Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitch schreef:- er worden hele rare en (in mijn ogen) zinloze proeven gedaan voor bijvoorbeeld het leger of voor medicijnen als antidepressiva: er wordt bijvoorbeeld gekeken hoeveel pijn katten kunnen verdragen voordat ze aan de pijn zelf (dus niet verwondingen) sterven, of apen worden geëlektrocuteerd om maar niet te stoppen met lopen terwijl ze radioactief zijn, zodat ze uiteindelijk kotsend bezwijken en doodgaan van uitputting door het lopen. Ziek!
Edit:
@ Shiloh, ik geloof je wel, maar ik ben bang dat dit alleen voor Nederland en wellicht nog een paar andere West-Europese landen geldt. Ik hoop dat er binnenkort Europese regels komen, maar die zullen vast niet gebaseerd zijn op de Nederlandse regels.
kazary schreef:Hoe zou jij reageren als jouw auto in de fik staat omdat een ander het niet eens is met wat jij doet? Of nog erger je garage staat in fik? Dat er dan geen lichamelijk letsel is, is meer geluk dan wat anders.
Hoe zou jij het vinden dat er leuzen op je huis staan die er nooit helemaal af te poetsen zijn? (en zoals pas op sbs te zien was bij de verkeerde persoon met toevallig dezelfde naam?)
Hoe zou jij het vinden als je zelfs echt bedreigd wordt? Maar dat laf zonder echte naam?
Ik ben ook een dierenliefhebber, maar ik ben ook een liefhebber van gewoon aan de wet houden, geen uitzonderingen.
Yamcha schreef:Verander wat je niet kunt accepteren, maar accepteer ook wat je niet kunt veranderen...... maar ga niet drammen, janken, piepen, slaan, schoppen. Het werkt niet, hoe harder je schreeuwt, hoe minder er geluisterd wordt, en al snel ben je helemaal niet meer hoorbaar.
Het leven laat zich nu eenmaal niet naar jouw hand zetten.
daffie1986 schreef:@RedPassion: Op welke manier heb jij hier zelf veel last van? Ziek, misselijk of wordt je er depressief van? Ik zou zeggen wen er aan het leven is hard.
daffie1986 schreef:En ik bedoelde meer de wereld is hard van dat als jij je dit aantrekt, je het waarschijnlijk nog wel erg zwaar gaat krijgen.
steeffie schreef:Alle dierproeven moeten goedgekeurd worden door de DEC, dus hier is wel degelijk controle op
RedPassion schreef:Yamcha schreef:Verander wat je niet kunt accepteren, maar accepteer ook wat je niet kunt veranderen...... maar ga niet drammen, janken, piepen, slaan, schoppen. Het werkt niet, hoe harder je schreeuwt, hoe minder er geluisterd wordt, en al snel ben je helemaal niet meer hoorbaar.
Het leven laat zich nu eenmaal niet naar jouw hand zetten.
Hier volg ik je helemaal in hoor, maar hoe kan je al het leed op de wereld accepteren omdat je het niet kan veranderen? Mag je als retorische vraag opvatten.
Mij lukt dat niet. Ik zal daarom nog geen geweld gaan gebruiken, maar ik heb er zelf wel veel last van.
BraveSpots schreef:steeffie schreef:Alle dierproeven moeten goedgekeurd worden door de DEC, dus hier is wel degelijk controle op
Ik bedoel niet de dierenproeven zelf, maar de huisvesting enzo. Word er gecontroleerd dat de proefdierhond die zogenaamd elke dag kan buitenspelen op een veld ook effectief af en toe op dat veld komt en niet 24/7 weggestoken word in een donker achteraf mini-kenneltje (om maar even een voorbeeld te fantaseren)?