het wordt steeds gekker met jonge kinderen die zwanger zijn, ookal kan zij hier niets aan doen..

die man moeten ze echt vastzetten..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rock schreef:Ik vind de mening van de kerk in deze situatie érg kwalijk.
Rivano schreef:Rock schreef:Ik vind de mening van de kerk in deze situatie érg kwalijk.
Als het Gods wil is dan blijven moeder en tweeling leven, en als het niet Gods wil is, dan sterft er 1, of 2, of alledrie. Maarja, dat heeft god dan ook zo gewild! De vader kan boette doen, en Jezus is gestorven voor onze zonden.
Kan het verkeerd hebben maar ik geloof niet dat er een kerk/geloof is (ook in Nederland) die voor abortus is. Het verschil zal zijn dat deze aartsbisschop zijn overtuiging luid en duidelijk verkondigd wetende dat hij de hele publieke opinie over zich heen krijgt, terwijl in andere landen/kerken ze het wel denken maar niet durven uitspreken. Dit voorval is ook geen uitwas, en komt ook niet mdat Brazilie een 'achterlijk' land is. Sterker nog, onze huidige paus (uit DUITSLAND) is sowieso in alle gevallen tegen abortus en verklaarde dat hier NOOIT een uitzondering op is. (Niet na verkrachting, gewoon nooit.)
(Note: bovenstaande is niet mijn mening!! Maar een verklaring van de denkwijze die niet alleen opgaat voor deze kerk. Ikzelf ben namelijk voor abortus.)
Rivano schreef:Rock schreef:Ik vind de mening van de kerk in deze situatie érg kwalijk.
Als het Gods wil is dan blijven moeder en tweeling leven, en als het niet Gods wil is, dan sterft er 1, of 2, of alledrie. Maarja, dat heeft god dan ook zo gewild! De vader kan boette doen, en Jezus is gestorven voor onze zonden.
Kan het verkeerd hebben maar ik geloof niet dat er een kerk/geloof is (ook in Nederland) die voor abortus is. Het verschil zal zijn dat deze aartsbisschop zijn overtuiging luid en duidelijk verkondigd wetende dat hij de hele publieke opinie over zich heen krijgt, terwijl in andere landen/kerken ze het wel denken maar niet durven uitspreken. Dit voorval is ook geen uitwas, en komt ook niet mdat Brazilie een 'achterlijk' land is. Sterker nog, onze huidige paus (uit DUITSLAND) is sowieso in alle gevallen tegen abortus en verklaarde dat hier NOOIT een uitzondering op is. (Niet na verkrachting, gewoon nooit.)
(Note: bovenstaande is niet mijn mening!! Maar een verklaring van de denkwijze die niet alleen opgaat voor deze kerk. Ikzelf ben namelijk voor abortus.)
Blue_Eyes schreef:Edit: (Overigens gereformeerd en niet RK, dus de paus wordt door onze kerk niet erkend)
denice schreef:kimberleyhof schreef:ehm ik dacht dat je op je 9e nog nie eens geslachtsrijp was! wojo
dit is echt niet normaal!!
arm kind!
die vent moeten ze echt castreren met een castreertang die ze bij hengsten ook gebruiken en zonder verdoving!!
Sommige zijn er al vroeg bij hoor. Ik vind ook, elke dag een plakje van zijn piemel af! En dan even wat zout en peper erop!
Rivano schreef:Die stiefvader zit inderdaad in de gevangenis, en wel in een aparte afdeling in isolatie, want anders wordt op zijn eerste dag de keel al doorgesneden door zijn celmaten. Dit soort acties worden ook in een gevangenis niet gewaardeerd.
De kerk heeft de moeder (die de abortus goedkeurde) en de doktoren die de abortus uitgevoerd hebben plus alle mensen die bij deze beslissing betrokken waren van de kerk uitgesloten. De stiefvader werd opmerkelijk genoeg niet genoemd in het lijstje. De doktoren in kwestie blijven erbij dat hun beslissing de enige juiste was, ook al betekent dit dit uitsluiting van de kerk.
De aartsbisschop zei over de wet die toestond de abortus uit te voeren (tot 20 weken zwangerschap):
Gods wet staat boven de wet gemaakt door mensen. Wanneer deze wet tegengesteld is aan de wet van god dan heeft deze wet geen waarde.
En om het helemaal feest te maken wil de advocaat van de kerk de moeder van het meisje aanklagen omdat zij de abortus toestond. Dit is tegen artikel 1 en 5 van de federale constitutie welke het recht op onschendbaarheid van het leven veiligstelt.