mick75 schreef:Ik denk dat het een recept is voor heel veel psychische ellende en daarbijkomende hoge zorgkosten.
Heb er trouwens niets op tegen dat je tijdelijk min of meer gedwongen wordt laagopgeleid werk uit te voeren. Heb zelf ook wel eens in een periode tussen twee banen aan de lopende band gestaan, niets mis mee zolang het niet te lang duurt. Als mensen te lang werk doen onder hun nivo zijn ze vatbaarder voor zaken als depressie, burnout en overspannenheid, om over de nodige fysieke of psychosomatische klachten maar niet te spreken.
Ik vind het dus een kortzichtige kortetermijnoplossing. Bovendien denk ik niet dat het gaat werken. Waarom zou een bedrijf een ongemotiveerde professor aan de lopende band willen zetten terwijl ze genoeg wel gemotiveerd personeel kunnen krijgen? Een schijnoplossing dus die hooguit lekker bekt.
Werkgevers willen bovendien geen ongemotiveerde werknemers. Dit voorstel is dus een uitnodiging tot meer pesterijen op het werk met alle nodige arbeidsconflicten van dien. Dat is nog veel erger dan werk doen dat je niet leuk vindt.