Paddo's moeten legaal worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:24

kazary schreef:
Dat zou de bedoeling moeten zijn, maar dat is niet het effect bij iedereen. Zeker al niet in combinatie met drank.

Vechtpartijen in grote vorm, daar is tegenwoordig altijd drugs in het spel.
En bij het uitgaan vaak de pilletjes.

Waarom verbieden we de drank dan niet? Daar gaan meer mensen aan dood, heeft een langere uitwerking, is slechter voor je lichaam, heb je geen besef van dat er iets gebeurd (in tegenstelling tot veel drugs).

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:26

Zoals ik al zei, vroger sloeg men een keer met de vuist, dat was alcohol.
Nu draait men door, dat is drugs.
Dus dat is het besef.

Of je jezelf kapot drinkt of snuift (of hoe je het ook gebruikt) maakt me niet, het gaat mij om de overlast die het brengt.
Laatst bijgewerkt door kazary op 13-03-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:26

Ja mensen worden eerder agressief van drank dan van een pilletje of paddo's. Coke is een ander verhaal, en dat vind ik ook rotspul.

Vjestagirl

Re: Paddo's moeten legaal worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:28

Wat ik vooral raar vind, is dat het nu nogsteeds verkrijgbaar is, maar dat er totaal geen controle meer op is. Dan kan het toch beter legaal zijn met goede controle van de overheid?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:31

Er is geen controle van de staat. Iedere shop kan dus nu gewoon paddenstoelen verkopen. De gemeente weigert shops te controleren op het niet verkopen van paddo's, dus het is nu aan de verkoper zelf of hij verkoopt of niet. Met andere woorden: Er is geen controle op welke paddo's verkocht worden...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:33

Controle zal er nooit goed zijn in nederland. Ook niet als het legaal is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:35

kazary schreef:
Controle zal er nooit goed zijn in nederland. Ook niet als het legaal is.

Waarom niet? Dat kunnen we toch ontwerpen? Een systeem waarbij er wel goed gecontroleerd wordt, waarbij er een standaard komt aan kwaliteit. Kost iets meer tijd dan verbieden, maar scheelt je misschien wel weer doden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:38

Nee daarom krijgen meisjes van 14 sigaretten mee, en wordt er in Amsterdam nog gewoon gerookt tijdens het uitgaan. Maar moeten we dan alles maar illegaliseren? Omdat het controleren nooit waterdicht zal zijn? Burgemeester Job Cohen van Amsterdam wil dat het verbod op paddo's wordt opgeheven en dat paddogebruikers 3 dagen bedenktijd krijgen voordat ze paddo's mogen aanschaffen. Dat houdt dus in dat de dagjestoeristen al afvallen, want die zijn hier maar 1 of 2 dagen, en die vormen wel de grootste risicogroep.

En in de tijd dat je op feesten gewoon je XTC kon laten checken... Toen werd er ook op die feesten zelf voorlichting gegeven, dichter bij de doelgroep kun je niet komen. En dat is allemaal afgeschaft. Wie laat tegenwoordig nog z'n pillen checken? Mijn vriendengroep is wat dat betreft een uitstervend ras.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:40

Dus omdat men niet kan controleren moeten we het maar legaal gaan maken?
Dan wordt het helemaal een bende.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:42

kazary schreef:

Dat zeg ik toch niet? Beetje vage opmerking, aangezien ik steeds roep dat met legaliteit controle beter te handhaven is. Controleren kan nooit waterdicht zijn. Maar er moet wel zoveel mogelijk controle komen. Zoals het voorstel van meneer Job Cohen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:43

kazary schreef:

Dus omdat we het niet kunnen controleren moeten we het maar illegaal maken?
Dan wordt het helemaal een bende, omdat het hele kleine beetje controle wat we hadden we ook kwijt zijn. En daarbij, dan moet je sigaretten en alcohol ook verbieden, das ook drugs, gaan ook mensen dood aan, is ook irritant voor andere mensen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:46

Laat die controle zich dan maar eerst bewijzen door te laten zien dat er niet gebruikt wordt in uitgaangsgelegenheden. Dat kunnen ze niet, dus legaal drug wordt alleen maar gevaarlijker.

Vestja je leest niet
vroeger was er veel minder agressie bij het uitgaan dan nu er drugs wordt gebruikt.
Dus blijkbaar is drank dan toch minder erg.

Ja drugs moet illegaal blijven, alle drug, ook een jointje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:51

Jointjes zijn niet illegaal. Ik vind je wat kort door de bocht, ik ga vaak naar housefeestjes, vaak in Amsterdam, en ik tref nooit vechtpartijen. Toen ik nog in de horeca werkte was er wel elke keer gezeik op hardcorefeestjes, maar die gasten komen al binnen met de poeder nog onder hun neusgaten.

En waarom moet je drugs niet gebruiken tijdens uitgaansgelegenheden? Dan is het toch juist leuk?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:04

Volgens mij gaan we een beetje offtopic. Paddo's is niet bepaald de soort drug die veel op feestjes en bij uitgaansgelegenheden gebruikt wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:06

Jawel hoor. In de housescene zie je steeds meer paddo's, en pillen met XTC en LSD erin. Naam is me even ontschoten

edit: Maar uiteraard is het in de plaats gewoon drugs die je thuis neemt of in het bos.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:07

Je hebt natuurlijk ook de paddo's die meer een xtc effect geven. Maar zijn er mensen die willen trippen op housefeesten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:10

paddo's die een xtc effect geven ken ik nog niet. En ja, er wordt heel veel getript op housefeestjes. Wel meer lsd dan paddo's

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:13

Haha, oke, lijkt me niks :P maar ik zit helemaal niet in die housescene dus ik heb geen idee.

Ik heb die paddo's ook nooit gebruikt die een xtc effect geven, maar zie ze wel altijd bij shops liggen. Dan staat bij de beschrijving dat ze meer een xtc effect geven en minder trippend. Dus dat zal dan wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:15

Drugs is heel trendgevoelig. Het gaat in golven. Wat in de randstad heel populair was, waait uit naar de wat afgelegener dorpjes. Waardoor nu in de landelijke plaatsjes XTC in opkomst, en paddo's en LSD nu juist heel hip is. De pil die ik net bedoelde heet 2CB.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:16

Knoffer schreef:
Haha, oke, lijkt me niks :P maar ik zit helemaal niet in die housescene dus ik heb geen idee.

Ik heb die paddo's ook nooit gebruikt die een xtc effect geven, maar zie ze wel altijd bij shops liggen. Dan staat bij de beschrijving dat ze meer een xtc effect geven en minder trippend. Dus dat zal dan wel.

Ja dat kan best. Ik krijg altijd gedroogde paddo's mee. Kaalkopjes. Dus er zullen gerust soorten zijn die ik niet ken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:18

Leuk feitje over 2cb:

Citaat:
De papieren waarmee 2C-B op de opiumlijst terecht zou komen, zijn echter nooit ondertekend door minister en koningin, waarmee de illegaalstelling van dit middel nooit volledig van de grond is gekomen. Officieel is 2CB dus niet illegaal

Ik heb het overigens nog nooit gehad.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:36

als je eraan begint, weet je dat je er ook goed fout van kan gaan.
eigen verantwoordelijkheid, en ik vind dat het legaal moet worden en blijven.

ik begin er niet aan, omdat ik nogal een bange poepert ben :+
vrienden beleven er leuke avondjes mee, en dit gebeurt echt niet elke week, hoogstens 2 maal per jaar.
daarnaast is de space cake ook niet meer voor mij wegelegd, aangezien ik daar écht té vaag van ga denken, wat op zich best gaaf is, tenzij je denkt dat je dood gaat omdat je je neus niet meer voelt :o

nee, ik hou het bij een lekker rosé'tje, of vijf..of zes...of wanneer de tel kwijt is ;)

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 11:30

Vjestagirl schreef:
Wat ik vooral raar vind, is dat het nu nogsteeds verkrijgbaar is, maar dat er totaal geen controle meer op is. Dan kan het toch beter legaal zijn met goede controle van de overheid?

Daar heb je wel gelijk in vind ik.

Maar misschien is het ook handig een waarschuwingsbericht op de paddo's te zetten.
Net als dat op een pakje sigaretten staat: Roken is dodelijk!
Er zijn best veel mensen die gewoon maar wat doen zonder dat ze er iets van af weten.
Zo'n waarschuwing zou misschien nog wel eens voor vermindering van drugs kunnen zorgen.

Of zit er al zo'n waarschuwing op drugs?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:43

Nee, je krijgt ze gewoon in een zakje, maar ik weet dat de shop waar ik ze haal ze niet aan iedereen verkoopt, en hij heeft een vaste klantenkring. Mensen die hij niet kent verkoopt hij bijvoorbeeld nooit gedroogde paddo's.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:15

Waar ik ze kocht kreeg ik ze altijd in een doosje mee met waarschuwingen en gebruiksaanwijzing erop.