Olifant klem in gracht van Dierenpark Emmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:35

Zwerte schreef:
FrankavdT schreef:
Misschien heel raar, maar ik had het idee dat ze die olifant wel wat langer hadden mogen laten uitrusten en laten bijkomen, voordat ze haar in lieten slapen.
Het lijkt me dat dat beest een flinke klap heeft gehad, lijkt me niet dat ze dan binnen een uur weer helemaal de oude is.
Nu heb ik ook weer geen verstand van olifanten, maar toch...

Geloof me, ze hadden haar echt niet laten inslapen als er nog hoop is. Uiteraard gaan ze niet alle details van haar toestand in de media brengen, dat doet er namelijk ook niet toe. Ik ken de betreffende DA ook wel en die vecht echt wel zo lang mogelijk. Hier zal echt geen hoop meer geweest zijn... Als ze bijv in shock was en achteruit ging, dan is er gewoon geen redden meer aan.
Vreselijk dit, toen ik het gister hoorde vreesde ik al dat ze niet meer gered kon worden.

R.I.P. lieve meid Y;(

Ik neem ook echt wel aan dat ze er alles aan zullen doen. Ik dacht eigenlijk meer van als ze dat beestje gewoon eens een dag met rust laten, dat ze rustig bij kan komen. Het is natuurlijk ook niet niks wat ze is overkomen. Ik vond het in ieder geval ook erg jammer dat ze niet meer gered kon worden.

Pashon

Re: Olifant klem in gracht van Dierenpark Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:44

ze hadden op het nieuws al gezegt dat als een olifant te lang ligt ze niet meer kan staan, dus waarom het diertje onnodig laten lijden terwijl het eigenlijk al zeker is dat er geen hoop meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:46

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:01

Franka, als dat mogelijk was geweest, als ze met een dagje rust er misschien bovenop zou zijn gekomen, dan hadden ze dat zeker gedaan. Maar een olifant die niet wil staan.... ik weet wel zeker dat ze alles hebben geprobeerd, zo'n dier laat je niet zomaar gaan!

goldflower schreef:
jare geleden was er toch ook zo,n jong olifantje in een gracht gevallen.. daar was zijn pootje kapot van en volgens mij uiteindelijk afgemaakt..
(weet niet of dat in hetzelfde dierenpark was)

Ja dat is al heeeeel wat jaartjes geleden (jaar of 10/15 denk ik?), dat was Bo Gyi (als ik het goed schrijf...zal wel niet). Een jonkie dat geloof ik door zn papa erin was geduwd en zn poot had gebroken welke niet goed herstelde. Daarom uiteindelijk toch laten inslapen. Daarna is papa dus ook apart gezet. (andere man dan ze nu hebben trouwens, deze loopt wel weer in de kudde)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:23

Wat erg voor het dier.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:29

PussInBoots schreef:
"In Emmen vallen wel vaker olifanten in de gracht, maar die kunnen er MEESTAL wel op eigen kracht uitkomen". Wordt het dan gee tijd om na te gaan denken over andere oplossingen dan een gracht??

Daar zat ik ook aan te denken nadat ik het vandaag op het nieuws zag.
Erg sneu voor de olifant dat het zo gelopen is.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:39

oke dan heb ik weer een beetje mischien ongepaste vraag....
ik stel hem toch,gaat een olifant ook gewoon met de rendac mee?zal eigenlijk niet weten waar ze er anders mee heen moeten,maar vroeg het me toch af!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:50

Arm beest, snap ook niet dat ze er niks aan gaan doen als het al vaker gebeurd, nou is het helemaal uit de hand gelopen. Hopelijk gaan ze nou eens nadenken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:08

knooopje schreef:
ik stel hem toch,gaat een olifant ook gewoon met de rendac mee?zal eigenlijk niet weten waar ze er anders mee heen moeten,maar vroeg het me toch af!

Vind het eigenlijk wel een interessante vraag hoor :j Zou ik ook wel willen weten.

Voor de olifant vind ik het echt vreselijk

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:13

knooopje schreef:

Hhhm, wel een goede vraag. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:23

Ik zag het op het nieuws, wat vreselijk voor het arme dier. Ook ik begrijp niet waarom ze die gracht niet aanpassen als er vaker olifanten in vallen....

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:35

Beetje luguber, maar een olifant wordt in stukken gehakt gaat meestal daarna naar de Rendac. De kop wordt vaak wel bewaard voor de schedel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:37

Aah, interessant... Hoe weet jij dat dan?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:40

Arm omaatje. Kon het vanochtend op het nieuws ook niet goed aanzien.
Leandra - Inderdaad een beetje luguber, maar dood is dood en als het lichaam nog een doel dient, is dat toch prima?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:38

Ik hoorde het gisteravond al..zou bij de dierentuin gaan werken maar heb het toen niet gedaan. Heb wel veel contacten binnen de dierentuin.

Heel erg, arme Annebel

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:34

Leandra schreef:
Beetje luguber, maar een olifant wordt in stukken gehakt gaat meestal daarna naar de Rendac. De kop wordt vaak wel bewaard voor de schedel.

jakkes,maar oke,ik heb dan ook de vraag...hoe weet je dat?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:43

Misschien gaan ze naar Naturalis in Leiden? Ik weet van andere dieren dat ze daar naartoe gaan, maar dat is misschien alleen als het echt bijzondere dieren zijn of als ze er onderzoek naar willen doen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:40

Arm dier...
En nu maar hopen dat ze (dan maar tijdelijk, tot ze verhuizen) wat gaan doen aan de gracht. Zo dat ze er niet meer in vallen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:44

Ik vroeg me gisteren eigenlijk af of ze haar rug niet had gebroken oid. Het was toch een vrij diepe gracht en zo'n klap moet hard aankomen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:56

Net even jeugdjournaal gekeken.
Emmen gaat niks aan de grachten doen. Heeft de beheerd zelf verteld. Ze vinden het niet nodig omdat ze binnenkort toch gaan verhuizen.

De olifant is momenteen in Utrecht waar onderzoek wordt gedaan naar waarom ze niet meer overeind kwam.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:44

En omdat ze binnenkort toch gaan verhuizen is het prima als er volgende week nog 2 in vallen.

:? Wáárom zou je zo'n risico willen lopen? Gek hoor...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:01

Mireille schreef:
En omdat ze binnenkort toch gaan verhuizen is het prima als er volgende week nog 2 in vallen.

Ik vermoed omdat het GIGA duur is om een olifantproof hek/omheining te maken (en de verhuizing waar ze al mee bezig zijn is al duur zat) en dat de kans vrij klein is dat ze er werkelijk invallen. Ik vraag me af hoeveel er namelijk werkelijk invallen. Dit is voor zover ik weet de 2e keer dat er echt wat gebeurd, waarvan de eerste keer is veroorzaakt door het mannetje. In al die jaren is het verder altijd goed gegaan. Je kan niet alle gevaren weghalen en kan me goed voorstellen dat ze nu daar geen tonnen aan uit gaan geven.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:17

De tweede keer trouwens ook door een ander stelletje veroorzaakt.
Er waren er twee aan het stoeien en zijn toen tegen haar aangebotst waardoor ze haar everwicht verloor en daardoor daarin viel.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:20

Ik vond het echt vreslijk om te zien op tv.
Het zijn zulke prachtige en zachtaardige beesten.
Heel veel sterkte voor het personeel daar

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:21

Mireille schreef:

Begrijp ik dus ook niet idd.
Als je ervoor kiest die dieren te houden in je dierentuin dan kies je daarmee ook voor de verantwoordelijkheid
om te zorgen dat ze een veilige leefomgeving hebben.