Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Ik denk een goede straf voor de nalatigheid van het wapen lijkt me hier aan de orde. Hem de dood van die mensen in de schoenen schuiven is toch wat te ver imo, hij heeft ze tenslotte niet gedood.
Maar ik vind het eelrik gezegd wel gevaarlijk dat 'gewone' mensen zomaar een wapen in huis mogen hebben. Tuurlijk zijn er regels voor het opbergen, maar daar word nooit op gecontroleerd lijkt me. Dus eigenlijk kan niemand weten wat iemand met zo'n wapen allemaal uitspookt.
anneM_Ajax schreef:Dood door schuld ben ik het niet mee eens.
Je kan hem pakken op de wapenwet. Maar meer niet.
In het begin van het topic wordt de vergelijking gegeven met een auto. Dat een auto geen dodelijk wapen is en dat dus niet geld in zulke gevallen.
Een auto wordt wel als een dodelijk wapen gezien
Chiqa schreef:anneM_Ajax schreef:Een auto wordt wel als een dodelijk wapen gezien
Door jou zeker of is de wet ineens veranderd en valt de auto plots onder de wapenwet en moet je een vergunnign hebben om hem in je bezit te hebben, want dan heeft heel Nederland een groot probleem, wat heel de wereld.
Appelen peren.
anneM_Ajax schreef:GOh zal het echt Chiqa. Nee natuurlijk niet.
Maar heb al eerder meegemaakt dat bij een eigenlijk simpel ongeluk met een fietser, dood door schuld werd geeist. Een auto was een dodelijk wapen werd toen verteld.
.
Chiqa schreef:anneM_Ajax schreef:GOh zal het echt Chiqa. Nee natuurlijk niet.
Maar heb al eerder meegemaakt dat bij een eigenlijk simpel ongeluk met een fietser, dood door schuld werd geeist. Een auto was een dodelijk wapen werd toen verteld.
.
Mss moeten mensen dit eens niet zo letterlijk nemen, dit zal wel niet in de zin van dat woord verteld zijn, weet haast wel zeker anders hebben de automobisten dus echt een giga probleem![]()
![]()
MOeten we onze auto's verstoppen achter slot en grendel en een wapenvergunning aanvragen zie je het voor je.
Chiqa schreef:Vaders had de tent gewoon moeten beveiligen en geen risico nemen dat zijn zoon dr bij zou kunnen,
dat risico heeft ie dus wél genomen.
Stom van hem was namelijk een plicht van hem dat hij dit achter slot en grenden zou bewaren dat staat immers in de regels, dus...Dood door schuld. Gelukkig ziet de vader in dat hij hartstikke fout was.
De rest is appelen peren (De auto dus) en niet relevant.
Adil18 schreef:Als je mijn tekst had gelezen had je gezien dat Tim zelf ook lid was van de schuttersvereniging
Chiqa schreef:Adil18 schreef:Als je mijn tekst had gelezen had je gezien dat Tim zelf ook lid was van de schuttersvereniging
Heb anders begrepen dat ie alleen heeft 'geoefend' op de sportschool van zijn pa, 1. en omdat de regels en wetgeving in Duitsland niet zo streng is werd dit gewoon oogluikend toegestaan heb niets meegekregen dat het een lid was van de vereniging, beslist niet.
2. Heb je een bron van die informatie waar staat dat hij ook een beroeps was?