'Eenarmige presentatrice schrikt kinderen af'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bopje

Re: 'Eenarmige presentatrice schrikt kinderen af'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:55

misschien kan ze een neparm om doen ;)
ik vind dit echt niet oke van die ouders :l

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:43

ik vind het heel sneu voor dat meisje! maar als ik de foto zie denk ik van tja kunnen ze dat niet ff beter maken. doe dat shirtje nog wat naar beneden en vouw dan die mouw om zodat je het ''stompje'' niet zo ziet. het ziet er zo niet echt kindvriendelijk uit nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:46

Belachelijk. Als ze dat meisje gewoon d'r programma's laten presenteren krijg je later veel minder van die etterkinderen die niet iedereen raar aan kijken / klote opmerkingen maken omdat er iemand niet aan het 'normale plaatje' vol doet... :\

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:59

Ik vind dat iedereen die er anders uitziet als een ander achter slot en grendel moet worden gehouden! Afgeslachte afrikanen op het 6u journaal mogen ze natuurlijk wel laten zien, daar moeten kinderen maar aan wennen. Maar mensen met een handicap??? Nee daar moet je je kind tegen in bescherming nemen.... 8)7

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:59

Kinderen krijgen eerder een trauma van de idiote reactie van de ouders :=
Als kinderen opgevoed worden met het idee dat iedereen is zoals ie is
en dat niemand volmaakt is worden ze later fijne mensen in de omgang.

Kinderen accepteren dingen dit soort juist veel makkelijker als er "luchtig" mee omgegaan word
Laatst bijgewerkt door unamie op 05-03-09 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:03

Aan de ene kant ga ik met iedereen mee die het belachelijk vindt. Maar de andere kant: er zijn beroepen waar je representatief voor de dag moet komen. Iemand die een wijnvlek in zijn gezicht heeft, zal geen baan aangeboden krijgen als fotomodel, om maar een dwarsstraat te noemen.
Wat voor vooropleiding moet je hebben om te presenteren? Wie heeft deze dame uitgezocht voor de presentatie van dit kinderprogramma?

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:05

hunter87 schreef:
ik vind het heel sneu voor dat meisje! maar als ik de foto zie denk ik van tja kunnen ze dat niet ff beter maken. doe dat shirtje nog wat naar beneden en vouw dan die mouw om zodat je het ''stompje'' niet zo ziet. het ziet er zo niet echt kindvriendelijk uit nee...

daar ben ik het helemaal niet mee eens e... Omdat ze maar één arm heeft, moet ze dat stompje maar wegsteken?

Kinderen 'afschrikken', dat maak je me niet wijs.
Het zijn de ouders die bang zijn van alles en iedereen die anders is.
Ik vind het schandalig, ik vind het een goede zet om deze presentatrice op het scherm te houden,
zo zou de maatschappij een stuk verdraagzamer kunnen worden.

Het is toch niet erg dat deze vrouw een beperking heeft.
Mag deze vrouw omdat ze maar één arm heeft, daarvoor niet op tv komen?
Ik kan daar niet tegen, tegen dat hokjesdenken van de ouders.
Een kind zal dat accepteren hoor, alhoewel ze de eerste keer een beetje raar zouden (kunnen) kijken.
Als je het dan aan je kind uitlegt en heel erg hard benadrukt dat dit helemaal niet erg en vies is, dan voed je een verdraagzaam kind op, met respect voor ALLE mensen.

Dat is natuurlijk mijn mening maar...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:11

Melanie_ schreef:
Belachelijk. Als ze dat meisje gewoon d'r programma's laten presenteren krijg je later veel minder van die etterkinderen die niet iedereen raar aan kijken / stinkmodder opmerkingen maken omdat er iemand niet aan het 'normale plaatje' vol doet... :\

Ja precies! "Nachtmerries" Ja hoor.. ze kunnen toch op school ook iemand tegenkomen met zo'n handicap? IMO laat je zo je kinderen er juist spelenderwijs aan wennen.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:33

je hebt compleet gelijk,
zo kunnen de kinderen er op een ongedwongen speelse manier aan wennen,
en als ze dan later eens een persoon met een beperking tegenkomen, dan weten ze van: 'hé! dit is helemaal niet erg!'

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:54

Cassidy schreef:
Aan de ene kant ga ik met iedereen mee die het belachelijk vindt. Maar de andere kant: er zijn beroepen waar je representatief voor de dag moet komen. Iemand die een wijnvlek in zijn gezicht heeft, zal geen baan aangeboden krijgen als fotomodel, om maar een dwarsstraat te noemen.
Wat voor vooropleiding moet je hebben om te presenteren? Wie heeft deze dame uitgezocht voor de presentatie van dit kinderprogramma?

Je hebt deels gelijk, wat het representatief betreft, maar voor kinderprogrammas wordt je alleen uitgezocht op uitstraling (jeugdig, het liefst) en enthousiasme. Ze lijkt daar in elk geval prima aan te voldoen. Ze worden gewoon gecast, en blijkbaar heeft ze het in de casting goed genoeg gedaan.
Overigens kun je als foto model ook gewoon 1 arm hebben. Wel moet je dan volhoudener zijn en zul je meer afgewezen worden, maar het is mogelijk, het is geen criterium op zich, dat je al je ledematen moet hebben. ;)
Je kunt er ook gewoon acteur mee worden, en dat zit in hetzelfde straatje als presenteren, eigenlijk. Vaak wordt het zelfs in combinatie gedaan.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 03:59

Je kan zelfs drummer van een rockband worden met een arm (Def Leppard, voor de iets oudere Bokkers waarschijnlijk wel bekend).

Ik vind dat kinderen juist op zo jong mogelijke leeftijd kennis zouden moeten maken met mensen die niet perfect zijn. Ik woonde zelf als kind in een flat waar een jongen met Down woonde, meerdere lichamelijk gehandicapten uiteenlopend van licht tot zeer zwaar, de beste vriend van mijn moeder had een dwarslaesie en ben er niets slechter van geworden. Heb wel van kinds af aan geleerd dat zij ook gewoon mensen zijn en dat je gewoon met ze kon praten en zelfs spelen!

Als je gehandicapten bij kinderen vandaan moet houden omdat ze kans hebben om een morbide fascinatie voor lichaamsdelen op te lopen moet je kinderen volledig opsluiten in een kale kamer. Overal schuilt gevaar en de kans dat een kind de basis legt voor een latere psychische stoornis, al dan niet zeer ernstig.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:23

Wat een onzin. Iemand heeft 1 hand, big deal.

En heeft iemand die tekenfilms die diezelfde kinderen kijken wel eens bekeken, vind dat veel "schrikwekkender" dan de presentatrice.
(misschien vallen de tekenfilms voor jongere kinderen nog wel mee, maar wat ik al zappend soms tegen kom aan enge ruimtemonsters/geweld/ruzie/vreemde fanatasiebeesten etc).

Wat mij betreft moeten die ouders hun kind gewoon wat beter opvoeden en uitleggen "ja, die mevrouw is geboren zonder hand, dus dat is niets engs."
Klaar. Probleem opgelost.

(En het "verstoppen" met een prothese of een mouw erover vind ik net zulke grote onzin.
Dat is aan de presentatrice zelf om te beslissen, niet aan iemand die er liever niet naar kijkt. Bovendien, de eerste keer kijk je misschien even wat raar op, maar daarna ben je eraan gewend en is het normaal.)