Hond Rocky vastgebonden aan boom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:06

tja als je een volledig gezin met kinderen hebt en je raakt je baan kwijt en je hebt een hond die dure medicijnen en duur dieetvoer nodig heeft..... je moet dan een keuze gaan maken. De kinderen of de hond....

Ik zit door mijn paard ook flink in de schulden. Maar ook hem zal ik nooit zijn zorg ontzeggen.

Mijn asielhond is ook een drama. Heeft vanalles en het blijft maar door gaan. Zo nu ook. Dure brokken van DA alla 35 euro de 5 kg. Speciaal spul voor zijn vacht. Dier krijgt bronwater.....om de 4 week vlooienspul enz enz Om de 2 week naar de dierenarts voor controle. Maar hij krijgt alle zorg die hij nodig heeft.
Ik bezuinig op andere dingen. Ik trim/scheer mijn hond zelf. Tja misschien niet even mooi als de trimster. Maar zijn vacht is weer kort. Nageltjes geknipt enz. Scheelt mij toch 3 x 40 euro per jaar.

Maar ik kan wel rustig een week op droog brood.. maar dat kun je met kinderen gewoonweg niet doen.

Ik denk dat de eigenaren van Rocky de wanhoop goed nabij waren.

Als ik voor de situatie zou komen te staan dat ik moet kiezen tussen mijn kinderen of een zieke hond die bij mij een aangenaam leven heeft gehad. Maar ik kan mij de dure operaties en medicijnen niet meer veroorloven tja dan denk ik: hij heeft een mooi leven gehad. En ik maak er een einde aan. Geen gezeur meer met medicijnen, geen operatie met gevolgen van dien. Maar een vredig einde.

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen mijn geschifte asielhond weer de onzekerheid in te gooien. Dan maar een mooie einde aan een aantal leuke pijnloze jaren vol liefde.
En ik weet dat mijn DA mij hierin zou steunen.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 29-03-09 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:07

slimmerik schreef:
Welke oplossing vinden jullie dan acceptabel ??

De enige acceptabele oplossing in mijn ogen is om een goed thuis voor het dier te zoeken op het moment dat je dit zelf niet meer kunt bieden. Naar mijn mening hoort dat bij de verantwoordelijkheid die je hebt als je huisdieren houdt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:07

Het zou overigens ook mijn keuze zijn hoor.... de hond afmaken :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:09

Mas schreef:
slimmerik schreef:

De enige acceptabele oplossing in mijn ogen is om een goed thuis voor het dier te zoeken op het moment dat je dit zelf niet meer kunt bieden. Naar mijn mening hoort dat bij de verantwoordelijkheid die je hebt als je huisdieren houdt.

Kan me nog herinneren dat een bokker met zo'n hond al ruim een jaar bezig was om hem te herplaatsen. Meeste mensen hebben gewoon een hekel aan een dergelijke hond. Dus of dat een optie is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:10

Och wat sneu, voor zo een lelijkerd sta ik wel in de rij, arm dier, zeker weten dat er genoeg mensen zijn die een groot dierenhart hebben en juist zo een kansloos dier wil verzorgen.

Jammer dat ze hem niet op internetsites hebben gezet, op hondenforums, zeker wel iemand die zo een dier een laatste plekje kan en wil geven, maar hij is goed terecht gekomen lees ik. Zo aan zo een boom moet toch ook wel traumatisch zijn, zo zonder baasje en alleen. ;(

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:10

Mas schreef:
slimmerik schreef:

Tja dan vind je een nieuw huis. Week later verliest de nieuwe baas zijn baan kan hond weer naar andere baas. In deze tijden waarin niks meer zeker is....

Ik zou ook niet in de rij staan voor een zieke hond. Ik kan hem gewoon de zorg ook niet bieden.

Ik heb mijn hond uit het asiel geplukt als zijnde een jonge gezonde hond, met een gevoelige huid.... jeah right.
Maar goed, hij is hier. Ik ben dol op hem en hij gaat nooit weer weg. Wordt ik bv over een jaar ongeneeslijk ziek. Dan laat(maak) ik een einde aan mijn leven als ik er zat van ben. En tja(hier krijg ik vast half bokt voor over mij heen) dan gaat mijn hond mee.
Ik weet namelijk dat mensen die ik dan achterlaat niet op de manier voor mijn hond kunnen/ willen zorgen zoals hij dat verdient. En ik wil NIET dat hij bij vreemden/ asielmolen terecht komt.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 29-03-09 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:11

Niet iedereen wordt werkloos..maar oliebol happens en dat kan ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:12

russel schreef:
Och wat sneu, voor zo een lelijkerd sta ik wel in de rij, arm dier, zeker weten dat er genoeg mensen zijn die een groot dierenhart hebben en juist zo een kansloos dier wil verzorgen.

Jammer dat ze hem niet op internetsites hebben gezet, op hondenforums, zeker wel iemand die zo een dier een laatste plekje kan en wil geven, maar hij is goed terecht gekomen lees ik. Zo aan zo een boom moet toch ook wel traumatisch zijn, zo zonder baasje en alleen. ;(

Jammer dat je toen niet de smeekbedes van die medebokker hebt gezien .....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:13

slimmerik schreef:
Kan me nog herinneren dat een bokker met zo'n hond al ruim een jaar bezig was om hem te herplaatsen. Meeste mensen hebben gewoon een hekel aan een dergelijke hond. Dus of dat een optie is??

In zo'n geval breng je hem naar het asiel, daar moet je voor betalen ja, maar dat moet je ook als je hem in laat slapen. Maar dat alles is imo 100 keer beter dan het beestje in het bos te dumpen, want zo zie ik het absoluut.
Ik begrijp niet hoe een mens zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken als je zoiets doet. Misschien is het omdat ik een echt dierenmens ben en alles voor mijn dieren over heb, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ik zoiets zou doen met een dier...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:17

Mas schreef:
In zo'n geval breng je hem naar het asiel, daar moet je voor betalen ja, maar dat moet je ook als je hem in laat slapen. Maar dat alles is imo 100 keer beter dan het beestje in het bos te dumpen, want zo zie ik het absoluut.

Lees:
joyce83 schreef:
Ik ken de plek waar de hond ongeveer heeft moeten zitten. Dit is een plek waar dagelijks veel mensen voorbij rijden en stoppen, gezien werd hij zeker.

Dus echt dramatisch was het niet. Maar ik zou ook niet voor deze oplossing gekozen hebben. :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:21

Slimmerik, hij zal heus wel gezien zijn en ik begreep inderdaad dat hij op een plek is achtergelaten waar dagelijks veel mensen passeren.
Maar denk eens verder: dat er heel veel mensen passeren kan ook een enorm risico voor de hond opleveren. Je hoort de laatste tijd de gruwelijkste dingen in het nieuws en wat er af en toe met dieren uitgehaald wordt is te bizar voor woorden.
Er hoeft maar één zo'n gek rond te lopen en die hond te vinden... als hondenliefhebber hoor je zo'n risico niet te nemen,
al kan ik me ook wel weer voorstellen dat de eigenaar in zijn wanhoop wellicht zo ver niet gedacht heeft.

Het is hoe dan ook een ontzettend trieste zaak, voor zowel eigenaar als hond en ik ben oprecht blij te horen dat het voor die laatste allemaal goed afgelopen is uiteindelijk :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:22

Mas schreef:
slimmerik schreef:

Ik begrijp niet hoe een mens zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken als je zoiets doet. Misschien is het omdat ik een echt dierenmens ben en alles voor mijn dieren over heb, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ik zoiets zou doen met een dier...

Ik ben ook een dierenmens in hart en nieren. Ik geef meer om dieren dan om mensen.

Toch kan ik mij wel indenken in waarom hij dit gedaan heeft.

Als je moet kiezen tussen je dier of kinderen. Wat moet hij dan? Zijn kind maar vast binden in het bos?

Sommige dingen als een finaciele crisis kun je gewoon niet zien aankomen.

Ik sprak vorige week met een man bij mijn pa op het werk. Ik was daar met mijn hond, en hij vond hem leuk. Hij vertelde dat hij in de oorlog ook zo'n soort hond had. Net zo'n eigenzinnig dier als die van mij.
Tja de Russen kwamen en het was oorlogstijd. Man had gewoon niet genoeg eten om zichzelf te voeden. Laat staan de hond. Hij werd graatmager. Half dood.
De russen zagen de hond en wouden hem wel overnemen. Zij hadden wel eten voor hem. En zouden hem een paar week goed verzorgen en vetmesten en lief voor hem zijn. Om hem daarna voor zeep te gebruiken.
Man had niet veel keus. Als hij de hond zou houden ging hij dood. Als hij hem weggaaf kreeg hij zelf wat eten als dank. En de hond zou nog een paar leuke weldoorvoede weken hebben.

Ik natuurlijk: oooooo wat zielig. Maar ja, hoe meer je er over nadenkt..
Ik zeg heel hard. Ik zou het nooooooooit doen. Maar ja, dan heb ik makkelijk praten. Heb ik geen geld voor eten dan ga ik naar de voedselbank. Maar in die tijd was dat niet zo.

En ja tegenwoordig heb je de voedselbank.... maar een gezin met opgroeiende kinderen heeft meer nodig dan enkel voedsel.

En tja je kunt heel hard gillen: Zou ik noooooooit doen. Maar weet je dat wel zeker? Nee, je bent nog niet voor de keuze komen te staan. Dus het is heel makkelijk praten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:25

Toch kom ik weer terug op dat kosten verhaal.

Een hond naar een asiel brengen en/of euthaniseren kost beiden gemiddeld 80 euro. Een bedrag dat een bijstandsgezin vaak niet zomaar kan ophoesten. Deze oplossing was gratis en heeft hetzelfde effect als een asiel : je weet niet waar je hond uiteindelijk terecht komt.

(meestal via politie toch bij asiel.... maar dan gratis)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:29

slimmerik schreef:
Toch kom ik weer terug op dat kosten verhaal.

Een hond naar een asiel brengen en/of euthaniseren kost beiden gemiddeld 80 euro. Een bedrag dat een bijstandsgezin vaak niet zomaar kan ophoesten. Deze oplossing was gratis en heeft hetzelfde effect als een asiel : je weet niet waar je hond uiteindelijk terecht komt.

(meestal via politie toch bij asiel.... maar dan gratis)

Oeps. Zag te laat dat het een pbbericht werd :o heb wat moeite met de knopen laatste paar dagen..

Nee dat weet je niet. Je hoopt enkel dat iemand met een goed hart langsloopt en hem meeneemt.
Wat ik uit het bericht opmaak is dat het asiel hem helemaal geen kans wil geven... Aan de boom langs een pad heeft ie nog wel enigzins een kans. Meer dan in het asiel.

Inslapen kan zo duur als je zelf wil natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 29-03-09 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:29

Ik snap gewoon niet waarom iemand die zó krap bij kas zit aan huisdieren begint, Als dit persoon éven na had gedacht en in had gecalculeerd dat er enorme kosten (DA) zouden kunnen komen, dit risico is bij dit ras gewoon overuidelijk aanwezig, waarom dan tóch die hond in huis halen??

slimmerik

Re: Hond Rocky vastgebonden aan boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:31

Ik ook niet Chiqa, maar die mensen lopen nog steeds rond. Maar je kunt inderdaad buiten of door je schuld in de misère terecht komen....

Je baan is in deze tijden iig geen enkele zekerheid meer.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:32

Chiqa schreef:
Ik snap gewoon niet waarom iemand die zó krap bij kas zit aan huisdieren begint, Als dit persoon éven na had gedacht en in had gecalculeerd dat er enorme kosten (DA) zouden kunnen komen, dit risico is bij dit ras gewoon overuidelijk aanwezig, waarom dan tóch die hond in huis halen??

Euh.... ik weet niet hoor. Maar er is een finaciele crisis aan de gang. Iedereen kan zijn baan verliezen.

Weet jij veel hoe lang die man de hond al had. Wellicht heeft hij hem in huis genomen toen hij nog miljonair was en is zijn bedrijf failliet gegaan o.i.d.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:35

Ik heb vroeger iig heel wat honden van bomen af moeten halen. :(:) Iedere donderdag kwam de politiebus ze ophalen om naar het asiel te brengen. Triest gewoon. In die tijd gebeurde het gewoon om met vakantie te kunnen gaan. Ná de vakantie is wellicht gewoon een andere hond aangeschaft.

Moet zeggen dat die honden meestal niet zo goed verzorgd werden achtergelaten. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:53

smokey17 schreef:
Euh.... ik weet niet hoor. Maar er is een finaciele crisis aan de gang. Iedereen kan zijn baan verliezen.

Idd, dat is heel vervelend en kan je inkomsten drastisch doen dalen. Maar dan nóg, waar is je reserve, als je dieren heb weet je toch dat er onvoorziene uitgaves kunnen komen, daar spaar je toch een bepaalde buffer voor?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:01

Inderdaad Chiqa :j Maar ik zou ze niet graag de kost geven die dat niet hebben :n

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:02

Chiqa schreef:
smokey17 schreef:

Idd, dat is heel vervelend en kan je inkomsten drastisch doen dalen. Maar dan nóg, waar is je reserve, als je dieren heb weet je toch dat er onvoorziene uitgaves kunnen komen, daar spaar je toch een bepaalde buffer voor?

Tja. Maar als je je baan verliest....en je niet op korte termijn een nieuwe kan krijgen en je komt in de uitkering met een gezin.... dan moet je alle reserves bijzetten om je kinderen fatsoenlijk te eten te geven fatsoenlijk rond te laten lopen enz enz.

Ik kom zelf uit een gezin die alle dubbeltjes moesten omdraaien toen mijn ouders gingen scheiden en mijn moeder haar baan verloor. Mijn vader heeft een melkertbaan en ook zeker geen vetpot. Kon niet en zijn eigen huur betalen en ons onderhouden. Mijn moeder heeft jaren in de uitkering gezeten mede door zware depressies. En dan was er echt geen geld voor een potje voor de dieren. Onze dieren kregen dan ook goedkoop voor. En als ze ziek waren gingen ze naar de doktor. De gemiddelde leeftijd van onze dieren ligt momenteel op 18 jaar(de oudste is 22 geworden). Dus zo beroerd hebben ze het niet gehad.

Ook nu heb ik geen reserve voor als er wat met mijn dieren gebeurd. Gelukkig heb ik een hele lieve DA en is er altijd wat te regelen. Maar echt niet alle da's zijn zo.

Mijn paard heb ik zo'n 8 jaar geleden gekregen. Toen waren mijn finacien aardig. Mijn hond heb ik bewust uit het asiel gehaald, terwijl ik al in de schulden zat. Dom? Misschien. Maar ik ben wel bereidt op droog brood te zitten om de DA te betalen. En het plezier en de liefde die ik krijg weegt bij mij niet op tegen geld. Maar ja ben maar alleen. Woon nu bij pa. Dus heb het wat makkelijker.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 29-03-09 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:07

Klopt, ken helaas genoeg voorbeelden vanuit mijn omgeving....ik zit alleen zo niet in elkaar, dr is altijd wel geld vor mn dieren.
En ik heb echt geen vetpot hoor, zit al 4 jaar in de WAO.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:07

Chiqa schreef:
Klopt, ken helaas genoeg voorbeelden vanuit mijn omgeving....ik zit alleen zo niet in elkaar, dr is altijd wel geld vor mn dieren.
En ik heb echt geen vetpot hoor, zit al 4 jaar in de WAO.

Heb jij kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:10

Nee bewust niet voor gekozen omdat ik mij dat financieel niet kan veroorloven.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:16

Chiqa schreef:
Nee bewust niet voor gekozen omdat ik mij dat financieel niet kan veroorloven.

Dan kun je dus ook niet weten wat jij zou doen als je voor de situatie komt te staan.

Ik ook niet. Maar daarom kan ik mij nog wel inleven in zijn situatie.
Ik wil geen kinderen. Ook niet als ik er wel geld voor zou hebben. Ik hecht meer waarde aan mijn dieren. En heb voornamelijk voor mijn paard veel moeten laten gaan. Ben als sinds mijn 18e niet meer op vakantie geweest. Heb nog steeds geen rijbewijs. Doe zelden leuke dingen. Maar dat heb ik er voor over.

Ik zou nooit een dier aan een boom kneupen. Maar zou ook niet mijn dieren naar vreemden laten gaan. Mijn dieren blijven bij mij tot mijn of hun dood. En zoals ik al zei, mijn hond gaat mee(als hij nog leeft als mijn einde nadert). Ik wil het hem besparen om weer in het asiel gedumpt te worden. Mijn katten hebben al een nieuw huis(1 bij mams en 1 bij beste vriend). Katten zijn wat dat betreft toch wat makkelijker. Een mens in maar personeel, dat is wel te vervangen. Of ik ga zelf wel op zoek naar een muis.

Maar vanaf dag 1 dat ik mijn hond had wist ik dat hij voor mij door het vuur zou gaan. En ik voor hem(voor mijn katten uiteraard ook).