Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:15

|( Dat ventje ziet er bijzonder overdonderd en ongelukkig uit. Hij mag dan 'al' 13 zijn, maar zo ziet hij er niet uit. Het meisje daarentegen lijkt juist ouder dan 15, maar blijkbaar is ze helaas niet verstandiger dan de gemiddelde 15-jarige. Bij die foto waar ze samen met de baby op staan was mijn eerste gevoel afschuw, ik vind het er gewoon vies uitzien. :=

Charica schreef:
Very very sad... Ik ben van mening dat de baby een slechte opvoeding krijgt, mits hij wordt afgestaan.
Deze kinderen kunnen geen kinderen opvoeden. Hopelijk heeft ie een 40 urige baan, want kinderen kosten centjes...
Ik hoop dat de baby wordt afgestaan, aan mensen met een stabiele ondergrond. Werk, woning, goede relatie.
Dan is er nog hoop dat dit kind genoeg opvoeding en levenservaring krijgt, die het verdient.

Je bedoelt natuurlijk tenzij. ;) Hoe kun je nou zeggen dat die jongen aan het werk moet?! :oo Als je 13 bent hoor je op school, punt. Hopelijk nemen de ouders van deze jonge ouders hun verantwoordelijkheid. Levenservaring zal dit kind voldoende krijgen, maar of het van het juiste soort is lijkt me sterk de vraag. ;(

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:18

Ahhh, ik vind het gewoon zielig voor dat baby'tje!!!
Ik heb er geen woorden voor! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:19

Bizar ....

Een vader van 13 (die op een 7/8/9 jarige lijkt) en een moeder van 15...

:oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:20

wat goed dat ze het kindje toch hebben gehouden...
wel vreselijk dom om zo jong onbeschermde sex te hebben..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:22

Ik vind dit wel zo triest. Niet alleen voor de ouders maar voor de baby zelf ook. Ik bedoel, wat moet zon kind later als ie in staat is er over na te denken... ja mijn vader en moeder waren 13 en 15... En ik vond mij vader jong ( was 20). Arm arm kind.

Ik snap niet dat die ouders niet hadden ingegrepen, of ze hebben het niet geweten dat ze zwanger was. Denk dat de meeste dan toch voor arbortus hadden gekozen in dit geval. Lijkt mij....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:23

dat dit jongetje al weet hoe hij zijn piemel moet gebruiken en dat hij daar zin in heeft!
Ik kan me hier niet bij, zoals niemand hier geloof ik.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:23

Charica schreef:
Very very sad... Ik ben van mening dat de baby een slechte opvoeding krijgt, mits hij wordt afgestaan.
Deze kinderen kunnen geen kinderen opvoeden. Hopelijk heeft ie een 40 urige baan, want kinderen kosten centjes... :9
Ik hoop dat de baby wordt afgestaan, aan mensen met een stabiele ondergrond. Werk, woning, goede relatie.
Dan is er nog hoop dat dit kind genoeg opvoeding en levenservaring krijgt, die het verdient.

Bedoel je niet tenzij ipv mits? :D Nou moet ik zeggen dat het ook mee kan vallen... Mijn vriendin is nl toch echt door haar moeder opgevoed (wsl met nog minder hulp van de grootouders dan bij dit Engelse jongetje wellicht het geval zal zijn), maar ze is toch wel prima terecht gekomen :) . Maar goed, dat neemt niet weg dat kinderen zich (imo) helemaal niet met dingen zoals sex en het ouderschap bezig bezig zouden moeten zijn...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:24

Financially?

Hij weet niet eens wat het woord financieel is... :\
Tja... onverantwoord 'ouder'schap ... :n

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:25

Ik vind het erg.
als je bedenkt, een paar jaar terug bedachten ze hoe ze hun pop een naam gaven, en nu gewoon een naam bedenk voor je eigen kind, oke dit is een beetje overdreven maar toch het idee..
Hoe gaan ze het kind opvoeden? hoe komen ze aan al dat geld.. waar gaat dit naartoe?

Angela

Re: Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:27

kinderen horen geen kinderen te krijgen.. ik mag hopen dat een volwassene dit kind gaat opvoeden... (beide...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:30

wemkelover schreef:
Ik vind dit wel zo triest. Niet alleen voor de ouders maar voor de baby zelf ook. Ik bedoel, wat moet zon kind later als ie in staat is er over na te denken... ja mijn vader en moeder waren 13 en 15... En ik vond mij vader jong ( was 20). Arm arm kind.

Ik snap niet dat die ouders niet hadden ingegrepen, of ze hebben het niet geweten dat ze zwanger was. Denk dat de meeste dan toch voor arbortus hadden gekozen in dit geval. Lijkt mij....

Ze wisten het wel en hebben bewust niet voor abortus gekozen :)
Vind het goed dat ze dat niet hebben gedaan.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:33

ALs je die foto van het gezinnetje met z'n 3en ziet lijken het wel broer en zus met een jonger broertje/zusje :P

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:34

jeehtje, ik heb net heel het artikel gelezen op de andere site. Wat een verhaal. Een meisje van 15, kom op, die kan toch echt niet voor een kind zorgen, laat staan een jongen van 13. Een hele verantwoordelijkheid hoor, ook van de ouders!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:36

"What is financially"

My god.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:38

Haha ja oeps, my bad :D
Mijn opmerking over het werken was ook een beetje sarcastisch bedoelt :P Kinderen horen op die leeftijd totaal andere dingen te doen. School, spelen met vriendjes, dat soort dingen.

Maja, ik vindt het een beetje banketstaaf voor de ouders, als die het kind opvangen. Je hoort het zo vaak. Al die tienermoeders, en diegene die er echt voor zorgt, is eigenlijk opa en oma. Die draaien voor alles op, opvoeding, kosten en alles wat daar bij komt.

Ik ben dan ook voor een voorstander van abortus, maar dat hebben hun niet gedaan. Maar dat is iedereen zijn/haar eigen keuze. :D Ik hoop alleen maar dat het kind een goede toekomst krijgt.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:39

Whaaa, mijn zoon is 13, daar moet je toch niet aan denken, ik vind het jongetje ook jonger dan 13 eruit zien (als ik die van mij bekijk, 1.69 groot)
Kwa ontwikkeling (lichamelijk en geestelijk) zijn jongens ook trager dan meisjes.
Ik neem aan dat de ouders van deze kinderen de opvoeding van de baby overnemen, het zal je maar gebeuren.

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:39

Tjee wat bizar, dat ze er op die leeftijd al mee bezig zijn zeg, hij hoort nog met z'n autotjes te spelen := dat hij al vruchtbaar is joh, dat was ik op die leeftijd nog niet hoor, oke ben wel een vrouw.

ben nu zelf zwanger van mijn eerste kindje en ben 25, 26 als de kleine geboren word, en krijg nu al regelmatig te horen of het wel geplant is en of jij bent er ook betijds bij, erg he woon al ruim 3 jaar samen en mijn vriend en ik zijn al 7 1/2 jaar bij elkaar, als ze bij mij al raar kijken en zeuren moeten ze dit eens bekijken :Y)

overigens wij zijn er erg blij mee.

En inderdaad de financieen, wat er komt een hoop op je af ook ik had dat onderschat.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:44

Hallo? Waar ben je dan als ouder? Als je dan niet je verantwoording neemt voor de tijd dan doe het na de tijd. Als dat mijn kids waren geweest had ik ze echt tot een abortus gedwongen....sorry hoor....

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:47

Jeetje! Niet normaal! Als je een foto van vader en dochter ziet, dan denk ik: ach wat leuk, broer en zus en de laatste is een nakomertje. Gos o gos, wat nu? Treurig hoor.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:48

dejavu schreef:
Jeetje! Niet normaal! Als je een foto van vader en dochter ziet, dan denk ik: ach wat leuk, broer en zus en de laatste is een nakomertje. Gos o gos, wat nu? Treurig hoor.

Inderdaad, dat was ook precies wat ik dacht toen ik die foto zag...!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:50

Schokkend.... :\

Staat er ergens in het topic waarom ze ervoor gekozen hebben het kindje te laten komen?
Dan lees ik even terug...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:52

Een kind met een kind........

Onderschat kinderen niet! Ze zien veel op tv en internet en weten veel meer dan wij op jonge leeftijd.

In mijn groep 7 hebben twee kinderen al het hele jaar 'verkering'. Het begon onschuldig, maar vorige week merkten we dat ze toch behoorlijk wat verder gingen dan alleen maar briefjes schrijven en handje vasthouden in de rij.
Als je daar dan niets mee doet, in dit geval een prettig gesprekje met ouders van beide kinderen, loop je toch het risico dat er binnenkort ook een kind met een kind rondloopt.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:54

Ik hoorde het van een vriendin op school. Echt verschrikkelijk. Moet er echt niet aan denken.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:55

VivaLaVida schreef:
Ze wisten het wel en hebben bewust niet voor abortus gekozen :)
Vind het goed dat ze dat niet hebben gedaan.

Waarom vindt je dat zo goed dan als ik dat mag vragen?

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:57

Toen ik die foto zag draaide mijn maag echt even om. Jeetje dat dat een vader is, schokkend. Ben benieuwd hoe het kind opgevoed word.