Overgens kan een ontsteking in je mond zeer gevaarlijk zijn! De kans bestaat dat dit naar je hart overslaat en je hartkleppen aantast.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
femke27 schreef:Mijn vorige tandarts was een typische horror tandarts. Heeft het gepresteerd er voor te zorgen dat ik 1 tand bijna kwijt was. Geloof me, het is niet leuk als je 25 bent (toen dus) om een losse tand in je mond te hebben. Ben naar een ander gegaan. Had een telefonische afspraak gemaakt. De beste man stond zeer goed te boek!!! Loop bibberend naar binnen toen de assistente me geroepen had, sta ik daar toch oog in oog met een ongelooflijk mooie man!!! En hij heeft de boel nog gered ook! Tegenwoordig gaat het goed met de desbetreffende tand, hij zit weer zo goed als vast!!! Maar vind het eigenlijk niet zo erg om naar hem toe te gaan....Behalve mooi is hij heel erg rustig en duidelijk.
kimnytocize schreef:Ik was nooit bang voor de tandarts, ging er altijd zonder zorgen naar toe. Praat nu helaas over de verleden tijd..
Vorig jaar had ik in mijn achterste kiezen gaatjes zitten, zegma tussen de kiezen zelf. Moest dus een aantal stukken kies weggeboord worden voordat die gaatjes gevuld konder worden. Tandarts dacht dat het wel ff kon zonder verdoving.
Na 10 sec kon ik het niet langer volhouden en ben zowat half uit die stoel gerend en heb lichtelijk hysterisch een verdoving ge'eist. kreeg ik ook, en daarna voelde ik gelukkig helemaal niks meer. Maar die pijn die herinner ik me nog steeds, is verschrikkelijk!
Nu al meer dan een jaar niet naar de tandarts geweest, durf gwoon niet meer. Ga vast nog wel een keertje voor de zomervakantie ofzo, maar als er wat gebeurd moet worden dan alleen met verdoving. Anders ga ik net zo goed naar een andere tandarts!
gabyfedde schreef:Ik ben tandartsassistente en vind dit topic daardoor interessant om te lezen. DAT veel mensen bang zijn voor de tandarts weet ik. Maar ik ben altijd benieuwd naar het WAAROM. Wat mij opvalt is dat veel mensen met angst een ouder hebben die ook bang is. Veel mensen hebben trauma's opgelopen door de schooltandarts van 'vroeger'.
Horror-verhalen die ik hier lees maak ik trouwens bij ons gelukkig nooit mee.