Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mas schreef:slimmerik schreef:Welke oplossing vinden jullie dan acceptabel ??
De enige acceptabele oplossing in mijn ogen is om een goed thuis voor het dier te zoeken op het moment dat je dit zelf niet meer kunt bieden. Naar mijn mening hoort dat bij de verantwoordelijkheid die je hebt als je huisdieren houdt.
Mas schreef:slimmerik schreef:Welke oplossing vinden jullie dan acceptabel ??
De enige acceptabele oplossing in mijn ogen is om een goed thuis voor het dier te zoeken op het moment dat je dit zelf niet meer kunt bieden. Naar mijn mening hoort dat bij de verantwoordelijkheid die je hebt als je huisdieren houdt.
russel schreef:Och wat sneu, voor zo een lelijkerd sta ik wel in de rij, arm dier, zeker weten dat er genoeg mensen zijn die een groot dierenhart hebben en juist zo een kansloos dier wil verzorgen.
Jammer dat ze hem niet op internetsites hebben gezet, op hondenforums, zeker wel iemand die zo een dier een laatste plekje kan en wil geven, maar hij is goed terecht gekomen lees ik. Zo aan zo een boom moet toch ook wel traumatisch zijn, zo zonder baasje en alleen.
slimmerik schreef:Kan me nog herinneren dat een bokker met zo'n hond al ruim een jaar bezig was om hem te herplaatsen. Meeste mensen hebben gewoon een hekel aan een dergelijke hond. Dus of dat een optie is??
Mas schreef:In zo'n geval breng je hem naar het asiel, daar moet je voor betalen ja, maar dat moet je ook als je hem in laat slapen. Maar dat alles is imo 100 keer beter dan het beestje in het bos te dumpen, want zo zie ik het absoluut.
joyce83 schreef:Ik ken de plek waar de hond ongeveer heeft moeten zitten. Dit is een plek waar dagelijks veel mensen voorbij rijden en stoppen, gezien werd hij zeker.
Mas schreef:slimmerik schreef:Kan me nog herinneren dat een bokker met zo'n hond al ruim een jaar bezig was om hem te herplaatsen. Meeste mensen hebben gewoon een hekel aan een dergelijke hond. Dus of dat een optie is??
In zo'n geval breng je hem naar het asiel, daar moet je voor betalen ja, maar dat moet je ook als je hem in laat slapen. Maar dat alles is imo 100 keer beter dan het beestje in het bos te dumpen, want zo zie ik het absoluut.
Ik begrijp niet hoe een mens zichzelf nog in de spiegel aan kan kijken als je zoiets doet. Misschien is het omdat ik een echt dierenmens ben en alles voor mijn dieren over heb, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ik zoiets zou doen met een dier...
slimmerik schreef:Toch kom ik weer terug op dat kosten verhaal.
Een hond naar een asiel brengen en/of euthaniseren kost beiden gemiddeld 80 euro. Een bedrag dat een bijstandsgezin vaak niet zomaar kan ophoesten. Deze oplossing was gratis en heeft hetzelfde effect als een asiel : je weet niet waar je hond uiteindelijk terecht komt.
(meestal via politie toch bij asiel.... maar dan gratis)
Chiqa schreef:Ik snap gewoon niet waarom iemand die zó krap bij kas zit aan huisdieren begint, Als dit persoon éven na had gedacht en in had gecalculeerd dat er enorme kosten (DA) zouden kunnen komen, dit risico is bij dit ras gewoon overuidelijk aanwezig, waarom dan tóch die hond in huis halen??
smokey17 schreef:Euh.... ik weet niet hoor. Maar er is een finaciele crisis aan de gang. Iedereen kan zijn baan verliezen.
Chiqa schreef:smokey17 schreef:Euh.... ik weet niet hoor. Maar er is een finaciele crisis aan de gang. Iedereen kan zijn baan verliezen.
Idd, dat is heel vervelend en kan je inkomsten drastisch doen dalen. Maar dan nóg, waar is je reserve, als je dieren heb weet je toch dat er onvoorziene uitgaves kunnen komen, daar spaar je toch een bepaalde buffer voor?
Chiqa schreef:Nee bewust niet voor gekozen omdat ik mij dat financieel niet kan veroorloven.