederlanders gebeurd dat we leveranciers niet meer direkt durven te vragen om korting en lopen we toch maar gewoon naar de concurrent om die betere prijs? Alles is relatief. Ik weet niet of je zelf ondernemer bent of dat je in dienst bent. Als je een hekel hebt aan je klanten zal je niet lang ondernemer blijven.

Ik vind afdingen onbeschoft. Je vraagt wat iets kost, en als je dat te veel is, dan koop je het niet of ergens anders simple as that.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:00

[/quote]
Ik vind afdingen onbeschoft. Je vraagt wat iets kost, en als je dat te veel is, dan koop je het niet of ergens anders simple as that.[/quote]

niet als je in turkije op vakantie bent ;)

Lyonesse

Re: 'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:12

Wat niet? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:09

joostvangestel schreef:
In het geval van de roetmeting: als je van te voren hebt aangegeven hoeveel de APK kost en hebt bij de offerte vergeten aan te geven dat een roetmeting verplicht is en die dus "plotseling" opvoert als meerkosten, dan had je denk ik héél veel mensen aan je broek.

Euhm. weet niet onder welke steen jij heb geleefd de afgelopen jaren, mss in dromenland? Maar APK roetmeting en 4 gasttesten horen bijelkaar :)
Dus zullen we het tillen van jou garage ook maar met een flinke schep zout gaan nemen als je daar al verbaasd over bent :D

Goed we gaan offtopic, ik heb een hekel aan bitenlanders die niet willen werken maar wel van mij centen willen leven, verders heb ik niets tegen ze. Polen zijn harde werkers, vragen weinig en zeuren nooit.
Turken en Marokkanen heb ik het gewoon wat minder mee om de genoemde redenen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:21

Chiqa schreef:
ik heb een hekel aan bitenlanders die niet willen werken maar wel van mij centen willen leven, .

Wanneer je ´bitenlanders´ door ´iedereen´ vervangt is dat geen dicriminatie, zoals het er nú staat = discriminatie op grond van herkomst :)*

hc

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:25

Chiqa schreef:
Euhm. weet niet onder welke steen jij heb geleefd de afgelopen jaren, mss in dromenland? Maar APK roetmeting en 4 gasttesten horen bijelkaar :)
Dus zullen we het tillen van jou garage ook maar met een flinke schep zout gaan nemen als je daar al verbaasd over bent :D

Als ik een auto aanbied ter APK, vraag ik eerst netjes hoeveel dat gaat kosten. Als de garage is "vergeten" te melden dat er dan extra kosten bij komen voor de roetmeting, zijn de kosten keihard voor de garage. helaas pindakaas, offerte is offerte.

Voor wat verder betreft, ik dacht dat wij Nederlanders een handelsvolk zijn. Daar hoort loven en bieden bij. Verkopers hebben ons een misplaatst schaamtegevoel aangepraat. Voor wat betreft afdingen, je zal ook wel een hekel hebben aan Scandinaviers (jawel, Zweden, Noren, Finnen). Daar hoort afdingen ook gewoon bij de alledaagse cultuur. Je krijgt er alleen wel een blond koppie met blauwe oogjes erbij :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:02

Hm.. ik leef denk ik wel onder een steen..

2 jaar geleden een vriezer en koelkast en wasmachine gekocht.. Mijn vader praten als brugman en jahoor, héél wat geld eraf gepraat.

Onderhandeld over een paard, prijs was 8.000 en stond vast er was geen discussie meer mogelijk.. weer praten,praten,praten en jahoor..paard uiteindelijk voor 6.800 meegnomen.

Ik heb ook, dat was weliswaar een weddeschap of ik dat zou durven, een broek bij men at work een kleine korting kunnen krijgen.

Waarom onbeschoft? Zo lang je met respect met elkaar omgaat kan je het altijd proberen. Nee heb je,ja kan je krijgen.

Grappig dat op de zwarte markt opeens vaak nederlanders moeilijk doen om een flesje shampoo ,die 50% goedkoper is dan in de winkel, en maar blijven afdingen.. En dan na een tijdje half kwaad weglopen. Dat vind ik pas onbeschoft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:12

joostvangestel schreef:
Als ik een auto aanbied ter APK, vraag ik eerst netjes hoeveel dat gaat kosten. Als de garage is "vergeten" te melden dat er dan extra kosten bij komen voor de roetmeting, zijn de kosten keihard voor de garage. helaas pindakaas, offerte is offerte.

Kosten zijn gewoon vooraf gemeld ;) Maar deze buitenlander weigerde deze kosten te betalen op het moment dat hij de rekening gepresetneerd kreeg ;) En ja dat maak ik helaas wekelijks mee met buitenlanders, altijd maar zeuren om de rekeing, ga dan naar een beunhaas oid.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:36

;) Dan ben ik een heeeel onbeschoft persoon, ik ding ook af.. Neen niet in supermarkten maar wel bij andere grote aankopen..

Witgoed, tot nu toe altijd korting gekregen op TV, Wasmachine, droger.. Goed banketstaaf :D en die "kortingen" zijn ingecalculeerd door de verkoper, die weten tot hoe laag ze kunnen / mogen gaan.

Auto ( 2e hands) bij de garage gekocht ook 750 euro van de prijs eraf, en 1 gratis APK en een extra beurt..

zelfs bij mijn energie maatschapij korting kunnen krijgen, na tig keer een callcenter van andere maatschapijen aan de telefoon gehad was ik het zat..

Opgebeld naar mijn eigen energieleverancier, verteld wat ik aangeboden heb gekregen en of hun ook voor die prijs kunnen leveren.. en ja hoor! Ik betaal nu al 1 1/2 jaar minder en krijg ook nog wat terug na de jaarlijks meteropname ( jaarrekening)

Zelfs bij mn nieuwe zadel heb ik 2 gratis controle beurten en opvulbeurten gekregen, ipv 1 controle opvulbeurt.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:38

Tuurlijk!!!! afdingen!! zeker bij auto's of witgoed tv's etc. net wat jij zegt Sorell.. Anders ben je een dief van je eigen portemonnee tegenwoordig!!!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:44

sorrell schreef:
;) Dan ben ik een heeeel onbeschoft persoon, ik ding ook af.. Neen niet in supermarkten maar wel bij andere grote aankopen..

Witgoed, tot nu toe altijd korting gekregen op TV, Wasmachine, droger.. Goed banketstaaf :D en die "kortingen" zijn ingecalculeerd door de verkoper, die weten tot hoe laag ze kunnen / mogen gaan.

Auto ( 2e hands) bij de garage gekocht ook 750 euro van de prijs eraf, en 1 gratis APK en een extra beurt..

zelfs bij mijn energie maatschapij korting kunnen krijgen, na tig keer een callcenter van andere maatschapijen aan de telefoon gehad was ik het zat..

Opgebeld naar mijn eigen energieleverancier, verteld wat ik aangeboden heb gekregen en of hun ook voor die prijs kunnen leveren.. en ja hoor! Ik betaal nu al 1 1/2 jaar minder en krijg ook nog wat terug na de jaarlijks meteropname ( jaarrekening)

Zelfs bij mn nieuwe zadel heb ik 2 gratis controle beurten en opvulbeurten gekregen, ipv 1 controle opvulbeurt.

Kijk en dít bedoel ik dus niet. Of laat jij mensen eerst werzaamheden verichten, krijgt hier netjes vooraf een prisjopgave voor en weigerd ze dan te betalen? Beetje schraal vindt je ook niet?
Anders kan je net zo goed op voorhand al zeggen dat je het niet wil betalen, voor jou 10 anderen hoor :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:47

roodje schreef:
LimaMambo schreef:
ja of een pas geboren kind 5 keer aangeven bij de gemeente door een kleine aanpassing te maken in het geboortedocument.. dus 5 keer kinderbijslag..

Uhm, ze moeten het kindje dan gewoon zien hoor? Dat was bij mij zusje wel zo.. die was nog 3 maandjes en moest erheen ze wouden haar PERSE zien.

Dat is als je een paspoort aan gaat vragen. Bij het aangeven van een geboorte hoef je het kind echt niet mee te brengen. Zou ook een mooie boel worden, dat moet binnen 3 dagen. Weet je hoeveel kindjes dan nog in het ziekenhuis liggen?

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:48

Haha, zelf op de gewone markt krijg ik wel wat losgepeuterd, bijna altijd krijg ik wel iets voor niets mee en meestal is dat bij de marokkaanse groenten man.. Ook heeft deze man er voor gezorgd dat ik elke week 20 kg voeder wortels kreeg voor de inkoopsprijs van 1.50 euro hij nam het speciaal elke week voor me mee, en kreeg ik altijd nog een kistje appels bij als hij ze had staan..

Maar ik heb Zweeds bloed in me, misschien komt daar het onderhandelen van ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:51

Mijn opa kreeg ook kinderbijslag voor 3 kinderen terwijl hij er maar 1 had :x

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:51

Chiqa: heel simpel om met dat soort klanten omgaan: gewoon ze vriendelijk tewoord staan in dat geval en zeggen dat de prijsafgesproken is. Vriendelijk verzoeken te betalen en anders de deurwaarder erop af sturen. Ongeacht wat voor land ze vandaan komen.

Nooit je irriteren aan mensen die proberen het onderste uit de kan te halen, ze mogen proberen. Je eraan irriteren is volledig weggegooide energie. Klanten die moeite hebben om afspraken na te komen hebben bij mij voor de laatste keer iets gekocht, tenzij ze vooruit betalen. Maar nogmaals, nooit je daarover opwinden ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:52

sorrell schreef:
Haha, zelf op de gewone markt krijg ik wel wat losgepeuterd, bijna altijd krijg ik wel iets voor niets mee en meestal is dat bij de marokkaanse groenten man.. Ook heeft deze man er voor gezorgd dat ik elke week 20 kg voeder wortels kreeg voor de inkoopsprijs van 1.50 euro hij nam het speciaal elke week voor me mee, en kreeg ik altijd nog een kistje appels bij als hij ze had staan..

Maar ik heb Zweeds bloed in me, misschien komt daar het onderhandelen van ;)

Ik ben half jood, kwart pool en kwart duits :+ Zou je zeggen dat ik ook best wat gedaan kon krijgen :')

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:53

Chiqa schreef:
sorrell schreef:

Kijk en dít bedoel ik dus niet. Of laat jij mensen eerst werzaamheden verichten, krijgt hier netjes vooraf een prisjopgave voor en weigerd ze dan te betalen? Beetje schraal vindt je ook niet?
Anders kan je net zo goed op voorhand al zeggen dat je het niet wil betalen, voor jou 10 anderen hoor :)

Neen, dat niet.. Maar ik wel meegemaakt toen wij ons huis verbouwde en ik offertes had, en een prijsafspraak maakte die achterhaf niet klopte!

Betegelen van een muurtje ( schouw) , tegels zelf gekocht, de lijm zou hij meenemen.. Hij zei dat het ongeveer 6 uurtjes zou duren a 35 euro per uur.. redelijk leek mij... Maar de "beste" man is ruim 12 uur bezig geweest.. En kijk dan betaal ik dat niet natuurlijk, volgens eigen zeggen was hij een vakman en achteraf gezien een prutser.. Dus ik heb hem ook maar 6 uur betaald, onder het mom anders ga ik naar de commissie van tegelzetters waar hij insgeschreven stond.. Hij accepteerde dit gelijk en nam zonder morren genoegen met 6 uur uitbetaling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:59

joostvangestel schreef:
Chiqa: heel simpel om met dat soort klanten omgaan: gewoon ze vriendelijk tewoord staan in dat geval en zeggen dat de prijsafgesproken is. Vriendelijk verzoeken te betalen en anders de deurwaarder erop af sturen. Ongeacht wat voor land ze vandaan komen.

Nooit je irriteren aan mensen die proberen het onderste uit de kan te halen, ze mogen proberen. Je eraan irriteren is volledig weggegooide energie. Klanten die moeite hebben om afspraken na te komen hebben bij mij voor de laatste keer iets gekocht, tenzij ze vooruit betalen. Maar nogmaals, nooit je daarover opwinden

bedankt voor je advies. Je heb ook helemaal gelijk hoor, maar helaas gaat het erg slecht in de automobiel branche en kunnen we ons dit gewoon niet permitteren.
Duerwaarder heeft geen zin, betalen doen ze toch niet. Ze gaan gewoon klagen bij de importeur, die hun dan in hun gelijk stellen en hoeven de rekeing niet te betalen, dat is toch triest?

Eerst krijgen ze netjes een prijsopgaaf, gaan accoorrd met de reparatie en trekken dan hun keutel in.
Ik ken bedrijven die de boel dr vervolgens weer afsleutelden, was al kapot, wil ej niet betalen? Dan is het nog steeds kapot.
Bedrijven gaan daar failliet aan, zo wij dus ook.
Maar gelijk heb je, met opwinding bereik je vrijwelk niets, alleen dat je bij de eerste de beste soortgelijke klant duidelijkalles op papier laat zetten inclusief accoord voor de kosten e/o reparatie.

Sorrel, heb het niet over een paar eurootjes hoor, of laat jij ook eerst je radio repareren, gaat accoord met de prijsopgave en wil dan korting?

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:08

Citaat:
Sorrel, heb het niet over een paar eurootjes hoor, of laat jij ook eerst je radio repareren, gaat accoord met de prijsopgave en wil dan korting?

Ik ook niet, ik vindt 215 euro uit mn zak willen kloppen ook teveel geld, terwijl er ook en prijsopgaaf vooraf was.. Dit noem ik niet een paar eurootjes..

Maar Chiqa ik begrijp je frustratie heel goed, het is niet netjes wat er gebeurd bij jullie op de zaak dat klopt..