Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Jumpfreak schreef:En @Faye: ik stel het niet, ik benadruk NIET, op prijs dat je me zo'n geniepige pb stuurt!!! Triest geval dat je bent.
Ik zal wel even een mod benaderen om te bepalen hoe geniepig die pb wel niet is, oke? Ik ben namelijk niet gediend van leugens en scheldpartijen.
liedje89 schreef:I@jumpfreak: IK heb zelf geen depressie gehad maar dat was een goede vriendin van de familie. (daar heb je denk overheen gelezen omdat mijn spatie het niet altijd meer doet waardoor er nogal eens scheve zinnen uit mijn comp rollen). Maar dat meisje is 4 jaar geleden nog twee keer opgenomen met een overdosis en alsje dat meisje nu ziet is ze echt een van de gelukkigste mensen die ik ken.
liedje89 schreef:Maar dat meisje is 4 jaar geleden nog twee keer opgenomen met een overdosis en alsje dat meisje nu ziet is ze echt een van de gelukkigste mensen die ik ken.
xKatleentjex schreef:En als je de stelling nu eens omdraait?
"mensen die niet willen dat een vriend zelfmoord plegen zijn egoïstisch omdat iemand die niet meer wilt leven voor hen moet blijven verderleven"...
Wat heb je als mens aan een leven als je na zelfs diepintense behandeling nog steeds doodongelukkig bent..en de enige reden waarom je het nog niet gedaan heb is omdat andere mensen niet willen dat je het doet. Wat doe je dan, kies je voor jezelf en laat je de wereld achter, of kies je voor je omgeving en blijf je al je jaren maar diepongelukkig verder leven omdat zij het willen?
Blue_Eyes schreef:Het punt is dan, BS, wat mij betreft: als je eenmaal gekozen hebt voor de dood, kun je dat daarna niet meer terugdraaien. Terwijl je, als je echt alles en alles eraan gedaan hebt, en dus de keuze hebt gemaakt in eerste instantie om te leven, daarna altijd nog kunt kiezen voor de dood.